11 اشتباه رایج در پدیکور ناخن

ناخنزیبایی و سلامتمانیکور و پدیکور

زیبایی یا سلامتی؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پدیکور ارتباطی با سلامتی پا ندارد اما باید گفت که این یک تصور اشتباه است. پدیکور علاوه بر زیبا کردن ناخن‌های پا، تاثیر قابل توجهی نیز در ارتقای سلامتی پا دارد. روند پدیکور محدود به تغییر ظاهر ناخن‌های پا نبوده و شما در طی این روند باید مراحل دیگری را نیز پشت سر بگذارید که هدف همه آن‌ها مراقبت از پاهای شماست. جالب است بدانید که کلمه پدیکور به صورت لغوی نیز به همین معنا بوده و به روند مراقبت از پای شما اشاره دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در خانه پدیکور کنید، باید با دقت به برخی از نکات مهم از پیشامد مشکلات احتمالی جلوگیری کنید تا در نهایت بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. در این مقاله از مجله آچاره با مرور 11 اشتباه رایج در پدیکور، اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار شما خواهیم گذاشت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

11 اشتباه رایج در پدیکور

در این بخش با مرور اشتباهات رایجی که افراد مختلف را در این روند با مشکل مواجه می‌کند، به شما کمک خواهیم کرد تا پدیکور ناخن‌هایتان را بدون هیچ دردسری به انجام برسانید. 11 اشتباه رایج در پدیکور که شما نباید فراموش کنید، عبارتند از:

11 اشتباه رایج در پدیکور

1. نگهداری لاک ناخن در حمام و سرویس بهداشتی

اگر شما هم از لاک‌های خود در این محیط‌ها نگهداری می‌کنید، باید سریعا موقعیت آن‌ها را جابه‌جا کنید. نگهداری لاک ناخن در محیط‌های گرم و مرطوب، باعث غلیظ شدن لاک‌های شما خواهد شد. زمانی که لاک ناخن در معرض رطوبت بالا و گرما قرار داشته باشد، رنگ‌دانه‌های آن از یکدیگر جدا شده که در نهایت به غیلظ‌‌تر شدن و ژلاتینی شدن لاک منجر می‌شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل، یک محل خشک و خنک را به عنوان محل نگهداری لاک‌های خود انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی : آموزش مرحله به مرحله پدیکور فرانسوی در منزل

2.تکان ندادن بطری لاک یکی از 11 اشتباه رایج در پدیکور

فرقی ندارد که شما یک نوجوان باشید و یا یک کهنسال. در هر صورت احتمالا قبل از لاک زدن، بطری آن را تکان می‌دهید. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید دست نگه دارید! کارشناسان بر این باورند که تکان دادن بطری لاک قبل از استفاده از آن، باعث ایجاد حباب در محتویات  آن می‌شود. این حباب‌ها در نهایت راه خود را به ناخن‌های شما پیدا کرده و نتیجه نهایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. در نتیجه به هیچ عنوان از این روش جهت مخلوط کردن محتویات بطری استفاده نکنید. به این منظور شما می‌توانید بطری لاک را در بین دستان خود قرار داده و آن را به آرامی بپرخانید. با استفاده از این روش شما علاوه بر مخلوط کردن محتویات بطری، از ایجاد حباب نیز جلوگیری خواهید کرد.

3.بریدن پوستک (کوتیکول) ناخن‌ها

این اشتباه را می‌توان یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی دانست که امروزه در روند پدیکور ناخن انجام می‌پذیرد. اگر با کلمه پوستک یا کوتیکول آشنا نیستید، نگران نباشید زیرا تقریبا همه ما معنی این کلمه را می‌دانیم. به پوست نازکی که قسمت بالایی ناخن‌های ما را پوشانده است، پوستک یا کوتیکول گفته می‌شود. بسیاری از افراد در راستای مرتب‌تر و یکنواخت‌تر شدن لاک ناخن‌هایشان، نسبت به برش این پوست نازک اقدام می‌کنند اما باید گفت که این کار یک اشتباه است!بریدن پوستک ناخن

بریدن پوستک، ناخن شما را در برابر انواع مختلف عفونت آسیب‌پذیرتر کرده و مسیر نفوذ عفونت به گردش خون شما را باز می‌کند. این نکته بدین معناست که شما با بریدن کوتیکول ناخن، مسیر را برای ورود انواع باکتری و قارچ ناخن به جریان خون خود باز می‌کنید. اما در این شرایط چه راهکاری پیش روی ما وجود دارد؟ به منظور این که پس از پدیکور بهترین نتیجه را کسب کنید، ابتدا با استفاده از یک روغن مناسب، پوستک یا کوتیکول ناخن خود را کاملا نرم کنید. در قدم بعد با استفاده از کنار زننده کوتیکول، پوستک ناخن خود را به آرامی عقب بزنید. به این صورت پوستک ناخن شما عقب رفته و نتیجه نهایی کاملا یکنواخت خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : طرز استفاده از ست مانیکور

4. لاک زدن پوستک

با وجود این که بریدن پوستک یا کوتیکول، سلامتی شما را در معرض خطر قرار خواهد داد، اما رنگ کردن آن‌ها با استفاده از لاک نیز یک اشتباه محسوب می‌شود. البته این کار برای سلامتی شما ضرری ندارد و صرفا نتیجه نهایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. با رنگی کردن پوستک، ظاهر ناخن شما به هم ریخته و نامنظم به نظر خواهد رسید بنابراین بهتر است قبل از شروع حتما این قسمت را با استفاده از روغن‌های طبیعی نرم کرده و سپس کنار بزنید. این روش بدون آسیب رساندن به سلامتی شما، یکنواختی نتیجه نهایی را تضمین می‌کند.

لاک زدن پوستک

5. کوتاه کردن اشتباه ناخن‌ها

یکی از 11 اشتباه رایج در پدیکور کوتاه کردن اشتباه ناخن‌ها است. شاید این نکته در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسد اما عدم دقت به آن سلامت شما را در معرض خطر قرار خواهد داد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ناخن‌های خود را با برش‌های خمیده کوتاه می‌کنید، باید تجدیدنظر کنید. برخلاف باور عموم، کوتاه کردن ناخن‌ها در یک خط خمیده درست نبوده و شما باید ناخن‌های خود را در خطوط مستقیم کوتاه کنید. کوتاه کردن ناخن‌ها در خط خمیده، احتمال رشد ناخن زیرپوستی را افزایش داده و شما نباید با ارتکاب این اشتباه به سلامت خود آسیب وارد کنید. همچنین شما به هیچ عنوان نباید ناخن‌هایتان را بیش از حد کوتاه کنید. کوتاه کردن بیش از حد و یا اصطلاحا از ته بریدن ناخن، پای شما را در برابر عفونت آسیب‌پذیرتر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : مراحل پاک کردن لاک ژلیش در خانه

6. لایه‌برداری پا با پوست خشک

زمانی که شما بدون خیس و مرطوب کردن پوست پا برای لایه‌برداری اقدام کنید، نه تنها این روند برای شما مفید نیست بلکه برای شما ضرر هم خواهد داشت. لایه‌برداری به منظور از بین بردن پوست مرده و خشک انجام می‌پذیرد اما در این راستا باید ابتدا برخی از مقدمات فراهم شود. پای شما با کمد چوبی متفاوت است و نباید با این دو مثل یکدیگر رفتار کنید!

قبل از آغاز روند لایه‌برداری، پوست پای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در معرض رطوبت قرار دهید تا پوست شما کاملا نرم شود. خیساندن این ناحیه راحت‌ترین روش برای نرم کرن پوست است. پس از این که پوست پای شما کاملا نرم شد با استفاده از اسکراب یا سنگ پا، با خیال راحت روند لایه‌برداری را شروع کنید.

لایه‌برداری پا

7. لاک زدن ناخن مرطوب

احتمالا بعد از مراحل اولیه پدیکور و نرم شدن پوست و ناخن‌هایتان، شما برای لاک زدن سریع‌تر ناخن‌ها تحریک خواهید شد اما در این شرایط باید کمی بیشتر صبر کنید. لاک زدن ناخن‌هایی که هنوز خیس و یا مرطوب هستند، به شما توصیه نمی‌شود و بهتر است قبل از شروع، تا خشک شدن کامل ناخن‌ها منتظر بمانید. شاید بپرسید چرا؟

خیس شدن ناخن‌ها باعث جذب رطوب در این قسمت شده که نهایتا به افزایش حجم ناخن یا منبسط شدن آن منجر می‌شود. در نتیجه پس از این که شما ناخن مرطوب خود را لاک بزنید، همزمان با خشک شدن حجم ناخن شروع به کاهش کرده و لاک را جمع می‌کند. جمع شدن لاک باعث تغییر رنگ و کاهش زیبایی ناخن‌های شما خواهد شد بنابراین بهتر است قبل از استفاده از لاک، 10 دقیقه منتظر خشک شدن کامل ناخن‌ها بمانید.

8. اعمال یک لایه ضخیم لاک یکی از 11 اشتباه رایج در پدیکور

کمبود زمان بهانه مناسبی برای اعمال یک لایه ضخیم لاک و تمام کردن این روند نیست. با این که در چنین شرایطی شما می‌توانید صرفا یک لایه لاک ضخیم را بر روی ناخن‌های خود اعمال کرده و رنگ ناخن‌ها را سریع‌تر به رنگ داخل بطری لاک برسانید، اما این عجله عواقب خاص خود را به همراه خواهد داشت. اگر شما در این روند صرفا از یک لایه ضخیم استفاده کنید، لاک ناخن شما بیشتر در معرض پریدگی قرار خواهد گرفت. در نتیجه سعی کنید که لاک خود را در 2 و یا 3 لایه نازک اعمال کنید تا ماندگاری نتیجه افزایش یابد.

یک لایه ضخیم لاک

9. چشم‌پوشی از لایه پایه و لایه روکش

در بسیاری از موارد کمبود زمان باعث شده که افراد در روند پدیکور بی‌دقتی کنند. پس اگر عجله دارید بهتر است این روند را به یک زمان مناسب‌تر موکول کنید. استفاده از لایه پایه علاوه بر پر کردن ناهمواری‌های ناخن و یکنواخت کردن نتیجه، از ناخن شما در برابر مواد شیمیایی موجود در لاک نیز محافظت خواهد کرد. همچنین بکارگیری لایه روکش علاوه بر افزایش ماندگاری، درخشندگی ناخن‌های شما را نیز دوچندان می‌کند بنابراین چشم‌پوشی از این 2 مرحله به دلیل کمبود زمان، این اشتباه را توجیه نخواهد کرد.

برای خدمات ناخن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

10. استفاده از مواد خشک‌کننده

باز هم کمبود زمان و یک اشتباه رایج دیگر! استفاده از محصولاتی که به خشک شدن سریع‌تر لاک ناخن کمک می‌کنند، صرفا فواید نداشته و عواقبی نیز برای شما خواهد داشت. مواد موجود در این محصولات علاوه بر خشک کردن لاک شما، ناخن‌هایتان را نیز خشک خواهد کرد. پس اگر نمی‌خواهید در آینده چنین مشکلی را تجربه کنید، بهتر است از روش‌های دیگری به این منظور استفاده کنید. در این شرایط یکی از راهکارهای پیش روی شما استفاده از آب یخ است. آب یخ موقعیت لاک بر روی ناخن را اثبات کرده و به خشک شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند.

11. عدم حفاظت از ناخن در برابر اشعه‌های مضر خورشید

ناخن‌های شما همانند دیگر اعضایتان به محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیاز دارند اما این محافظت را نمی‌توان از طریق استفاده از کرم‌های ضدآفتاب معمولی تامین کرد زیرا استفاده از این نوع ضدآفتاب‌ها، ظاهر لاک شما را تحت تاثیر قرار داده و رنگ آن را تغییر می‌دهد. شما در راستای حفاظت از ناخن‌هایتان در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌توانید از یک لایه روکش مقاوم در برابر این اشعه‌ها استفاده کنید. به این صورت علاوه بر محافظت از ناخن‌ها، ظاهر آن‌ها نیز تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

اشعه‌های مضر خورشید

نتیجه‌گیری

در این مقاله ار مجله آچاره با مرور 11 اشتباه رایج در پدیکور تلاش کردیم تا به شما برای دستیابی به بهترین نتیجه کمک کنیم. همان‌طور که دیدید، کمبود زمان یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث بروز اشتباه در روند پدیکور می‌شود بنابراین بهتر است با برنامه‌ریزی صحیح از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید. شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید.

برای دریافت خدمات پدیکور نیاز نیست حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. با ثبت درخواست در سایت یا اپلیکیشن آچاره می‌توانید از خدمات پدیکور در منزل استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : روش‌هایی موثر برای مراقبت از پوست دست

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا