تعمیر ماشین ظرفشویی بکو

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از تکنولوژی‌‌هایی است که بسیار کاربردی است و به‌‌سرعت در میان مردم محبوبیت پیدا کرده و مورداستفاده قرار گرفته است. نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی بسیار راحت است اما باید در هنگام استفاده از آن نکات و شرایط استفاده از آن را بدانیم تا با مشکلاتی همچون خرابی مواجه نشویم. همه ما می‌‌دانیم که تمامی ماشین‌ آلات به‌خصوص نوع برقی آن ممکن است دچار مشکل و حادثه شود که امری ناگزیر می‌باشد. اما این نکته بسیار مهم است که ماشین ظرفشویی شما صرفا به دلیل مشکلاتی مثل استهلاک، نوسانات برق و یا … دچار حادثه و خرابی شده است یا دلایلی انسانی داشته است؛ لذا شرایط و نکات استفاده از ماشین ظرفشویی تاثیر مستقیم در کارکرد و عمر بالای آن دارد. لذا در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی بکو آشنا کنیم تا در هنگام مواجهه با مشکل و خرابی، این مشکل را برطرف کنید.

نحوه عیب‌یابی ماشین ظرفشویی بکو

ماشین‌آلات و دستگاه‌‌های الکتریکی و الکترونیکی با توجه‌ به اینکه دارای هوش مصنوعی بوده و از مدارها و سنسورهای هشداردهنده در ساخت آن بهره برده شده است، در هنگام خرابی و مشکل به ما هشدار می‌دهند. اما این هشدارها به چه صورت داده می‌شود؟  برای سهولت در کار و عیب‌ یابی ماشین ظرف‌شویی بکو در سریع‌ ترین زمان ممکن، خطاها و مشکلات را دسته‌بندی کرده و با استفاده کدهای از قبل تعیین شده، عیب‌یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی بکو به‌ راحتی در دسترس است. این کدها می‌‌تواند تا حد بسیار زیادی کمک‌ حال ما در برابر هزینه‌های اضافی باشد؛ چرا که اگر کد وجود نداشته باشد تا ما را از مشکل به وجود آمده باخبر سازد، باید به‌واسطه آزمون‌ و خطا خرابی ماشین ظرفشویی را پیدا کرد. در این روش ممکن است به تعمیر و یا تعویض قطعات مختلفی از دستگاه بپردازیم تا مشکل برطرف شود که هزینه چند برابری را متحمل خواهیم شد. پس وجود این کدها بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.

1. خطاهای آبرسانی و لوله‌های ماشین ظرفشویی بکو

آبرسانی و تامین آب برای شستشوی ظروف توسط یک شیلنگ که در ناحیه پشتی این دستگاه قرار دارد به‌ واسطه اتصال به شیر آب شهری انجام می‌گیرد که برای جلوگیری از نفوذ رسوبات موجود در آب در قسمت انتهایی شیلنگ یک تور تصفیه تعبیه شده است.

2. خطاها و ایرادات برد، مدار و قطعات الکترونیکی

تعمیر ماشین ظرفشویی بکو به‌خصوص قسمت‌های برقی آن دارای حساسیت‌های ویژه‌ای هستند که باید بادقت آن‌ها را مورد برسی قرار داد. در ماشین‌های ظرفشویی با مدل‌های قدیمی از تایمر و زمان‌سنج برای اتومات کردن و اجرای قسمت‌های مختلف دستگاه استفاده می‌شد اما باتوجه‌به رشد تکنولوژی و روی کارآمدن بردهای هوشمند از آن مدل‌های جدید استفاده شد تا هم عملکرد بهتری داشته باشند و هم ویژگی قیمت کمتر با کاربرد بیشتر را دارامی‌باشند.

3. کم‌شدن فشار آب داخل کابین برای شستن ظروف

از آنجایی‌که در این دوران باتوجه‌به رشد چشمگیر جمعیت و برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی به سکونت در آپارتمان‌ها روی آورده‌اند بیشتر دچار مشکل عدم رسانایی آب به طبقات بالا می‌شود که باعث بروز مشکل در عملکرد ماشین ظرف‌شویی بکو می‌شود. این توسط یک شیر آب برقی به داخل دستگاه تزریق می‌شود.

4. خطای سوئیچ‌ها برای کنترل سطح آب ماشین ظرفشویی بکو

همان‌طور که از نامش پیداست یک سوئیچ برای کنترل فشار با به‌صورت فشاری می‌ باشد و جریان ورودی آب به داخل کابین را کنترل می‌ کند و به‌ وسیله کاهش و افزایش جریان الکترونیکی این کار را انجام می‌‌دهد که این قطعه نیز اگر دچار خرابی شود، قابلیت تعمیر نخواهد داشت و باید تعویض صورت گیرد. برای عیب‌ یابی این قسمت نیز از طریق مونو متر قابلیت انجام دارد اما باتوجه‌ به تخصصی بودن و حساس بودن، می‌بایست از طریق متخصصین این حوزه صورت گیرد.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی بکو 

ممکن است خطاها و مشکلات بسیاری را ماشین ظرف‌شویی‌ تان مواجه شود که هرکدام می‌‌تواند دلایل داخلی و خارجی داشته باشد اما یک سری مشکلات و موارد وجود دارد که برای عمده ماشین‌های ظرفشویی بکو پیش می‌آید که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

1. چشمک زدن چراغ‌های ظرفشویی بکو

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی بکو، روشن و خاموش شدن چراغ تعبیه شده بر روی کنترل پنل می‌باشد. زمانی که المنت‌های آن دچار اختلال شده و نتواند دما و حرارت آب تزریقی به داخل کابین را به مقدار موردنظر و تعیین شده نرساند، این چراغ شروع به چشمک زدن می‌کند که از علائم خرابی المنت و یا ترموستات ماشین ظرفشویی می‌باشد. برای تعمیر ماشین ظرفشویی در این حالت باید از مولتی‌متر بهره بگیریم و بسنجیم که آیا جریان مغناطیسی وجود دارد یا نه و یا اینکه ممکن است این جریان تداوم نداشته باشد و قطع‌ و وصلی وجود داشته باشد که باید اقدام به تعویض آن قطعه نماییم. از کار افتادگی قطعه‌‌ای به نام پمپ تخلیه نیز باعث رخ‌دادن این خطا می‌شود که برای تشخیص آن می‌‌توان از نحوه عملکرد موتور که ممکن است به طور منظم عمل نکند استفاده کرد. البته ممکن است خودکنترل پنل دچار خرابی شده باشد که نتواند تشخیص درستی از گرمای آب داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو

تعمیر ماشین ظرفشویی بکو

2. عدم تخلیه آب در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو

یکی از دلایلی که ممکن است ماشین ظرفشویی آب داخل کابین را تخلیه نکند، فیلتر آن است که ممکن است دچار گرفتگی و مسدودی شده باشد. برسی فیلتر این اولین اقدامی است که باید در هنگام بروز این مشکل داشته باشید. در قدم‌‌های بعدی باید لوله‌های خروجی و پمپ تخلیه باشد که دچار مسدودی و خرابی شده باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی بکو

چه نکاتی را باید در استفاده و تعمیر ماشین ظرفشویی بکو رعایت کرد؟

  • در هنگام نصب و راه‌ اندازی توجه داشته باشید که حتما ماشین ظرفشویی با زمین فاصله داشته باشد تا هوا به‌راحتی جریان داشته باشد و موجب داغ کردن دستگاه نشود.
  • استفاده از شوینده و مایعات برای تمیزکردن بدنه هرگز استفاده نکنید؛ چرا که خطر خرابی بردهای الکتریکی و قسمت‌های حساس برقی و مهم‌تر از همه ممکن است دچار برق‌گرفتگی شوید.
  • هنگام نصب، تعمیر، سرویس و تمیزکردن ماشین ظرفشویی بهتر است تا آن را از پریز برق جدا کنید تا خطر خرابی و برق‌گرفتگی از بین برود.
  • در طول بازه زمانی یک هفته یا دوهفته وابسته به استفاده از ماشین ظرفشویی، فیلتر را تمیز و از باز بود لوله‌ها و مجرای ورودی و خروجی مطمئن شوید تا با مشکلاتی نظیر خرابی پمپ در اثر فشار مواجه نشوید.
  • درب دستگاه را بعد از استفاده به مدت حداقل 15 دقیقه باز بگذارید تا دمای داخل کابین و تجهیزات داخلی کاهش‌یافته و دچار استهلاک بالا با دمای زیاد نشوید و در ادامه مجبور به تعمیر ماشین ظرفشویی بکو نشوید.
  • از بازکردن درب ماشین ظرفشویی در هنگام کار جدا خودداری نمایید مگر در موارد خاص و اضطراری.

مطلب پیشنهادی:بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بکو

 سخن پایانی

با برخی از مشکلات رایجی که در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو رخ می‌داد و عیب یابی ماشین ظرفشویی بکو آشنا شدیم و دانستیم که برای استفاده از این دستگاه چه نکات مهمی را باید رعایت کنیم تا استهلاک پایین باشد و دیرتر نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی beko باشد.

اگر برای تعمیرات وسایل خود نیاز به نیروی کاربلد و قابل اعتماد دارید و کسی را سراغ ندارید می‌توانید از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. در آچاره ماهرترین تعمیرکاران ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به شما هستند. برای استعلام قیمت خدمات کافی است درخواست خود را بصورت رایگان ثبت کنید و از تعمیرکاران ماشین ظرفشویی قیمت بگیرید. قیمت‌گذاری در آچاره بر مبنای قیمت‌های مصوب و منصفانه است. کافی است امتحان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا