تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

یخچال و فریزرلوازم خانگی

آیا به دنبال اطلاعاتی درباره نحوه ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ خود هستید؟ آیا نگرانید که با فشار دادن دکمه‌های اشتباه یا اجرای تنظیمات نادرست به یخچال فریزر خود آسیب برسانید؟ نگران نباشید. ما آماده‌ایم تا در این مقاله از مجله آچاره شما را با تمام مراحل ریست فکتوری یخچال آشنا کنیم.

فهرست مطالب

دکمه Reset در یخچال سامسونگ کجاست؟

قبل از این که به نحوه ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ بپردازیم ابتدا باید  ببینیم که دکمه ریست در یخچال سامسونگ کجا قرار دارد. این دکمه در قسمت داخلی یخچال، یا در کنترل پنل یا پشت محفظه یخ تعبیه شده است. همه یخچال‌های سامسونگ دکمه ریست ندارند. دکمه‌های ریست فکتوری یخچال سامسونگ معمولاً در یخچال‌هایی با فیلتر آب یا یخ ساز یافت می‌شوند. دکمه تنظیم مجدد به شما کمک می‌کند یخچال سامسونگ خود را به حالت کارخانه بازگردانید.

علائمی که نشان می‌دهد باید یخچال سامسونگ خود را ریست کنید

برای آشنایی با نحوه ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ بهتر است با علائم خرابی این دستگاه آشنا باشیم. در ادامه به بررسی برخی از علائمی که نشان می‌دهند باید یخچال سامسونگ خود را ریست کنید می‌پردازیم:

1. نمایشگر دمای نامنظمی را نشان می‌دهد

اگر نمایشگر دما نامنظم است و چشمک می‌زند یا اصلاً کار نمی‌کند یخچال فریزر شما نیاز به ریست کردن دارد. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی مانند بسته شدن نامناسب درب یخچال یا باز ماندن طولانی مدت درب باشد. همچنین ممکن است مقداری غذای گرم در یخچال داشته باشید. همیشه توصیه می‌شود قبل از قرار دادن غذا در یخچال، اجازه دهید کمی خنک شود.

2. یخچال هنوز در حالت فروشگاهی است

ممکن است یخچال شما در حالت فروشگاهی باشد که حالتی است که یخچال معمولاً در نمایشگاه برای فروش است. در این حالت، چراغ‌ها روشن می‌شوند اما کمپرسور کار نمی‌کند. بنابراین، عملکرد خنک کننده خاموش خواهد شد. همین امر در مورد یخ ساز و آب ریز نیز صدق می‌کند.

مشتریان برای انتخاب می‌توانند ویژگی‌های خوب یخچال را ببینند بدون اینکه هیچ عملیات خنک کننده‌ای انجام شود. هنگام خرید دستگاه، قطعاً باید به حالت عادی بازنشانی شود. اگر با نحوه ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ آشنا نباشید نصاب آن را برایتان انجام می‌دهد. همچنین در زمان استفاده در خانه ممکن است به طور تصادفی دکمه‌ای را فشار داده باشید که آن را به تنظیمات حالت فروشگاه برگرداند. در هر صورت، ریست فکتوری لازم است.

لازم به ذکر است که یخچال‌های سامسونگ قابلیت تشخیص خطا را دارند. بنابراین زمانی که خطایی رخ می‌دهد به سرعت شناسایی می‌شود. این خطاها در قالب کدهای خطا که بر روی صفحه نمایش نمایش داده می‌شود منعکس می‌شوند.

ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

در هر حال معمولاً اگر نقص جزئی وجود داشته باشد یخچال باید پس از مدتی خود را تنظیم مجدد کند. اما اگر اینطور نشد می‌توانید مراحل زیر را برای ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ خود دنبال کنید.

ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

برای انجام ریست فکتوری یخچال فریزر سامسونگ، موارد زیر را انجام دهید:

 1. آن را خاموش کرده و از برق بکشید

به نظر می‌رسد این خاموش شدن به دستگاه اجازه می‌دهد تا حلقه دستورات متضاد را بشکند، راه اندازی مجدد و تازه سازی کند. برای یخچال فریزر سامسونگ خود، از دکمه «power off» استفاده کنید تا آن را خاموش کنید و سپس از پریز برق بکشید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

 2. کمی صبر کنید

برای اینکه زمان کافی برای پایداری و ساکن شدن داشته باشید یخچال خود را به مدت ۱۰ یا ۱۵ دقیقه خاموش کنید. برخی از کارشناسان حتی تا 24 ساعت را توصیه می‌کنند.

 3. یخچال را دوباره به برق وصل کرده و روشن کنید

حالا به احتمال زیاد یخچال فریزر شما دوباره تعادل و تنظیم مجدد خود را انجام داده است. آن را به پریز برق وصل و روشن کنید.

ریست کردن یخچال فریزر سامسونگ از حالت فروشگاه

برای ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ و خارج کردن آن از حالت فروشگاه، دکمه‌های پاور فریزر و پاور خنک کننده را به طور همزمان فشار دهید و آن را برای حدود 2 تا 5 ثانیه نگه دارید. سپس دکمه‌ها را رها کنید. یخچال ریست شده و عملکرد خنک کننده از سر گرفته می‌شود.

ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ از حالت دمو

برای ریست یخچال و فریزر سامسونگ و خارج کردن آن از حالت دمو دکمه‌های ذخیره انرژی یا Energy Saver و فریزر Freezer  را به طور همزمان فشار دهید و حدود 10 ثانیه نگه دارید. این روش فقط برای یخچال‌های سامسونگ تولید شده تا سال 2014 کار می‌کند.

برای یخچال‌های جدیدتر سامسونگ، باید فریزر Freezer، صرفه جویی در مصرف انرژی Energy Saver و Lighting را به طور همزمان فشار دهید. در برخی موارد باید فریزر، صرفه جویی در مصرف انرژی و یخچال را فشار دهید و به طور همزمان برای حدود 10 ثانیه نگه دارید.

زمانی که یخچال فریزر سامسونگ شما با موفقیت از حالت دمو ریست شد صفحه نمایش دمای فعلی یخچال را نشان می‌دهد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

ریست فکتوری کردن کنترل پنل یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

برای ریست فکتوری کنترل پنل یخچال سامسونگ، کافی است دکمه‌های Power Cool و Power Freeze را همزمان فشار دهید و حدود 10 ثانیه نگه دارید تا اعداد را در صفحه نمایش بازنشانی مشاهده کنید. اما اگر کنترل پنل یخچال شما نمایش داده نمی‌شود یا دکمه‌ها اصلا کار نمی‌کنند چه کنیم؟ بسیار خوب، ممکن است یخچال شما در حالت قفل کودک باشد یا مشکلی در سیستم وجود داشته باشد.

ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

با دنبال کردن مراحلی که در بالا گفتیم ریست فکتوری کلی انجام دهید. اگر باز هم کار نکرد، حالت قفل کودک را اگر روشن است غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن ویژگی قفل کودک در یخچال سامسونگ کافی است دکمه قفل کودک را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. در ادامه یک روش دیگر برای ریست صفحه کنترل پنل را توضیح می‌دهیم.

برای ریست صفحه کنترل، کلید ریست در سمت راست بالای درب را خاموش و سپس دوباره روشن کنید. دستگاه راه اندازی مجدد شده و لوگوی سامسونگ روی پنل ظاهر می‌شود. اگر کار نکرد دوباره خاموش کنید و قبل از روشن کردن دوباره آن مدتی منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید: پیدا کردن خرابی موتور یخچال سامسونگ

ریست فکتوری کردن سیم کشی یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

گاهی اوقات ممکن است کد خطایی روی صفحه نمایش یخچال فریزر سامسونگ چشمک بزند که نشان می‌دهد مشکل ارتباطی بین درب یخچال و واحد کنترل اصلی وجود دارد. این مشکل ممکن است مربوط به اتصال سیم کشی آنها باشد.

در این شرایط دانستن نوع مشکل از طریق کد خطای خاص شما را راهنمایی می‌کند. برای بازنشانی، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس دسته سیم را در صورت جدا بودن آن بررسی کنید.

اگر سیم‌ها جدا شده‌اند دوباره آن‌ها را وصل کنید. اگر در جای خود هستند آن‌ها را جدا کرده و دوباره وصل کنید. سپس یخچال را به برق وصل کرده و روشن کنید. کد خطا حذف می‌شود.

ریست کردن صفحه لمسی یخچال سامسونگ

برای ریست صفحه لمسی یخچال فریزر سامسونگ، به دنبال یک کلید قرمز در بالای یخچال خود باشید. این سوئیچ قرمز در پشت یک پنل کوچک در سمت راست قرار دارد که روی آن Push نوشته شده است. کلید قرمز را بچرخانید و دوباره آن را به حالت اولیه برگردانید. صفحه لمسی باید شروع به کار کند.

نحوه ریست فکتوری دمای یخچال فریزر سامسونگ

برای تنظیم مجدد دمای یخچال سامسونگ، موارد زیر را انجام دهید.

  1. . به صفحه کنترل یا صفحه نمایش لمسی بروید. صفحه نمایش برخی از مدل‌های یخچال سامسونگ در داخل یخچال قرار دارد در حالی که در برخی مدل‌های دیگر نمایشگرها در بیرون تعبیه شده‌اند.
  2. دکمه یخچال را فشار دهید تا دمای فعلی نمایش داده شود. درجه حرارت از 1 تا 6 درجه سانتی گراد متغیر است.
  3. دکمه یخچال را فشار دهید تا به دمای دلخواه خود برسید. با فرض اینکه می‌خواهید دما را به 2 درجه افزایش دهید و در حال حاضر روی 1 درجه است با یک بار ضربه زدن روی دکمه دما به 1 درجه می‌رسد که اتفاقاً پایین‌ترین دما برای یخچال است.

خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال در محل


در حالی که در 1 درجه است دوباره روی دکمه ضربه بزنید و تا 6 درجه که بالاترین نقطه است بالا می‌رود. سپس می‌توانید دوباره دکمه را فشار دهید تا آن را کمتر کنید و به همین ترتیب تا زمانی که به 2 درجه برسد.

ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ

نکته مهم این که تنظیم دما دارای دکمه‌های بالا یا پایین نیست اما به صورت دایره‌ای از 6 درجه به پایین تا 1 درجه و به 6 درجه بر می‌گردد.

نحوه ریست فکتوری و تغییر دمای فریزر سامسونگ

برای ریست کردن یا تغییر دمای فریزر سامسونگ برای رسیدن به بهترین دمای یخچال، موارد زیر را انجام دهید.

مرحله 1: کنترل پنل را پیدا کنید.

بسته به مدل یخچال سامسونگ که دارید کنترل پنل آن می‌تواند داخل یخچال یا بیرون آن باشد. اگر یخچال شما مدلی است که پنل کنترل داخل آن است مطمئن شوید که قفل کودک را خاموش کرده‌اید.

مرحله 2: دکمه فریزر را فشار دهید تا به دمای دلخواه خود برسید.

توجه داشته باشید که در برخی از فریزرها باید حدود 5 ثانیه دکمه آن را نگه دارید تا در دمایی که تنظیم کرده‌اید باقی بماند. همچنین توجه داشته باشید که دمای فریزر از -8 درجه به -7، -6، -5 و غیره می‌چرخد ​​تا زمانی که به 5 درجه برسد و دوباره برگردید.

چگونه یخچال فریزر سامسونگ خود را پس از قطع برق ریست کنیم؟

برای ریست فکتوری کردن سیم کشی یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ پس از قطع برق، دکمه‌های ذخیره برق و روشنایی را به مدت 10 ثانیه فشار دهید یا دکمه‌های یخچال و فریزر را به طور همزمان به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

زمانی که برق قطع می‌شود، یخچال سامسونگ کدهای خطا 1E و/یا SE را نشان می‌دهد. نگه داشتن همزمان دکمه‌های یخچال و فریزر باعث ریست شدن یخچال و حذف این کدهای خطا می‌شود. با این حال قبل از ریست یخچال، ابتدا باید گزینه دکمه‌های ذخیره انرژی و روشنایی را امتحان کنید.

نحوه ریست فکتوری یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ پس از قطع برق

برای ریست کردن یخ ساز یخچال سامسونگ پس از قطع برق، موارد زیر را انجام دهید.

  1. سینی یخ را بیرون بکشید. اگر این کار انجام نشد ابتدا باید یخ ساز یخچال خود را یخ زدایی کنید.
  2. دکمه ریست را پیدا کنید. بررسی کنید تا دکمه آبی رنگ ریست را ببینید.
  3. دکمه ریست را نگه دارید تا صدای بوق بشنوید. با این کار یخ ساز شما ریست می‌شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

چگونه یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ خود را ریست کنیم

برای ریست کردن یخ ساز یخچال سامسونگ، با بیرون کشیدن سینی یخ شروع کنید. اگر به راحتی بیرون نیامد باید آن را یخ زدایی کنید. پس از آن دکمه آبی رنگ که معمولاً در کنار یخ ساز قرار دارد را فشار داده و نگه دارید. دکمه را تا حدود 5 ثانیه یا تا زمانی که صدای زنگ را بشنوید نگه دارید. سینی یخ را دوباره در جای خود قرار دهید و سپس از خوردن آب و نوشیدنی خنک لذت ببرید!

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چه زمانی باید یخچال فریزر سامسونگ را ریست کرد؟

فقط زمان جابجایی یا تمیز کردن یخچال سامسونگ باید آن را ریست کنید. همچنین اگر پس از قطع برق شروع به کار نکرد می‌توانید آن را ریست فکتوری کنید. یا زمانی که صفحه یخچال شما کدهای خطای 83E، 85E، 86E، یا 88 88 را نمایش می‌دهد. ریست فکتوری کردن سیم کشی یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ یک راه عالی برای رفع هر گونه خطا است.

اما با این حال کمپانی سامسونگ به ندرت آن را توصیه می‌کند مگر اینکه ضروری باشد به این دلیل که تنظیم مجدد یخچال سامسونگ می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. حذف تاریخچه خطا و پیچیده شدن موضوع از جمله این مشکلات است. زمانی که این اتفاق می‌افتد بهتر است از یک تکنسین برای تشخیص و رفع خطا در یخچال سامسونگ خود کمک بگیرید. بنابراین پیشنهاد می‌شود فقط در صورت لزوم یخچال فریزر سامسونگ خود را ریست کنید.

بیشتر بخوانید: دکمه power cool در یخچال فریزر سامسونگ

جمع بندی

اگر یخچال فریزر سامسونگ شما کد خطا را نشان می‌دهد یا بعد از قطع برق شروع به کار نمی‌کند ممکن است مجبور شوید یک ریست فکتوری انجام دهید. نگران نباشید زیرا نحوه ریست فکتوری کردن سیم کشی یخچال فریزر دوقلو و ساید سامسونگ به آسانی ABC است.

بنابراین اگر با چشمک زدن صفحه نمایش یخچال خود مواجه شدید یا یخ ساز آن کار نکرد بهترین راه حل می‌تواند ریست فکتوری یخچال فریزر شما باشد. اگر احساس کردید به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آیید از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید.

3.3/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام. وقت بخیر. از کرج پیام میدم.
    دو سه روز هست که درجه یخچال ساید سامسونگ ، از ۳ که بود چشمک میزنه. و خنک نمیکنه. برای اینکه محتویات رو خالی کنم، درجه بیشتر هم شده و حالا روی ۹ درجه چشمک میزنه. البته درجه فریزر روی -۲۰ بود. ریست کردم حالا درجه یخچال شده ۲۱. اگر امکان داره، راهنمایی بفرمایید. ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید