طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

اگر به‌تازگی ماشین ظرفشویی ال جی خریده‌اید و طرز کار آن را نمی‌دانید، این مقاله برایتان مفید خواهد بود. آشنایی با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی، نحوه صحیح بارگیری، انتخاب مواد شوینده مناسب و چرخه شست‌وشو، نقش مهمی در عملکرد بهینه این وسیله برقی ایفا می‌کنند.

اگر نمی‌دانید چگونه از مواد شوینده استفاده کنید یا ظروف را در کدام قسمت ماشین ظرفشویی قرار دهید این متن را تا آخر مطالعه کنید. در این مطلب طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم و تمام نکات مهم درباره استفاده از ماشین ظرفشویی ال‌جی را بررسی خواهیم کرد.

نکات کلیدی

  • نکته مهم در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی در مرحله خیساندن پیش از شست‌وشو است. در این بخش از مراحل کار ماشین ظرفشویی به مواد شوینده نیازی نیست.
  • قبل از شروع هر برنامه به جز Rinse & Hold، باید مواد شوینده را در محفظه مخصوص آن بریزید.
  • انتخاب Half Load جریان آب به بازوی اسپری پایینی را قطع می‌کند و مصرف آب و انرژی را کاهش می‌دهد.

آموزش مرحله به مرحله طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

ال‌جی حدود 12 مدل ماشین ظرفشویی را در قیمت‌های مختلف تاکنون ارائه کرده است. اگر انتخاب شما یکی از مدل‌های این ماشین ظرفشویی بوده لازم است با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شوید:

مرحله 1. بارگیری ماشین ظرفشویی ال جی

اولین نکته درباره طرز کار ماشين ظرفشويي ال جي و ارتقاء کیفیت عملکرد شست‌وشو، بارگیری صحیح ظروف است. قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، باید ذرات مواد غذایی به‌خصوص موارد غیرمحلول مانند استخوان، خلال دندان، هسته و غیره را دور بریزید.

زمان بارگیری ماشین ظرفشویی، دستورالعمل‌های کلی زیر را رعایت کنید:

  • ظروف را طوری قرار دهید که آب با تمام سطوح تماس پیدا کند.
  • ظروف عمیق مانند کاسه‌ها باید در یک زاویه قرار داده شوند تا به روان شدن آب و خشک شدن مناسب کمک کنند.
  • ظروف دارای ضایعات سوخته باید قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی خیس شوند.

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب انواع ماشین ظرفشویی 
  • نشت‌یابی و رفع آب‌ریزی 
  • جرم‌‎گیری ظرفشویی 
  • تعویض و تعمیر قطعات
  • تعویض پمپ تخلیه

اعزام تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب انواع ماشین ظرفشویی 
  • نشت‌یابی و رفع آب‌ریزی 
  • جرم‌‎گیری ظرفشویی 
  • تعویض و تعمیر قطعات
  • تعویض پمپ تخلیه

اعزام تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل

مرحله 2. بارگیری قفسه پایین

بارگیری سبد پایینی دومین نکته درباره نحوه کار کردن با ماشین ظرفشویی ال جی است. سبد پایینی را با بشقاب، کاسه، ظروف، قابلمه، تابه، درب آن‌ها و سینی گریل پر کنید. پیش دستی‌ها باید به‌صورت عمودی و رو به مرکز قفسه قرار بگیرند. قابلمه‌ها، تابه‌ها و ظروف بزرگ را وارونه کنید.

مراقب باشید ظرفی مانع چرخش بازوهای اسپری نشود و ظروف بزرگ‌تر را طوری قرار دهید که باز شدن درب ظرف مواد شوینده دچار اشکال نگردد. برای آموزش تصویری نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی کلیک کنید.

مرحله 3. استفاده از سبد قاشق و چنگال

دسته‌های کارد و چنگال باید به قفسه مخصوص قرار گیرند. البته در بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی سبد مسطحی جهت قرار دادن قاشق و چنگال وجود دارد.

طرز استفاده از ظرفشویی ال جی

مرحله 4. بارگیری قفسه بالایی

در این مرحله از آموزش طرز کار با ماشین ظرفشویی ال جی نوبت به نحوه بارگیری ظروف در قفسه بالایی می‌رسد. بهتر است قفسه بالایی را با ظروف ظریف‌تر، بشقاب‌های کوچک، کارد و چنگال‌های بلند، فنجان‌ها، لیوان‌ها و ظروف پلاستیکی قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی پر کنید.

بشقاب‌ها باید به سمت بالا و رو به جلوی قفسه باشند. فنجان‌ها، لیوان‌ها و کاسه‌ها باید وارونه قرار گیرند. فنجان‌ها یا وسایل آشپزی اضافی را می‌توان روی قفسه‌های تاشو قرار داد که برای لیوان‌های بلند هم مناسب هستند. مراقب باشید که مانع چرخش بازوی اسپری زیر قفسه بالایی نشوید.

مطلب مرتبط: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

مرحله 5. تنظیم قفسه بالایی

مرحله بعدی در طرز استفاده از ظرفشویی ال جی تنظیم قفسه بالایی آن است. قفسه بالایی را می‌توانید با ظروف با اندازه‌های مختلف پر کنید. قبل از تنظیم قفسه بالایی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چک کنید که قفسه خالی از ظروف باشد.
  • گیره‌های ریل در جلوی قفسه‌ها را بردارید. سپس قفسه را به بیرون بکشید.
  • قفسه را دوباره در موقعیت انتخاب شده قرار دهید و گیره‌ها را تعویض کنید.
  • قرار دادن قفسه در حالت استاندارد باعث کاهش فضای بین قفسه بالا و پایین می‌شود.
  • پس از تنظیم، بررسی کنید که بازوی اسپری برای چرخش آزاد باشد.

طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی

مرحله 6. اضافه کردن ماده شوینده

مهم‌ترین نکته در طرز استفاده از ماشين ظرفشويی ال جی، اضافه کردن مواد شوینده است. قبل از شروع هر برنامه به جز Rinse & Hold، باید مواد شوینده را در محفظه مخصوص آن بریزید. سعی کنید از بهترین شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

از مواد شوینده معمولی شست‌وشوی دست استفاده نکنید؛ زیرا کف زیاد می‌تواند در عملکرد ماشین ظرفشویی اختلال ایجاد کند. محفظه‌ها دو نوع 15 گرم و 25 گرم دارند؛ لازم است به این نکات توجه کنید تا در روند شست‌وشو اختلال ایجاد نشود.

نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

میزان استفاده از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی چقدر است؟

مقدار مواد شوینده به برنامه شست‌وشو بستگی دارد. برای مرحله خیس کردن ظروف 25 گرم مواد شوینده نیاز است. برای شست‌وشوی سنگین 25 گرم موردنیاز است. برای چرخه نرمال 20 گرم ماده شوینده باید استفاده شود. برای اکو 15 گرم و برای شست‌وشوی سریع 10 گرم ماده شوینده لازم است.

نکته مهم در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی در مرحله خیساندن پیش از شست‌وشو است. در این بخش از مراحل کار ماشین ظرفشویی به مواد شوینده نیازی نیست. پس از ریختن مواد شوینده، درب محفظه باید بسته شود. مواد شوینده در حین کار به‌طور خودکار پخش می‌شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی!

مرحله 7. افزودن مایع کمک آبکشی یا جلادهنده

یک نکته مهم دیگر در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی افزودن مایع جلادهنده است. برای پر کردن محفظه‌ی مایع، کلاهک گرد را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن را بردارید. محفظه را تا حداکثر سطح با ماده کمک شست‌وشوی باکیفیت پر کنید.

جلادهنده برای از بین بردن لکه‌ها و خشک شدن بهتر ضروری است و استفاده از مقدار مناسب مایع جلادهنده عملکرد شست‌وشو را بهتر می‌کند. با این حال استفاده بیش از حد از آن می‌تواند کف اضافی تولید کند که منجر به نشت آب ماشین ظرفشویی می‌شود. مایع به‌طور خودکار در چرخه نهایی شست‌وشو توزیع می‌شود.

نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

مرحله 8. نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

در این مرحله از آموزش طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی با نحوه کار با برنامه Normal ماشین ظرفشویی ال جی آشنا می‌شویم.

قبل از انتخاب برنامه شست‌وشو، دکمه پاور را فشار دهید. سپس برنامه Normal با زمان باقیمانده در صفحه نمایش انتخاب می‌شود. برای تغییر برنامه، دکمه برنامه موردنظر را فشار دهید.

در ادامه آموزش طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی با نحوه عملکرد دکمه‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم:

● دکمه شروع یا توقف

بعد از انتخاب برنامه شست‌وشو، دکمه شروع یا مکث را فشار دهید تا چرخه شست‌وشو شروع شود. هر زمان خواستید چرخه شست‌وشو را متوقف کنید دکمه شروع یا مکث را فشار دهید.

در این حالت ماشین ظرفشویی شما متوقف می‌شود. طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی اینگونه است که اگر دوباره دکمه شروع یا مکث را فشار دهید، ماشین دوباره شروع به کار می‌کند.

● نشانگرهای پیشرفت

بعد از انتخاب برنامه شست‌وشو، نشانگرهای پیشرفت یعنی شست‌وشو، آبکشی و خشک کردن، روشن می‌شوند. در طرز کار ماشين ظرفشویی ال جی زمان فشار دادن دکمه شروع یا مکث برای شروع برنامه، چراغ مرحله فعلی چشمک می‌زند.

نحوه عملکرد دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی

● دکمه شروع با تاخیر

یکی از نکات مهم طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی استفاده از دکمه شروع با تاخیر است. این دکمه این امکان را فراهم می‌کند تا چرخه شست‌وشو بین 1 تا 19 ساعت بعد شروع شود.

با استفاده از دکمه‌ها برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با فشار دادن دکمه “Delay Start” زمان تاخیر موردنظر خود را تنظیم کنید. زمان تأخیر شروع به ازای هر فشار 1 ساعت بیشتر می‌شود.

در مرحله بعد دکمه شروع را فشار دهید. پس از اتمام زمان تأخیر نشان‌داده‌شده در نمایشگر، برنامه به‌طور خودکار شروع می‌شود.

(برای آشنایی با کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی و راهکار رفع آن‌ها کلیک کنید.)

● دکمه Rinse Plus

طرز کار ماشين ظرفشويی ال جی به این‌صورت است که معمولاً زمانی که هر برنامه‌ای را انتخاب می‌کنید فرآیند شست‌وشو فقط 2 بار (1 شست‌وشوی معمولی + 1 آبکشی) یا 3 بار (2 شست‌وشوی معمولی + 1 شست‌وشوی آبکشی) با توجه به برنامه انتخابی انجام می‌شود.

اما اگر می‌خواهید ماشین آبکشی بیشتری انجام دهد، می‌توانید از این عملکرد استفاده کنید. همان‌طور که 1+، 2+ را انتخاب می‌کنید، آبکشی معمولی یک یا 2 بار بیشتر انجام می‌شود.

● دکمه قفل کودک

برای کاهش احتمال روشن کردن ماشین ظرفشویی توسط کودکان و پیشگیری از بروز مشکلات ماشین ظرفشویی می‌توانید ویژگی قفل کودک را انتخاب کنید.

برای قفل یا باز کردن قفل کودک، دکمه‌های Rinse و Spray را به‌طور همزمان فشار دهید.

● دکمه Turbo-Rinse

زمانی که می‌خواهید ظروف را با دمای بالاتر بشویید از این عملکرد در هر برنامه‌ای استفاده کنید. اگر این دکمه را انتخاب کنید دمای آب هنگام شست‌وشو به 77 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

● دکمه Half Load

یکی دیگر از نکات طرز استفاده از ماشین ظرفشویی نحوه عملکرد دکمه Half Load است. اگر ظروف کمی برای شست‌وشو دارید از این عملکرد استفاده کنید.

انتخاب Half Load جریان آب به بازوی اسپری پایینی را قطع می‌کند و مصرف آب و انرژی را کاهش می‌دهد.

نحوه کار با برنامه Normal ماشین ظرفشویی ال جی

مرحله 9. برنامه‌های شست‌وشو

نکته دیگر در مورد آموزش طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی آشنایی با برنامه‌های شست‌وشو است.

  • شست‌وشوی سنگین: این برنامه برای ظروف خیلی کثیف از جمله قابلمه، تابه و ظروف پخت و پز است.
  • شست‌وشوی عادی: این برنامه برای ظروف کثیف و معمولی مناسب است.
  • برنامه Eco Wash: برای ظروف کثیف و سبک مناسب است.
  • برنامه Soak Wash: برای ظروف بسیار کثیف از جمله قابلمه، تابه و ظروف پخت و پز که ممکن است باقیمانده غذای خشک به آن‌ها چسبیده باشد مناسب است.
  • شست‌وشوی سریع: این برنامه برای شست‌وشوی سریع ظروف و کارد و چنگال‌هایی است که جدیدا استفاده شده‌اند و خیلی کثیف نیستند.

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی با تیم آچاره

نگاهی مختصر به طرز استفاده از ماشين ظرفشويی ال جی

برای راه اندازی ماشین ظرفشویی مراحل زیر را انجام دهید:

1. قفسه‌های بالا و پایین ماشین ظرفشویی را پر کنید

باید ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی تمیز کنید. سمت کثیف باید به سمت پایین به سمت جت‌های آب باشد. ظروف را روی هم قرار ندهید؛ زیرا این کار از رسیدن جت‌های آب به داخل برای تمیز کردن کامل جلوگیری می‌کند.

2. مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی را بریزید

بسته به مدل ماشین لباسشویی اکثر پخش‌کننده‌های مواد شوینده در قسمت پایینی داخل درب ماشین ظرفشویی قرار دارند. مواد شوینده را در ظرف مخصوص آن بریزید و مایع جلادهنده را تا خط نشانگر Full اضافه کنید.

اگر ماشین ظرفشویی شما دارای پخش‌کننده مخصوص مایع کمک آبکشی نیست، می‌توانید سبد کمک آبکشی بخرید. یا می‌توانید از قرص‌ها یا بسته‌های شوینده که از قبل حاوی مایع جلادهنده هستند استفاده کنید.

درب قسمت مواد شوینده را ببندید و محکم فشار دهید. بعد از این‌که ماشین ظرفشویی چرخه اولیه پیش شست‌وشو را کامل کرد، درب آن باز می‌شود تا مواد شوینده با آب مخلوط شود.

3. چرخه شست‌وشو را انتخاب کنید

اکثر ماشین‌های ظرفشویی حداقل دارای 3 چرخه سریع، معمولی و سنگین هستند. این‌که از کدام چرخه باید استفاده کنید به اندازه بار و میزان کثیف بودن ظروف شما بستگی دارد.

برای تنظیم چرخه، از دکمه‌هایی استفاده کنید که معمولاً در بالا یا جلوی درب ماشین ظرفشویی شما قرار دارند.

طرز استفاده از ظرفشویی ال جی

4. ماشین ظرفشویی را روشن کنید

قبل از انتخاب چرخه شست‌وشو، بستن درب ماشین ظرفشویی و فشار دادن استارت، دوباره بررسی کنید که چیزی مانع حرکت بازوهای آبپاش نشود.

به‌طور کلی چرخه معمولی 2.5 ساعت طول می‌کشد و چراغی که در جلو یا بالای ظرفشویی قرار دارد نشان می‌دهد که چرخه تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اشتباهات متداول در استفاده از ماشین ظرفشویی

جمع‌بندی نکات طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

طرز استفاده از ماشين ظرفشويی ال جی و گذاشتن ظروف در آن گاهی اوقات می‌تواند شبیه پازل باشد. چون تلاش می‌کنید ظروف با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف را درون ماشین قرار دهید.

این کار می‌تواند یک چالش باشد؛ زیرا ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به روش خاصی قرار می‌گیرند.

نکته جالب در نحوه کار کردن با ماشین ظرفشویی الجی این است که می‌توانید ارتفاع قفسه بالایی را در 3 سطح مختلف تنظیم کنید. به این روش می‌توانید ظروف بلندتر را در هر قفسه‌ای قرار دهید.

فراموش نکنید که رعایت طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی به کارکرد بهتر آن کمک می‌کند. اگر دستگاه شما به‌دلیل عدم رعایت اصول صحیح استفاده دچار مشکل شده است، پیشنهاد می‌کنیم با تکنسین‌های آچاره از طریق ثبت درخواست در صفحه تعمیرات ماشین ظرفشویی یا ازطریق تماس با شماره 1471 مشورت نمایید.

سوالات متداول

چرا ماشین ظرفشویی ال جی من روشن نمی‌شود؟

اگر بعد از بسته شدن درب متوجه شدید ماشین ظرفشویی ال جی شما روشن نمی‌شود، ممکن است قفل در بسته نشده باشد.
برای جلوگیری از این مشکل همیشه درب ماشین ظرفشویی را با کمی فشار ببندید و از نحوه چیدمان ظروف مطمئن شوید؛ زیرا گاهی‌اوقات نحوه چیدمان ظروف مانع از بسته شدن درب ظرفشویی می‌شود.

اولین چرخه ماشین ظرفشویی چیست؟

اولین چرخه ماشین ظرفشویی پیش شستشو نام دارد که اولین آب پاشی آب گرم از طریق بازوی اسپری برای خیس کردن ظروف است.
بعضی از ماشین‌های ظرفشویی دارای پخش‌کننده مواد شوینده پیش از شستشو هستند که قدرت تمیزکنندگی بیشتری به این چرخه اضافه می‌کند و برای زمانی که ظروف شما واقعاً کثیف هستند کاربرد دارد.

چرا وقتی استارت را فشار می‌دهم، ماشین ظرفشویی من روشن نمی‌شود؟

ماشین ظرفشویی را ریست کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود احتمالا دکمه استارت را بیش از یک‌بار فشار داروع می‌شود. با فشار دادن مجدد آن ماشین ظرفشویی مجدداً تنظیم شده و چرخده‌اید.
اگر یک بار دکمه استارت را فشار دهید چرخه شه تخلیه به‌مدت 90 ثانیه اجرا می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

3 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید من یک ظرف شویی الجی مدل 512 دارم آکبند حدود یک ماه خریدم تا حال 4 بار ظرف شسته هر دفعه هم بعد از اتمام ظرف شویی از زیر مخزن جلا دهنده ومایع جلا نشتی می‌کنه که اگه متوجه نشدم باعث زنگ زدگی ظرف شویی میشه آیا زیر این مخزن واشری هست که خراب شده باید تعویض بشه یا شلنگی از جاش در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی وقتی مخزن را زیرش را نگاه میکنم به اندازه یک کاغذ از درب ظرف شویی فاصله داره مخزن هم در حد استاندارد پر کنم زیر ماکسیموم

  2. سلام خسته نباشید من یک ظرف شویی الجی مدل 512 دارم آکبند حدود یک ماه خریدم تا حال 4 بار ظرف شسته هر دفعه هم بعد از اتمام ظرف شویی از زیر مخزن جلا دهنده ومایع جلا نشتی می‌کنه که اگه متوجه نشدم باعث زنگ زدگی ظرف شویی میشه آیا زیر این مخزن واشری هست که خراب شده باید تعویض بشه یا شلنگی از جاش در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی وقتی مخزن را زیرش را نگاه میکنم به اندازه یک کاغذ از درب ظرف شویی فاصله داره مخزن هم در حد استاندارد پر کردم زیر ماکسیموم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا