فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار کناری چقدر است؟

ساختمانتوالت فرنگیلوله کشی و تاسیسات

در زمان طراحی یا بازسازی یک حمام، باید محل قرارگیری و اندازه گیری فواصل ناهموار توالت فرنگی را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد بررسی فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار کناری را داریم.
فاصله کف یا فلنج توالت فرنگی باید از دیوار چقدر باشد؟ نکته اصلی این است که این اندازه گیری بسته به سبک توالت متفاوت است، اما معمولاً بین 25 تا 35 سانتی‌متر است. اگر قصد تعویض یا تنظیم مجدد توالت فرنگی منزل خود را دارید باید اطمینان حاصل کنید که فواصل ناهموار توالت را محاسبه کرده‌اید.

برای کسانی که با این اصطلاح آن آشنا نیستند فاصله ناهموار توالت از چهار بعد مختلف تشکیل شده است. این ابعاد عبارتند از:

  • فاصله مناسب از دیوار پشتی تا فلنج توالت فرنگی
  • مقدار صحیح فضا در سمت راست و چپ توالت فرنگی
  • فضای مناسب در جلوی کاسه توالت فرنگی
  • بهترین نقطه برای قرار دادن خط تامین آب سرد

همانطور که در حال محاسبه این اطلاعات هستید بهتر است این داده‌ها را برای مرجع یادداشت کنید. همچنین بهتر است دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید همه اندازه‌گیری‌ها درست هستند. محاسبات نادرست می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند نشتی یا ناراحتی هنگام نشستن شوند.

فاصله فلنج توالت فرنگی از دیوار باید چقدر باشد؟

برای شروع کار باید یک متر نواری تهیه کنید و تا آنجا که می‌توانید دقیق باشید. مرکز فلنج توالت فرنگی باید 30 سانتی‌متر از دیوار پشتی فاصله داشته باشد. زمانی که این فاصله را اندازه می‌گیرید مطمئن شوید که از دیوار تمام شده اندازه گیری می‌کنید نه از قالب گیری پایه.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید ضخامت دیواره پشتی شماست. اگر از دیوار خشک 1 سانتی متری استفاده کردید 1 سانتی‌متر بیشتر اضافه کنید. مجموع مسافت در حال حاضر 31 سانتی‌متر خواهد بود. اگر دیوار خشک شما ضخیم‌تر از آن است مقدار بیشتری اضافه کنید.

سایر مواد مانند کاشی موزاییک و ملات ضخامت متفاوتی نسبت به دیوار خشک دارند. به عنوان مثال کاشی معرق دارای ضخامت 10 سانتی متری و ملات دارای ضخامت 5 سانتی‌متر است. این محاسبات را درست انجام دهید زیرا اندازه گیری‌های ناهموار توالت فرنگی شما بسیار دقیق هستند.فاصله فلنج توالت فرنگی از دیوار

اندازه‌گیری‌های ذکر شده در بالا برای توالت اصلی شما با روکش 30 سانتی متری است. اگر مطمئن نیستید که توالت شما دارای این ضخامت است می‌توانید دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید. اگرچه 30 سانت اندازه استاندارد است اما برخی از توالت‌ها دارای 25 و 35 سانتی‌متر ناهموار هستند.

قبل از اینکه فاصله فلنج تا دیوار پشتی را محاسبه کنید مهم است که بدانید اندازه توالت فرنگی شما دقیقاً چقدر است.

مطالعه بیشتر: نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی‎‎ در 7 مرحله

اهمیت روشویی‌های کابینتی

دربحث فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار کناری، اگر توالت فرنگی خانه خود را تعویض می‌کنید و متوجه می‌شوید که مرکز فلنج شما تنها 25 سانتی‌متر از دیوار فاصله دارد دیگر نیازی به دردسر جابجایی فلنج نیست.

فقط کافیست یک کمد روشویی با ورودی 25 سانتی‌متر تهیه کنید. یا فرض کنید توالت فرنگی شما خیلی راحت نیست و یک تیرچه سر راهتان وجود دارد. ممکن است بتوانید از یک توالت غیرخطی استفاده کنید تا از قاب بندی دوری کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

فاصله فلنج توالت فرنگی تا هر دیوار جانبی یا وسایل نزدیک چقدر باید باشد؟

38 سانتی‌متر حداقل فاصله از فلنج توالت فرنگی تا هر دیوار جانبی یا وسایل نزدیک است. اگر بخواهید می‌توانید فضای بیشتری اضافه کنید اما 38 سانت حداقل است. این بدان معناست که فلنج توالت باید حداقل 30 سانت از روشویی، دوش، وان و هر دو دیوار پشتی و جانبی فاصله داشته باشد.

درست مانند مورد قبل اگر دیوار شما 1 سانتی‌متر دیوار خشک دارد باید 1 سانتی‌متر به طول کلی اضافه کنید. اگر دیوار خشک شما ضخیم‌تر است کمی بیشتر اضافه کنید.

فاصله جلوی توالت فرنگی تا هر دیوار یا وسایل چقدر است؟

فاصله جلوی توالت فرنگی شما تا هر دیوار یا وسیله‌ای بر اساس کد لوله کشی محلی شما سنجیده می‌شود. برخی از حوزه‌های قضایی تحت قوانین بین المللی لوله کشی (IPC) فهرست شده‌اند. در این حالت 38 سانتی‌متر توصیه شده است.

با این حال اگر حوزه قضایی شما تحت کد یکنواخت لوله کشی (UPC) ذکر شده باشد به حداقل 60 سانتی‌متر ترخیص نیاز دارید. برای محاسبه این فاصله باید از لبه جلویی توالت تا هر دیوار یا وسیله‌ای در جلوی آن را اندازه گیری کنید.

لوله کشی تامین آب سرد باید در کجا قرار گیرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که 15 سانتی‌متر در سمت چپ فلنج توالت فرنگی خود را اندازه بگیرید. از آنجا 17 سانتی‌متر دیوار را از کف تمام شده اندازه بگیرید. مطمئن شوید که محاسبات خود را درست انجام داده‌اید.

اگر لوله تامین آب خیلی کوتاه است باید بریدگی را رفع کنید. این اقدام ممکن است باعث دردسرهای بیشتری شود. برای امنیت بیشتر بهتر است از فردی متخصص کمک بگیرید.

خطرات عدم اصلاح ابعاد ناهموار توالت فرنگی

دلیل رعایت اهمیت ابعاد ناهموار توالت فرنگی جلوگیری از مشکلات جدی در آینده است. برخی از مشکلاتی که اگر ابعاد شما دقیق نباشد ممکن است با آن مواجه شوید عبارتند از:

  • تلاش برای نصب توالتی که برای فضای معین خیلی بزرگ یا کوچک است.
  • مسائل غیر ضروری لوله کشی.
  • نشتی از فلنج.
  • نشستن ناخوشایند.
  • نقض کد لوله کشی محلی شما.

نحوه نصب توالت فرنگی

اگر توالت فرنگی منزل شما ترک خورده یا نشتی دارد و در هر بار شستشو آب زیادی مصرف می‌کند ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. ممکن است ابتدای کار به فکر تماس با لوله کش باشید اما با کمی دقت خودتان از عهده این کار برمی‌آیید.نحوه نصب توالت فرنگی

این کار به تنهایی شاید برای افراد سخت باشد زیرا توالت‌ها سنگین و غیرقابل حمل هستند. اما اگر یک دستیار قوی دارید می‌توانید با کمک او در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

در ادامه این راهنمای ساده نحوه نصب توالت فرنگی را بصورت اجمالی به شما نشان خواهیم داد. همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه یک توالت قدیمی را با یک سرویس بهداشتی جدید جایگزین کنید. ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به برنامه ریزی برای نصب توالت فرنگی داشته باشید. یکی از دلایل نصب توالت جدید این است که یا سال‌ها پیش از مد افتاده یا دچار ایراد شده است.

دلیل دیگر می‌تواند این باشد که شما به خانه‌ای نقل مکان کرده‌اید که قبلاً توالت در حمام نداشته است و می‌خواهید بدانید که چگونه از ابتدای کار توالت را نصب کنید. این راهنما همه انواع توالت‌های معمولی را پوشش می‌دهد با این حال ممکن است احتمال کمی وجود داشته باشد که توالت شما به دستورالعمل‌های مخصوص نصب نیاز داشته باشد. بنابراین لطفاً در هر مورد به دفترچه راهنما یا دستورالعمل‌های توالت فرنگی خود مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید این فقط یک راهنما است. بنابراین مانند همیشه به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید به خصوص اگر در مورد نصب آن مطمئن نیستید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

1. آماده‌سازی

یک قانون کلی در هنگام نصب توالت فرنگی جدید این است که با احتیاط از توالت فرنگی استفاده کنید. استفاده از چکش ممنوع است و به یاد داشته باشید که شما با جنس چینی سروکار دارید.

2. آنچه برای جا دادن توالت نیاز دارید

نصب توالت به ابزار بسیار کمی نیاز دارد و با لگنچه‌های مدرن می‌توانید این کار را آسان تر از همیشه انجام دهید. ما در زیر ابزارهایی را که برای نصب توالت نیاز دارید و همچنین برخی از وسایل اضافی که ممکن است مفید باشند فهرست کرده‌ایم.

  • آچار
  • پیچ گوشتی
  • سیلیکون
  • انبر قابل تنظیم

اگر توالتی را از ابتدا نصب می‌کنید یا توالت‌های دیواری که معمولاً به دلیل سبک مدرن و طراحی‌های صرفه‌جویی در فضا انتخاب می‌شوند ممکن است به برخی ابزارهای لوله‌کشی اضافی برای این نوع توالت‌ها نیاز داشته باشید، مانند:

  • کاتر لوله یا اره برقی
  • آچار لوله
  • آچار
  • چکش
  • مته
  • متر اندازه گیری
  • مداد
  • سطل
  • حوله

3. نحوه نصب توالت فرنگی

نصب توالت بسیار دشوار است. شما باید مطمئن شوید که همه اتصالات در طول نصب توالت، ایمن هستند اما تا زمانی که این کار را درست انجام دهید کار زیادی باقی نمی‌ماند.

مرحله 1. اندازه گیری و اضافه کردن حلقه مومی

اگر قصد دارید توالت قدیمی خود را دوباره استفاده کنید یا یک توالت کاملاً جدید را از ابتدا نصب کنید باید سوراخ‌های مته را اندازه‌گیری و علامت‌گذاری کنید تا سرویس بهداشتی خود را محکم کنید. اگر توالت شما یک خروجی در زیر دارد پوشش خاک را بردارید و حلقه مومی جدید را اضافه کنید.

مرحله 2. محکم کردن توالت روی زمین

زمانی که توالت به لوله داخل خاک متصل شد وقت آن است که با پیچ کردن پیچ و مهره‌ها، آن را روی زمین محکم کنید. برای شروع هر پیچ را تا نیمه پیچ و سپس هر کدام را با دقت محکم کنید. مهم است که این پیچ و مهره‌ها را بیش از حد سفت نکنید زیرا ممکن است ظرف توالت ترک بخورد.

برخی از توالت‌ها دارای 2 یا 4 پیچ هستند که وارد کف زمین می‌شوند. اگرچه برخی دیگر دارای براکت‌های L شکل هستند که روی زمین ثابت شده و در داخل پایه توالت پنهان می‌شوند. سپس پیچ‌ها از بیرون در این براکت‌ها ثابت می‌شوند.

برای قرار دادن توالت با گیره‌های L شکل مراحل زیر را دنبال کنید:محکم کردن توالت روی زمین

  • توالت را روی لوله فاضلاب قرار داده و آن را به دیوار فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد
  • یک مداد بردارید و روی زمین جایی که سوراخ‌ها هستند علامت بزنید
  • دوباره توالت را جدا کرده و آن را وارونه قرار دهید
  • پیچ‌ها را از داخل توالت و در براکت‌های L شکل قرار دهید و فاصله بین دو سوراخ را با متر اندازه بگیرید. این عدد را بر 2 تقسیم کنید
  • بین دو علامت اصلی روی زمین اندازه گیری کنید و این عدد را بر 2 تقسیم کنید سپس مرکز دو علامت طبقه را علامت بزنید.
  • اندازه گیری اصلی خود را از بین دو براکت L بگیرید و از علامت مرکزی به سمت هر دو علامت کف اصلی به سمت بیرون علامت بزنید.
  • این موقعیت‌ها را روی زمین علامت گذاری کنید زیرا در اینجاست که براکت‌های L شکل خود را ثابت می‌کنید.
  • براکت‌های خود را با استفاده از علامت‌های جدید به زمین محکم کنید.

مرحله 3. نصب مخزن

در این راهنما سعی می‌کنیم درباره هر مخزن توالت صحبت کنیم اما نمی‌توانیم شما را در نصب یک مخزن مخفی راهنمایی کنیم زیرا این کار مستلزم مهارت بیشتر است. در این مرحله به شما توصیه می‌کنیم از یک حرفه ای استفاده کنید.

در زیر لیستی از انواع مخزن که ممکن است نیاز به نصب داشته باشید را ذکر می‌کنیم.

  • مخزن توالت دوتایی – این مخزن بسیار نزدیک به لگن وصل می‌شود.
  • مخزن توالت سطح پایین – این یک مخزن به سبک سنتی برای توالت‌های سنتی است. مخازن سطح پایین درست بالای لگن ثابت می‌شوند و معمولاً بین آن‌ها و لگن فاصله وجود دارد.
  • مخزن توالت سطح بالا – این یکی دیگر از مخازن به سبک سنتی برای یک توالت سنتی است. مخازن سطح بالا بر روی دیوار بالای لگن نصب می‌شوند و برای دسترسی به پله یا نردبان نیاز است.

مرحله 4. لوله آب را به مخزن وصل کنید

لوله آب را به مخزن وصل کنید و با استفاده از یک آچار محکم کنید تا کاملا سفت شود. اگر مخزن به توالت متصل است باید آن را با استفاده از مهره‌ها و واشرهای ارائه شده به توالت وصل کنید. افزودن مقدار کمی درزگیر در جایی که پیچ در مقابل مخزن قرار می‌گیرد سطح را ضد آب می‌کند.

مرحله 5. آب را باز کرده و نشتی را بررسی کنید

وقتی همه چیز در جای خود به صورت ایمن ثابت شد آب را دوباره باز کنید و سپس منتظر بمانید تا مخزن پر شود. اطمینان حاصل کنید که نشتی از مخزن وجود ندارد و سپس توالت را بشویید. اطراف درزگیرها را برای نشتی بررسی کنید و در صورت وجود مشکل، نشتی ها را رفع کنید.

تمام است. نصب توالت کامل شده است!

جمع‌بندی

در این مقاله قصد بررسی فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار کناری را داشتیم. مهم است که قبل از بیرون رفتن و خرید یک توالت فرنگی جدید، ابعاد فضای خود را محاسبه کنید. با پیروی از نکات ذکر شده در بالا، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که توالت فرنگی شما به درستی نصب می‌شود، به خوبی کار می‌کند و در هنگام استفاده از آن تا حد امکان راحت خواهد بود.

4.5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا