مشکلات رایج چرخ گوشت

چرخ گوشتلوازم خانگی

با این‌که در بازار به‌راحتی می‌توان گوشت چرخ کرده را خریداری کرد، اما بسیاری از افراد همچنان ترجیح می‌دهند گوشت چرخ کرده موردنیاز خود را خودشان تهیه کنند. از این رو بسیاری از افراد در منازل خود چرخ گوشت دارند و از آن استفاده می‌کنند.

اما چرخ گوشت نیز مانند هر وسیله‌ دیگری مشکلات رایجی دارد که ممکن است شما نیز با این مشکلات برخورد کرده باشید، در این مقاله ما به بررسی مشکلات رایج چرخ گوشت می‌پردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 نکات کلیدی

  • مهم‌ترین عامل روشن نشدن چرخ گوشت، خراب شدن اورلود دستگاه است.
  • قبل از چرخ کردن گوشت آن را به‌خوبی پاک کنید تا هیچ‌گونه استخوانی یا چربی در آن باقی نماند.

علت خرابی های رایج چرخ گوشت

از اصلی‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای چرخ گوشت پیش بیاید، این است که چرا چرخ گوشت به‌درستی کار نمی‌کند؟ این یکی از مشکلات رایج چرخ گوشت است یا این‌که چرا چرخ گوشت روشن نمی‌شود؟

این مشکلات معمولا به دلیل خرابی در یکی از بخش‌های چرخ گوشت به وجود می‌آیند و شما باید با عیب یابی چرخ گوشت، ریشه ایجاد این مشکلات را شناسایی کنید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود چرخ گوشت روشن نشود، خراب شدن اورلود است. باید توجه کنید که اگر اورلود چرخ گوشت خراب شده باشد، شما باید آن را در اسرع وقت تعویض کنید.

یکی از مشکلات رایج چرخ گوشت خرابی اورلود است. به غیر از اورلود یکی از قطعاتی که نقش به‌سزایی در روشن شدن چرخ گوشت دارد، موتور آن است. خود موتور دستگاه نیز از قطعات مختلفی مانند زغال، آرمیچر و هسته تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر دوش دارند.

اگر عملکرد هر کدام از این قطعات دچار مشکل شود، ممکن است چرخ گوشت دیگر روشن نشود و همین مسئله یکی از مشکلات رایج چرخ گوشت است.

عیب‌یابی و تعمیر چرخ گوشت را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر چرخ گوشت در محل
  • تعمیر چرخ گوشت با قطعات اورجینال
  • استعلام رایگان هزینه تعمیرات چرخ گوشت
  • تعویض موتور، چرخ دنده، حلزونی و …

عیب‌یابی و تعمیرات چرخ گوشت با تیم آچاره

عیب‌یابی و تعمیر چرخ گوشت را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر چرخ گوشت در محل
  • تعمیر چرخ گوشت با قطعات اورجینال
  • استعلام رایگان هزینه تعمیرات چرخ گوشت
  • تعویض موتور، چرخ دنده، حلزونی و …

عیب‌یابی و تعمیرات چرخ گوشت با تیم آچاره

عدم رسیدن برق به چرخ گوشت

یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلاتی که باعث می‌شود چرخ گوشت روشن نشود، عدم توانایی انتقال برق به چرخ گوشت است. در چنین شرایطی باید ابتدا پریز و سیم را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بعد از این‌که مطمئن شدید سیم و دوشاخه هیچ مشکلی ندارند، باید از وصل بودن جریان برق اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید.

به غیر از این مشکلات موارد دیگر نیز ممکن است در عملکرد چرخ گوشت اختلال ایجاد کنند. از جمله مشکلات رایج چرخ گوشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کند شدن سرعت چرخ گوشت

کند شدن سرعت چرخ گوشت و خوب چرخ نکردن گوشت

در صورتی که چرخ گوشت شما کند شده است یا گوشت را به‌خوبی چرخ نمی‌کند، اصلی‌ترین دلیل آن کند شدن تیغه چرخ گوشت است. اما به غیر از این مورد، موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شوند چرخ گوشت به‌خوبی گوشت را چرخ نکند.

یکی از این موارد نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت است که می‌تواند باعث کندی عمل چرخ کردن شود. همچنین در نظر داشته باشید که چرخ کردن میوه‌ها یا سبزیجات اسیدی مانند لیمو و پیاز باعث کند شدن چرخ گوشت در بلندمدت می‌شود.

 استفاده زیاد از چرخ گوشت

چرخ کردن تمامی گوشت‌ها در یک نوبت باعث ایجاد فشار زیاد بر روی دستگاه می‌شود و علاوه‌بر کاهش طول عمر مفید دستگاه می‌تواند عمل چرخ کردن گوشت را نیز به‌صورتی تحت‌تاثیر قرار دهد.

پیشنهاد ما به شما این است که همه گوشت را به یک‌باره چرخ نکنید و در چند نوبت این کار را انجام دهید تا کیفیت گوشت بهتری داشته باشید و همچنین به چرخ گوشت نیز فشار زیادی وارد نشود.

خرابی های رایج چرخ گوشت

 استفاده از گوشت زیاد

اما یکی دیگر از مواردی که باعث ورود فشار به چرخ گوشت می‌شود، این است که از تکه‌های بزرگ گوشت استفاده می‌کنید.

توصیه می‌کنیم که برای چرخ کردن گوشت آن را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس اقدام به چرخ کردن گوشت کنید.

محاسبه رایگان هزینه عیب‌یابی و تعمیر چرخ گوشت!

چرخ کردن گوشت به همراه استخوان

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث آسیب زدن به چرخ گوشت می‌شود، استفاده از گوشت استخوان دار است. این کار می‌تواند باعث کند شدن تیغه چرخ گوشت، اعمال فشار زیاد بر روی دستگاه یا شکستن تیغه و … شود.

بهتر است قبل از چرخ کردن گوشت، آن را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود استخوان در گوشت مظمئن شوید.

خرابی های رایج چرخ گوشت

استفاده از گوشت گرم

قبل از این‌که بخواهید گوشت را چرخ کنید، آن را چند ساعت بیرون از فریزر قرار دهید. یخ‌زدایی گوشت باعث می‌شود که گوشت به‌خوبی توسط چرخ گوشت چرخ شده و همچنین فشاری بر دستگاه وارد نشود.

 وجود پوست و چربی در گوشت

بعضی از قسمت‌های گوشت مخصوصا گوشت گوسفند، حاوی چربی و پوست زیادی است.

در این شرایط اگر شما قبل از انجام عملیات، گوشت را به‌خوبی از چربی و پوست جدا نکنید، می‌تواند باعث گیر کردن گوشت در تیغه شود و عمل چرخ کردن را به مشکل بیندازد.

چرخ گوشت چگونه کار میکند

برق به دستگاه می‌رسد اما روشن نمی‌شود

زمانی که برق به دستگاه می‌رسد اما روشن نمی‌شود، نشان می‌دهد که مشکل از رسیدن برق نیست و در بخش‌های دیگر دستگاه باید به‌دنبال مشکل بگردید.

اگر مشکل از زغال موتور باشد، باید آن را تعویض کنید. برای انجام این کار قاب بیرونی دستگاه را باز کرده و زغال جدید را جایگزین زغال قبلی کنید.

مشکلات رایج چرخ گوشت

صدای زیاد چرخ گوشت

باید توجه داشته باشید که چرخ گوشت یک وسیله پر سر و صداست و در اکثر موارد این صدای زیاد کاملا عادی است اما اگر متوجه شدید که صدای دستگاه از حالت عادی خارج شد، باید به‌دنبال راه‌حلی برای آن باشید.

اصلی‌ترین راه حل برای این مشکل عدم وجود گریس در دستگاه است که ممکن است به دلیل نشتی یا فاسد شدن گریس به وجود بیاید. شما می‌توانید به‌راحتی با عوض کردن گریس این مشکل را برطرف کنید.

اما دلایل دیگری نیز ممکن است باعث ایجاد صدای زیاد چرخ گوشت شود. یکی از این موارد وجود شکستگی در یکی از چرخ‌دنده‌‍‌ها است و باید آن را عوض کنید.

همچنین اگر یاتاقان‌های موتور نیز گشاد شده باشند، ممکن است دلیل دیگری برای سر و صدای زیاد دستگاه باشد و باید آن را نیز تعویض کنید.

مشکلات رایج چرخ گوشت

مشکلات رایج چرخ گوشت؛ جرقه زدن موتور

یکی دیگر از مشکلات رایج چرخ گوشت جرقه زدن دستگاه است. اگر در هنگام کار کردن دستگاه موتور چرخ گوشت جرقه می‌زند می‌تواند نشان‌دهنده یکی از مشکلات زیر باشد:

  1. سیم‌ها اتصالی دارند
  2. وجود اصطکاک در دستگاه
  3. رطوبت دستگاه

از دیگر مشکلات رایج چرخ گوشت نیز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • روغن‌ریزی دستگاه
  • پیچیدن گوشت به دور تیغه
  • مارپیچ چرخ نشدن گوشت
  • له شدن گوشت در چرخ گوشت

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با رایج ترین مشکلات چرخ گوشت و این‌که چرخ گوشت چگونه کار میکند آشنا کنیم. در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که اگر تجربه‌ای در کارهای تعمیراتی ندارید، تا حد امکان خودتان اقدام به تعمیر چرخ گوشت نکنید؛ زیرا رفع مشکلات چرخ گوشت، به یک تعمیرکار حرفه‌ای نیازمند است.

در نهایت فراموش نکنید که شما برای رفع مشکلات رایج چرخ گوشت می‌توانید از سرویس تعمیر چرخ گوشت آچاره استفاده کنید و این روند را با اطمینان‌خاطر به تعمیرکار خبره چرخ گوشت آچاره بسپارید. کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا