تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ و روش رفع خطا

لوازم خانگیماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما با مشکل مواجه شده است ممکن است کدی را روی صفحه نمایش آن مشاهده کنید. هر کد ارور نشان‌دهنده یک مشکل خاص در ماشین لباسشویی شما است و اغلب بدون نیاز به کمک تعمیرکار قابل رفع است. در ادامه با شناسایی علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ و راه‌حل‌های احتمالی آن با ما همراه باشید.

اگر کدی را مشاهده کردید که در لیست ما نیست به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود رجوع کنید. این دفترچه راهنما را می‌توانید از سایت دانلود نمایید. چنانچه همه راه‌حل‌های ممکن را امتحان کردید و مشکل همچنان ادامه داشت از یک تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

فهرستی از کدهای ارور ماشین لباسشویی سامسونگ

کدهای خطایی که در کنترل پنل ماشین لباسشویی سامسونگ شما چشمک می‌زند برای اطلاع‌رسانی به شما بسیار مفید خواهند بود. اما برای اینکه برای شما کارآیی داشته باشند، باید بدانید که هر کد خطا مخفف چیست. پس بیایید با کدهای ارور ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

کدهای ارور ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور لباسشویی سامسونگ e6

مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است به صورت تصادفی کد خطا e6 را نمایش دهند. سیگنال خطای e6 به مشکلات الکترونیکی ماشین لباسشویی سامسونگ مربوط می‌شود. مشکل اصلی در این مورد هیتر یا المنت گرمایشی ماشین لباسشویی است که یا سوخته یا خراب شده است. این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند نشان دهنده این باشد که لگن از آب پر است اما آب گرم نمی‌شود.
تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

روش رسیدگی به ارور e6: برای رفع این خطا باید المنت گرمایشی، سیم‌کشی الکتریکی داخلی، برد الکترونیک و سنسور حرارتی ماشین لباسشویی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهید. هیتر الکتریکی و مدارهای آن باید عیب ‌یابی شده و در صورت خرابی تعویض شوند.

رفع ارور sud ماشین لباسشویی سامسونگ

این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ به این معنی است که کف صابون بیش از حد در لگن وجود دارد و مواد شوینده بیش از حد نرمال یا نوع نامناسب مواد شوینده استفاده شده است. ماشین لباسشویی تا زمانی که سطح کف آن کم شود ثابت می‌ماند و سپس چرخه شستشو را از سر می‌گیرد. این روند به‌ کمک قسمت کنترل کف یا سنسور سطح فوم کنترل می‌شود.

رفع ارور sud ماشین لباسشویی سامسونگ

دلیل کد خطای sud چیست؟

  • شوینده‌ای که استفاده می‌کنید برای ماشین‌های لباسشویی سامسونگ مناسب نیست.
  • مقدار بیش از حد نرمال از مواد شوینده استفاده می‌کنید.
  • صابون یا ماده شوینده استفاده شده، با کیفیت نیست.
  • مواد شوینده بی کیفیت معمولاً دارای خاصیت کف کنندگی بالایی بوده و باعث ایجاد مقدار زیادی کف می‌شوند.
  • سنسور سطح کف ماشین لباسشویی از کار افتاده است و خطای sud را نشان می‌دهد.
  • وجود گرفتگی در لوله تخلیه و نمایش کد sud.

بیشتر بخوانید کد خطای E17 مشکل منبع آب ماشین لباسشویی بوش

چگونگی تعمیر یا ریست کردن کد خطای sud

  • کمی به ماشین لباسشویی زمان دهید تا کف داخل آن کاهش یابد. پس از کاهش کف، ماشین به شستشو ادامه خواهد داد.
  • ماشین را خالی روشن کنید و چرخه شستشوی طولانی‌تری را با گرم‌ترین دمای آب برنامه‌ریزی کنید تا کف‌ها کاملأ تخلیه شوند.
  • حتماً از مقدار ماده شوینده پیشنهادی کارخانه سازنده مواد شوینده استفاده کنید.
  • ماده شوینده تأیید شده ماشین لباسشویی سامسونگ را مصرف کنید.
  • از مواد شوینده با کارآیی بالا با خاصیت كف‌کنندگی كم استفاده كنید.

ارور ue در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر بار لباسشویی شما نامتعادل باشد ممکن است برای جلوگیری از آسیب به ماشین لباسشویی، ماشین با سرعت بالا نچرخد. بار نامتعادل زمانی اتفاق می‌افتد که لباس‌های شسته شده در کاوری بسته‌بندی شوند (مثلاً در یک روتختی) یا بار لباسشویی یک لباس سنگین باشد.

برای رفع این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ لباس‌ها را آبکشی کرده و شستشو را تمام کنید. لباس‌ها را مجزا کنید، در صورت لزوم موارد سنگین را حذف کرده و دوباره لباس‌ها را بشویید. برای جلوگیری از بارهای نامتعادل موارد زیر را رعایت کنید:

  • لباس‌های سنگین مانند شلوار جین، حوله و غیره را به نسبت مساوی بشویید تا وزن لباس‌ها به طور یکنواخت در اطراف لگن پخش شود.
  • از گذاشتن لباس‌های سنگین در ماشین اجتناب کنید. پر بودن بیش از حد لگن باعث پخش شدن نامتعادل لباس‌ها در لگن می‌شود.

ارور ue در ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور dc لباسشویی سامسونگ

این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد که ماشین لباسشویی به دلیل عدم تعادل بار نمی‌تواند بچرخد. تصحیح خطای dc به سادگی با توزیع مجدد وزن بار لباس‌ها، حذف موارد سنگین برای کاهش وزن کلی در لگن و یا تعویض میله‌های تعلیق (یا کمک فنرها) انجام می‌شود.

اگر با خطای کد dc مواجه شدید، باید یکی از این دلایل را بررسی کنید. اگر لباس‌های حجیمی دارید و همگی در یک نقطه به طور ناموزون جمع شده‌اند، آن‌ها را در اطراف لگن متعادل کنید.

همچنین اگر لباس‌های سنگینی مانند حوله دارید سعی کنید حوله‌ها را به گونه‌ای در لگن قرار دهید که وزن به طور مساوی تقسیم شود. در نهایت، بررسی کنید تا مطمئن شوید که لباس‌های بزرگ یا حجیم در اطراف لگن گره نخورده باشند. این اتفاق می‌تواند باعث گیرکردن لوله و در نتیجه نمایش کد dc شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

ارور e3 لباسشویی سامسونگ

کد ارور e3 در ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای سرریز شدن آب لگن است. سنسور سطح آب سیگنالی را ارسال می‌کند که نشان می‌دهد آب بیش از حد در لگن وجود دارد. بنابراین ماشین لباسشویی شستشو را متوقف می‌کند. سپس دستگاه پمپ تخلیه روشن شده و کد خطای e3 نمایش داده می‌شود.

چگونه ارور e3 را برطرف کنیم؟

ماشین لباسشویی را به مدت 2 تا 3 دقیقه از برق بکشید. اتصالات سیم موتور را بررسی کنید. یکی از مشکلات نسبتاً رایجی که باعث ایجاد کد خطای e3 می‌شود، مشکلات مربوط به اتصالات است. برای رفع این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ باید برد الکتریکی آن را بررسی کنید. علاوه بر این شلنگ، سوئیچ هیدروستات و مخزن لباسشویی نیز باید مورد بازبینی قرار بگیرند. بررسی این قطعات کاملاً تخصصی بوده و باید با تکنیسین تعمیرات تماس بگیرید.

ارور لباسشویی سامسونگ 4c

این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ کد خطایی است که نشان می‌دهد ماشین لباسشویی شما مشکلی در منبع آب را تشخیص داده است. این کد خطا می‌تواند به این معنی باشد که ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل مسدود شدن یا پیچ خوردگی شلنگ قادر به تأمین آب نیست.

در ادامه چند دلیل برای خطای 4C را ذکر می‌کنیم:

  • آب سرد در سیستم وجود ندارد.
  • دریچه ورودی آب ممکن است کثیف شده یا یک جسم خارجی در داخل آن گیر کرده باشد.
  • ممکن است اتصالات آب سرد و گرم مشکل داشته باشد.
  • در سیستم آب‌رسانی یا فشار آب متوقف شده است.
  • ظرف مواد شوینده به شلنگ متصل نیست.

برای عیب‌یابی و رفع این کد خطا باید ابتدا شیر آب سرد را باز کنید و از جریان آب مطمئن شوید. ماشین لباسشویی را خاموش کنید و آن را در جای خود حرکت داده و به جلو ببرید. شلنگ‌های آب را بررسی کنید که پیچ خوردگی یا ترک نداشته باشند.

اگر کد خطا ادامه داشت وجود نشتی در لوله تأمین آب لباسشویی را کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که فشار آب قوی باشد. اگر مشکل از فشار آب نباشد احتمالاً فیلتر توری شلنگ گرفتگی دارد. این فیلتر را به راحتی می‌توانید تمیز کنید و مشکل حل می‌شود.

 ارور e2 لباسشویی Samsung

ارور e2 در ماشین لباسشویی سامسونگ ما را از مشکلات تخلیه آب مطلع می‌کند. این کد زمانی نمایش داده می‌شود که به دلایلی ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را تخلیه کند بنابراین زمان انتظار برای تخلیه بیش از حد نرمال طول می‌کشد. دلایل احتمالی این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ:

  • گرفتگی فیلتر تخلیه
  • ورود زباله به پمپ تخلیه یا خرابی آن
  • انسداد دهانه پمپ
  • گرفتگی لوله فاضلاب تخلیه
  • عدم وجود سنسور سطح آب
  • خرابی برد برق

برای رفع این خطا ابتدا باید از شیلنگ اضطراری برای تخلیه آب اضافی از لگن استفاده کنید. سپس فیلتر پمپ تخلیه را تمیز نمایید. شلنگ تخلیه و اتصال لوله فاضلاب را برای هر گونه پیچ خوردگی و گرفتگی بررسی کنید. مطمئن شوید که شلنگ تخلیه مسدود نشده باشد و تا انتهای سیستم تخلیه صاف باشد. شلنگ تخلیه خروجی باید در ارتفاع حداقل 60 سانتی‌متری نصب شود.

بیشتر بخوانید ارور ماشین لباسشویی دوو – مرجع رفع خطای DAEWOO

ارور le

این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ به این معنی است که ماشین لباسشویی پر شده اما به سطح آب مناسب نرسیده است. بررسی کنید که دریچه‌های تأمین آب کاملاً باز باشند. بررسی کنید که سطح شلنگ تخلیه پایین‌تر از سطح ماشین لباسشویی نباشد. نشتی آب را چک کنید. اگر هیچ اثری از آب وجود ندارد ماشین را از برق بکشید، دوباره وصل کرده و دو مرتبه امتحان کنید.

ارور  te لباسشویی سامسونگ

کد خطای te نشان دهنده مشکل در حسگر دمای آب است که گرمایش ماشین را کنترل می‌کند. در این حالت ماشین لباسشویی سامسونگ اطلاعات درستی از سنسور دریافت نمی‌کند. اغلب ماشین لباسشویی کد te را در ابتدای شستشو قبل از گرم شدن آب نمایش می‌دهد. انواع این کد خطا پس از شستشو و چرخاندن هنگام خشک شدن لباس‌ها روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند.

برای رفع این کد ارور ماشین لباسشویی سامسونگ آن را از برق بکشید سپس 1 دقیقه صبر کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و یک برنامه جدید شستشو را شروع کنید. اگر مشکل از هیتر یا سنسور است بهتر است از تکنیسین تعمیرات بخواهید تا آن را تعویض کند.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

ارور de ماشین لباسشویی Samsung

کد خطای de ماشین لباسشویی سامسونگ به این معنی است که درب باز است یا ممکن است قفل ایراد داشته باشد. اگر درب لباسشویی بسته است اما ماشین کار نمی‌کند، احتمالاً به این دلیل است که برق از قفل درب عبور نمی‌کند. برای حل این مشکل بررسی کنید که درب کاملاً بسته باشد و چیزی در درب گیر نکرده باشد.

در مرحله بعد یک بار در ماشین را باز و دوباره ببندید تا از بسته بودن آن مطمئن شوید. سپس ماشین را خاموش کنید و بعد از 1 دقیقه دوباره روشن کنید. اگر خطا دوباره نمایش داده شد ایراد از میکروسوئیچ یا زبانه در است. برای تعمیر و تعویض این قطعات از تکنیسین متخصص کمک بگیرید.

ارور de ماشین لباسشویی Samsung

کد ارور se ماشین لباسشویی سامسونگ

کد خطای se در ماشین لباسشویی سامسونگ اغلب زمانی نمایش داده می‌شود که دستگاه شما در تخلیه آب مشکل داشته باشد. دکمه شروع را فشار دهید تا دستگاه مجدداً تنظیم شود و دوباره تخلیه را انجام دهد. اگر این امر موفقیت آمیز نبود، ممکن است در جایی در سیستم تخلیه انسدادی ایجاد شده باشد که می‌تواند به دلیل گیر کردن اشیاء یا وسایل داخل جیب لباس‌ها باشد. این اشیاء را خارج کنید تا دستگاه دوباره شروع به کار کند.

اگر ماشین شما مستقیماً به لوله‌های زیر سینک متصل است، ممکن است رسوبات چربی در لوله تخلیه ایجاد شده باشد که مانع از تخلیه آب می‌شود. اگر به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده‌اید و ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی‌شود باید بررسی کنید که هیچ درپوش پلاستیکی مانع لوله تخلیه نباشد.

 کد خطای e7

ماشین لباسشویی شما نمی‌خواهد به طور عادی کار کند و روی صفحه نمایش ارور می‌دهد که به این معنی است که اتفاقی برای آن افتاده است. کد خطا e7 مربوط به عملکرد نادرست سنسور فشار آب است که تعمیرکاران آن را هیدروستات می‌نامند. قبل از بروز این خطا، پمپ تخلیه برای پمپاژ آب در دستگاه روشن می‌شود. این خطا نشان دهنده وجود مشکل در سنسور سطح آب ماشین لباسشویی سامسونگ است.

برای رفع این خطا ماشین را از برق بکشید. شلنگ ورودی آب را جدا کنید. سنسور سطح آب و هیدروستات را بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید.

جمع‌بندی

کدهای ارور ماشین‌ لباسشویی سامسونگ برای ارائه اطلاعات مفید برای کمک به تشخیص مشکلات پیش آمده طراحی شده‌اند. زمانی که یک کد خطا ظاهر می شود، می تواند برای ما هشدار دهنده باشد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از کدهای خطا را می‌توان به راحتی با پیروی از یک سری دستورالعمل حل کرد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با کدهای ارور ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا کرده و نحوه عیب یابی آن ها را آموزش دهیم. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از ریست کردن ماشین لباسشویی، ابتدا باید عیب یابی را کامل و دقیق انجام دهید.

کدهای رایج خطای ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند مربوط به مشکل در، سنسور گرمایش آب، خطای نرم‌افزاری یا برد مدار، خطای موتور یا پمپ و موارد دیگر باشد. در موارد ساده می‌توانید با رجوع به دفترچه راهنمای ماشین، این کدهای خطا را برطرف کنید. در موارد تخصصی‌تر بهتر است با خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی سامسونگ تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید