تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

۱۰ ترفند برای کاهش مصرف برق کولر گازی تا 30%

کولر گازی و داکت اسپلیتسرمایشسرمایش و گرمایش

با توجه به اینکه به دلیل همه‌گیری کووید-19 همه ما بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانیم یکی از مسائلی که بسیاری با آن مواجه هستند پرداخت قبوض بالای برق است. برای بسیاری از ما، این موضوع می‌تواند به دلیل مصرف برق زیاد کولر گازی و عدم سرویس کولر گازی در خانه باشد.

امروز قصد داریم نکات مفیدی را برای کاهش مصرف برق کولر گازی و در نتیجه کاهش قبض برق به شما ارائه دهیم. عوامل زیادی وجود دارد که بر میزان کارآمدی کولر گازی شما و میزان مصرف برق آن تأثیر می‌گذارد؛ از جمله عمر و وضعیت کولر، چیدمان فضای منزل شما، طراحی کانال‌های هوا، میزان هواگیری فضا و البته آب و هوای منطقه‌ای که زندگی می‌کنید. تمام این موارد با کاهش مصرف برق کولر گازی ارتباطی مستقیم دارند از این رو محاسبه دقیق هزینه برق اغلب کار ساده‌ای نیست.

شاید یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها هنگام خرید کولر گازی این است که قبض برق چه مقدار می‌شود؟ با این که نمی‌خواهید از گرمای روزهای تابستان رنج ببرید اما شاید قبض برق با مبلغ بالا هم برایتان خوشایند نباشد. خبر خوب این که راه‌های ساده‌ای وجود دارد که به کاهش مصرف برق کولر گازی شما کمک خواهند کرد. با مجله آچاره همراه باشید تا این روش‌ها را یاد بگیرید.

10 ترفند مهم برای کاهش 30 درصدی قبض برق کولر گازی

قبل از این که به بررسی روش‌های به حداقل رساندن صورتحساب برق مصرفی بدون به خطر انداختن دمای خنک اتاق‌ها بپردازیم، بیایید روی عوامل مؤثر بر کارایی کولر گازی منزل شما تمرکز کنیم:

کاهش 30 درصدی قبض برق کولر گازی

  1. مدت زمان استفاده
  2. انواع کولر گازی (کولر گازی کم مصرف که به کولر اینورتر نیز معروف است)
  3. روش‌های نصب کولر گازی
  4. نوع ترموستات نصب شده در منزل شما

اگر می‌خواهید یک ایده کلی درباره میزان برق مصرفی خود داشته باشید، چندین ابزار آنلاین وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کند تا هزینه برق کولر گازی خود را محاسبه کنید. در عین حال اگر هدف شما کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپیلت است، در ادامه با ما همراه باشید تا ده نکته مهم برای کاهش قبض برق را مورد بررسی قرار دهیم!

تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

مطلب پیشنهادی تعمیر فن کولر گازی

راهکارهای کاهش مصرف برق کولر گازی

1. از تایمر و ترموستات استفاده کنید

قبل از هر کاری باید بدانید که چگونه در مصرف برق کولر گازی صرفه جویی کنید و میزان مصرف برق کولر گازی پنجره‌ای خود را کاهش دهید. ترموستات را در دمایی تنظیم کنید که برای شما راحت باشد و دستگاه شما خیلی سخت کار نکند. باید آن را بین 22 تا 24 درجه تنظیم کنید و در تابستان آن را خیلی خنک نگه ندارید. سعی کنید ترموستات را کمتر از 8 درجه زیر دمای بیرون تنظیم نکنید.

ترموستات با تایمر داخلی به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک می‌کند. از طریق ترموستات می‌توانید ساعات کار را برای بالاترین بازده انرژی و همچنین دمای تعیین شده تنظیم ‌کنید.

کاهش 30 درصدی قبض برق کولر گازی

2. پنجره‌ها و درهای خانه را عایق‌بندی کنید

نصب عایق به در و پنجره خانه بهترین راه برای کاهش حرارتی است که می‌تواند از دیوارهای اتاق‌ها عبور کند و به جلوگیری از گرم شدن فضای داخلی خانه منتهی شود. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بیش از 40 درصد درمیزان مصرف برق کولر گازی اینورتر خود صرفه جویی کنید.

می‌توانید از عایق‌های سلولزی استفاده کنید که یکی از کاربردی‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای صرفه جویی در مصرف برق در هزینه‌های سرمایش و گرمایش است. عایق‌بندی پنجره‌ها و درها بهترین روش برای کمک به خنک نگه داشتن خانه در طول تابستان است. مهم است که شکاف‌های اطراف درها و پنجره‌ها را ببندید تا از خروج هوا جلوگیری کنید. برای کمک به کاهش مصرف برق کولر گازی تا حدود ده درصد می‌توانید از درزبندی استفاده کنید.

درزگیری پنجره ها

3. از پنکه برای تهویه هوا استفاده کنید

پنکه بهترین دوست کولر گازی شماست. پنکه انرژی کمتری نسبت به کولر گازی مصرف می‌کند بنابراین داشتن آن‌ها به عنوان پشتیبان ایده خوبی است. یک پنکه معمولی می‌تواند با تکمیل کامل عملکرد سیستم خنک کننده، در کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپیلت نقشی مهم ایفا کند.

در حالی که تهویه مطبوع در خنک کردن هوای اطراف عالی است پنکه هوای سرد را در قسمت‌های دیگر اتاق پخش می‌کند و در نتیجه عملکرد انرژی سیستم خنک‌کننده را افزایش می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید برای دور شدن از هوای گرم در روزهای خنک‌تر یا عصرها، به پنکه اعتماد کنید. استدلال در اینجا این است که پنکه انرژی کمتری نسبت به کولر گازی هوا مصرف می‌کند.

4. از دستگاه خود مراقبت کنید

گاهی اوقات نصب ترموستات کولر گازی و استفاده از سیستم کم مصرف تهویه هوا به تنهایی کافی نیست. اگر به طور کامل از لوازم خانگی منزل خود مراقبت نکنید نمی‌توانید به کاهش هزینه‌های برق امیدی داشته باشید. فیلترهای کثیف کولر گازی ممکن است جریان هوا را مسدود کنند که خنک کردن خانه شما را در فصل تابستان دشوار می‌کند. شما باید فیلتر کولر گازی خود را به طور منظم تمیز کنید.

تمیز کردن منظم کولر گازی و تعویض فیلترهای هوای آن یک بار در ماه می‌تواند به کاهش میزان مصرف برق کولر گازی پنجره‌ای در حدود 5 تا 15 درصد کمک کند. اواپراتور و همچنین کویل‌های کندانسور کولر گازی باید از گرد و غبار و زباله پاک باشند تا بهترین سطح کارایی خود را حفظ کنند.

5. سیستم تهویه هوا را هنگام خواب خاموش کنید

سیستم کولر گازی بزرگ‌ترین مصرف کننده برق در میان لوازم خانگی است. کولر را در هنگام عصر و شب خاموش کنید چون هوای بیرون خنک‌تر شده است. لطفاً آن را فقط در روز روشن کنید. می‌توانید از صرفه جویی در برق در طول خواب شبانه لذت ببرید!

6. سایه ساختمان مهم است

خانه خود را با کمک سایه خنک نگه دارید. با این کار واحد کولر گازی شما مجبور نیست خیلی سخت کار کند زیرا هوا از قبل سرد است و میزان مصرف برق کولر گازی اینورتر کاهش می‌یابد. از سایه برای کاهش گرمای خورشید در تابستان داغ استفاده کنید. تصور کنید سایبان‌ها، پرده‌ها و نورگیرها را کشیده‌اید و نور خورشید را بیرون از پرده‌های زیبا، کرکره‌های پنجره و پرده‌های آستردار خود نگه داشته‌اید. اگر پنجره‌ها رو به آفتاب هستند پرده‌های رنگ روشن را انتخاب کنید تا گرمای خورشید را منحرف کنند.

مطلب پیشنهادی با 8 علت آمپر کشیدن کولر گازی آشنا شوید

اجازه دهید کولر گازی شما کمی استراحت کند. با بستن پرده‌ها، پنجره‌ها، کرکره‌ها یا نورگیرها دمای بهینه را حفظ کنید تا از شر هوای گرم و تابش خورشید در امان بمانید. شیشه رنگی پنجره یا حفاظ پرده‌ها می‌توانند جذب گرما را به شدت کاهش دهند و از ورود گرمای خورشید به کولر گازی شما جلوگیری کنند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

7. مبلمان اتاق را برای جریان بهتر هوا مرتب کنید

اگر چیدمان مبلمان منزل شما مناسب نباشد و جلوی مسیر دریچه‌های کولر گازی را بگیرند سرما تنها به پشت یک صندلی یا قسمت پایین مبل خواهد رسید. قطعاً ترجیح می‌دهیم سرمای کولر گازی همه جا را بطور یکنواخت خنک کند. می‌توانید برای دریچه‌های کولر گازی حفاظ‌های پلاستیکی بخرید تا هوا را در جهت درست هدایت کند اما ساده‌ترین راه این است که مبلمان خود را حتی به‌طور موقت مرتب کنید.

کولر گازی می‌تواند با کاهش گرما و رطوبت اضافی در حفظ یک محیط راحت کمک کند و همچنین مانع داغ شدن بیش از حد وسایل برقی بشود.

8. تعمیر و نگهداری کولر را فراموش نکنید

کولر گازی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و همیشگی دارد و عاقلانه است که کارشناسان ماهر سالی یک بار این کار را انجام دهند. کارشناس تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوع بررسی می‌کند که کل قسمت‌های مهم کولر گازی تمیز هستند و فاکتورهای مهم دیگر را نیز چک می‌کند. تمام این بررسی‌ها باعث می‌شود کولر گازی شما بهتر کار کند که منجر به کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپیلت می‌شود.

مطلب پیشنهادی تست فشار کمپرسور کولر گازی با دو روش

9. برای صرفه جویی در مصرف برق کولر گازی لوازم جانبی ساطع کننده گرما را خاموش کنید

وقت آن است که کامپیوتر، چاپگر، تلویزیون، لامپ، خشک کن، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی و اجاق آشپزخانه خود را خاموش کنید تا گرمای اتاق شما افزایش نیابد. برای کاهش مصرف برق کولر گازی، همه این موارد را خاموش کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

می‌توانید استفاده از این نوع دستگاه‌ها مانند فر، خشک‌کن، ماشین ظرف‌شویی و ماشین لباس‌شویی را به عصرها که هوا کمی خنک‌تر است، موکول کنید. دستگاه‌های دیگری مانند کامپیوتر، تلویزیون و لامپ‌های روشنایی می‌توانند گرمای بیشتری را به خانه شما اضافه کنند بنابراین خاموشی آن‌ها در طول روز هزینه سرمایش را کاهش می‌دهد.

صرفه جویی در مصرف برق کولر گازی

مطلب پیشنهادی از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

10. نشتی هوا را ببندید

افزایش ساخت و ساز و نیاز به سیم کشی برق می‌تواند یکی از دلایل نفوذ هوا به داخل اتاق‌ها باشد. بر اساس گزارش‌ها، در هر خانه‌ای به طور متوسط ​​حدود 20 تا 35 درصد هوای خنک از دست می‌رود. این نشت هوا، هوای خنک شده را منحرف می‌کند، کارایی سیستم خنک کننده را کاهش می‌دهد و در نتیجه قبض برق ماهانه بیشتر می‌شود.

عایق‌بندی مناسب هوا نه تنها از نظر زیست‌محیطی بسیار ایمن است بلکه می‌تواند میزان مصرف برق کولر گازی پنجره‌ای را تا 15 تا 35 درصد کاهش دهد.

اختراعی جدید برای کاهش مصرف برق کولر گازی

کاهنده مصرف برق کولر گازی یک دستگاه محافظ است که در بهینه سازی مصرف برق نقشی مهم دارد. این دستگاه می‌تواند روی تمام بارهای الکتریکی نصب شده و بین 20 درصد تا 40 درصد در مصرف برق صرفه جویی کند.

با توجه به کارآیی بالا و قیمت دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی، این دستگاه برای بهبود راندمان وسایل الکتریکی و کاهش گرما در وسایلی مانند موتور یخچال، کولر گازی و غیره مورد توجه همگان قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی بررسی علت روشن نشدن کولر گازی و تعمیر آن

کاهش مصرف برق کولر گازی

نحوه محاسبه برق مصرفی کولر گازی چگونه است؟

با شروع فصل گرما و روزهای داغ تابستان، هر یک درجه افزایش دما مساوی است با بالا رفتن مصرف برق بین 500 تا 700 مگاوات. این افزایش مصرف در ساعات اوج مصرف یعنی ساعت 15-13 ظهر به حداکثر خود می‌رسد. یکی از مهم‌ترین مصرف کنندگان برق در روزهای گرم تابستان کولر گازی‌ها هستند.

میزان مصرف برق کولر گازی به مدل و اندازه آن بستگی دارد. کولر گازی‌های جدید اینورتر وی نسبت به تولیدات قدیمی‌تر کم مصرف‌تر هستند و در انواع 12000، 18000، 24000 و 30000 تولید می‌شوند.

مقدار توان مصرفی کولر گازی یکی از مشخصاتی است که روی دستگاه نوشته شده است. برای مثال میزان مصرف برق کولر گازی 24000 به طور تقریبی 8 آمپر و مصرف برق کولر گازی 30000 تقریباً 10 آمپر است.

مطلب پیشنهادی سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

جمع‌بندی

با افزایش دما در ماه‌های گرم تابستان، مبلغ قبض برق شما نیز افزایش می‌یابد. خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید میزان برق مصرفی خود را در تابستان کاهش دهید. روش‌هایی همچون تعویض ترموستات، سرویس منظم کولر گازی و تمیز کردن فیلترها می‌توانند به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک کنند.

با این حال سیستم‌های قدیمی‌تر کولر گازی در طول زمان با مشکل روبرو می‌شوند و این به معنای مصرف انرژی بیشتر است. مدل‌های جدید در مقایسه با مدل‌های قدیمی می‌توانند مصرف انرژی را تا 50 درصد کاهش دهند. طولی نمی‌کشد که همه افراد به فکر خرید کولر گازی جدید و صرفه جویی در مصرف برق می‌افتند.

 
4.6/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید