تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در فصل گرما، بدون کولر نمی‌توان زندگی کرد. وقتی کمپرسور کولر گازی در تمام طول روز کار می‌کند، این احتمال وجود دارد که خراب شود یا نیاز به سرویس داشته باشد. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به موضوع مهم تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو بپردازیم چون اگر این بخش حیاتی کولر گازی شما مشکل داشته باشد مسلما نمی‌تواند دمای هوای خانه شما را کنترل کند.

 چرا کمپرسور کولر گازی مهم است؟

هر قسمت از کولر گازی باید در بهترین حالت خود باشد و یکی از اجزایی که گاهی اوقات نیاز به رسیدگی دارد کمپرسور کولر گازی است. بدون کمپرسور سالم، هوای خنکی که در تابستان همه عاشقش هستند نخواهید داشت!

کمپرسور کولر گازی که در قسمت بیرونی کولر قرار دارد، یکی از جدایی‌ناپذیرترین و گران‌ترین قطعات است. کار کمپرسور، گردش مبرد مورد نیاز برای تبادل حرارت از طریق کویل‌های واحد تهویه مطبوع داخلی و خارجی است. همچنین انرژی را به مبرد وارد می‌کند. علی‌رغم آنچه ممکن است فکر کنید، کمپرسور به جای هوای سرد، گرما تولید می‌کند.کمپرسور کولر گازی

گردوغبار، نشت کانکتور و افت شارژ مبرد، همگی می‌توانند چرخه خنک‌کننده را متوقف کنند. خرابی موتور کمپرسور نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مراحل عیب یابی برای تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

با کمی دانش، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که مشکل کمپرسور کولر گازی شما چیست. برای تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  1. در قدم اول بررسی کنید که آیا سیستم کولر گازی به طور عادی فعال می‌شود؟ با انجام ساده‌ترین بررسی‌ها شروع کنید. آیا کولر گازی به طور معمول فعال می‌شود؟
  2. فیوز را بررسی کنید آیا کولر گازی برق دارد؟ سپس فیوز را بررسی کنید.
  3. درستی اتصال فیوز به کولر گازی بررسی کنید. اگر برق به سیستم نمی‌رسد، سعی کنید فیوز را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید. اکنون سعی کنید کولر گازی را دوباره روشن کنید.
  4. مطمئن شوید که کولر گازی شما باد سرد میزند. وقتی کولر گازی شما روشن است، آیا سیستم، هوا را از دریچه‌ها خارج می‌کند؟
  5. قبل از خارج کردن کمپرسور، تمام مبرد را خارج کنید.
  6. خشک کن گیرنده و شیر انبساط را باز کنید.
  7. فیتر و کندانسور کولر گازی را تمیز کنید. ( فیلم آموزش تعویض فیلتر کولر گازی | شستشوی فیلتر کولر گازی + فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی (کندانسور))
  8. اگر اقدامات بالا اثربخش نبود احتمالا باید به کمک تعمیرکار کمپرسور جدید نصب کنید.

کمپرسور کولر گازی دوو کار نمی‌کند اما فن کار می‌کند؟

4 دلیل برای این مشکل متصور است. کمپرسور جزء جدایی‌ناپذیر سیستم تهویه مطبوع است. نقش کمپرسور، انتقال گرما به خارج از خانه در حین فشرده سازی سیال مبرد است. دمای مبرد باید همیشه بالاتر از محیط اطرافش باشد. همچنین گرما از مناطق گرم به سرد منتقل می‌شود. برای اینکه گرما به طور مؤثر به بیرون منتقل شود، کمپرسور نیاز به نگهداری مناسب دارد. در بیشتر موارد، اگر کولر گازی کار نمی‌کند، ریشه مشکل اغلب به کمپرسور باز می‌گردد.

مطلب پیشنهادی : ارور ماشین لباسشویی دوو

گرمای تابستان می‌تواند شدید باشد و بدترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد این است که کمپرسور کولر گازی شما دچار مشکل شود. وقتی کولر گازی درست کار می‌کند، هوای خوب و سرد را در مقابل تحمل فشار هوای گرم و خشک، برای شما فراهم می‌کند. با این حال، روشن بودن فن اما کار نکردن کمپرسور خیلی مشکل حادی نیست، بنابراین نترسید.

در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که چرا این اتفاق رخ می‌دهد. هنگامی که کولر گازی را روشن می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که فن در حال روشن شدن است در حالی که کمپرسور روشن نیست. در بیشتر موارد، مشکل معمولاً ساده است و خودتان می‌توانید تعمیر کمپرسور کولر گازی را انجام دهید، اما مواردی وجود دارد که ممکن است به یک تکنسین نیاز پیدا کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

1. کثیف بودن کویل و فیلترها

تجمع زباله و کثیفی در فیلترها، اواپراتورهای کولر گازی یا خاک کندانسور می‌تواند منجر به خاموش شدن کل سیستم شود. فیلتر هوای مسدود شده جریان هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، به طوری که سیم پیچ اواپراتور از کار می‌افتد. گرفتگی فیلترهای هوا و کویل های کندانسور کمپرسور را تحت فشار قرار می‌دهد و باعث گرم شدن بیش‌ازحد آن می‌شود. در بهترین حالت، کمپرسور قبل از آسیب به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

در غیر این صورت، گرمای بیش از حد مداوم ممکن است منجر به تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو شود. کویل‌های کندانسور را بشویید، فیلترهای هوا را تعویض کنید و تمام انسدادها و موانع موجود در دریچه‌های تغذیه را برای جریان آزاد هوا از بین ببرید.

کثیف بودن کویل و فیلترها

2. مشکلات خازن و رله استارت در تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

رله‌های راه‌انداز و خازن‌ها در تأمین برق کمپرسور، یکپارچه هستند. آن‌ها شایع‌ترین علت مشکلات کمپرسور هستند. خازن کولر گازی نیروی مورد نیاز برای راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسور، موتور دمنده و فن بیرونی را تأمین می‌کند. رله استارت توان را از خازن‌ها به کمپرسور منتقل می‌کند. وقتی کمپرسور کولر گازی کار نمی‌کند اما صدای زمزمه‌ای از دستگاه می‌شنوید، به احتمال زیاد کمپرسور سعی می‌کند به یک خازن غیرعملیاتی دسترسی پیدا کند. نکته مثبت این است که آن‌ها راحت‌ترین و ارزان‌ترین قطعات برای تعویض هستند.

مطلب پیشنهادی : قفل کودک ماشین لباسشویی دوو

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

3. کمپرسور سوخته

این مشکل می‌تواند ناشی از یک علت ساده مانند خازن معیوب یا واحد گرمایش بیش از حد باشد. تنها راه حل درباره کمپرسور سوخته، تعویض آن است. توجه داشته باشید که یک فرد متخصص باید تعویض کمپرسور را انجام دهد.کمپرسور سوخته

4. قدرت

هنگامی که کمپرسور کولر گازی کار نمی‌کند اما فن کار می‌کند، به احتمال زیاد واحد بیرونی، برق دریافت نمی‌کند. فن همچنان کار می‌کند زیرا واحد مرکزی چنین مشکلی ندارد. اگر کمپرسور روشن نمی‌شود، سیم‌کشی اتصال دو واحد را بررسی کنید.

 نشانه‌های عدم کار کردن کمپرسور، در حالی که فن کار می‌کند

اگر کمپرسور کولر دوو کار نمی‌کند، ممکن است با برخی از شرایط زیر روبرو شوید:

  • هوای گرم و خشک که از فن فعال می‌آید.
  • قطع کننده مدار همچنان فعال است.
  • کمپرسور به طور کلی از کار می‌افتد.
  • بروز صداها و لرزش‌های عجیب از یونیت بیرونی.

سرویس منظم و نگهداری درست از کمپرسور و کولر گازی، بهترین اقدام پیشگیرانه است زیرا بسیاری از مشکلات را قبل از تشدید حل می‌کند. کمپرسور از چندین قطعه تشکیل شده است که به راحتی قابل تعویض هستند. با بازرسی‌های منظم، خرابی قطعه به اندازه کافی زود تشخیص داده می‌شود و جایگزین می‌شود و به طور مؤثر از خطر بروز مشکل در کمپرسور کولر گازی جلوگیری می‌کند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید