تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک

لوازم خانگییخچال و فریزر

همان‌طور که می‌دانید بیشتر آبسردکن‌ها دارای ترموستات داخلی هستند؛ بنابراین دکمه بیرونی برای تنظیم دما برای آن‌ها تعبیه نشده است. با این حال تنظیم ترموستات داخلی آبسردکن امکان‌پذیر است. البته ترموستات داخلی آبسردکن‌ها به‌صورت پیش‌فرض روی دمای استاندارد تنظیم شده‌اند.
برخی از انواع جدید آبسردکن‌ها دارای دکمه‌ای در پشت دستگاه برای تنظیم دمای آب هستند. اگر این سوال برایتان پیش آمده که ترموستات آبسردکن پاناسونیک کجاست؛ آن را می‌توانید در پشت دستگاه پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم با نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک و تست و تعمیر آن بیشتر آشنا شویم.

ترموستات آبسردکن چیست و چگونه کار می‌کند؟

آبسردکن همان‌طور که از نامش پیداست، دستگاهی است که آب را سرد و آماده نوشیدن می‌کند. این دستگاه برای دسترسی آسان به آب آشامیدنی به‌کار می‌رود و امروزه به یکی از سیستم‌های ضروری در جامعه تبدیل شده‌ است.

دستگاه آبسردکن می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها مفید باشد. برخی از دفاتر اداری ترجیح می‌دهند آبسردکن داشته باشند؛ زیرا دسترسی راحت به آب را برای مشتریان و کارمندان فراهم می‌کند. آبسردکن‌ها سازگار با محیط‌زیست هستند، چراکه زباله‌های پلاستیکی زیادی را به جا نمی‌گذارند.

بسته به مدل دستگاه می‌توان دمای آب آبسردکن را تنظیم کرد. ترموستات قطعه‌ای در آبسردکن است که وظیفه تنظیم دمای آب را برعهده دارد. در انواع آبسردکن‌های استیل، ترموستات از قبل تنظیم شده و آب تا 10 درجه خنک می‌شود.

بنابراین اگر در خانه یا محل کارتان آبسردکن مدل استیل دارید، تنظیم دمای آن بدون کمک حرفه‌ای، کاری غیرممکن است. برای تنظیم ترموستات باید فردی ماهر و باتجربه این قطعه را خارج کرده و آن را تنظیم کند.تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک

در مقابل، تنظیم ترموستات انواع دیگر آبسردکن‌های اداری و فانتزی به‌راحتی انجام می‌شود. ترموستات این نوع آبسردکن‌ها در قسمت پشتی آن‌ها قرار دارد و دارای کلید چرخشی است. سنسور ترموستات در ابتدای کار دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند.

بعد از این که آبسردکن پاناسونیک را خریدید و در جای مشخص شده قرار دادید، باید آن را روشن کنید. شما می‌توانید دمای آب را با کمک ترموستات تنظیم کنید. زمانی که آبسردکن در حال کم یا زیاد کردن دمای آب است، ترموستات عملا کاری انجام نمی‌دهد.

نقش ترموستات زمانی پررنگ می‌شود که دمای آب به درجه تعیین‌شده برسد. در این زمان است که ترموستات جریان برق کمپرسور را قطع کرده و فعالیت متوقف می‌شود. چرخه کار ترموستات برای تنظیم دمای آب آبسردکن همچنان ادامه دارد.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

اگر دمای آب بالاتر از درجه تنظیم شده باشد، ترموستات وارد عمل شده و جریان برق کمپرسور را وصل می‌کند. با وصل شدن جریان برق، سیستم برودت آبسردکن روشن می‌شود. با رسیدن دمای آب به درجه تنظیم‌شده، ترموستات جریان برق کمپرسور را قطع و پروسه را متوقف می‌کند.

برای تعمیر دستگاه آبسردکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تنظیم ترموستات آبسردکن

تنظیم ترموستات آبسردکن آب را گرم‌تر یا خنک‌تر می‌کند. کنترل دمای آب سردکن در پشت دستگاه قرار دارد و بسته به مدل دستگاهی که دارید، ممکن است ترموستات برچسب‌زده شده باشد. به دنبال پیچ دو سر در بالا یا پایین توری باشید که پشت آبسردکن شما قرار دارد.

برای سردتر کردن آب، پیچ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. قبل از آزمایش دمای آبسردکن، اجازه دهید دستگاه به مدت 3-2 ساعت تثبیت شود. دقت داشته باشید که هر بار پیچ را بیش از 1 درجه نچرخانید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد حلقه یخ‌زدگی و درنهایت یخ زدن مخزن شما شود.

مطلب پیشنهادی:نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون

نحوه تنظیم دما در آبسردکن پاناسونیک

آبسردکن‌ها وسیله‌ای عالی برای دریافت آب آشامیدنی تمیز و خنک بدون هدر رفتن آب هستند. در آبسردکن‌های پاناسونیک از مخزن‌های 3 یا 5 گالنی آب تصفیه‌شده استفاده می‌شود و این دستگاه‌ها بسته به مدل آب گرم یا سرد ارائه می‌دهند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

تنظیم دمای آب سرد از آبسردکن آسان است و به هیچ ابزاری نیاز ندارد. برای تنظیم دما در آبسردکن پاناسونیک مراحل ذیل را انجام دهید:

  1. آبسردکن پاناسونیک را از دیوار دور کنید و مراقب باشید که مخزن آب واژگون نشود یا نریزید.
  2. پیچ مسطح و برنجی رنگ را در پشت دستگاه آبسردکن پیدا کنید.
  3. برای تنظیم دمای ترموستات به درجه سردتر پیچ را کمی در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. برای بالا بردن دمای آب پیچ را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. یک ساعت صبر کنید تا دمای آب ثابت شود.
  4. دمای آب را بررسی کنید. در صورت لزوم به تنظیم دکمه ادامه دهید تا به دمای موردنظر برسد.
  5. آبسردکن پاناسونیک خود را به موقعیت اصلی خود برگردانید.تست ترموستات آبسردکن پاناسونیک

تعمیر ترموستات آبسردکن پاناسونیک

هرگز سعی نکنید آبسردکن را در حالی که به برق وصل است، تست یا تعمیر کنید. قبل از هرگونه سرویس یا تست ترموستات آبسردکن، مطمئن شوید که آب به‌طور کامل از سیستم تخلیه شده است.

ترموستات آبسردکن را می‌توان بدون برداشتن پانل جانبی تنظیم یا تعمیر کرد. پیچ تنظیم تقریباً 23 سانتی‌متر از پایه آبسردکن در پشت سمت راست قابل‌دسترسی است.

مشکل یخ زدن آبسردکن پاناسونیک

آبسردکن در منزل یا محل کار به گونه‌ای طراحی شده که آب سرد یا گرم را در هر زمانی از روز تامین می‌کند. اگر آبسردکن شما مدام یخ می‌زند، سیستم آن مشکل دارد. یا دما خیلی پایین تنظیم شده یا گاز فریون به داخل آب راه پیدا کرده است.

برای تعمیر دستگاه آبسردکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک فرآیندی نسبتاً ساده است. با این حال برای حل مشکل گاز فریون به کمک تکنسین باتجربه نیاز دارید. برای تنظیم دمای آبسردکن پاناسونیک و یخ‌زدایی آن مراحل ذیل را انجام دهید:

  • به پشت آبسردکن رفته و برق را از پریز جدا کنید.
  • آبسردکن را به مدت 24 ساعت یا تا زمانی که یخ ذوب شود، از برق جدا کنید.
  • با تنظیم دکمه دمای سرد در پشت آبسردکن آن را در حالت گرم‌تر تنظیم کنید. دکمه دمای سرد با برچسب “آب سرد” مشخص شده است. آبسردکن‌های مدرن دارای ترموستات دیجیتال هستند. برای تنظیم دمای ترموستات می‌توانید از کنترل‌ها استفاده کنید.
  • صبر کنید تا آبسردکن شما بدون یخ زدن، آب را خنک کند.
  • در صورت نیاز این فرآیند را با دمای بالاتر تکرار کنید تا زمانی که آب یخ نزند.
  • در صورت ادامه یخ زدن آبسردکن پاناسونیک با تکنسین باتجربه تماس بگیرید تا سطح فریون را در آبسردکن شما بررسی کند. کارشناسان کاربلد آچاره به این منظور در کنار شما خواهند بود!

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی:علت آب دادن آبسردکن یخچال

جمع‌بندی

ترموستات وظیفه اندازه‌گیری و تنظیم دمای داخلی آبسردکن پاناسونیک را برعهده دارد. زمانی که ترموستات به‌درستی کار می‌کند، تنظیم دمای آب آبسردکن دقیق خواهد بود؛ اما زمانی که از کار بیفتد، می‌تواند دمای آبسردکن شما را به اشتباه خوانده و باعث یخ زدن آب شود. در صورتی که شما به تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک نیاز داشته باشید، با مطالعه نکات ذکرشده می‌توانید تمام اطلاعات موردنیازتان را به دست آورید.

دقت داشته باشید که در برخی انواع آبسردکن، دسترسی به ترموستات کاری آسان است؛ چون دکمه آن در پشت دستگاه قرار دارد. اما در بعضی انواع آبسردکن برای تنظیم یا تعمیر ترموستات باید از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله از مجله آچاره بهره برده باشید.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید