تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت صدای یخچال هیمالیا چیست؟ مشکلات رایج+تعمیر

یخچال و فریزرلوازم خانگی

در این مطلب می‌خواهیم در مورد علت صدای یخچال هیمالیا توضیح بدهیم؛ البته مقصود ما از این صدا، صداهای اضافی و غیر عادی دستگاه است که گاها موقع کار کردن آن، شنیده می‌شوند. در هر خانه‌ای حداقل یک یخچال وجود دارد که از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود. هر یخچالی هنگام کار کردن به طور طبیعی صداهایی دارد.

در برخی مدل‌ها و برندها صدای طبیعی کار کردن یخچال کمتر و در برخی برندها بیشتر است. اما هنگامی که این صدا بیشتر شود و یا به نوعی از حالت طبیعی آن خارج شود، علاوه بر اینکه صدای ایجاد شده موجب آزار و همچنین نگرانی افراد خانه می‌شود، در صورت نادیده گرفته شدن، احتمال ایجاد مشکلات بیشتر و چه بسا مشکلات جبران ناپذیری را خواهد داشت 

یکی از مشکلات عمومی که در تعمیر یخچال به وجود آید صدای زیاد آن است. بعد از گذشت چند سال از کار یخچال ممکن است صدای اضافه‌ای از آن شنیده شود، بنابراین در مورد یخچال هیمالیا نیز در صورت شنیده شدن هر گونه صدای اضافی و غیر عادی از یخچال باید به دنبال رفع آن بود. در ادامه چند علت صدای یخچال هیمالیا بیان می‌شود که می‌توانید با آگاهی از آنها، به رفع صدای آن اقدام کنید. 

1. صدای گاز داخل یخچال هیمالیا 

در داخل لولهها و کمپرسور یخچال، گاز مبرد (سردکننده) در حال گردش می‌باشد. بر اثر فرسودگی و یا جنس بد لوله‌ها، این گاز که در حال گردش داخل لوله‌ها می‌باشد، ممکن است رسوبات و یا خوردگی‌هایی از موتور یا لوله ها را به همراه خود به گردش درآورد. این خوردگی‌ها در قسمت‌هایی از مسیر هم ممکن است مانع چرخش مناسب گاز شوند که در این صورت صدای بسیار عجیبی مانند زوزه کشیدن ایجاد خواهد شد.

اگر این موضوع به عنوان علت صدای یخچال هیمالیا توسط تکنسین تعمیر یخچال هیمالیا تشخیص داده شود، تکنسین یکبار لولههای گاز را تخلیه کرده و پس از شستن مدار گاز (لوله‌هایی که گاز در آن‌ها جریان داردبا شارژ مجدد گاز، مشکل را حل خواهد کرد و با انجام این مراحل دیگر صدای اضافی از یخچال هیمالیا شنیده نخواهد شد. 

2. صدای روغن کمپرسور 

گاهی اوقات پس از جابجایی اولیه و نصب یخچال و یا پس از جابجایی یخچال در اسباب کشی، روغن داخل کمپرسور وارد لوله های کندانسور و یا اواپراتور می‌شود. در این صورت در درون لوله‌ها و یا از ابتدای کمپرسور صدایی شبیه قل‌قل و یا صدایی مانند جوشیدن آب از یخچال هیمالیا به گوش می‌رسد.

 اگر تکنسین تعمیر یخچال، علت صدای یخچال هیمالیا را ورود روغن کمپرسور به داخل لوله‌های کندانسور و یا اواپراتور تشخیص دهد، باید گاز یخچال توسط تکنسین تخلیه شده و پس از شستن لوله‌ها و مدار گاز، شارژ مجدد گاز یخچال انجام گیرد. علاوه بر این در صورت لزوم باید روغن کمپرسور نیز تعویض گردد. 

3. صدای موتور فن اواپراتور 

اگر صدای تق‌تق از داخل یخچال هیمالیا به گوش برسد، بهتر است فن اواپراتور بررسی شود. این قطعه نیز مانند سایر فن‌ها نیاز به روغن‌کاری دارد؛ و همچنین ممکن است پروانه‌های فن نیز دچار آسیب شده باشند. حتی ممکن است به فن ضربه‌ای وارد شده باشد که موجب خرابی آن شده و نیاز به تعمیر پیدا کند و یا ممکن است بر اثر فرسودگی موتور فن، این مشکل به وجود آید.

در هر صورت توصیه می‌شود که طی زمان‌ها و دوره‌های مشخصی، اقدام به بازدید و سرویس دوره‌ای یخچال هیمالیا شود و در این بازدیدها و سرویس‌های دوره‌ای حتما باید فن اواپراتور روغن‌کاری شود؛ چرا که اگر موتور فن روان کار نکند، این موتور خشک و فرسوده باعث می‌شود که فن با بدنه خود درگیر باشد و در نتیجه موجب ایجاد صدای اضافه و آزاردهنده از یخچال می‌گردد.

 اگر علت صدای یخچال فن اواپراتور تشخیص داده شود، در صورتی که موتور فن خشک باشد، با روغن‌کاری موتور فن، و یا در صورت فرسودگی با تعویض قطعات توسط تکنسین تعمیر یخچال هیمالیا این مشکل برطرف خواهد شد. 

اواپراتور یخچال

4. صدای موتور فن کندانسور یا کمپرسور 

فن کمپرسور از جمله فن‌های بسیار مهم درون یخچال می‌باشد که نقش مهمی در محافظت از موتور دارد و منجر به خنک شدن آن می‌شود و می‌تواند در عبور دادن هوای داغ کندانسور نیز موثر عمل کند. به همین دلیل باید سلامت آن همیشه بررسی شود تا به موتور آسیب وارد نگردد.

اگر علت صدای یخچال شما خرابی فن کمپرسور یخچال باشد، باعث می‌شود از یخچال هیمالیا یک صدای تق‌تق، مانند خرابی فن اواپراتور به گوش برسد؛ با این تفاوت که این بار صدا از پشت یخچال شنیده می‌شود. در این مورد نیز ابتدا پروانه‌ها و شفت بررسی و روغن‌کاری می‌شوند و در صورتی که هنوز صدا وجود داشته باشد و یا فن فرسوده باشد، فن باید تعویض گردد. 
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطالعه بیشتر: علت خارج نشدن یخ از یخساز هیمالیا‎‎ چیست؟

علت صدای یخچال هیمالیا

5. صدای کمپرسور یخچال هیمالیا 

اگر از یخچال هیمالیا صدای تق تق شنیده شود و موتور یخچال روشن نشود، در این صورت علت صدای یخچال می‌تواند از خرابی رله استارت باشد؛ زیرا هنگامی که رله استارت خراب است، نمی‌تواند دو سیمپیچ کمپرسور را همزمان در مدار قرار دهد و در این شرایط این صدا به گوش می‌رسد.

کمپرسور یکی از اجزا حیاتی یخچال است و حتما باید یک تعمیرکار کاربلد آن را بررسی کند. اگر دانش فنی و تجربه ندارید به هیچ عنوان خودتان اقدام به تعمیر آن نکنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مطالعه بیشتر: عیب‌یابی میکروسوئیچ درب یخچال هیمالیا

6. صدای لرزش موتور یخچال هیمالیا 

صداهایی که از درون یخچال هیمالیا به گوش میرسد، گاهی شبیه به صدای لرزش می‌باشد. این صدا به ویژه در زمان روشن بودن موتور و کار کردن آن افزایش پیدا می‌کند. عمده‌ترین دلیل برای ایجاد این صدا در یخچال هیمالیا، خراب شدن لرزه‌گیر زیر موتور است.

برای جلوگیری از آسیب به موتور به دلیل لرزش و تکان خوردن در حین کار، موتور روی لرزه‌گیر قرار داده شده است که اگر این قطعه دچار مشکل شده و خراب شود، موتور دچار لرزش شده و صدای غیر طبیعی از یخچال به گوش می‌رسد. اگر علت صدا خرابی لرزه‌گیر تشخیص داده شود، بررسی موتور و لرزه‌گیر و اتصالات آنها باید توسط تکنسین تعمیر یخچال انجام گیرد. 

7. صدای درب یخچال 

اگر صدای غیر عادی که از یخچال به گوش می‌رسد، با باز کردن درب یخچال متوقف شود و دیگر شنیده نشود، در این شرایط برای بررسی علت صدا   بهتر است وضعیت مشکلات درب و لاستیک یخچال بررسی شود. گاهی اوقات پس از روشن شدن موتور، درب یخچال دچار لرزش شده و ایجاد صدا می‌کند.  ممکن است محل قرارگیری یخچال شما خوب نباشد. پیشنهاد می‌کنیم به کمک رهنمودهای مقاله آموزش تصویری تراز کردن یخچال ایرادات را اصلاح کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

علت صدای یخچال هیمالیا

8. صدای بوق ممتد از یخچال هیمالیا 

در یخچال‌های هیمالیا برای جلوگیری از باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی، یک تایمر تعبیه شده است که در صورت باز ماندن درب یخچال، بعد از گذشت یک زمان مشخص، صدای بوق ممتد از یخچال به گوش می‌رسد. اگر شرایطی به وجود آید که با وجود بسته بودن درب یخچال، همچنان صدای بوق ممتد شنیده شود، در این صورت علت صدای یخچال هیمالیا خرابی لاستیک دور درب یخچال می‌باشد.

البته باید توجه داشت که خراب شدن برد الکتریکی یخچال نیز می‌تواند دیگر علت صدای یخچال هیمالیا در این وضعیت باشد. علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا دلایل دیگری همچون گرفتگی دریچه‌‌ی  هوای فن و همچنین خرابی اواپراتور نیز می‌تواند منجر به ایجاد صدای بوق در یخچال هیمالیا شود. 

3.1/5 - (12 امتیاز)

15 دیدگاه

  1. سلام نمایشگر روی یخچال بعضی وقتها فقط روشن میشه درب اون صدای بوق میده که باید باز درب را باز کرد و دوباره بست تا صدا قطع شود ،علت چیست؟؟؟

  2. درود، ازکجا بدونیم کدوم صداها عادی هستند؟
    از همون اول راه اندازی صدای عجیبی و ترسناک میداد، شبیه هووو هووو!!! یا مثلا شبیه فرود هواپیما!
    کلا هیمالیا، متاسفانه خیلی صدا داره

    1. درود، صدای کمپرسور دستگاه است که کاری هم نمیشه کرد. صدای عادی یخچال است.

      1. سلام خسته نباشید
        صدای زوزه در یخچال هیمالیا و وقتی که یخچال از کار می افته در انتها چنتا صدا مث افتادن چیزی میده
        نشانه چیست؟

    2. سلام
      یخچال هیمالیا ما تازه خریدم و نصب کردم شبا یه صدایی شبیه دینگ دینگ میده و خیلی صداش هم کمه علت چی هست ؟
      ممنونم

  3. با سلام و وقت بخیر
    چند روزی هستش البته بعضی مواقع صدای غیر عادی مثل همون فن که خشک شده باشه یا به بدنه گیر کرده باشه پشت یخچال میاد از وسط یخچال….. ولی وقتی درب یخچال رو باز میکنیم صدا قطع میشه!!!! بعضی مواقع این اتفاق میفته!

    1. با سلام، یخچال 2 فن دارد. فن داخلی وقتی در را باز می‌کنید قطع می‌کند. احتمالا فن خراب شده است.

    2. باسلام
      فن یخچال خیلی صدا میده، وقتی درو باز میکنیم صدا متوقف میشه
      تازگی تعمیر شده ولی بازم صدا میده.
      چکار کنیم؟؟

  4. سلام
    یخچال فریزر دوقلو هیمالیا
    چند روزه صدای مثل صدای رله هر چند ساعت یکبار میاد که به نظر میرسه از ناحیه اب سرد کن و یخساز فریزر هست
    درجه دما روی فریزر هم عدد اول سمت چپ چشمک زن هست، مشکل کجاست؟

    1. موتور که استارت میخوره لوله مویی کمپرسور میخوره به بدنه باید با ابر عایق بشه

  5. سلام یخساز فریزر صدا میدا گاهی اوقات و شدیده تقریبا ۳تا کلید هم نورشون مشکل داره مال چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید