تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون

لوازم خانگییخچال و فریزر

آبسردکن مارک افترون یکی از آبسردکن‌های نسبتا کم قیمت و پرطرفدار، با ساختاری ساده است که در اماکن مختلف دیده‌ایم. هنگامی که این آبسردکن را تهیه کنید، باید بدانید چطور می‌توان مخزن شناور آن را سرهم کرد که دستگاه قابل استفاده شود. با ما باشید تا آموزش نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون را به شما ارائه دهیم.

آبسردکن افترون AFTRON از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این آبسردکن، یک مخزن آب و دو شیر سرد و گرم دارد که با کمک آن دمای آب را تنظیم می‌کنید. دمای آب گرم به قدری هست که برای نوشیدن چای و قهوه بتوانید از آن کمک بگیرید و دمای آب سرد هم برای نوشیدن بسیار مناسب است. 

در پشت بدنه‌ی آبسردکن افترون یک کلید روشن/خاموش قرار دارد و درست در کنار آن، فیوز دستگاه تعبیه شده است. در سمت مخالف، شما می‌توانید کلید تنظیم دمای آب را مشاهده کنید. شیر تخلیه نیز، در بخش میانی پشت دستگاه قرار گرفته است.

نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون

هنگامی که آبسردکن را تهیه کردید، پیش از آن‌که اقدام به نصب آن کنید بهتر است دست کم یک ساعت به آن مهلت دهید. اگر در بخشی از ساختمان نوسانات برق وجود دارد، آبسردکن را به بخش دیگری منتقل کنید و حتما از محافظ برق استفاده کنید که دستگاه آسیب نبیند. در صورتی که آب در دستگاه نبود، آن را روشن نکنید. زمانی هم که مخزن را پر کردید و روی دستگاه قرار دادید، دقایقی صبر کنید. با این کار هم دستگاه پر از آب می‌شود و هم به تعادل می‌رسد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

آموزش نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون در ۶ مرحله

برای استفاده از این نوع مخزن‌ها، باید آن‌ها را مستقیماً به شیر آب شهری وصل کنید؛ اما تغییراتی هم باید ایجاد شود. در ادامه، شما را مرحله به مرحله با نحوه نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون آشنا می‌کنیم. این روش نصب را ممکن است بتوانید روی برخی دیگر از مدل‌های آبسردکن هم پیاده کنید.

۱. دو عدد پیچ در دو طرف پشت آبسردکن (در بالای آن) مشاهده می‌کنید که باید باز شوند.

۲. پیچ‌ها که باز شوند، به‌راحتی می‌توانید بخش بالایی را جدا کنید و در آورید.

نصب شناور ابسردکن

۳. چند صفحه سفید رنگ روی هم خواهید دید که همه‌شان را می‌توانید بدین ترتیب جدا کنید. 

۴. زمانی که توانستید داخل مخزن را ببینید و همه صفحات رویی برداشته شدند، دست نگه دارید.

۵. حال فقط بخش بالایی را روی مخزن بگذارید. (صفحات میانی سفید رنگ هیچ کدام نباید روی مخزن باشند و باید بتوانید همچنان مخزن را مشاهده کنید.)

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

۶. آبسردکن در این مرحله آماده شده و باید فقط مخزن را حاضر کنید. مخزن را روی دستگاه بگذارید و شلنگی که روی آن قرار دارد را به آب بزنید. شناور آن را هم تنظیم کنید.

برای تعمیر دستگاه آبسردکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مخزن ابسردکن

نحوه نصب و تنظیم شناور

شناورِ روی آبسردکن، میزان ورودی آب شهری به منبع آبسردکن را تنظیم و کنترل می‌کند و روی در آن نصب می‌شود. 

موقعی که خواستید این قطعه را وصل کنید، باید در منبع را باز کنید و مهره و واشر شناور را از آن جدا کنید. سوراخی روی درب مخزن وجود دارد که شناور را باید از آن عبور دهید. سپس، واشر و مهره را روی آن ببندید.

در این مرحله درب مخزن را ببندید و شلنگ آب را هم وصل کنید. 

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی:علت آب دادن آبسردکن

آموزش تنظیم آب سرد در مخزن شناور دار آبسردکن افترون

اگر به‌نظرتان آب به قدر کافی سرد نیست و دستگاه درست عمل نمی‌کند، آن را خاموش کنید و کلیدی که مربوط به تنظیم دماست را بچرخانید. برای این کار باید از پیچ‌گوشتی استفاده کنید چون کلید سفت است. 

نصب مخزن شناور دار آبسردکن افترون

بیشتر بخوانید: تعمیر آبسردکن یخچال و پدال آبسردکن

علت نشت آب از آبسردکن

اگر پس از نصب مخزن، از آن آب نشت می‌شود، لابد آن را درست نصب نکرده‌اید یا این‌که جنس بدنه مرغوب نیست. خیلی از بدنه‌ها به‌طور فابریک مرغوبیت مورد نیاز را ندارند و وقتی از آب پر می‌شوند، از کناره‌ها به بیرون نشت می‌کنند. بهتر است بدنه‌ی جداگانه‌ای تهیه کنید که هم مستحکم باشد و هم خیلی ابعاد بزرگی نداشته باشد چون مخزن‌های بزرگ، از استقامت کمی برخوردارند. 

مطلب پیشنهادی:علت آب دادن آبسردکن یخچال

حل مشکل خارج نشدن آب از آبسردکن افترون

مشکل عدم خروج آب به دو علت عمده رخ می‌دهند:

  1. مخزن پر است اما آب خارج نمی‌شود: یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا این مشکل رفع شود، قطع و وصل کردن برق دستگاه است. البته بهتر است حداقل یک ساعتی بین این قطع و وصلی زمان بگذرد. ممکن است دمای دستگاه تنظیم نبوده باشد و آب درون مخزن یخ زده باشد. بدین ترتیب، آب نمی‌تواند از مخزن خارج شود چون مسیرش مسدود شده است. با تنظیم درجه دمای مخزن، این مشکل به‌سادگی رفع می‌شود.
  2. نامناسب بودن لوله مخزن: مخزن‌ها هم لوله‌بلند هستند و هم لوله‌کوتاه. مخزن‌های لوله کوتاه، از سرعت آب کم می‌کنند چون حباب‌های هوا فرصت آزاد شدن را ندارند. اگر شما هم از دستگاه آبسردکنِ لوله کوتاه استفاده می‌کنید، از یک نگهدارنده زیر دستگاه استفاده کنید که مشکل برطرف شود.
برای تعمیر دستگاه آبسردکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکات پایانی

لازم است بدانید که این مخزن‌ها، باید هر چند ماه یکبار تمیز و ضدعفونی شوند چون آبی که در دستگاه است، ممکن است بو بگیرد و غیرقابل استفاده شود. اگر آب لوله‌کشی‌تان آب سخت است، احتمال این که زودبه‌زود رسوب بگیرد وجود دارد پس لازم است که دستگاه رسوب‌گیری شود. همچنین، حواستان به زمان‌های تعویض فیلتر هم باشد که کیفیت آب تغییر نکند.

چنانچه برای نصب آبسردکن نیاز به نیروهای متخصص داشتید تا دستگاه را برایتان سرهم کنند و راه بیندازند، فراموش نکنید که تیم آچاره برای کمک و خدمت‌رسانی به شما هموطنان در هرکجای ایران، آماده هستند.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید