تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نکات انتخاب کولر گازی مناسب برای دفتر کار

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

انتخاب کولر گازی مناسب برای دفتر کار‌ می‌تواند چالش برانگیز باشد. انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ محل کار، میزان آفتاب‌گیر بودن محیط، هزینه اجرای آن و … مسائلی است که در انتخاب و خرید کولر گازی مناسب برای دفتر کار باید به آنها توجه شود.

خرید بزرگ‌ترین سیستم تهویه برای محل کار ممکن بسیار وسوسه‌انگیز باشد، اما به یاد داشته باشید که بزرگتر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. مهم نیست که هوا چقدر گرم‌ می‌شود، تصمیم برای خرید کولر گازی هرگز نباید یک تصمیم فوری باشد. تهویه مطبوع یک سرمایه گذاری طولانی مدت گسترده است که پیامدهای زیادی بر قبض برق و سطح راحتی شما دارد به همین دلیل مهم است که قبل از خرید و نصب کولر گازی مناسب برای دفتر کار تصمیم درستی را بگیرید.

چگونه‌ می‌توانید بفهمید که کدام تهویه مطبوع برای شما مناسب‌تر است؟ ما شما را از طریق عوامل کلیدی راهنمایی‌ می‌کنیم؛ بنابراین برای اطلاعات بیشتر که به شما در یافتن مدل مناسب کولر گازی برای محل کارتان و انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ کمک‌ می‌کند، ادامه مطلب را بخوانید.

عوامل موثر در تعیین اندازه واحد تهویه مطبوع

اگرچه اندازه و متراژ اتاق از ملاحظات مهم در خرید کولر گازی است، اما هر خانه یا محل کار ویژگی‌های متفاوتی دارند است و عوامل زیادی وجود دارد که بر نیازهای ظرفیت تهویه مطبوع شما تأثیر‌ می‌گذارد.

  1. اندازه اتاق: طول، عرض و ارتفاع سقف چقدر است؟ در حالی که فضای کف مهم است، حجم کل یک اتاق نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا اتاقی با سقف بلند به انرژی بیشتری برای خنک کردن نیاز دارد.

عوامل موثر در تعیین اندازه واحد تهویه مطبوع 

  1. عایق کاری: آیا سقف و دیوارهای شما عایق‌بندی شده‌اند؟ چه چیزی در زیر و بالای اتاق وجود دارد؟ عایق‌بندی سقف یکی از بزرگترین عوامل موثر در کارآمدی حرارتی محل کار یا خانه شما است.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

عایق‌بندی سقف‌ می‌تواند بیشترین تأثیر را در اندازه واحد تهویه مطبوع مورد نیاز شما داشته باشد. اگر عایق سقف را ندارید، آن را در نظر بگیرید زیرا در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما‌ می‌شود زیرا‌ می‌توانید با یک کولر گازی کوچکتر و ارزانتر، در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

  1. مکان: مکان نقش بسیار زیادی در اندازه کولر گازی مورد نیاز یک اتاق دارد! به عنوان مثال، یک دفترکار در منطقه گرم در مقایسه با دفتر کاری که در یک منطقه خنک‌تر قرار دارد، به یک تهویه مطبوع قوی‌تر برای خنک کردن نیاز دارد.
  2. جهت: در خرید کولر گازی مناسب برای دفتر کار، به جهت قرارگیری دفترکارتان نیز باید توجه کنید. اتاق رو به کدام سمت است؟ یک اتاق چند پنجره دارد؟ یک پنجره بزرگ رو به شمال یا غرب می‌تواند گرمای زیادی را در تابستان وارد کند، در حالی که یک پنجره سایه دار و رو به جنوب خنکتر خواهد بود.

چند مکان خوب برای نصب کولر گازی مناسب برای دفتر کار

  •  می‌خواهید کولر گازی خود را در محلی قرار دهید که جریان هوای طبیعی فضا با کولر گازی کار کند نه مخالف آن. اگر کولر گازی شما رو به دری است که اغلب استفاده‌ می‌شود، باید با هر بار باز شدن درب دو برابر بیشتر کار کند.
  •  اگر از یونیت پنجره‌ای استفاده‌ می‌کنید، یک راه خوب برای استفاده بیشتر از کولر گازی دستگاه را در یک پنجره سایه دار قرار دهید یا در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، برای آن سایه بان بسازید. واحد پنجره‌ای که سایه‌دار است می‌تواند 30 درصد برق کمتری برای خنک کردن فضا در مقایسه با واحدی که در یک مکان آفتابی قرار می‌گیرد، مصرف کند.
  • کولر را در جایی قرار دهید که جریان هوا بتواند آزادانه حرکت کند. بهترین کار این است که آن را پشت مبلمان نصب نکرده و با چیزی جلوی آن مسدود نکنید. ضروری است که یک واحد تهویه مطبوع بتواند جریان آزاد هوا را در اطراف خود داشته باشد. اگر تبادل هوا را مسدود کنید، در واقع دستگاه را خیلی سریع مستعد سوختن می‌کنید.
  • شما به یک منبع برق نیاز دارید، بنابراین باید کولر گازی خود را در جایی که یک پریز وجود دارد نصب کنید. بهترین کار این است که سیم‌های اتصال را روی AC خود نصب نکنید.
  • کولر گازی‌های قابل حمل (و نه کولر گازی‌های پنجره) اگر تا حد امکان به مرکز اتاق نزدیک باشند بهترین کارایی را خواهند داشت. اگر یک مدل تهویه‌دار باشد، توانایی قرار دادن لوله هواکش بیرون از پنجره را محدود خواهید کرد. قرار دادن این واحدها به سمت مرکز اتاق‌ می‌تواند به تابش اثرات خنک‌کننده کمک کند.
  • اتاق‌هایی که دارای پنکه سقفی هستند نیز مکان مناسبی برای قرارگیری و تهویه مطبوع هستند زیرا پنکه سقفی به گردش هوا در اتاق کمک می‌کند و به شما احساس خنک‌تری می‌دهد!

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

برای خرید کولر گازی مناسب دفتر برای کار توصیه‌ می‌کنیم که یک محاسبه دقیق انجام دهید تا در نهایت با سیستمی که به شدت بزرگ یا کمتر است مواجه نشوید. انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا بزرگتر همیشه بهتر نیست و کوچکتر همیشه مقرون به صرفه‌تر نیست. وسوسه نشوید که برای صرفه‌جویی در پول خود کولرگازی کوچ‌تر انتخاب کنید یا آنقدر بزرگتر خریداری کنید تا حس زندگی در یخچال داشته باشید.انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

اگر تهویه مطبوع خود را با اندازه فوق‌العاده یا کم مصرف کنید، چه اتفاقی‌ می‌افتد

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

خیلی بزرگ: دستگاه ممکن است چرخه‌های کوتاه مکرری را برای رسیدن به دمای مورد نظر اجرا کند. این‌ می‌تواند به این معنی باشد که:

  •  اتاق خیلی گرم یا سرد‌ می‌شود.
  • دستگاه هوا را به اندازه کافی مرطوب نمی‌کند.
  • مصرف برق افزایش می‌یابد.
  • هزینه‌های جاری افزایش می‌یابد.
  • فرسودگی بیشتر سیستم را به همراه دارد.کولر گازی برای محل کار

خیلی کوچک: ممکن است دستگاه مجبور باشد بیشتر اوقات با حداکثر خروجی کار کند. این می‌تواند به این معنی باشد که:

  • دستگاه هوا را بیش‌از حد خشک می‌کند.
  •  فرسودگی بیشتر سیستم
  • مصرف برق افزایش می‌یابد.

مدلی با ظرفیتی انتخاب کنید که مناسب باشد یا کمی بیشتر از آنچه برای اتاق نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر اتاق به یک مدل 6 کیلو وات نیاز دارد، بهتر است به سراغ واحدی با ظرفیت خنک‌کننده در محدوده 6 تا 6.5 کیلو وات بروید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی


خدمات پیشنهادی آچاره : سرویس و تعمیر انواع کولر گازی در محل


نحو محاسبه صحیح کولر گازی مناسب برای دفتر کار

برخی از نصاب‌ها و ماشین‌حساب‌های آنلاین تنها یک تحلیل ساده ارائه می‌دهند و ممکن است ظرفیتی بزرگ‌تر از آنچه واقعاً نیاز دارید را توصیه کنند. اما متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن کولر گازی مناسب برای دفتر کار وجود دارد. به عنوان مثال، یک اتاق عایق‌بندی شده با پنجره‌های رو به جنوب در انتهای محدوده ظرفیت قرار دارد، در حالی که یک اتاق بدون عایق با پنجره‌های رو به غرب به سمت بالا خواهد بود. به همین ترتیب، یک اتاق کار در خوزستان در مقایسه با یک اتاق مشابه در تبریز به سیستم تهویه مطبوع قوی‌تری نیاز دارد.محاسبه کولرگازی برای محیط کار

 در نظر گرفتن تمام جزئیات اتاق کار با یک محاسبه

  •  اندازه اتاق: طول، عرض و ارتفاع.
  • اندازه و جهت پنجره‌ها و درهای شیشه‌ای: یک پنجره بزرگ رو به شمال یا غرب می‌تواند گرمای زیادی را در تابستان وارد کند.
  • سایه و پرده روی پنجره‌ها
  • عایق کاری کف، سقف و دیوارها
  • آب و هوای محلی

کلام آخر

یک کولر گازی داخلی پر سر و صدا و غیر استاندارد ممکن است در فعالیت‌ها، گفتگو و کار شما اختلال ایجاد کند. بنابراین بهتر است کولر گازی مناسب برای دفتر کار را از مراکز معتبر و باسابقه خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید