معرفی انواع لوازم نظافت منزل + محلول‌های تمیزکننده خانگی

خانه‌دارینظافت و شستشو

آشنایی با انواع لوازم نظافت منزل و آماده کردن این تجهیزات و همچنین تهیه یک چک لیست نظافت منزل پروسه تمیزکاری خانه را برای شما آسان‌تر می‌کند. جارو و زمین‌شوی در هر خانه‌ای یافت می‌شود؛ اما برای نتیجه بهتر به انواع دیگری از وسایل تمیزکاری منزل نیاز دارید که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

خانه تمیز و مرتب می‌تواند به بهبود خلق‌وخوی شما کمک کند. مرتب بودن محیط زندگی استرس را کاهش می‌دهد و با داشتن انواع وسایل مورد نیاز برای نظافت و شستشو دستیابی به این هدف آسان‌تر خواهد شد. با ما همراه باشید تا با مهمترین وسایل نظافت در منزل آشنا شویم.

اگر شما برای نظافت منزل و همچنین خدمات نظافت راه‌پله و مشاعات ساختمان خود نیاز به نظافتچی کاربلد آقا یا خانم دارید، به وبسایت آچاره مراجعه کنید و در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به‌صورت آنلاین محاسبه و به شما اعلام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • زمین‌شوی یکی از بهترین ابزار و تجهیزات نظافت منزل است.
  • پارچه‌های میکروفیبر بسیار جاذب و بادوام است و انتخاب عالی برای انواع کارهای نظافتی محسوب می‌شوند.
  • برس‌های زبر برای نظافت منزل و از بین بردن لکه‌های سرسخت ضروری هستند.
  • پاک‌کننده چندمنظوره یکی از انواع محلول تمیزکننده همه کاره است که روی سطوح مختلف از جمله میز، لوازم خانگی و وسایل حمام استفاده می‌شود.
  • شیشه پاک کن یکی از محصولات تمیزکننده ضروری برای درخشان شدن پنجره‌ها، آینه‌ها و سایر سطوح شیشه‌ای خانه شما است.

آماده‌سازی انواع لوازم نظافت منزل

با کمک ابزار و وسایل شستشو می‌توانید پروسه وقت‌گیر نظافت خانه را سریع‌تر و آسان‌تر کنید. با استفاده از انواع لوازم نظافت منزل به فضای خود ظاهری درخشان ببخشید و برای خرید این اقلام و وسایل ضروری سرمایه‌گذاری کنید.

همه صاحبان خانه به مجموعه‌ای از ابزار تمیزکننده ضروری برای تمیز کردن خانه نیاز دارند. تعداد این ابزار به ویژگی‌های خانه شما، فضای نگهداری و نحوه استفاده از این وسایل بستگی دارد.

برای مثال اگر بیشتر قسمت‌های خانه شما فرش شده باشد نیازی به زمین‌شوی ندارید. زمانی که فضای محدودی برای نگهداری از وسایل نظافت منزل دارید ابزار چندمنظوره و کوچک بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

وسایل شستشو

برای شروع نیاز به جاروبرقی خوب با لوازم جانبی دارید. پارچه‌های میکروفایبر، شیشه‌شور و برس توالت هم باید تهیه کنید. ابزاری اضافی مانند فرچه، برس و اسفنج‌های تمیزکننده را می‌توانید برای نتیجه بیشتر آماده داشته باشید.

برای ابزاری مانند انواع جارو در نظافت منزل و برس‌های تمیزکننده بیشتر خرج کنید. در عوض می‌توانید در هزینه‌های اولیه دیگر برای تهیه انواع لوازم نظافت منزل مانند سطل‌، بطری اسپری و برس توالت صرفه‌جویی کنید.

معرفی انواع تجهیزات نظافت منزل

برای شروع در میان انبوه انواع لوازم نظافت منزل به دنبال اقلام ضروری باشید و در صورت نیاز مجموعه خود را گسترش دهید. در ادامه با انواع وسایل مورد نیاز برای نظافت و شستشو و نحوه نگهداری صحیح از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

1. پارچه‌های میکروفایبر

یکی از مهمترین انواع لوازم نظافت منزل پارچه‌های میکروفایبر هستند. پارچه‌های میکروفایبر به مراتب بهتر از پارچه‌های نخی معمولی خاک، گردوغبار و باکتری‌ها را جذب و تمیز می‌کنند. این پارچه‌ها بدون پرز و همه کاره هستند و می‌توان آنها را بارها شست و استفاده کرد.

وسایل تمیزکاری منزل

2. جارو برقی و لوازم جانبی آن

دومین ابزار تمیزکننده انواع لوازم نظافت منزل، جاروبرقی است. اتصالات مختلف جاروبرقی برای تمیز کردن کف‌پوش‌ها، گردگیری تشک مبلمان، و گردگیری اثاثه یا لوازم داخلی بهترین گزینه هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای جاروبرقی باکیفیت و خوب هزینه کنید چون باید سالیان سال برایتان کار کند.

3. جارودستی و خاک‌انداز

انواع جارو در نظافت منزل برای از بین بردن خاک و زباله از روی زمین ضروری هستند. توصیه می‌کنیم دو جاروی مختلف تهیه کنید یکی برای داخل خانه و دیگری برای فضای بیرون. زیرا برای تمیز کردن سطوح مختلف به انواع مختلفی از جارو نیاز دارید.

می‌توانید از خاک‌انداز و برس دستی هم برای تمیز کردن آشغال‌های کوچک و جارو کردن زباله‌های جمع شده استفاده کنید. جارودستی در کنار جاروبرقی برای تمیز کردن فضاهای محدود و کوچک بهترین گزینه خواهد بود.

وسایل تمیزکاری منزل

4. انواع زمین‌شوی

اگر خانه شما با کفپوش‌ پارکت، سرامیک یا لمینت پوشیده شده استفاده از زمین‌شوی بهترین کار است. می‌توانید از زمین‌شوی معمولی برای کفپوش چوبی و زمین شوی کرکی برای کف کاشی استفاده کنید.

زمین‌شوی چرخشی یکی از پرطرفدارترین انواع زمین شوی است. طریقه استفاده از زمین شوی چرخشی بسیار راحت و سریع است. ابتدا تمام کف زمین را مرطوب کنید تا هرگونه کثیفی و آشغال چسبنده جدا شود.

از شستن گوشه‌ها شروع کنید و بعد به سراغ قسمت‌های وسط زمین بروید. زمانی که یک طرف زمین‌شوی کثیف شد سمت تمیز آن را به رو برگردانید. وقتی هر دو طرف زمین‌شوی کثیف شد آن را در سطل بشویید.

برای نگهداری از زمین شوی چرخشی بعد از هر بار استفاده، سر آن را به خوبی بشویید تا کثیفی و باقیمانده زباله آن از بین برود. سر زمین شوی باید با مواد شوینده ملایم و آب گرم شسته شود و از مصرف سفیدکننده یا نرم‌کننده خودداری کنید.

طریقه استفاده از زمین شوی چرخشی

5. پارچه پنبه‌ای سفید

حوله‌های میکروفایبر پارچه‌های تمیزکننده مورد علاقه افرادی هستند که نظافت را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهند؛ اما رنگ‌های آنها برای بعضی سطوح مناسب نیست. برای خیساندن و از بین بردن لکه‌ها به پارچه سفید نیاز دارید چون پارچه‌های رنگی ممکن است پخش رنگ داشته باشند.

در این میان حوله‌های دست به دلیل قابلیت جذب و بافت ملایم آن‌ها بهترین گزینه هستند. اما در هر حال رنگ پارچه بیشتر از مواد آن اهمیت دارد.

معرفی انواع تجهیزات نظافت منزل

6. سطل

برای رقیق کردن پاک‌کننده‌های غلیظ، تمیز کردن کف و شستشوی دیوارها به سطل نیاز دارید. بهتر است از دو سطل استفاده کنید یکی کوچک و یکی بزرگ. این سطل‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های پلاستیک فروشی یا رنگ‌فروشی‌ها تهیه کنید.

انواع لوازم نظافت منزل

7. فرچه توالت

یکی از انواع لوازم نظافت منزل فرچه توالت است که برای شستن سرویس بهداشتی و عدم تماس دست با مواد شوینده الزامی است. بیشتر برس‌های توالت عملکرد مشابهی دارند؛ اما ما برس U شکل را برای بهتر تمیز کردن توصیه می‌کنیم.

انواع لوازم نظافت منزل

8. دستکش لاستیکی

دستکش لاستیکی یک ضرورت میان انواع لوازم نظافت منزل است. حتی اگر از پاک‌کننده‌های قوی استفاده نکنید. دستکش‌ها دستان شما را در برابر آب داغ محافظت کرده و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می‌کنند.

همچنین در صورت نیاز به تمیزکننده قوی‌تر، داشتن دستکش لازم و ضروری است. دستکش‌های با کیفیت بالا نسبت به دستکش‌های یک بار مصرف ضخیم‌تر و بادوام‌تر بوده و کارآیی بهتری دارند.

مهمترین وسایل نظافت در منزل

9. برس‌های تمیزکننده

مسواک یکی از انواع لوازم نظافت منزل است که می‌تواند بسیار کارراه‌انداز باشد ؛اما برس‌های تمیزکننده تخصصی نظافت را آسان‌تر می‌کنند! تمیز کردن حمام با برس‌های زبر سریع‌تر انجام می‌شود و نظافت آشپزخانه با بطری و برس‌های تمیزکننده آسان‌تر است. از این برس‌ها می‌توان برای بیشتر کارهای خانه استفاده کرد.

وسایل تمیزکاری منزل

وسایل یکبار مصرف ضروری برای نظافت خانه

وسایل قابل استفاده همیشه در اولویت هستند؛ چون به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند. اما در مواقعی استفاده از انواع لوازم نظافت منزل یکبار مصرف کارایی بهتر و بیشتری دارد. در اینجا چند ابزار ضروری و یک بار مصرف برای تمیز کردن منزل را با هم مرور می‌کنیم.

1. اسفنج شستشو

انواع اسفنج‌ها برای همه چیز از تمیز کردن ظروف گرفته تا شستشوی سطوح گزینه‌ای عالی هستند. همچنین اسفنج‌های مخصوصی برای پاک کردن لکه دیوار و از بین بردن چربی و رسوب در بازار موجود است و می‌توانید تهیه کنید.

قبل از شروع به شستشو، مطمئن شوید که اسفنج مناسب را انتخاب کرده‌اید. اسفنج‌های زبر برای تمیز کردن قفسه‌های فر و گریل عالی هستند؛ اما اسفنج‌های نرم برای سطوح دیگر مناسب می‌باشند. در این میان اسفنج ظرفشویی، اسفنج تمیزکننده نرم و اسفنج خشک‌کننده از ضروریات هستند.

وسایل شستشو

2. گردگیرهای یکبار مصرف

پارچه‌های گردگیر یکبار مصرف برای نظافت فضاهای بسیار تنگ الزامی هستند. چند عدد از آنها را در دسترس داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز آنها را استفاده کرده و دور بیندازید.

مهمترین وسایل نظافت در منزل

انواع محلول‌های تمیزکننده

مهم‌ترین بخش وسایل شستشو پاک‌کننده‌ها هستند که در انواع شیمیایی طبیعی در دسترس می‌باشند. در ادامه گزینه‌هایی از هر دو نوع را معرفی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای خانه شما مناسب‌تر است.

1. پاک‌کننده چندمنظوره

پاک‌کننده چندمنظوره قطعا یکی از ضروری‌ترین محصولات پاک‌کننده‌ای است که باید در میان انواع لوازم نظافت منزل داشته باشید. این محصولات برای تمیز کردن چربی، کثیفی و لکه‌ها مفید هستند و برای استفاده از آنها به چیزی بیش از اسپری و دستمال مرطوب نیاز ندارید.

مهمترین وسایل نظافت در منزل

2. شیشه پاک کن

شیشه پاک کن مخصوص سطوح شیشه‌ای مانند پنجره‌ها و میزها فرموله شده تا بتوانید بدون به جا ماندن رگه یا لکه، تمیزی موثری داشته باشید.

انواع وسایل مورد نیاز برای نظافت و شستشو

3. پاک‌کننده سطوح چوبی

مشابه شیشه پاک‌کن، پاک‌کننده چوب هم یکی از انواع لوازم نظافت منزل است که برای استفاده روی چوب تولید می‌شود. داشتن پاک‌کننده چوب لازم است چون اسپری پاک‌کننده چندمنظوره و هم آب می‌توانند به چوب و رنگ آن آسیب بزنند.

مهمترین وسایل نظافت در منزل

4. اسپری ضدباکتری

محصولات پاک‌کننده آنتی باکتریال مواد ضدعفونی‌کننده هستند و میکروب‌های خانه شما را از بین می‌برند. از اسپری ضدباکتری در کنار پاک‌کننده چندمنظوره برای نظافت فضاهای پر میکروب مانند آشپزخانه و حمام استفاده کنید.

انواع وسایل مورد نیاز برای نظافت و شستشو

5. پاک‌کننده کاشی با سفیدکننده

پاک‌کننده کاشی با سفیدکننده بهترین گزینه برای تمیز کردن کپک و زنگ‌زدگی کاشی‌های حمام و دستشویی است. یادتان باشد زمان استفاده از این نوع پاک کننده‌ها در یا پنجره‌ها را باز بگذارید تا از آسیب به ریه‌ها و چشم‌هایتان جلوگیری کنید.

نگهداری از وسایل نظافت منزل

6. تمیزکننده کاسه توالت

تمیزکننده توالت بر پایه سفیدکننده به تمیزی دستشویی شما کمک می‌کند. از محلول تمیزکننده همراه با برس توالت برای تمیز کردن کاسه توالت استفاده کنید.

7. سرکه سفید

سرکه برای حل کردن چربی و از بین بردن کثیفی عالی است و خواص ضدعفونی‌کنندگی هم دارد. اگر نمی‌خواهید از پاککننده‌های شیمیایی استفاده کنید سرکه سفید سریع‌ترین راه‌حل برای ضدعفونی و تمیز کردن سطوح است.

وسایل تمیزکاری منزل

8. جوش شیرین

جوش شیرین در جذب و از بین بردن بوها بسیار موثر است. ظرف جوش شیرین را در یخچال نگه دارید و در صورت نیاز از آن برای رفع بوهای نامطبوع فرش‌ها یا سطل زباله‌ استفاده کنید.

وسایل تمیزکاری منزل

جمع‌بندی

تمیز کردن با کمک انواع لوازم نظافت منزل سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود. حالا که با انواع وسایل مورد نیاز برای نظافت و شستشو آشنا شدید برای خرید اقلام ضروری دست به کار شوید. وسایل را آماده داشته باشید تا پروسه نظافت منزل برای شما آسان‌تر و سریع‌تر شود.

سوالات متداول

مهم‌ترین مواد تمیزکننده کدامند؟

مواد تمیزکننده شامل انواع محلول‌ها برای حذف آلودگی‌ها، کثیفی، گریس، چربی و زباله‌ها می‌شود. همچنین انواع تجهیزات مرتبط با نظافت مانند اسپری، پارچه، اسفنج، برس و دستکش لاستیکی را هم شامل می‌شود.

مهم‌ترین مواد طبیعی برای نظافت منزل کدامند؟

سرکه سفید، جوش شیرین و آب لیمو از جمله مواد طبیعی مؤثر برای از بین بردن چربی و آلودگی از سطوح خانه هستند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا