ترفندهای تمیز کردن سنگ راه پله

خانه‌دارینظافت و شستشو

یکی از دغدغه‌های آپارتمان‌نشینی نظافت و تمیز کردن سنگ راه پله است که باید در فواصل زمانی مشخصی انجام شود تا از انتشار آلودگی در محیط داخلی ساختمان جلوگیری گردد. از آنجا که تمیز کردن سنگ راه پله به‌طور مرتب با مواد شوینده انجام می‌شود، ممکن است در مدت کوتاهی سنگ‌ها درخشندگی خود را از دست بدهند.

برای اینکه سنگ راه پله در اثر شست‌وشوی زیاد کدر نشود، لازم است که راهکارهای تمیزی راه پله را بدانید و از روش‌ها و شوینده‌های موثر و ایمن برای تمیز کردن سنگ راه پله استفاده کنید.در این مطلب قصد داریم با ارائه یک راهنمای نظافت راه پله، بهترین روش تمیز کردن سنگ راه پله ساختمان و مشاعات را با شما به اشتراک بگذاریم.

از آنجا که تمیز کردن راه پله و مشاعات ساختمان، کاری سخت و زمان‌بر است و عموما توسط خود ساکنین انجام نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم تمیز کردن راه پله ساختمان خود را به نیروهای خدماتی مجرب آچاره واگذار کنید.

نیروهای نظافت با آگاهی کامل در خصوص آسیب انواع شوینده‌ها روی سنگ‌های مختلف ساختمانی، از مواد پاک‌کننده ایمن برای تمیز کردن سنگ راه پله استفاده می‌کنند. برای ثبت سفارش به صفحه نظافت راه پله و نظافت مشاعات مراجعه کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکته کلیدی

  • ترکیب دو ماده سرکه و پودر سنگ است روش موثری برای تمیز کردن سنگ راه پله است و ذرات پودر سنگ، درزها و روزنه‌های سنگ را پر کرده و آن را مقاوم‌تر می‌کند.
  • فرمولاسیون مواد شوینده موجود در بازار مانند جرم‌گیر یا جوهر نمک دارای سطح بالایی از PH هستند که باعث می‌شود در صورت استفاده مداوم، باعث از بین رفتن مقاومت سنگ شوند.
  • برای براق کردن سنگ راه پله بهترین روش استفاده از جوش شیرین است.

روش‌های تمیز کردن سنگ راه پله

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند، استفاده از مواد شوینده و جرم‌گیرهای موجود در بازار است. سنگ راه پله برای اینکه سال‌ها بتوانند شفافیت و زیبایی خود را حفظ کند باید به‌درستی تمیز شود. سنگ مرمر یکی از انواع سنگ‌هایی است که در صورت عدم نظافت صحیح ممکن است کدر یا مات شود و همچنین امکان ترک خوردن آن نیز وجود دارد.

فرمولاسیون مواد شوینده موجود در بازار مانند جرم‌گیر یا جوهر نمک دارای سطح بالایی از PH هستند که باعث می‌شود در صورت استفاده مداوم، باعث از بین رفتن مقاومت سنگ شوند. این مشکل به دلیل عدم تطابق PH موجود در مواد شوینده با سنگ است که باعث ایجاد صدمه می‌شود.

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با آچاره

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با آچاره

راهکار تمیز کردن سنگ مرمر

سنگ مرمر از محبوب‌ترین سنگ‌هایی است که در نمای داخل یا بیرون ساختمان استفاده می‌شود. اما همچنین تمیز نگه داشتن و مراقبت از سنگ آن ممکن است امر دشواری باشد. لکه‌هایی که روی سنگ مرمر ریخته می‌شود در صورتی که سریعا پاک نشوند، ممکن است به داخل بافت سنگ نفوذ کرده و لکه ایجاد کند. به همین دلیل تمیز کردن سنگ راه پله سنگی کار دشواری است و باید در انتخاب ماده شوینده و روش شست‌وشو احتیاط کرد.

در صورتی که روی سنگ مرمر موادی مانند سس، قهوه، چایی و روغن ریخته شود، باید فورا برای تمیز کردن سنگ راه پله اقدام کنید. این به این دلیل است که روی سنگ مرمر روزنه‌هایی وجود دارد و در صورت ریخته شدن مواد روی آن به سرعت به داخل سنگ نفوذ می‌کند و اثر اسیدی به جا می‌گذارد.

از بین بردن جرم روی سنگ

توجه داشته باشید که اگر روی سنگ مرمر لکه‌ای خشک شده وجود داشت نباید با استفاده از وسایل تیز مانند چاقو برای جدا کردن آن استفاده کنید؛ زیرا ممکن است روی سطح سنگ خراش ایجاد شود.

برای تمیز کردن سنگ راه پله که لکه‌ای روی آن وجود ندارد و فقط گردوغبار دارد، می‌توانید ابتدا با یک دستمال خشک روی آن بکشید و سپس با یک دستمال خیس یا انواع تی و زمین شوی، راه پله آن را تمیز کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

براق کردن سنگ راه پله

برای براق کردن سنگ راه پله بهترین روش استفاده از جوش شیرین است؛ اما شما همچنین می‌توانید از آب و صابون نیز برای جلا دادن سنگ راه پله ساختمان استفاده کنید.

شما می‌توانید برای درخشان شدن سنگ‌های راه پله که تیره هستند از گازوئیل نیز استفاده کنید. همچنین یک روش دیگر نیز برای درخشان کردن سنگ وجود دارد که ترکیب دو ماده سرکه و پودر سنگ است. این روش از این رو موثر است که پودر سنگ موجود در ترکیب آن، می‌تواند درزها و روزنه‌های سنگ را نیز پر کند و آن را مقاوم‌تر سازد.

نحوه پاک کردن لکه ار روی سنگ

 راهنمای نظافت راه پله

برای تمیزکردن راه پله و از بین بردن جرم روی سنگ روش‌های مختلفی وجود دارد، در این بخش سعی داریم نظافت راه پله با روش‌ های خانگی را به شما آموزش دهیم. نحوه شست‌وشوی راه پله باید با توجه به نوع کثیفی راه پله انجام شود. درادامه چند روش برای نظافت انواع کثیفی را ارائه می‌کنیم.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

نظافت گردوغبار سنگ راه پله

اگر روی سطح راه پله گردوغبار نشسته است و هیچ لکه یا کثیفی دیگری وجود ندارد، بهترین روش تمیز کردن سنگ راه پله، استفاده از یک پارچه ساده است. ابتدا یک پارچه خشک را روی پله‌ها بکشید تا گرد و غبار آن را از بین ببرید، سپس با استفاده از یک پارچه نم‌دار روی پله‌ها را دستمال بکشید.

همچنین می‌توانید از کمی ماده شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی رقیق شده استفاده کنید تا سنگ راه پله درخشان‌تر شود.

اگر سطح پله‌ها با موکت پوشیده شده است، لازم است برای نظافت موکت راه پله از روش‌های دیگری مانند جاروبرقی و شست‌وشو با شامپو فرش استفاده کنید.

نظافت راه پله با روش های خانگی

نظافت انواع لکه‌های سنگ راه پله

اگر راه پله و سنگ‌های آن دارای لکه‌ها و کثیفی‌ بود، بهتر است از آب ولرم و پودر لباسشویی دستی استفاده کنید. در این روش مقداری پودر دستی را با آب ولرم ترکیب کنید و سپس سطح راه پله را با آن بشویید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده از شوینده‌های اسیدی ممکن است باعث خراب شدن سنگ راه پله شود، بنابراین استفاده از این روش بسیار بهتر از استفاده از شوینده‌های اسیدی است که باعث کدر شدن سنگ راه پله می‌شوند.

کفسابی راه پله

اگر راه پله کدر یا مات شده باشد و یا دارای ترک خوردی و شکستگی است بهترین راهکار استفاده از کفسابی است. در این روش دستگاه کفسابی با توجه به میزان تخریب‌شدگی سنگ، لایه‌هایی از سنگ را برمی‎دارد تا سطح سنگ کاملا یکدست شود.این کار چند بار تکرار می‌شود تا سنگ دوباره درخشان و براق شود.

کفسابی راه پله زمانی کاربرد دارد که سنگ کاملا کدر شده باشد و هیچ روشی برای جلا دادن نداشته باشیم. این روش راهکار خوبی برای تمیز کردن سنگ راه پله و از بین بردن جرم روی سنگ و خطوخش یا ترک و از بین بردن پستی و بلندی موجود در سنگ است.

کفسابی راه پله | jتمیز کردن سنگ راه پله

جمع بندی

در این مطلب جهت آموزش نحوه پاک کردن لکه از روی سنگ و ارائه راهنمای نظافت راه پله مواردی شرح داده شد. اشاره کردیم که تمیز کردن راه پله کار ساده‌ای است؛ اما آنچه نیاز به کمی تجربه و مهارت دارد، انتخاب شوینده مناسب و سازگار با انواع سنگ ساختمانی است.

با انتخاب شوینده‌ها و ابزار نظافت مناسب می‌توانید ضمن تمیز کردن سنگ راه پله و حفظ درخشندگی آن، از ورود آسیب به سنگ جلوگیری کنید.

سوالات متداول

چرا نباید از مواد اسیدی برای تمیز کردن سنگ راه پله استفاده کنیم؟

استفاده از مواد اسیدی در شست‌وشوی راه پله می‌تواند به مرور زمان باعث کدر شدن یا ترک خوردن سنگ شود.

کفسابی در چه حالتی کاربرد دارد؟

کفسابی زمانی کاربرد دارد که سنگ راه پله ترک خورده یا کدر شده باشد.

کفسابی سنگ چه مزیتی دارد؟

کفسابی راهکار خوبی برای از بین بردن خطوخش یا ترک و از بین بردن پستی و بلندی موجود در سنگ است.

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا