تعمیر پکیج تعمیرپکیج

پمپ کمکی پکیج چیست + نصب پمپ کمکی

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پمپ کمکی یا دوم پکیج در شرایطی به کار می‌آید که پمپ اصلی نتواند بر افت فشار مدار لوله‌کشی غلبه کند. این قطعه با نام پمپ کمکی گردش آب نیز شناخته می‌شود.

برای نصب پمپ کمکی و کارهای دیگر که برای تعمیر پکیج نیاز دارید می توانید از تعمیرکاران ماهر پکیج آچاره کمک بگیرید.

نکات کلیدی

پمپ کمکی به رفع افت فشار کمک می‌کند و حجم دبی را افزایش می‌دهد. پکیج تک مبدله و دو مبدله شرایط نصب متفاوتی دارد.

نکاتی که نیاز است رعایت شود تا به بازده مورد نیاز پکیج دست یافت شامل موارد زیر است:

  • پمپ کمکی باید با پمپ اصلی خود پکیج هم مشخصات باشد.
  • هد (غلبه بر افت فشار دستگاه) و دبی خروجی پمپ کمکی برای پکیج باید با قطعه اصلی یکی باشد.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

نصب پمپ کمکی

پمپ کمکی به رفع افت فشار زیاد موجود در مدار کمک می‌کند. لازم به ذکر است که با نصب دو پمپ به صورت موازی می‌توان حجم آبدهی یا دبی را افزایش داد و با نصب پشت سرهم آن‌ها غلبه بر افت فشار مدار (هد) افزایش می‌یابد.

پمپ کمکی پکیج

با این که پمپ‌های ساخته شده برای مدار شوفاژ قادرند با آبگرم کار کنند اما بهتر است جهت افزایش آن‌ها را در مدار برگشت که دمای کمتری دارد، نصب نمود. البته نصب این قطعه در قسمتی از مدار که افت فشار باعث عدم گرم شدن آن می‌گردد می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد به‌طور مثال اگر دو یا چند رادیاتور در طبقه بالا و یا با فاصله زیاد از بقیه قرار داشته و خوب گرم نمی‌شوند بهتر است پمپ روی کلکتور جداگانه ای که آن‌ها را تغذیه می کند، نصب گردد.

هنگام اضافه کردن این قطعه دوم به پکیج، در صورت وجود موتور شیر سه طرفه ۱۲ ولت باید از رله استفاده شود. به این صورت که بوبین رله به قسمت زمستانه موتور شیر سه طرفه وصل شده و برق پمپ به همراه یک فیوز از رله عبور داده شود. ضمنا نصب پمپ سیرکولاتور نیز می‌تواند به بهبود عملکرد پکیج کمک کند.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

توصیه متخصصان آچاره برای نصب پمپ کمکی پکیج

باید توجه کرد تا هوزینگی که پشت پمپ کمکی نصب می‌شود و باعث می‌شود آب برگشتی سرد شده از رادیاتورها، به مبدل بازگردد باید از جنس فلزی و 180 درجه باشد. این شرایطی که در مورد هوزینگ به آن اشاره شد، باعث نصب آسان آن به پمپ دوم می‌شود.

تک مبدله و دو مبدله بودن پکیج مهم است. پمپ اصلی در پکیج تک مبدل با برق تامینی 220 ولت متناوب، فقط در حالت گرمایش روشن است پس به‌راحتی می توان به پمپ کمکی سیم کشی انجام داد. در نتیجه زمانی که قطعه اصلی روشن می‌شود، پمپ دوم هم به کار می‌افتد. پکیج دو مبدله در دو حالت گرمایش و آب گرم مصرفی روشن می‌شود پس از روش قبلی نمی‌توان برای نصب پمپ کمکی بهره گرفت. در نتیجه از موتور برقی شیر سه‌طرفه 220 ولت متناوب برای حل مشکل استفاده می‌شود.

نصب پمپ کمکی پکیج

خدمات پیشنهادی آچاره: اسباب کشی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا