تعمیر پکیج تعمیرپکیج

پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ (Circulator Pump) چیست؟

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

پکیج شوفاژ از اجزای مختلفی تشکیل شده است. پمپ سیرکولاتور یکی از مهمترین قطعاتی است که در ادامه این مطلب به شرح آن پرداخته می‌شود.

پمپ سیرکولاتور برای گردش آب در مدار بسته گرمایش (بین دستگاه و رادیاتورها یا گرمایش از کف و یا مبدل صفحه‌ای) از یک  استفاده می‌گردد. این پمپ ضمن چرخش آب در این مدار بر افت فشار در مسیر لوله‌کشی رادیاتورها و مبدل‌ها غلبه کرده و باعث افزایش تبادل حرارتی در دستگاه می‌گردد.

پمپ‌های از جنس بدنه کامپوزیت نصب شده در شوفاژهای دیواری، معمولاً دارای دبی ۱۵ و هد ۵ تا ۷ متر بوده و با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کنند. یک خازن راه انداز معمولاً (۲ تا ۲/۷ میکرو فارادی) جهت کمک استارت زدن پمپ روی آن نصب شده می‌شود. اتصال پمپ به برد کنترل توسط سه سیم فاز نول و ارت انجام می‌شود.

برای رفع خرابی‌ انواع قطعات شوفاژها و علی الخصوص پمپ سیرکولاتور می‌توانید با متخصصان آچاره در تماس باشید و از خدمات تعمیر پکیج آچاره بهره ببرید.

نکات کلیدی

پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ از قطعات مهمی است که به افزایش تبادل حرارتی در دستگاه کمک می‌کند و در انواع مختلف دور ثابت و متغیر تولید می‌شود.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

انواع پمپ سیرکولاتور

به‌طور کلی پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژها در دو نوع دور ثابت و متغیر تولید می‌شود. نوع دور ثابت در دو مدل آنالوگ و پارامتری وجود دارند. معمولاً دور پمپ دستی یا پارامتری، روی حداکثر قرار می‌گیرد، مگر اینکه فضایی که باید توسط پکیج شوفاژ گرم شود کوچک باشد که در این صورت دور پمپ سیرکولاتور را کاهش می‌دهند تا زمان کافی برای تبادل حرارت در رادیاتورها تامین شود.

پمپ سیرکولاتور پکیج شوفاژ
پمپ‌های دور متغیر نیز در دو مدل پله‌ای (دو و سه دور) و مدولار وجود دارند. در این مدل‌ها دور پمپ توسط برد کنترل و با توجه به اختلاف دمای سنسورهای رفت و برگشت گرمایش کم و زیاد می‌شود.

به‌طور مثال اگر گرمایش در مدل دو دور پله‌ای، حدود 20 درجه سانتی گراد یا بیشتر باشد اختلاف دمای بین لوله رفت و برگشت پمپ با دور تند انجام می‌شود و اگر کمتر از آن باشد با دور آرام کار می‌کند.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

ویژگی پمپ مدولار

در پمپ‌های مدولار (با قیمت بالاتر) دور پمپ از 0 تا 100 تغییر می‌کند و محدود در چند دور نیست. روی این پمپ‌ها معمولاً یک LED برای تشخیص نحوه عملکرد پمپ پیش بینی شده است.
اگر چراغ خاموش باشد طبیعتاً پمپ نیز خاموش است. اگر چراغ به رنگ سبز روشن شود، پمپ بـه حالت دور ثابت کار می‌کند. سبز چشمک زن نشانه کارکرد پمپ به حالت دور متغیر است. چراغ قرمز ثابت نشانه توقف کار پمپ است. در صورتی که چراغ سبز و قرمز به‌طور متوالی روشن شوند احتمال وجود هوا در پمپ یا کمبود آب در مدار وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت رفع این مشکل به مقاله آموزش هواگیری پکیج در 7 مرحله مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا