لیست کدهای خطای پکیج والترو + 5 مشکل رایج آن

سرمایش و گرمایش

آیا برای رفع کدهای خطای پکیج والترو نیاز به کمک دارید؟ آیا دیدن کدهای خطا روی صفحه نمایشگر پکیج والترو شما را نگران کرده است؟ استرس نداشته باشید. در این مقاله از مجله آچاراه در نظر داریم شما را با کدهای خطای پکیج والترو و نحوه رفع آن‌ها آشنا کنیم.

پکیج والترو

ابتدای کار بیایید کمی درباره پکیج والترو بیشتر بدانیم. والترو یک برند ایتالیایی است که در زمینه تولید پکیج دیواری فعالیت می‌کند. شرکت والترو دارای چندین شرکت در کشورهای دیگری همچون ترکیه و چین است که برندهای مستقلی را تولید می‌کنند. Walterm نمونه درخشانی از یک شرکت خانوادگی ایتالیایی است که محصولات نوآورانه و باکیفیت MADE IN ITALY را ارائه می‌دهد. این شرکت طیف گسترده‌ای از پکیج‌های دیواری را ارائه می‌دهد که برای همه انواع نیازهای مسکونی مناسب هستند.

برند والترو در سراسر جهان به طور گسترده توسط متخصصان شناخته شده است و به دلیل کیفیت محصولات، تعهد خدمات به مشتریان و همچنین تنوع محصولات مورد قدردانی همگان قرار می‌گیرد. پکیج دیواری والترو که در ایران عرضه می‌شود ساخت کشور چین و تحت لیسانس کشور ایتالیا ساخته می‌شود. این نوع پکیج دارای 2 مبدل حرارتی جداگانه می‌باشد که وظیفه تامین آب گرم مصرفی و گرمای سیستم گرمایشی را بر عهده دارند.

پکیج والترو

مزایای پکیج دیواری و زمینی والترو

پکیج‌های والترو بسیار جمع و جورند بنابراین امکان نصب آنها را در خانه‌های کوچک بسیار آسان است. پکیج‌های والترو که مجهز به کنترل الکترونیکی هستند به دلیل قابلیت اطمینان بالایی که دارند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. استحکام بالا و کیفیت عالی در مقابل قیمت مناسب، این برند را از همتایان خود متمایز کرده است. راندمان مصرف گاز پکیج والترو در حد پایینی است و به دلیل استفاده از تکنولوژی 100٪ ایتالیایی، قطعات با کیفیت بالا، تضمینی و مطمئن در ساختار آن بکار رفته است.

عیب یابی پکیج والترو

مانند هر وسیله برقی دیگری که در منزل دارید پکیج‌های دیواری و زمینی والترو هم ممکن است دچار مشکلاتی شوند. این مشکلات که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند با نمایش کدهای خطا روی صفحه نمایشگر پکیج هشداری برای شما محسوب می‌‌شوند. آشنایی با کدهای خطای پکیج والترو شما را در حل مشکلات و ایرادهای احتمالی کمک می‌کند. در ادامه این مقاله با کدهای خطای سه مدل پکیج والترو بیشتر آشنا خواهیم شد.

پکیج والترو

کدهای خطای پکیج والترو

شرح کدهای ارور پکیج والترو مدل: G8

  • کد خطای E1: این کد خطا نشان دهنده وجود نقص در احتراق سیستم پکیج است.
  • کد خطای E2: این کد خطا نشان دهنده وجود نقص در برد الکترونیکی سیستم پکیج والترو است.
  • کد خطای E3: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در سیستم پمپ و افزایش بیش از حد دما در مدار گرمایش پکیج است.

 

کدهای خطای پکیج والترو

  • کد خطای E4: این کد خطا نشان دهنده وجود نقص در سیستم هیدرولیک پکیج است. برای رفع مشکل باید سیم کشی پرشر آب را بررسی کنید. همچنین مدار و برد الکتریکی را هم چک کنید.
  • کد خطای E5: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در پروسه تخلیه محصولات حاصل از احتراق سوخت است. ابتدای کار باید سیم کشی متصل به فن را چک کنید. بررسی شلنگ‌های اتصال دهنده پرشر به ونتوری هم می‌تواند به حل مشکل کمک کند.
  • کد خطای E6: این کد خطا نشان دهنده وجود نقص در حسگر دمای آب گرمایش پکیج است. دلیل این کد خطا شاید قطع شدن مقاومت NTC در مدار گرمایش باشد. برای رفع مشکل باید سیم کشی‌ها و برد را چک کنید.
  • کد خطای E7: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر دمای آب در زمان برگشت از سیستم گرمایشی است. شاید مقاومت NTC در مدار گرمایشی قطع شده است. برای رفع مشکل باید سیم‌ کشی اتصال به حسگر و NTC را چک کنید.
  • کد خطای E8: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر مربوط به دمای آب گرم مصرفی ساختمان است. برای رفع مشکل باید سیم‌های اتصالی NTC و برد را بررسی کنید.

شرح کدهای ارور پکیج والترو مدل: R9

  • کد خطای E1: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در سیستم هیدرولیک پکیج است. برای رفع مشکل بهتر است سیم‌های پرشر آب و برد را چک کنید. همچنین بررسی کنید که آیا مدار باز است یا خیر.
  • کد خطای E2: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در سیستم احتراق پکیج است. برای رفع مشکل ابتدا سنسور شعله را چک کنید. سپس لوله‌های ورودی گاز را بررسی کنید. ولتاژ ورودی هم باید کنترل شود.
  • کد خطای E3: این کد خطا نشان دهنده وجود نقص فنی در حسگر NTC مربوط به دمای گرمایش پکیج است. برای حل مشکل می‌توانید سیم‌های متصل به حسگر را بررسی کنید.
  • کد خطای E4: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر NTC مربوط به دمای آب گرم مصرفی خانواده است. سیم‌های رابط از برد NTC و برد را چک کنید.
  • کد خطای E5: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر شعله پکیج است. برای رفع مشکل باید ولتاژ ورودی و جرقه زن شمعک را چک کنید.
  • کد خطای E6: این کد خطا نشان دهنده وجود نقص در سیستم تهویه پکیج است که می‌تواند شامل فن و پرشر خروج دود شود. برای رفع مشکل فن و ونتوری را بررسی کرده و مسیر دودکش را چک کنید.
  • کد خطای E7: این کد خطا نشان دهنده گرمای بیش از حد آب در مدار گرمایش است. برای رفع مشکل باید پمپ و جریان آب پکیج را بررسی کنید.
  • کد خطای h1: این کد خطا نشان دهنده این است که برد هنگ کرده است. برای رفع مشکل باید پکیج را ریست کنید. برای این کار برق را برای 1 دقیقه از پریز جدا کنید تا پکیج تنظیم مجدد شود.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

شرح کدهای ارور پکیج والترو مدل: X5

  • کد خطای E1: این کد خطا نشان دهنده ایراد در سیستم احتراق پکیج است.
  • کد خطای E2: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در پکیج به دلیل گرمای بیش از حد سیستم است.
  • کد خطای E3: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در سیستم تهیه پکیج والترو می‌باشد.
  • کد خطای E4: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد به دلیل کاهش سطح آب در پکیج است.
  • کد خطای E6: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر مربوط به دمای آب گرم مصرفی خانواده است.
  • کد خطای E7: این کد خطا نشان دهنده وجود ایراد در حسگر مربوط به دمای سیستم گرمایشی است.
  • کد خطای E9: این کد ارور نشان دهنده ایراد در سیستم به دلیل یخ زدن سیستم گرمایشی پکیج است.

بیشتر بخوانید : نصب دودکش پکیج 

رایج‌ترین مشکلات پکیج والترو

بروز مشکل در عملکرد پکیج می‌تواند باعث دردسرهای فراوانی به خصوص در ماه‌های زمستان شود. پکیج‌ها در صورت عدم سرویس منظم می‌توانند باعث طیف وسیعی از مشکلات مانند نشتی یا سرد بودن رادیاتورها شوند. خوشبختانه رایج‌ترین مشکلات پکیج والترو به‌راحتی قابل شناسایی هستند. فقط کافیست در مرحله اول با کدهای خطای پکیج والترو آشنا باشید. بنابراین می‌توانند با کمک یک تکنسین با تجربه تمامی ایرادات را برطرف کنید. در ادامه 5 مورد از رایج ترین مشکلات پکیج والترو در تمام انواع تولیدات این برند را فهرست می‌کنیم.

 1. پکیج والترو نشتی دارد

یکی از رایج ترین مشکلات پکیج نشتی آن است. نشتی می‌تواند آزاردهنده باشد زیرا نه تنها باعث آسیب به خانه می‌شود بلکه نشت آب می‌تواند باعث خرابی اجزای الکتریکی داخل و اطراف پکیج نیز شود.

نشتی دیگ بخار ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود:

  • فشار بیش از حد پکیج
  • لوله‌ها یا مخازن خورده شده‌اند
  • وجود قطعه معیوب
  • نشتی از درزگیرها

نشتی همیشه باید به عنوان یک مسئله جدی تلقی شود. اگر نشتی را پیدا کردید باید در اسرع وقت با یک مهندس با تجربه و واجد شرایط تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کند. برای یافتن منبع نشتی، خودتان سعی نکنید محفظه پکیج را بردارید.

کدهای خطای پکیج والترو

2. آب گرم تامین می‌شود اما بدون گرمایش مرکزی

مشکل رایج پکیج والترو زمانی است که خانه آب گرم دارد اما گرمایش مرکزی ندارد. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. اولاً ممکن است پکیج شما به طور تصادفی طوری تنظیم شود که فقط آب را گرم کند اما گرمایش مرکزی را تامین نکند. برای مثال در طول ماه‌های تابستان که رادیاتورها نیازی به گرم کردن ندارند روی این حالت تنظیم شده‌اند. با شروع فصل سرما فراموش کرده‌اید آن‌ها را روشن کنید.

دلیل دیگر می‌تواند این باشد که پکیج خوب کار می‌کند اما هوای محبوس شده در رادیاتورها مانع از گرم شدن آنها می‌شود. راه حل این مشکل این است که رادیاتورها را تخلیه کنید تا هوای محبوس شده از سیستم خارج شود. اگر سیستم گرمایش مرکزی با وجود آب گرم هنوز روشن نمی‌شود ممکن است پکیج یا سیستم گرمایش معیوب باشد. یک مهندس با تجربه می‌تواند در بررسی عیب و یافتن منبع مشکل کمک بزرگی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش ریست کردن پکیج

3. فشار کم پکیج

فشار کم پکیج می‌تواند به سرد شدن رادیاتورها و کمبود آب گرم منتهی شود. فشار پایین پکیج را می‌توان در صفحه نمایش آن تشخیص داد جایی که یک صفحه دیجیتال یا فیزیکی سطح فشار سیستم نشان می‌دهد. معمولی‌ترین سطح فشار بسته به سازنده و مدل پکیج در حدود 1.5 بار است.

فشار پکیج ممکن است به دو دلیل اصلی کاهش یابد:

  • نشتی در سیستم منجر به عدم وجود آب کافی در سیستم و در نتیجه کاهش فشار می‌شود.
  • نشتی رادیاتور نیز می‌تواند فشار سیستم را کاهش دهد.

فشار پایین پکیج را می‌توان با افزایش مجدد فشار آن رفع کرد. این پروسه شامل باز کردن حلقه پر کننده پکیج است تا آب دوباره وارد سیستم شود. برای یادگیری تنظیم فشار پکیج کلیک کنید.

4.انجماد لوله میعانات گازی

لوله میعانات گازی یخ زده مشکلی است که بسیاری از افراد در ماه های سرد با آن مواجه هستند. هر پکیج چگالشی دارای لوله‌ای است که ضایعات تولید شده در طول فرآیند چگالش را به خارج از ساختمان منتقل می‌کند.

گر دما به زیر صفر برسد آب در لوله میعانات یخ زده و سیستم را مجبور به خاموش شدن خودکار به عنوان یک اقدام احتیاطی می‌کند. بهترین راه برای تعمیر لوله میعانات منجمد این است که آب گرم را روی آن بریزید تا ذوب شود. با این کار ضایعات از لوله خارج شده وپکیج دوباره روشن می‌شود.  

  1. نبود گرمایش و آب گرم

اگر پکیج شما را بدون گرما یا آب گرم رها کرده است قطعا مشکلی در سیستم آن وجود دارد. یک پکیج ممکن است به دلایل زیر تامین گرمایش مرکزی یا آب گرم را متوقف کند: 

  • برق، گاز یا آب پکیج قطع شده است. این اتصالات می‌توانند به طور تصادفی یا در هنگام عدم اتصال برق قطع شوند. 
  • اگر فشار پکیج خیلی زیاد یا خیلی کم شود، سیستم به طور خودکار خاموش می‌شود و باعث کمبود گرما و آب گرم خواهد شد. 
  • مشکلات لوله کشی مانند انجماد لوله‌های میعانات یا مسدود شدن هوا می‌تواند کارکرد پکیج را متوقف کند. 

نبود گرمایش مرکزی و آب گرم می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شود. بنابراین همیشه بهتر است با یک مهندس گاز تماس بگیرید تا پکیج شما را بررسی کرده و مشکل را حل کند. 

جمع بندی 

پکیج‌ها ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند که برای رفع اکثر آنها به یک مهندس خبره نیاز است. تمامی مشکلات پکیج بصورت کدهای خطا روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌شوند. نشتی پکیج باید به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته شده و در اسرع وقت برطرف شود. نبود گرمایش مرکزی می‌تواند به این معنی باشد که رادیاتورها نیاز به هواگیری دارند. فشار پایین پکیج می‌تواند به دلیل نشتی باشد و با باز کردن حلقه پر کننده قابل حل است. انجماد لوله‌های میعانات را می‌توان با استفاده از آب گرم ذوب کرد. 

اگر باتری ترموستات تمام یا ضعیف شود ممکن است پکیج به ترموستات پاسخ ندهد. کمبود آب گرم و گرمایش مرکزی معمولاً مسئله‌ای بزرگتر است که قطعاً به کمک یک مهندس نیاز دارد. اگر پکیج به طور مداوم خاموش می‌شود تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند تشخیص دهد که آیا این قطعه نیاز به تعویض دارد یا اینکه باید کل پکیج تعویض شود. گاهی اوقات این کار مقرون به صرفه تر است. پکیج‌ها می‌توانند صداهای عجیب و غریب زیادی ایجاد کنند. هرگز سعی نکنید هیچ قطعه‌ای را خودتان تعویض کنید. بهترین کار این است که هر مشکلی را با خیال راحت به استاد آن بسپارید. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا