مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی و دکوراسیونساختمان

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟ سرویس بهداشتی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که تاثیر زیادی در بهداشت خانواده و دکوراسیون داخلی منزل دارد. توالت‌ها معمولاً قبل از رسیدن به مرحله تعویض، نیاز به برخی تعمیرات کوچک پیدا می‌کنند که صاحبخانه باید به آن توجه داشته باشد.

شما که این مطلب را می‌خوانید، احتمالاً در توالت منزل‌تان مشکلی به‌وجود آمده است و در فکر ارتقا و بهبود وضعیت آن هستید. با ما همراه باشید تا به بررسی چگونگی، مراحل و هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بپردازیم.

فهرست مطالب

عمر مفید سرویس بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی به‌طور معمول بعد از 25 سال استفاده فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند؛ بنابراین می‌توان 25 سال را سن متوسط توالت‌ها در نظر گرفت.

برخی بر این باورند که خود توالت چینی عمری بسیار بالاتر از این عدد و حتی نامحدود دارد و تنها اجزای داخل توالت هستند که به تعویض و تعمیر نیاز پیدا می‌کنند.

این ادعا تا حدودی درست به‌نظر می‌رسد. اگر چه توالت چینی محکم و سخت است، اما به هیچ وجه غیر قابل تخریب نخواهد بود. آسیب به این قسمت ممکن است در اثر بالارفتن سن توالت یا ضربه فیزیکی رخ دهد.

در هر صورت چنانچه با آسیب در این قسمت توالت روبه‌رو شدید، باید به‌سرعت به فکر تعویض و بازسازی سرویس بهداشتی بیفتید.

مورد بعدی که باید به آن توجه شود، این است که گاهی اوقات تمام یا اکثر اجزای توالت نیاز به تعویض پیدا می‌کنند که در چنین شرایطی شاید تعویض کل توالت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

به علاوه با تعویض کل توالت می‌توانید از مزایایی از جمله عملکرد بهتر، طراحی ارگونومیک و بهره‌وری بیشتر برخوردار شوید.

بازسازی ساختمان را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی خانه‌های قدیمی
  • دکوراسیون خانه
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور خانه

بازسازی ساختمان با تیم کاربلد آچاره

بازسازی ساختمان را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی خانه‌های قدیمی
  • دکوراسیون خانه
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور خانه

بازسازی ساختمان با تیم کاربلد آچاره

علائم فرسودگی توالت و نیاز به بازسازی سرویس بهداشتی

2 نشانه اصلی وجود دارند که نیاز به بازسازی سرویس بهداشتی را به شما هشدار می‌دهند. اگر شک دارید که زمان تعویض یا تعمیر سرویس بهداشتی رسیده است یا خیر، به دنبال این 2 نشانه باشید.

اگر تنها یکی از این علائم را مشاهده کردید، باز هم سرویس بهداشتی شما به بازسازی نیاز دارد. متأسفانه زمانی که با این علائم روبه‌رو شدید، همه چیز روزبه‌روز بدتر خواهد شد و چاره‌ای به جز تعویض توالت نخواهد بود.

مطلب مرتبط: پاک کردن زردی توالت

گرفتگی مداوم توالت

این‌که توالت شما ماهی یک‌بار مسدود شود، اصلاً طبیعی نیست. اگر توالت شما یک‌بار در هفته یا بیشتر دچار گرفتگی و انسداد می‌شود، این یک زنگ هشدار است.

چنین شرایطی وضعیت بحرانی و قرمز توالت را نشان می‌دهد. گرفتگی یا عدم گرفتگی توالت بستگی به مواد شستشو شده و میزان تمیزی لوله‌های تخلیه آن دارد.

اگر چیزی غیر عادی در توالت ریخته نشده است، پس به احتمال زیاد لوله‌های تخلیه مشکل دارند. در مورد توالت‌های قدیمی یک علت گرفتگی می‌تواند رسوبات معدنی جمع شده در لوله‌ها باشد. رسوبات سرویس بهداشتی با گذشت زمان سفت می‌شوند و راه عبوری لوله را تنگ و باریک می‌کنند.

چنین رسوب‌هایی قابل حذف و از بین بردن هستند؛ اما این راه حل همیشه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. در بیشتر موارد در صورت مواجه شدن با گرفتگی توالت، باید آن را تعویض کنید تا مشکل دیگر تکرار نشود.

گرفتگی سرویس بهداشتی

ترک خوردن سنگ توالت و نشتی در سرویس بهداشتی

ترک‌ها و نشتی توالت الزاماً باعث غیر قابل استفاده شدن توالت شما نمی‌شوند. ممکن است حتی با وجود ترک و نشتی، توالت مانند حالت عادی عمل کند، اما در این شرایط 2 مشکل به‌وجود می‌آید:

  • کفپوش اطراف پایه توالت مرطوب می‌شود.
  • آب همیشه در جریان است. این حالت باعث افزایش قبض آب پرداختی شما خواهد شد.

می‌توانید برای حل مشکل از روش‌های تعمیر توالت استفاده کنید، اما به‌خاطر داشته باشید که حتی اگر موفق به انجام تعمیرات شوید، ممکن است آخرین باری نباشد که این مشکل گریبان‌گیر شما خواهد شد.

احتمال ترک خوردن توالت‌های قدیمی بیشتر است. به‌علاوه برخی ترک‌ها بسیار عمیق هستند و نمی‌توان آن‌ها را تعمیر کرد. در این شرایط باید از توالت جدید استفاده کرد.

از مزایای تعویض توالت می‌توان موارد زیر را نام برد.

نشت سرویس بهداشتی

کاهش آسیب‌های سطح توالت

آسیب‌های سطح خوشایند نیستند. این آسیب‌ها معمولاً به‌شکل خراش یا فرورفتگی روی سطح ظاهر می‌شوند. آن‌ها علاوه‌بر ظاهر نازیبایی که دارند، تمیز کردن توالت را نیز دشوار می‌کنند.

بنابراین بازسازی سرویس بهداشتی نه‌تنها شما را از شر خراش‌های سطح راحت می‌کند، بلکه امکان تمیز کردن راحت‌تر توالت را نیز فراهم می‌آورد.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی سرویس بهداشتی!

شستشوی کارآمدتر

مورد بعد این است که اغلب توالت‌هایی که بیش از 25 سال عمر دارند، به روش قدیمی ساخته شده‌اند.

تعویض توالت و استفاده از سرویس‌های بهداشتی با فناوری جدیدتر امکانات بیشتری را برای توالت فراهم آورده و عملکرد بهینه و شستشوی کارآمدتر آن را موجب می‌شود.

توالت‌های جدیدتر آب کمتری نیز برای شستشو مصرف می‌کنند که به بهره‌وری بیشتر آب نیز کمک خواهد کرد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

راحتی بیشتر

توالت‌های نسل جدید تناسب بیشتری با فیزیک بدن انسان دارند و هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، راحتی بیشتری را برای او فراهم می‌آورند. برخی ادعا می‌‌کنند که توالت‌هایی را طراحی کرده‌اند که خطر ابتلا به بیماری کولون را کاهش می‌دهد.

برخی از آن‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند تا کاربر بتواند متناسب با قد و جثه خود توالت را تنظیم کند. وجه اشتراک طرح‌های مختلف نوآوری در سرویس‌های بهداشتی، ایجاد راحتی بیشتر و تجربه کاربری بهتر است.

مطلب پیشنهادی: دلیل قطع نشدن آب سرویس بهداشتی

اضافه شدن قابلیت‌های جدید

امروزه توالت‌هایی با فناوری پیشرفته ساخته شده‌اند که تا چند دهه پیش یک رویا به‌نظر می‌رسیدند.

برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از: صندلی‌های گرم شونده، یکپارچگی توالت، فلاش بدون لمس، بوگیر خودکار، خشک کن هوا، کنترل از راه دور، صفحه نمایش لمسی و حتی بلندگوی بلوتوث.

اگر می‌خواهید از چنین امکاناتی بهره‌مند شوید، باید به بازسازی سرویس بهداشتی خود بپردازید.

قبل و بعد از بازسازی توالت

بازسازی کف سرویس بهداشتی

کف سازی سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این قسمت مرتب با آب و رطوبت در ارتباط بوده و در صورت عدم توجه به کف‌سازی مناسب آن مشکلاتی مانند نشتی آب، جریان آب و … برخی مشکلات مربوط به نظافت به‌وجود خواهند آمد.

در بازسازی کف سرویس بهداشتی توجه به 2 مورد زیر ضروری است:

  • زیرسازی
  • انتخاب کفپوش مناسب

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

زیرسازی سرویس بهداشتی

زیرسازی اولین مرحله برای کف‌سازی سرویس بهداشتی است که باید در زمان احداث و ساخت بنابه آن توجه شود. کندن کف سرویس بهداشتی به‌صورت صحیح، عایق‌بندی مناسب و شیب‌سازی استاندارد مسائلی هستند که در زیرسازی توالت باید مورد توجه قرار گیرند.

انتخاب کف‌پوش مناسب

کفپوش‌های متداولی که در بازسازی کف سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند، کف‌پوش‌های بتنی، چوبی ضد آب، سنگی، سه بعدی و سرامیکی هستند. در کشور ما سرامیک کاربرد بیشتری در کف‌سازی سرویس بهداشتی دارد.

بازسازی سرویس بهداشتی و کفپوش

نکات مهم بازسازی دستشویی

اگر تصمیم به بازسازی دستشویی محل زندگی خود گرفته‌اید، لازم است تا برای انجام بهتر آن برخی نکات را رعایت کنید:

  • اولین چیزی که در بازسازی سرویس بهداشتی باید به آن توجه کنید، قطع بودن منبع آب ساختمان است. از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • مورد بعد خروج از خانه است. با توجه به این‌که بازسازی سرویس بهداشتی فرایندی پرسروصدا و همراه با گردوغبار است، بهتر است اهالی خانه در این زمان در منزل نباشند.
  • قبل از اقدام به بازسازی دستشویی، روی مبل‌ها و وسایل مخصوصاً آن‌هایی که از پارچه ساخته شده‌اند را بپوشانید.
  • گردوغبار ناشی از بازسازی سرویس بهداشتی برای ته‌نشین شدن کامل به 3 تا 4 روز زمان نیاز دارد. برای ورود مجدد به خانه این مدت را در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط: رفع بوی بد توالت

زمان موردنیاز برای بازسازی سرویس بهداشتی

در قسمت قبل گفتیم که بهتر است اهالی خانه در زمان بازسازی و تعمیر سرویس بهداشتی در منزل نباشند. حال این سوال پیش می‌آید که برای چه مدت؟

مدت زمان لازم برای تعمیر سرویس بهداشتی به متراژ آن و نوع فعالیت انجام شده بستگی دارد. به‌طور معمول برای بازسازی سرویس بهداشتی به زمانی در حدود 1 هفته نیاز است.

3 تا 4 روز بعد از اتمام بازسازی دستشویی نیز باید برای ته‌نشین شدن گردوغبار ناشی از آن صبر کرد؛ در نتیجه بعد از حدود 10 روز شما می‌توانید مجدداً وارد منزل خود شوید.

بازسازی سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی به مواد به‌کاررفته در توالت و متراژ توالت بستگی دارد. همچنین تخصص فرد بازسازی‌کننده و مهارت او در انجام کار نیز در تعیین هزینه بازسازی سرویس بهداشتی مؤثر است.

در صورتی که شما به دنبال بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه هستید، باید بدانید که مدل توالت و پیچیدگی بازسازی و تعمیر آن نیز در محاسبه هزینه بازسازی دستشویی تأثیرگذار خواهد بود.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان!

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

حمام نیز مانند توالت بعد از سال‌ها استفاده به نوسازی نیاز پیدا می‌کند. هم به دلیل داشتن ظاهر زیباتر و هم بهره‌مند شدن از تکنولوژی‌های جدیدتر بهتر است که هر چند سال یک بار به بازسازی حمام خود بپردازید.

بازسازی دستشویی و حمام تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند. در زیر مراحل کلی که هنگام بازسازی حمام و توالت باید در نظر گرفته شوند را به ترتیب مشخص کرده‌ایم.

طراحی سرویس بهداشتی

1. جدا کردن وسایل قدیمی و خرید وسایل جدید

قبل از اقدام به تعویض توالت یا حمام، باید توجه کنید که کدام یک از وسایل موجود در آن‌ها قابل استفاده و کدام یک غیر قابل استفاده هستند.

پس از تفکیک این 2 مورد، لیست وسایلی که قصد تهیه آن‌ها را دارید، تهیه کنید. این کار به صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما کمک زیادی می‌کند و موجب پیشرفت سریع‌تر کارها می‌شود.

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

2. اطمینان از صحت تأسیسات لوله‌کشی و برقی

از اقدامات مهمی که قبل از بازسازی حمام و دستشویی باید به آن توجه کرد، اطمینان از سلامت تأسیسات برقی است. لوله‌های رفت و برگشت را چک کنید که نشتی نداشته باشند.

  • آچار فرانسه به شما در باز کردن و سپس چک کردن لوله‌ها کمک می‌کند.
  • اگر قصد تغییر نورپردازی خود را دارید، لازم است تا محل سیم‌کشی جدید را در این مرحله تعیین کنید. پریز برق باید به‌نحوی تغییر داده شود که با مکان جدید چراغ‌ها و روشویی کابینت هماهنگ باشد.

مطلب پیشنهادی: رفع نم دیوار سرویس بهداشتی

3. قطع کردن آب و برق سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از نکات قبل از بازسازی سرویس بهداشتی، قطع منبع آب ساختمان است. اگر سیستم لوله‌کشی ساختمان شما به‌صورت کلکتوری باشد، نیازی به قطع کردن منبع اصلی آب ساختمان نیست و فقط کافی است آب حمام و دستشویی قطع شوند.

4. خارج کردن تجهیزات درون دستشویی و حمام

در این مرحله از مراحل بازسازی سرویس بهداشتی باید تجهیزات درون حمام و دستشویی را با استفاده از ابزار مناسب خارج کنید. مواردی از قبیل توالت، وان حمام، آینه، کاشی‌ها و سرامیک‌ها، سینک روشویی و … باید خارج شوند.

بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه

5. انتخاب رنگ

بدیهی است! اگر قصد بازسازی سرویس بهداشتی یا حمام خود را دارید، باید از قبل رنگ آن را انتخاب کرده باشید. این مورد کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

افراد زیادی از رنگ‌هایی با ترکیب آبی و سفید در توالت یا حمام خود استفاده می‌کنند. رنگ طوسی نیز رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد است. در کل رنگ‌های ملایم و خسته برای حمام و دستشویی پیشنهاد می‌شوند.

6. شروع به بازسازی سرویس بهداشتی

در این مرحله باید اقدام به تخریب دستشویی یا حمام کنید تا شرایط برای بازسازی آماده شود.

تعمیرات و بازسازی توالت ساختمان با تیم آچاره

7. عایق کاری سرویس بهداشتی

با توجه به این‌که دستشویی و حمام محیط‌هایی خیس و پر رطوبت هستند، عایق‌بندی آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

8. نصب سرامیک سرویس بهداشتی و چسباندن کاشی

بعد از عایق‌کاری باید سرامیک و کاشی‌ها را نصب کنید. بهتر است کاشی‌های کف سرویس بهداشتی را با ابعاد 15 * 15 یا 20 * 20 انتخاب کنید.

کاشی‌های دیوار 40 * 20 یا 30 * 30 انتخاب مناسبی هستند.

قبل و بعد از بازسازی سرویس بهداشتی

9. انتخاب و نصب تجهیزات جدید

چیدمان تجهیزات باید به‌گونه‌ای انجام شود که از فضای موجود بیشترین استفاده را ببریم. شیرآلات مدرن علاوه‌بر اشغال فضای کمتر، طول عمر بیشتری نیز دارند و از نظر ظاهری نیز نسبت به نمونه‌های قدیمی جذابیت بیشتری دارند.

10. نصب هواکش و سیستم نوردهی مناسب

نورهای سفید یا مهتابی برای سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب هستند. بازسازی سرویس بهداشتی با نصب هواکش و سیستم روشنایی به ‌پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

جمع‌بندی

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام عملی است که هر چند سال یک‌بار بسته به نوع توالت باید انجام گیرد. هدف از انجام این کار دادن جلوه‌ای زیباتر به حمام و دستشویی و رفع برخی ایرادات است.

حتی اگر فکر کنید دستشویی یا حمام شما با وجود قدیمی بودن مشکلی ندارد و خیلی خوب کار می‌کند، باز هم مزایای تعویض توالت و بازسازی حمام چیزی نیست که بتوانید از آن چشم‌پوشی کنید.

در این مقاله در مورد بازسازی دستشویی و حمام توضیحات کاملی داده شد. در صورتی که شما هم نگران هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هستید، با استفاده از سرویس بازسازی ساختمان آچاره قادر خواهید بود تا بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه پشت سر بگذارید.

سوالات رایج

عمر مفید سرویس بهداشتی چقدر است؟ 

طور عمر توالت به‌صورت میانگین 25 سال تخمین زده می‌شود.

آیا بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب امکان‌پذیر است؟

بله. البته شما صرفا زمانی که آسیب‌های دستشویی از یکی میزان مشخص عبور نکرده، قادر به بازسازی توالت بدون تخریب هستید.

توالت من بیش از 25 سال سن دارد و هنوز هم سالم است. آیا باز هم باید آن را تعویض کنم؟

عمر توالت شما از مرز 25 سال گذشته است. این بدان معناست که عمر توالت معمولی را طی کرده و از آن نیز فراتر رفته است. با این وجود آیا هیچ یک از مشکلاتی که در اینجا بررسی کردیم را مشاهده نمی‌کنید؟
اگر چنین است، ممکن است به توالت جدید نیاز نباشد. با این وجود باز هم بهتر است به فکر بازسازی سرویس بهداشتی خود باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا