بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی 2022

لوازم دیجیتالکامپیوتر و لپ تاپ

همه ما با کیبورد یا صفحه کلید آشنا هستیم و می‌دانیم که از اجزای مهم و اصلی پی‌سی یا لپتاپ ما محسوب می‌شوند. کیبوردها اما فقط برای تایپ کردن نیستند و در دنیای بازی‌های ویدیویی هم نقشی پررنگ ایفا می‌کنند و تمام گیمرها بخش زیادی از بازی خود را با کیبورد انجام می‌دهند.

حتی انجام خیلی از بازی‌ها، روی کامپیوتر و با کمک کیبورد بیشتر می‌چسبد تا بازی با پلی استیشن و دسته! تعدادی از کیبوردها اصلا به‌طور اختصاصی برای گیمینگ طراحی شده‌اند و اگر شما هم گیمر هستید، لازم است که با این کیبوردها آشنا شوید.

این مقاله نیز، جهت آشنایی شما و معرفی بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی 2022 نوشته شده است. اگر می‌خواهید با انواع کیبورد گیمینگ آشنا شوید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

مزایای استفاده از کیبوردهای گیمینگ

امروزه به لطف تکنولوژی، برای هر کاری، ابزار و وسایل خاصی طراحی و تولید شده است. همانطور که ویندوزها، موس‌ها و مانیتورهای مختلفی ساخته شده که برای کاربران مختلف ویژگی‌های مختلفی دارند، کیبوردهای مختلفی هم وجود دارند که باعث راحتی هرچه بیشتر کاربران می‌شود. 

یکی از این کیبوردها، کیبورد گیمینگ است که با کیبورد عادی فرق دارد. در کیبوردهای مکانیکال گیمینگ، کلیدهایی تعبیه شده که در کیبوردهای مخصوص تایپ نیست. همچنین سرعت عمل این کیبوردها خیلی زیاد است و باعث رضایت گیمرها شده است.

در ادامه، با بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی 2022 آشنا خواهید شد.

کیبورد بی سیم Logitech G915 Lightspeed

یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال گیمینگ که در بازار پیدا خواهید کرد، همین کیبورد برند لاجیتک است. این کیبورد به صورت وایرلس کار می‌کند و عمر باتری‌اش بسیار طولانی و به‌صرفه است. همچنین امکان اتصال بلوتوثی هم برای این کیبورد وجود دارد و می‌توانید آن را به دستگاه‌های مختلف وصل کنید.

بدنه‌ی کیبورد لاجیتک از آلومینیوم ساخته شده و تمامی کلیدها به کمک نوری رنگی که در زیرشان تعبیه شده، جلوه‌ی زیبایی به کیبورد، به‌خصوص در تاریکی می‌دهند. 

مزایای استفاده از کیبورد های گیمینگ

قیمت این کیبورد، در فروشگاه‌های مختلف با هم فرق قابل توجهی دارد و به‌طور کلی در بازه قیمتی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، عرضه می‌شود.

کیبورد  Logitech G915 Lightspeed بین ۵ الی ۹ میلیون تومان
نوع اتصال بی‌سیم
مدت شارژ نگه داشتن سی ساعت 
وزن  ۱۰۲۵ گرم

کیبورد Razer BlackWidow V3 Pro

یکی از بهترین کیبوردهای ریزر همین مدل بلک ویدو است که هم در حالت وایرلس و هم در حالت بلوتوثی فعال می‌شود. باتری این مدل بسیار بادوام است و این کیبورد علاوه بر معرکه بودن برای بازی، برای تایپ کردن هم گزینه مناسبی است! 

کیبورد Razer BlackWidow V3 Pro

قیمت Razer BlackWidow V3 Pro بین ۷ الی ۸ میلیون تومان
منبع تغذیه باطری
میانگین عمر باطری ۱۹۰ ساعت
وزن ۱۴۲۳ گرم

کیبورد Razer BlackWidow Elite، یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ

یکی دیگر از مدل‌های بلک ویدو، نسخه‌ی الایت آن است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و از محبوبیت بالایی در بین گیمرها برخوردار است. روی صفحه کلید، یک پورت USB قرار دارد که می‌توانید هدفون خود را به آن بزنید و فضایی هم برای استراحت دست روی کیبورد تعبیه شده است. همچنین، این کیبورد در برابر مایعات و ورود گرد و غبار بسیار مقاوم است؛ پس اگر کمی از نوشیدنی‌تان حین بازی روی کیبورد ریخت، نیاز نیست نگران شوید.

کیبورد Razer BlackWidow Elite، یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ

قیمت Razer BlackWidow Elite بین ۴/۵ الی ۷ میلیون تومان
منبع تغذیه پورت USB
وزن ۱۶۷۰ گرم
تعداد کلید ۱۰۸

کیبورد Cooler Master Sk621

این کیبورد نیز هم به صورت وایرلس و هم به‌ شکل بلوتوثی فعال می‌شود. اندازه و ابعاد کیبورد، شبیه کیبورد معمولی تایپ است و به نظر خیلی‌ها چندان مناسب بازی‌های ویدیویی نیست اما اگر بودجه و فضای زیادی نداشته باشید، می تواند یکی از بهترین کیبورد گیمینگ اقتصادی باشد.

بهترین کیبورد های گیمینگ اقتصادی 2022

قیمت  Cooler Master Sk621 بین ۳/۵ الی ۴ میلیون تومان
نوع اتصال بی‌سیم
منبع تغذیه ندارد
وزن ۴۲۴ گرم

کیبورد گیمینگ T-TGK 313، یکی دیگر از بهترین کیبوردهای گیمینگ

اگر نیاز به یک کیبورد گیمینگ خوب دارید اما بودجه‌‌تان آن‌قدرها زیاد نیست، این کیبورد گزینه خوبی است و یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی 2022 به‌حساب می‌رود و قابلیت Anti-ghosting نیز دارد. اگر برای تایپ کردن فارسی خواستید از این کیبورد استفاده کنید و جای حروف فارسی را حفظ نبودید، باید آن‌ها را به‌صورت برچسب روی این کیبورد بچسبانید چون فقط حروف انگلیسی روی آن‌ها درج شده است.

نور پس زمینه‌ی کیبورد باعث زیباسازی آن می‌شود و شما می‌توانید به سلیقه‌ی خود میزان آن را تنظیم کنید. وزن این کیبورد کم است و فضای کمی را اشغال خواهد کرد. همچنین به‌راحتی می‌توان با آن تایپ کرد و کیبورد خوش دستی به‌حساب می‌آید. این کیبورد را هم با پورت USB و هم با سیم می‌توانید وصل کنید. قیمت کیبورد نیز مقرون‌به‌صرفه است و با انواع ویندوزها، از جمله ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ سازگاری دارد. 

مطلب پیشنهادی:5 مدل از بهترین مادربردهای گیمینگ 2021

کیبورد

اگر از هدفون استفاده می‌کنید و برایتان مهم است که کیبوردتان ورودی هدفون داشته باشد، باید بدانید که این کیبورد چنین آپشنی را ندارد.

قیمت T-T GK 313 حدود ۹۰۰ هزار تومان 
نوع رابط پورت USB
تعداد کلیدها  ۸۷ تا

آنتی گوستینگ یا Anti-ghosting در کیبورد چه ویژگی‌ای است؟

حال که داریم بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی 2022 را بررسی می‌کنیم، خوب است با اصطلاحات و ویژگی‌هایی که دارند هم آشنا شوید. یکی از این ویژگی‌ها آنتی گوستینگ است.

در بازی‌های کامپیوتری، برای اجرای بعضی حرکات، باید بعضی دکمه‌ها را مکررا و با سرعت پشت سر هم فشار دهید. این کار ممکن است باعث قفل شدن کلیدها و اجرا نشدن فرمان شود. به این وضع، Ghosting گفته می‌شود و معمولا در چهار کلید سمت چپی کیبورد، یعنی W ,S ,A و D رخ می‌دهد. کیبوردهایی که مجهز به قابلیت Anti-ghosting هستند، این مشکل را ندارند و شما به سادگی می‌توانید از کلیدهای مورد نظر استفاده کنید بدون این که هنگ کنند.

کیبورد Philips SpK8614، یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال گیمینگ

این کیبورد کمی گرانتر از سایر مدل‌هاست اما ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که باعث می‌شود گیمرها این کیبورد را انتخاب کنند.

طراحی بسیار زیبا و جذاب، اندازه و وزن مناسب، و خوش دست بودن آن تعدادی از ویژگی‌های مثبت کیبورد فیلیپس هستند. این کیبورد با سیم کار می‌کند پس نباید نگران باتری‌اش و تمام شدن آن باشید. همچنین، دکمه‌های روی کیبورد به‌طوری کنار هم قرار گرفته‌اند که شما بتوانید خیلی سریع کلیدهای مختلف را بگیرید و بازی برایتان راحت‌تر شود. این کیبورد، با ویندوز لینوکس و Mac نیز به‌خوبی سازگاری دارد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر کامپیوتر!

قیمت Philips SpK8614 بین ۱/۵ الی ۳ میلیون تومان
منبع تغذیه برق USB
وزن ۱۲۵۰ گرم

آیا نزدیک بودن کیبوردها یا دیگر ویژگی‌هایشان در انتخاب کیبورد اهمیت دارد؟

بله. نوع کلیدها، فاکتور مهمی در انتخاب کیبورد به‌شمار می‌رود. این کلیدها می‌توانند کاری کنند که یک کیبورد خوش‌دست یا بددست به‌حساب بیاید و همین فاکتور، بر قیمت آن تاثیر به‌سزایی می‌گذارد.

در کیبوردهایی که مخصوص گیم هستند، کلیدها و میزان راحتی دست روی آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که بهتر یا بدتر بازی کنند؛ پس نوع کلید، اندازه و ارتفاع آن، و فاصله‌شان نسبت به هم، نقش پررنگی در انتخاب کیبورد، به‌خصوص برای گیمرها دارد.

نور پس زمینه‌ی کیبوردهای گیمینگ

نور پس زمینه، باعث زیبایی فضای گیمر می‌شود و گیمرها هم معمولا به این‌که اتاق گیمشان چه شکلی باشد اهمیت می‌دهند. همچنین، این ویژگی در دنیای گیم باعث بالا رفتن میزان تمرکز کاربر می‌شود؛ بنابراین برای خیلی از گیمرها مهم است که کیبوردشان نور داشته باشد.

بهترین کیبورد های گیمینگ اقتصادی 2022

کیبورد بی‌سیم یا کیبورد سیم‌دار

احتمالا در طی این مقاله که مدام از کیبوردهای سیم‌دار و وایرلس صحبت شد، به این فکر کردید که آیا این مورد هم اهمیت دارد یا نه، و این که کدام یک را باید انتخاب کنید. حقیقت این است که بخشی از انتخاب شما به سلقه‌ و میزان راحتی‌تان با کیبورد برمی‌گردد.

کیبوردهایی که بدون سیم کار می‌کنند حمل راحت تری دارند و آن‌ها را می‌توانید به کمک بلوتوث به دستگاه‌های مختلف وصل کنید. کیبوردهایی که با سیم کار می‌کنند، این ویژگی را ندارند اما سرعت پردازش و عملکرد بالاتری دارند. از نظر قیمت نیز، کیبوردهایی که وایرلس هستند، به علت این که راحت‌تر می‌توانید حملشان کنید هزینه بالاتری دارند.

بررسی ۴ کیبورد گیمینگ اقتصادی زیر ۵۰۰ هزار تومان

۱. کیبورد تسکو مدل TK 8026

این کیبورد، با قیمت پایین خود، گزینه مناسبی برای افرادیست که نمی‌توانند هزینه زیادی کنند. از ویژگی‌های مثبت این کیبورد می توان مقاومتش در برابر گرد و خاک و مایعات اشاره داشت. همچنین، این کیبورد زیبان فارسی را هم ساپورت می‌کند و حروف فارسی هم روی کلیدها ثبت شده است.

قیمت TK 8026 حدودا ۱۲۰ هزار تومان
چراغ پس زمینه ندارد
وزن ۵۰۰ گرم

۲. کیبورد تسکو مدل TK 8021L

یکی دیگر از کیبوردهای تسکو که طرفداران زیادی دارد همین مدل TK 8021L است. بدنه‌ی محکم و چراغ پس زمینه‌ی آن از ویژگی‌های مثبت این کیبورد محسوب می‌شود. این مدل از کیبوردهای تسکو، در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد اما اگر مایعات رویش بریزد، امکان خراب شدن وجود دارد. این کیبورد هم حروف فارسی را داراست.

تعمیرات کامپیوتر با تیم آچاره

 

قیمت TK 8021L بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان
وزن ۴۰۰ گرم
نور پس زمینه دارد
نوع رابط پورت USB

۳. کیبورد بیاند مدل BK-7100w

ظاهر این کیبورد بسیار زیباست و طراجی معرکه‌اش توجه گیمرها را به‌خود جلب کرده است. این کیبورد ۱۰۴ کلید دارد و مجهز به نور پس زمینه است. فاصله‌ی نزدیک کلیدها به یکدیگر یکی دیگر از ویژگی‌های این کیبورد است که آن را برای بازی مناسب می‌کند.

قیمت BK-7100w ۱۷۰ هزار تومان
وزن ۴۰۰ گرم
نوع رابط پورت USB
نوع اتصال با سیم

۴. کیبورد تسکو مدل TK 8013

این کیبورد با هزینه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، گزینه بسیار مناسبی در بین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی است. فاصله‌ی کلیدهای کیبورد بسیار مناسب است و ظاهر گرد و جذابشان نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. این کیبورد را به علت نداشتن نور پس زمینه و نداشتن مقاومت نسبت به رطوبت نمی‌توان با کیبوردهای چند میلیون تومانی مقایسه کرد اما نباید فراموش کرد که با توجه به قیمتش، کیبورد مناسبی محسوب می‌شود.

قیمت TK 8013 ۹۸ هزار تومان
نوع رابط پورت USB
وزن ۴۷۴ گرم

نکات قابل توجه هنگام خرید کیبورد گیمینگ

  • نوع: کیبوردی را باید انتخاب کنید که با انتظاراتتان مطابقت داشته باشد. فراموش نکنید که هرچه بیشتر هزینه کنید، کیبوردی می‌توانید تهیه کنید که امکانات بیشتری داشته باشد.
  • جنس: متریالی که برای ساخت کیبوردها استفاده می‌شود فرق دارد و در قیمت کیبورد تاثیر می‌گذارد. جنس بعضی کیبوردها پلاستیکی و گروهی دیگر آلومینیومی هستند.
  • نوع اتصال: همانطور که متوجه شدید یک‌سری از کیبوردها بی‌سیم و دسته‌ای دیگر با سیم کار می‌کنند. اگر می‌خواهید کیبوردتان پورتابل باشد و بتوانید این‌ور و آن‌ور ببریدش، به این ویژگی توجه داشته باشید.
  • ارتفاع دکمه‌ها: بعضی از افراد نمی‌توانند با کیبوردهایی که دکمه‌های کوتاه دارند کار کنند و بعضی دیگر هم فقط کلیدها کم‌ارتفاع می‌پسندند. حتما وضعیت کلیدها را در نظر داشته باشید.
  • نور بکگراند: یک سری از کیبوردهای گیم این قابلیت را دارند و دسته‌ای دیگر نه. این ویژگی، بر زیبایی ظاهری کیبورد و قیمتش تاثیر زیادی دارد و برای خیلی‌ها مهم است.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا کیبوردهایی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و خوب هستند را به شما معرفی کنیم تا اگر برای گیم‌های خود به دنبال تهیه‌ی کیبورد هستید، به مشکلی برنخورید. چنانچه سوالات بیشتری در خصوص کیبوردها و به‌طور کلی تعمیر کامپیوتر دارید، کافیست در بخش نظرات مطرح کنید تا به آن‌ها پاسخ دهیم. از این که این مقاله را مطالعه کردید، از شما سپاسگزاریم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا