دلایل اصلی سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ چیست؟

لوازم دیجیتالموبایل

وقتی اسم پیشرفت تکنولوژی به میان می‌آید؛ شاید اولین چیزی که به ذهن افراد خطور می‌کند روی کار آمدن تلفن‌های همراه هوشمند است. گوشی‌های همراه غالبا در 2 نوع Android و IOS، مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از گوشی‌های اندروید که طرفداران خاص خود را دارد، گوشی سامسونگ است. ممکن است برای تلفن‌های همراه، اتفاقاتی رخ دهد که باعث بروز مشکل در آن‌ها شود. یکی از این مشکلات رایج سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ در اثر ضربه یا افتادن است. سیاه شدن صفحه موبایل به علت وجود خرابی و مشکل در ال‌سی‌دی آن است و این بخش از گوشی سامسونگ ممکن است، علاوه‌بر ضربه دیدن، بر اثر اتفاقات دیگر هم خراب شده یا بسوزد. در ادامه این مقاله از مجله آچاره، این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

دلایل اصلی سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

این‌که ببینید کل یا بخشی از صفحه تلفن همراه‌تان سیاه شده، قطعا موضوع دلهره‌آوری است و اغلب افراد ممکن است از رخداد این موضوع، وحشت کنند. با روی کار آمدن اولین گوشی‌های همراه، وسایل زیادی هم در جهت حفظشان در برابر عوامل خطرآفرین تولید شده‌اند. می‌توان از گلس و گاردهایی که روی صفحه قرار می‌گیرند یا قاب موبایل، به‌عنوان ابزار ضروری هر گوشی موبایل نام برد. البته این وسیله‌ها تنها می‌توانند تا حد متعارفی، از گوشی شما در برابر عوامل بیرونی حفاظت کنند.

اگر گوشی سامسونگ شما از دستتان به پایین افتاده یا شیئی روی آن سقوط کرده است و دچار شکستگی شده، بهترین کار این است که تلفن همراه خود را روشن کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر با صفحه‌ای سیاه رنگ مواجه شدید، باید آن را در اسرع وقت، به یک تعمیرکار موبایل نشان دهید. شاید مشکل واردشده از ضربه به دلیل خرابی ال‌سی‌دی آن بوده و در موارد نادری هم امکان دارد که این اتفاق به دلیل بروز مشکل در برد دستگاه رخ داده باشد. در ادامه برخی از این مشکلات که ممکن است باعث سیاه شدن صفحه گوشی شما شوند را نام برده و توضیح می‌دهیم.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ در اثر ضربه

1. سیاه شدن نصف یا کل صفحه گوشی سامسونگ به علت مشکل در برد

گوشی‌های همراه بسیار پیچیده هستند و از بخش‌های مختلفی ساخته شده‌اند. یکی از این بخش‌ها در گوشی‌های سامسونگ و دیگر تلفن‌های همراه، برد است. این قسمت یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گوشی بوده و این وسیله بدون وجود آن، کار نمی‌کند. ممکن است سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ شما به علت وارد شدن ضربه به قسمت برد آن باشد. در اغلب موارد وقتی گوشی از قسمت پشتی ضربه ببیند، این اتفاق در آن به وجود می‌آید و می‌توان گفت که علت سیاه شدن ابل سی دی، وجود مشکل در برد است.

احتمال رخ دادن این اتفاق معمولاً بسیار کم است و در شرایط نادری ممکن است که شما با آن روبه‌رو شوید. دلیل این موضوع هم جایگاه برد در گوشی است. برد قسمتی است که پشت ال‌سی‌دی قرار دارد و اگر گوشی در اثر ضربه وارده خراب شود، معمولاً ابتدا، قسمت ال‌سی‌دی آن آسیب می‌بیند. لازم به ذکر است که هزینه تعویض برد گوشی سامسونگ، بیشتر از هزینه تعویض ال‌سی‌دی آن است.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

حل مشکل برد

2. سوختن صفحه نمایش

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هر گوشی موبایلی به وجود بیاید، سوختن ال‌سی‌دی آن است. یکی از علائمی که به شما نشان می‌دهد تنها این قسمت از تلفن همراه‌تان خراب شده و دیگر بخش‌ها، مخصوصاً برد سالم هستند، کار کردن گوشی به صورت عادی است. سیاه شدن صفحه موبایل سامسونگ به علت وجود خرابی ال‌سی‌دی هیچ ارتباطی با قسمت‌های دیگر ندارد.

در این حالت می‌توانید به‌طور معمول، گوشی را به شارژ بزنید یا در صورت زنگ خوردنِ آن ببینید که تلفنتان ویبره رفته یا صدا می‌دهد. بخش اصلی هر گوشی سامسونگ یا گوشی‌های دیگر، بردشان است و زمانی که برد موبایل روشن بود اما با سیاه شدن صفحه آن مواجه شدید، باید ال‌سی‌دی آن را عوض کنید.

سوختن LCD

3. وجود یک لکه سیاه در صفحه نمایش گوشی

LCD گوشی دارای بخش‌های مختلفی است که به هر قسمت آن یک پیکسل گفته می‌شود. اگر پس از ورود ضربه به گوشی، یک قسمت سیاه در صفحه مشاهده کردید، باید بدانید که پیکسلِ همان ناحیه از ال‌سی‌دی، دچار سوختگی شده است. در هر حالت اگر با سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ خود در همه بخش‌ها یا قسمتی از آن مواجه شوید، امکان تعمیر ال‌سی‌دی وجود ندارد. در موارد نادری ممکن است اتفاقی به وجود بیاید که بتوانید ال‌سی‌دی را تعمیر کنید اما به‌طور معمول و در اکثر مواقع، در صورت ورود ضربه به گوشی و سیاه شدن صفحه آن، باید به تعویض ال‌سی‌دی بپردازید.

شاید دیده باشید که برخی افراد با وجود همین لکه سیاه در گوشی خود، همچنان از آن استفاده می‌کنند و سیاهی بیشتر نمی‌شود. موضوع بیشتر شدن لکه سیاه در صفحه گوشی، بستگی به مدل آن دارد. گوشی‌های سری Note و S بوده‌اند. ال‌سی‌دی این دو موبایل سامسونگ بسیار قوی و باکیفیت هستند و همین موضوع بر عدم پیشرفت لکه سیاه صفحه نمایش گوشی، دلالت دارد.

مطلب پیشنهادی: از کجا بفهمیم هارد گوشی سوخته است؟ 

وجود لکه سیاه در صفحه گوشی سامسونگ

چگونه مشکل سیاه شدن صفحه ال‌سی‌ دی گوشی سامسونگ را رفع کنیم؟

تا این بخش، علت‌های معمول و رایج سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ را توضیح داده و در برخی موارد به شما راهکارهایی ارائه کردیم. سیاه شدن صفحه نمایش موبایل بر اثر ضربه در دسته ایرادات و مشکلات سخت‌افزاری قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد عادی با نرم‌افزارها آشنا بوده و می‌دانند که در صورت خرابی، چگونه باید آن‌ها را تعمیر کنند. سخت‌افزارها در مقایسه با نرم‌افزارها بسیار پیچیده‌تر هستند و از همین رو، یک فرد عادی و غیرحرفه‌ای که در مورد علم آن‌ها چیزی نمی‌داند، نمی‌تواند به تعمیرشان بپردازد.

مطلب پیشنهادی: علت قطع شدن اینترنت گوشی سامسونگ چیست؟

در صورت مشاهده کوچک‌ترین ایراد در سخت‌افزارها، شما باید آن‌ها را به تعمیرکار بسپارید. در حالت ضربه دیدن گوشی سامسونگ و سیاه شدن صفحه آن، چنانچه مشکل از ال‌سی‌دی باشد، باید آن را عوض کنید. اگر قسمتی از برد معیوب شده باشد، تعمیرکار باید محل دقیق مشکل را شناسایی کرده و به تعمیر یا تعویض آن بپردازد.

برای تعمیرات گوشی موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تعویض ال سی دی

سوالات متدوال

1. پس از تعویض ال‌سی‌دی ممکن است دوباره صفحه گوشی سیاه شود؟

ممکن است دفعات زیادی، تلفن همراه شما ضربه خورده و ال‌سی‌دی آن دچار مشکل شود.

2. آیا هیچ تضمینی وجود دارد که پس از تعویض ال‌سی‌دی، دیگر این مشکل رخ ندهد؟

جواب این سوال بستگی به نوع نگهداری شما از موبایلتان و همچنین کیفیت ال‌سی‌دی‌ای که برای گوشی خود تهیه می‌کنید، دارد.

LCD با کیفیت سامسونگ

نتیجه‌گیری

سیاه شدن صفحه گوشی یکی از مشکلاتی است که معمولاً در اثر سوختن ال‌سی‌دی به وجود می‌آید. برای رفع این مشکل و رهایی از سیاهی روی موبایل خود، ابتدا باید دلیل ایجاد آن را شناسایی کنید. معمولاً این کار در حرفه یک تعمیرکار گوشی بوده و یک فرد عادی نمی‌تواند علت آن را تشخیص دهد. در صورتی که شما در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان آچاره ابهامات شما را در زمانی کوتاه برطرف نمایند. از این‌که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

2.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا