انواع ارور ماکروفر بوش و شیوه رفع آن‌ها

لوازم خانگیمایکروفر

تمام اجاق‌های مدرن دارای سیستم تشخیص خودکار خطا هستند و ماکروفر بوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورت بروز هرگونه مشکل ارور ماکروفر بوش روی صفحه الکترونیکی به ‌نمایش در می‌آیند.

این ارورها عیب‌یابی و رفع مشکل ماکروفر را برای تکنسین و کاربر خانگی ساده‌تر می‌کنند. ما در این مقاله انواع ارور ماکروفر بوش و همچنین نحوه رفع آنها را بررسی کرده‌ایم. با مجله آچاره همراه باشید.

همچنین اگر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر مایکروفر و همچنین تعمیر اجاق گاز نیاز به مشاوره و خدمات دارید می‌توانید از طریق ثبت سفارش در بخش تعمیرات سایت آچاره، از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • کد ER2 ارور ماکروفر BOSCH اغلب به‌علت خرابی اتصال برق ورودی یا ماژول کنترل ایجاد می‌شود.
  • ارور ER8 ماکروفر بوش در اثر بروز ایراد در مدار ماکروفر ظاهر می‌شود.
  • گرم شدن بیش از حد ماکروفر عوارض جبران‌ناپذیری به‌ بار خواهد آورد. اگر با خطای ER3 روبه‌رو شدید، احتمالا ماکروفر شما بیش از حد گرم شده است.

انواع ارور ماکروفر بوش (کدهای خطای فوری و غیرفوری)

در اکثر ماکروفر از جمله ماکروفر بوش در صورتی که دستگاه با مشکلی مواجه شود، کدهایی روی نمایشگر الکترونیکی ظاهر می‌شوند که باید به آنها توجه کرد. در دفترچه راهنمای ماکروفر بخش زیادی از این خطاها توضیح داده و علت‌یابی شده‌اند.

با این وجود برخی خطاها نیز ممکن است در حین کارکرد دستگاه به‌وجود بیایند که توسط یک تکنسین آموزش‌دیده قابل برطرف کردن هستند.

کد خطاهای ماکروفر بوش بسیار متنوع هستند و در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند. از فرسودگی قطعات داخلی گرفته تا نوسانات ولتاژ شبکه الکتریکی؛ همگی ممکن است عاملی برای ظاهر شدن ارور ماکروفر بوش باشند.

حل مشکل ارور ماکروفر بوشهر دستگاه کدهای خطای خاص خود را دارد. تکنسین ماهر قادر است کدهای خطای بحرانی را از غیربحرانی تشخیص دهد.

کدهای خطای بحرانی خطاهایی هستند که باید فورا برطرف شوند؛ زیرا عملکرد دستگاه را متوقف می‌کنند. خطاهای غیربحرانی اگر چه بیانگر وضعیت غیرطبیعی هستند، اما در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد نکرده و نیازی به برطرف کردن فوری ندارند. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به دفترچه راهنمای ماکروفر خود مراجعه کنید.

معرفی رایج‌ترین انواع ارور ماکروفر بوش

در این قسمت رایج‌ترین ارور مایکروفر بوش را بررسی خواهیم کرد.

ارور ER1: خرابی سنسور حرارتی

کد ER1 ارور ماکروفر بوش است که به خرابی سنسور دما اشاره دارد. برای حل مشکل باید سیم‌کشی سنسور، سنسور دما و ماژول کنترل را بررسی کنید. این خطا از جمله خطاهایی است که به‌سادگی برطرف نمی‌شود. در این مورد برای رفع ارور ماکروفر بوش نیاز به کمک متخصص ماهر دارید.

حل مشکل ارور ماکروفر بوش

ارور ER2: مشکل در اتصال به شبکه الکتریکی

کد ER2 ارور ماکروفر BOSCH اغلب به‌علت خرابی اتصال برق ورودی یا ماژول کنترل ایجاد می‌شود. برای برطرف کردن این ارور ماکروفر بوش اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اتصال منبع اصلی را چک کنید. منبع تغذیه باید در محدوده عملیاتی نرمال قرار داشته باشد.
  • بلوک اتصال پایانه را بررسی کنید.
  • ماژول کنترل را بررسی کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این خطاها باید خط برق ورودی بررسی شده و عیوب آن برطرف شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

ارور ER3 ماکروفر بوش: گرم شدن بیش از حد

گرم شدن بیش از حد ماکروفر عوارض جبران‌ناپذیری به‌ بار خواهد آورد. اگر با خطای ER3 روبه‌رو شدید، احتمالا ماکروفر شما بیش از حد گرم شده است. دستگاه را خاموش کنید و مدتی آن را به حال خود بگذارید. با این کار دستگاه مجددا کارایی خود را باز می‌یابد.

ارور ER6 ماکروفر بوش: قفل درب معیوب

قفل درب را بررسی کنید. در صورت مشاهده ایراد آن را تعویض کنید.

رفع ارور ماکروفر بوش

ارور ER8: اختلال در مدار

ارور ER8 ماکروفر بوش در اثر بروز ایراد در مدار ماکروفر ظاهر می‌شود. برطرف کردن این ارور کاری تخصصی است و نیاز به تکنسین مجرب دارد.

ارور E005: روشن نشدن رله محافظ

برای حل مشکل دستگاه را خاموش و روشن کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم آچاره

ارور E011 ماکروفر بوش: از کار افتادن دکمه‌ها

این ارور ممکن است به‌دلیل ورود آب یا خاک به صفحه کنترل رخ دهد. همچنین ممکن است در اثر گیر کردن یکی از دکمه‌ها ظاهر شود.

برای رفع مشکل باید همه دکمه‌ها را چند بار فشار دهید. دکمه‌ها را با یک پارچه خشک تمیز کنید. درب دستگاه را بازوبسته کنید. به‌علاوه باید پنل کنترل را تمیز نگه دارید.

با کمک گرفتن از راهنمای کاربر می‌توانید کار تمیز کردن صفحه کنترل را خودتان انجام دهید. همچنین می‌توانید از یک تکنسین مجرب برای حل مشکل کمک بگیرید.

کد خطاهای ماکروفر بوش

ارور E115: گرمای زیاد

بالا رفتن بیش از حد دما در ماکروفر ممکن است موجب بروز خطای E115 شود. برای حل مشکل باید دستگاه را خاموش کرده و به آن اجازه خنک شدن دهید.

ارور E305: عدم وجود ارتباط بین صفحات پایه

برای رفع این خطا دستگاه را خاموش کنید. بعد از مدتی دوباره روشن کنید.

ارور E723 و H95: باز بودن درب

گاهی اوقات در ماکروفر بوش مشاهده می‌کنید که بلافاصله بعد از راه‌اندازی، دستگاه خاموش می‌شود. در این هنگام پیغام خطای H95 یا کد E723 ارور ماکروفر بوش نیز روی نمایشگر الکترونیکی ظاهر می‌شود.

نمایش خطای H95 به‌علت بسته نشدن درب به‌شکل صحیح است. برای رفع این ارور ماکروفر بوش باید درب ماکروفر را باز کرده و به‌صورت صحیح آن را ببندید یا مشکل فنی به‌وجود آمده را رفع نمایید.

چرا ماکروفر بوش کار نمی‌کند؟

ممکن است در برق ورودی آن مشکل وجود داشته باشد. کلیدهای مدار یا فیوزهای خانه را چک کنید. فیوز حرارتی ماکروفر نیز در صورت گرم شدن بیش از حد ماکروفر برق آن را قطع می‌کند.

برای تعیین این که آیا فیوز حرارتی سالم است یا خیر با استفاده از یک مولتی‌متر آن را چک کنید. اگر به‌ علت سوختن فیوز ماکروفر پیوستگی ندارد، آن را تعویض کنید.

ارور ماکروفر BOSCH | ارور ماکروفر بوش

سخن پایانی

نمایش ارور ماکروفر بوش نشان‌دهنده بروز یک مشکل در عملکرد دستگاه است. گاهی اوقات با ریست کردن دستگاه ممکن است ارور برطرف شود. در اینصورت می‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

اما در صورتی که مجددا ارور ماکروفر بوش در صفحه نمایشگر آن ظاهر شد، بهتر است برای عیب‌یابی و رفع مشکل اقدام کنید؛ زیرا در چنین شرایطی، به احتمال قوی مشکل جدی مطرح است که در صورت نادیده گرفتن، ممکن است مشکلات بیشتری در سیستم ماکروفر ایجاد شود.

سوالات متداول

چطور می‌توانم ارور ماکروفر Bosch را از روی نمایشگر پاک کنم؟

برای عدم نمایش ارور ماکروفر بوش یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. در برخی موارد با انجام این کار ارور دستگاه برطرف می‌شود. اگر بعد از خاموش و روشن کردن مجددا پیغام خطا به‌ نمایش درآمد، از راهنمایی‌های این مقاله استفاده کرده یا با یک تکنسین ماهر تماس بگیرید.

آیا ارور مایکروفر بوش خطرناک است؟

در اغلب موارد ارور مایکروفر بوش خطرناک نیست. ارورهای مایکروفر نشان می‌دهند که در عملکرد دستگاه اختلالی وجود دارد. برخی ارورها عملکرد دستگاه را به‌کلی متوقف می‌کنند؛ در نتیجه برطرف کردن آنها اهمیت بیشتری دارد. برخی ارورها عملکرد دستگاه را متوقف نمی‌کنند که به آنها خطاهای غیربحرانی می‌گویند.

کد خطای E0532 در ماکروفر بوش به چه چیزی اشاره دارد؟

کدهای خطای E0532، E05-32 و E011 هر سه به معنی فشرده شدن یک دکمه به‌مدت طولانی یا گیر کردن دکمه هستند. گاهی اوقات به‌دلیل کثیف بودن پنل کنترل نیز این خطاها نشان داده می‌شوند. حل این مشکل با فشار دادن همه دکمه‌ها امکان‌پذیر است. به‌علاوه باید صفحه کنترل را تمیز نگه دارید.

آیا حل مشکل ارور ماکروفر بوش ضروری است؟

اگر خطای ظاهر شده روی صفحه نمایش از نوع خطاهای بحرانی باشد که عملکرد دستگاه را متوقف کرده است، رفع ارور ماکروفر بوش برای ادامه عملکرد آن ضروری است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا