تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تعمیر تیونر تلویزیون در چند قدم ساده!

تلویزیونلوازم خانگی

تیونر تلویزیون در هر تلویزیونی که گیرنده دیجیتال دارد، نقش مهمی را ایفا می‌کند. تیونر فرکانس‌های مختلف را به صدا و تصویر تبدیل می‌کند. اگر این قطعه دچار ایراد شود و یا به هر دلیلی کار نکند، نمایش تصویر تلویزیون دچار ایراد شده و قطع می‌شود.
با توجه به اهمیت تیونر تلویزیون، ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب درباره وظیفه این قطعه، نقش تیونر در تلویزیون، نشانه‌های خراب شدن آن و تعمیر تیونر تلویزیون بپردازیم.

نکات کلیدی

  • تیونر تلویزیون فرکانس‌های مختلف را به صدا و تصویر تبدیل می‌کند و در صورت خرابی این قطعه، تلویزیون در نمایش تصویر دچار مشکل می‌شود.
  • یکی از نشانه‌های خرابی تیونر تلویزیون، قطع و وصل شدن طولانی‌مدت تصویر است.

تیونر تلویزیون چیست؟

تیونر تلویزیون قطعه‌ای است که فرکانس‌های مختلف را دریافت و تبدیل به صدا و تصویر می‌کند. این قطعه در گیرنده‌های تلویزیون هم وجود دارد.

به بیان دیگر، تیونر با استفاده از کابل و مدار تطبیق امپدانس، از بین بی‌نهایت امواج دریافتی آنتن، یک فرکانس را به‌طور دلخواه انتخاب و به صدا و عکس تبدیل می‌کند.

در نتیجه کاربران می‌توانند برنامه‌های مختلف را تماشا کنند. در تلویزیون‌های دارای تیونر، ورودی آنتن به‌طور مستقیم به آن وصل می‌شود و تیونر به‌صورت برد روی شاسی مادر قرار می‌گیرد.

خرابی تیونر تلویزیون

چطور از زمان تعمیر تیونر تلویزیون مطلع شویم؟

تشخیص خرابی تیونر تلویزیون به علت تشابه نشانه‌هایش با خرابی مین برد تلویزیون، ممکن است کمی دشوار باشد. به همین دلیل مراحل تشخیص خرابی تیونر باید به‌صورت کاملاً دقیق در کارگاه‌های مجهز مراکز تعمیراتی بررسی شود.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

با این حال یکی از اصلی‌ترین نشانه های خرابی تیونر تلویزیون، قطع و وصل شدن طولانی مدت تصویر تلویزیون است. در صورت قطع و وصلی تصویر تلویزیون به‌طور مرتب، باید به‌سرعت تلویزیون را خاموش کنید تا از بیشتر شدن مشکل، جلوگیری شود.

نقش تیونر تلویزیون در نمایش تصاویر

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، تیونر تلویزیون از مدار کابل و تطبیق امپدانس تشکیل شده است. تیونر یک برد است که روی مین برد تعبیه می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

ورودی آنتن هم به‌طور مستقیم به خود تیونر وصل می‌شود تا ارسال سیگنال به‌راحتی انجام شود. وظیفه اصلی تیونر تنظیم شبکه‌های موردنظر کاربر و پردازش کردن فرکانس‌های دریافتی است.

هر بار که تلویزیون را روشن می‌کنید، فرکانس‌های زیادی دریافت می‌شوند و این تیونر تلویزیون است که انتخاب می‌کند کدام فرکانس را پردازش کند تا صدا و تصویر یک کانال خاص را به نمایش دربیاورد.

به همین دلیل با کیفیت به نمایش درآمدن تصاویر شبکه‌ها، به سالم بودن تیونر تلویزیون بستگی دارد. (برای آشنایی بیشتر با نحوه تنظیم تصویر تلویزیون کلیک کنید!)

تعمیر تیونر تلویزیون

 مشکلات رایج تیونر تلویزیون

  • ضعیف شدن سیگنال‌ها: آنتن و شبکه ارسال سیگنال سالم است ولی تیونر دچار مشکل شده است.
    یکی دیگر از عوامل ضعیف شدن سیگنال، خرابی یکی از 3 ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جداکننده سه باند و فیلتر میان‌گذر خروجی تیونر است.
  • قطع شدن کامل سیگنال‌ها: آنتن سالم است و اتصالات آنتن تلویزیون به‌درستی اجرا شده‌اند ولی تصویر قطع می‌شود و پیغام عدم دریافت سیگنال روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود. در این حالت مشکل از تیونر تلویزیون است و باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود.

 بررسی هزینه‌ تعمیر تیونر تلویزیون

تیونر تلویزیون قطعه حساس و بسیار آسیب‌پذیری است و تعمیر تیونر تلویزیون اصولا باید توسط افراد متخصص انجام شود.

معمولاً در اثر استفاده مداوم دچار اختلال و خرابی می‌شود. یکی از عوامل مؤثر در تعیین هزینه تعمیر تیونر تلویزیون، برند سازنده دستگاه است.

مورد مؤثر دیگر در این زمینه، بازیابی فعالیت ترانزیستورها و آی سی های تیونر است که باید در سطح کیفی بالایی انجام شود.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

تعمیر تیونر تلویزیون

تعمیر تیونر تلویزیون یا تعویض تیونر تلویزیون؟

در صورتی که آسیب دیدگی تیونر تلویزیون در حدی باشد که امکان تعمیر تیونر تلویزیون وجود نداشته باشد، راهی جز تعویض تیونر تلویزیون وجود ندارد. ولی در اکثر مواقع برطرف کردن اختلالات این قطعه کافی است.

در هر صورت زمانی که تیونر دچار ایراد می‌شود، اجزای تشکیل‌دهنده آن از جمله دوال گیت، آی سی TDA5331، سه ترانزیستور MOSFET، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده و فیلتر میان‌گذر خروجی باید بررسی شود تا اختلالات تیونر از بین بروند.

کلام آخر

یکی از اجزا و قطعات مهم در تلویزیون تیونر است. تیونر تلویزیون، یکی از صدها فرکانسی دریافتی آنتن را به دلخواه انتخاب می‌کند و آن را تبدیل به صدا و تصویر می‌کند.
در صورت خرابی تیونر تلویزیون، تصویر دستگاه دچار مشکل می‌شود. نشانه‌های خرابی تیونر شبیه به مین برد است. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل، باید تعمیر تیونر تلویزیون را به یک فرد باتجربه بسپارید.
کارشناسان مجرب آچاره به‌منظور ارائه انواع خدمات تخصصی تعمیر تلویزیون در کنار شما هستند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید