تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

آموزش راه اندازی فر اجاق گاز

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

راه‌اندازی فر اجاق گاز شاید اولین نگرانی افراد بعد از خرید یک اجاق گاز جدید باشد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر یک اجاق گاز جدید بخرید چگونه باید آن را روشن کنید؟ آیا می‌دانید چگونه فر گازی را روشن کنید؟ اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ “نه” دادید به شما توصیه می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل روشن کردن موفقیت آمیز فر اجاق گاز آشنا شوید.

اگر گاز جدیدی خریده‌اید بهتر است استفاده از فر را به بعد از پروسه راه‌اندازی فر اجاق گاز موکول کنید. دلیل این موضوع این است که اجاق گازهای جدید حاوی بقایای مواد شیمیایی به جا مانده از فرآیند تولید هستند که می‌توانند در طول پخت و پز وارد غذاها شوند و آن‌ها را آلوده کنند. بنابراین قبل از استفاده از فر، باید این مواد شیمیایی باقیمانده‌ را تمیز کنید.

چگونه از ایمن بودن فرآیند روشن کردن و راه‌اندازی فر اجاق گاز مطمئن شویم؟

فر اجاق گاز یک وسیله بسیار ساده است که به یک خط گاز طبیعی یا پروپان متصل می‌شود. عملکرد فر بسیار شبیه به سیستم گریل است و برای راه‌اندازی فر اجاق گاز قدیمی باید مطمئن شوید که شمعک روشن باشد. تا زمانی که شمعک کار می‌کند می‌توانید مشعل را روشن کرده و شروع به پختن غذا کنید.

راه‌اندازی فر اجاق گاز

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید بوی گاز است. در صورت استشمام بوی گاز، شمعک‌ را روشن نکنید. همچنین، نباید به هیچ کلید برقی دست بزنید زیرا ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. در این شرایط باید بلافاصله با شرکت گاز محلی یا آتش نشانی تماس بگیرید.

اگر بوی گاز را استشمام نمی‌کنید می‌توانید شمعک را روشن کنید و دستورالعمل‌های زیر را در مورد نحوه راه‌اندازی فر اجاق گاز دنبال نمایید.

مطلب پیشنهادی تعویض جرقه زن اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

فیلم آموزش استفاده از فر گاز

مراحل روشن کردن فر اجاق گاز

زمان راه‌اندازی فر اجاق گاز لوفرا یک سری اقدامات پیشگیرانه را باید انجام دهید که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

  1. دکمه دمای فر را بررسی کنید و مطمئن شوید که در وضعیت “خاموش” است. اگر چراغ پیلوت فر طوری طراحی شده که دائماً روشن باشد و بنا به دلایلی خاموش شده است، قبل از روشن کردن شعله، پنجره‌ها و درهای منزل خود را برای تأمین تهویه مناسب باز کنید.
  2. برای پیدا کردن شمعک دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. اگر دفترچه راهنمای گاز شما در دسترس نیست کافی است در فر را باز کنید و به دنبال سوراخ کوچکی با علامت “Pilot Light” یا چیزی شبیه آن در پایین فر بگردید. ممکن است در جلو و وسط فر یا در یکی از گوشه‌های پشتی فر باشد.
  3. اگر سوراخ شمعک را در محفظه اصلی فر پیدا نکردید درب قسمت جوجه گردان فر را باز کنید. به دنبال سوراخ پایلوت در پایه جوجه گردان باشید.
  4. در این مرحله از راه‌اندازی فر اجاق گاز به یک کبریت بلند یا فندک نیاز دارید. کبریت روشن یا فندک را در کنار دهانه سوراخ شمعک نگه دارید. اگر فر طوری طراحی شده که برای هر بار استفاده به صورت دستی باید شمعک را روشن کنید دکمه تنظیم دما را به آرامی روشن کنید تا گاز روشن شود.
  5. بعد از روشن شدن شعله بلافاصله دست خود را عقب بکشید. در صورت برداشتن میله‌های جوجه گردان، آن‌ها را در جای خودش قرار دهید. در نهایت درب فر را ببندید و دمای پخت را در صورت نیاز تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش گام به گام تعویض جرقه زن اجاق گاز فردار

راه‌اندازی فر اجاق گاز

هشدارها

اگر در آشپزخانه خود بوی گاز حس کردید ممکن است نشانه خاموش شدن چراغ شمعک فر باشد. گاز را خاموش کرده و در و پنجره‌های آشپزخانه را باز کنید، سپس جریان گاز را دوباره باز کرده و شمعک را روشن کنید. زمانی که آشپزخانه آلوده به بوی گاز است نباید شمعک را روشن نکنید. همیشه قبل از راه‌اندازی فر اجاق گاز مطمئن شوید که سوراخ شمعک تمیز است.

مطلب پیشنهادی نحوه تنظیم شعله اجاق گاز

چگونگی روشن کردن فر اجاق گاز سینجر

اگر به تازگی گاز سینجر خریده‌اید راه‌اندازی فر اجاق گاز سینجر برای اولین بار می‌تواند کمی دشوار باشد. اکثر اجاق گازها دارای جرقه زن هستند اما می‌توان آن‌ها را به صورت دستی با فندک یا کبریت هم روشن کرد. اگر فر اجاق گاز شما دارای فندک داخلی است برای روشن کردن فر اجاق گاز تنها کاری که باید انجام دهید این است که جریان گاز را باز کرده و شمعک را روشن کنید و اجاق گاز همان‌طور که انتظار دارید شروع به کار می‌کند.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید فر آن را به صورت دستی با کبریت یا فندک روشن کنید، شیوه راه‌اندازی کمی متفاوت خواهد بود. برای این کار باید حرارت اجاق را روی متوسط ​​قرار دهید و سپس فندک یا کبریت را روشن کنید. با روشن شدن چراغ شمعک می‌توانید کبریت یا فندک روشن را به مرکز شعله که گرما را روی آن تنظیم کرده‌اید نزدیک کنید.

بعد از 5 ثانیه نگه داشتن کبریت یا فندک روشن روی مشعل فر اجاق گاز، گاز مشتعل شده و می‌توانید فر اجاق گاز خود را روشن کنید.

چرا فر اجاق گاز من بوی سوختن پلاستیک می‌دهد؟

اگر به تازگی اجاق گاز خریداری کرده‌اید این احتمال وجود دارد که در اولین استفاده از آن بوی سوختن پلاستیک متصاعد شود. وقتی فر شما نو است به دلیل فرآیند تولید، بوی مواد شیمیایی به مشام می‌رسد و این بوها بعد از اولین راه‌اندازی فر اجاق گاز افزایش می‌یابد.

به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از استفاده از فر گازی جدید و قبل از پختن غذا این مشکل را حل کنید. برای این کار کافی است فر را با حرارت زیاد روشن کنید و بگذارید بین 30 دقیقه تا 1 ساعت کار کند تا مواد شیمیایی داخل آن بسوزد. حتی بعد از بین رفتن مواد شیمیایی داخل اجاق گاز، چون هنوز نو است ممکن است بوی پلاستیک در حال سوختن بدهد.

دلیل این اتفاق است که مدتی طول می‌کشد تا فر به استفاده منظم عادت کند و مواد مورد استفاده در ساخت آن تنظیم شود. اما اگر در طول پروسه راه‌اندازی فر اجاق گاز قبل از پختن هر چیزی در فر نکات بالا را رعایت کنید لازم نیست نگران ضررهای مواد شیمیایی حاصل از فرآیند تولید باشید. اما بوی سوختن پلاستیک چیزی است که حداقل برای مدتی باید به آن عادت کنید.

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

آیا باید قبل از اولین استفاده فر را تمیز کنم؟

زمانی که یک فر جدید خریدید قبل از اینکه از آن برای پختن هر چیزی استفاده کنید باید داخل آن را تمیز کنید. اجاق‌های جدید حاوی مواد شیمیایی ناشی از فرآیند تولید هستند که اگر قبل از راه‌اندازی فر اجاق گاز آن را تمیز نکنید، می‌تواند سلامت غذای شما را به خطر بیندازد.

برای بهترین نتیجه و برای از بین بردن بوی سوختن پلاستیک در اسرع وقت، باید قبل از استفاده از فر برای پخت و پز، داخل آن را تمیز کنید. حتی اگر عجله دارید که هر چه زودتر از فر خود استفاده کنید تمیز کردن آن مهم‌تر است. بهترین روش برای تمیز کردن فر جدید، همان روشی است که قبل از راه‌اندازی فر اجاق گاز قدیمی انجام می‌دهیم.

البته نیازی به تمیز کردن عمیق نخواهید داشت زیرا فر جدید حاوی هیچ کثیفی یا باقی‌مانده مواد غذایی نیست. اما قبل از اینکه حرارت را روشن کنید تا مواد شیمیایی داخل فر شما بسوزد و از بین برود، باید داخل آن را تمیز کنید. بعد از اینکه فر خود را تمیز کردید ممکن است هنوز بوی پلاستیک سوخته تا مدتی باقی می‌ماند. با این حال، تمام مواد شیمیایی در داخل فر شما از بین رفته و استفاده از آن بی‌خطر خواهد بود.

جمع‌بندی

راه‌اندازی فر اجاق گاز از جمله کارهایی است که اگر بدون آگاهی و دقت کافی انجام شود مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. رعایت نکات ایمنی قبل از روشن کردن فر اجاق گاز از آسیب‌های جدی از جمله خطر آتش‌سوزی و گاز گرفتگی جلوگیری می‌کند. توصیه اکید ما این است که قبل از راه‌اندازی فر گاز از تهویه مناسب هوای آشپزخانه خود مطمئن شوید. نشتی احتمالی گاز را بررسی کنید و در صورتی که بوی گاز حس کردید در و پنجره‌ها را باز کنید و با شرکت گاز تماس بگیرید.

قبل از راه‌اندازی اجاق گاز از خاموش بودن آن مطمئن شوید و شمعک آن را تمیز کنید. اگر نتوانستید به تنهایی از عهده کار برآیید بهتر است با متخصصان خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

3.8/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا