تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ارور e13 ماشین لباسشویی بوش [مشکل تخلیه آب]

لوازم خانگیماشین لباسشویی

اگر از یک ماشین لباسشویی برای مدت طولانی استفاده کنید و میزان استفاده شما از دستگاه زیاد باشد، ممکن است بسیاری از عملکردهای ماشین لباسشویی شما با مشکل مواجه شود. ارور e13 ماشین لباسشویی بوش به این معنی است که آب به اندازه کافی سریع تخلیه نمی‌شود و در واقع شما با مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش روبرو شده‌اید. سیستم ماشین لباسشویی بوش زمان مشخصی برای تخلیه آب دارد. اگر به آرامی تخلیه شود یا اصلاً تخلیه نشود، کد E13 روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود و این به معنی مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش است. ارور e13 ماشین لباسشویی بوش می‌تواند به خاطر خرابی سنسور فشار، خرابی تسمه انتقال، یا خرابی پمپ تخلیه باشد. همچنین ممکن است مشکل از واحد کنترل باشد اما احتمال آن خیلی کم است.

بررسی علل ارور e13 ماشین لباسشویی بوش

سه نقطه برای بررسی گرفتگی وجود دارد.

  • فیلتر تخلیه
  • شلنگ تخلیه
  • لوله سیستم فاضلاب

بررسی فیلتر تخلیه

بررسی کردن فیلتر تخلیه برای رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش کار راحتی است. برای انجام این کار شما به هیچ مهارت یا دانش فنی خاصی نیاز ندارید. فیلتر تخلیه در پشت ماشین لباسشویی و در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. درپوش را باز کنید و فیلتر را بردارید. فیلتر را تمیز کنید تا از ذرات ریزی که در آن جمع شده است کاملاً پاک شود.

بررسی فیلتر تخلیه

بررسی شلنگ تخلیه

اولین کار برای پیدا کردن علت ارور e13 ماشین لباسشویی بوش این است که شلنگ پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا ببینید آیا خم‌شده یا طوری قرار گرفته است که آب نتواند از آن عبور کند. گاهی اوقات، شلنگ به درستی نصب نشده است و همین موضوع می‌تواند باعث مشکل شود و آب به ماشین لباسشویی برمی‌گردد. در این حالت بهتر است که نازل شلنگ را بشویید. هر زمان که با شلنگ تخلیه کار می‌کنید، حتماً یک سطل و حوله در دسترس داشته باشید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

بررسی شلنگ تخلیه

تمیز کردن شلنگ تخلیه

در این مرحله شما به یک سطل و چند حوله نیاز دارید. قبل از هر چیز شیر آب ماشین لباسشویی را ببندید. حالا، شلنگ تخلیه را از لوله تخلیه خارج کرده و از سمت باز شلنگ تخلیه به سمت دیگر آن با وسیله‌ای مانند فنر لوله بازکن به داخل شلنگ فشار وارد کنید تا گرفتگی باز شود. همچنین می‌توانید کمی سرکه سفید را داخل شلنگ بریزید تا بهتر تمیز شود. وقتی که این کار را انجام دهید می‌بینید که مقداری کثیفی و اشغال از انتهای شلنگ تخلیه خارج می‌شود.

پاک‌سازی لوله‌های فاضلاب

یکی از دلایل ارور e13 ماشین لباسشویی بوش می‌تواند گرفتگی لوله‌های فاضلاب باشد. در حالی که شلنگ تخلیه را جدا کرده‌اید، می‌توانید از فنر لوله بازکن برای تمیز کردن لوله تخلیه استفاده کنید. اگر گرفتگی لوله فاضلاب زیاد باشد، باید با یک متخصص تماس بگیرید و از او کمک بخواهید. پس از انجام تمام این کارها، باید ماشین لباسشویی خود را ریست کنید. خطای e13 ماشین لباسشویی بوش باید برطرف شده باشد.

پاک‌سازی لوله‌های فاضلاب

اگر ارور e13 ماشین لباسشویی بوش برطرف نشد چه کنیم؟

ارور e13 ماشین لباسشویی بوش می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید سنسور فشار است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بررسی پرشر سوئیچ

سنسور فشار عنصری است که تشخیص می‌دهد چه زمانی آب کافی برای چرخه شستشو در ماشین لباسشویی موجود است. برخی افراد فکر می‌کنند که این سنسور فشار در اطراف درام ماشین لباسشویی قرار دارد، در حالی که در واقع نزدیک ماژول کنترل است.

  1. سنسور فشار را پیدا کنید. سنسور فشار در پانل کف ماشین لباسشویی قرار دارد.
  2. یک پیچ‌گوشتی بردارید و محفظه سنسور سفید را بچرخانید تا سنسور فشار را بیرون بکشید.
  3. سنسور فشار را بیرون بیاورید و در آن فوت کنید. همچنین، تمام شلنگ‌هایی که به سنسور فشار منتهی می‌شوند را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ کدام دچار گرفتگی نشده باشند.

بررسی پرشر سوئیچ

بررسی تسمه انتقال

ارور e13 ماشین لباسشویی بوش و درام شستشویی که نمی‌چرخد نشان می‌دهد که تسمه انتقال کار نمی‌کند. زمانی که تسمه زیاد کار کرده باشد و یا دچار کشیدگی شده باشد این اتفاق می‌افتد. گاهی چرخه شستشو ممکن است عادی به نظر برسد اما چون سرعت چرخش مناسب نیست بنابراین ارور e13 ماشین لباسشویی بوش ظاهر می‌شود.

بررسی تسمه انتقال

نحوه بررسی تسمه انتقال:

  1. ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
  2. پانل پشتی را بردارید. باید بتوانید تسمه را ببینید. تسمه را بررسی کنید و که آیا دچار فرسودگی و پارگی شده است و یا از روی قرقره لیز خورده است.
  3. اگر تسمه فرسوده و پاره شده است، باید یک تسمه جدید را جایگزین کنید.
  4. اگر تسمه از روی قرقره سر خورده است دوباره آن را روی قرقره قرار دهید.

بررسی پمپ تخلیه

سخت‌ترین قسمت در مورد تعمیر پمپ تخلیه برای رفع ارور e13 ماشین لباسشویی بوش، دسترسی به آن است.

مراحل بررسی کردن پمپ تخلیه:

  1. آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید و پانل‌های بالایی و پشتی را باز کنید.
  2. پمپ تخلیه، زیر درام و نزدیک به قسمت پایینی ماشین لباسشویی است. ممکن است مجبور شوید درام را حرکت دهید یا آن را بیرون بیاورید تا بتوانید به پمپ برسید.
  3. سیم‌ها و اتصالات پمپ را جدا کرده و گیره شلنگ را از پمپ جدا کنید. پمپ را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در این حالت پمپ باید به راحتی خارج شود.
  4. برای نصب پمپ جایگزین، فقط کافی است همه کارهای گفته شده را برعکس انجام دهید. پمپ جدید را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در جای خود قرار گیرد، گیره شلنگ را وصل کنید، سیم‌ها را وصل کنید و پانل‌ها را دوباره کنار در جای قرار دهید.

برای اطمینان از اینکه همه چیز را به درستی نصب‌کرده‌اید و ماشین لباسشویی درست کار می‌کند، باید یک بار چرخه آبکشی را اجرا کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

بررسی واحد کنترل

واحد کنترل معیوب باعث می‌شود که کل ماشین لباسشویی از کار بیفتد. اگر هیچ کدام از روش‌هایی که در بالا گفتیم در رفع ارور e13 ماشین لباسشویی بوش مؤثر نبود، باید واحد کنترل را بررسی کنید و ببینید که آیا واحد کنترل سوخته است یا خیر. ممکن است نیاز به تعویض واحد کنترل داشته باشید و در این صورت باید با یک متخصص تماس بگیرید.

سؤالات متداول

  1. چگونه حالت Diagnostic Mode را در ماشین لباسشویی بوش اجرا کنیم؟
  • دکمه انتخاب را خاموش کنید.
  • منو و دکمه‌ها را هم‌زمان فشار دهید. دکمه برنامه را روی “Permanent Press Cold” بچرخانید. دوباره منو و دکمه‌ها را هم‌زمان فشار دهید منو را نگه دارید تا P1: Errors نمایش داده شود.
  • حالا می‌توانید تست‌های مختلف را اجرا کنید یا به کدهای خطای ظاهر شده در صفحه نمایش نگاه کنید.
  • P1 لیستی از خطاها را به شما نشان می‌دهد. فقط کافی است دکمه شروع چشمک زن را فشار دهید تا کدهای خطا با تاریخ وقوع آن‌ها نمایش داده می‌شود. شما باید معنی کدها را بدانید یا آن‌ها را یادداشت کنید تا یک متخصص آن‌ها را بررسی کند.
  • هر کدی که نمایشگر Er:1-24 باشد به ماژول مربوط می‌شود. هر کدی که dr:1-18 باشد با موتور مرتبط است.
  • برای خارج شدن از این حالت، فقط کافی است دکمه Spin را فشار دهید. برای خروج، دکمه برنامه را در موقعیت خاموش دهید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید