فناوری کانوکشن در مایکروویو چیست و چه کاربردی دارد

مایکروفرلوازم خانگی

مایکروویوها یا سولاردام‌ها، از زمان آغاز به کار خود در دهه 1970 راه زیادی را پیموده‌اند. اگر در حال خرید یک نوع فر جدید برای آشپزخانه خود هستید، مطالب این مقاله را حتما دنبال کنید. ممکن است تاکنون اصطلاح کانوکشن در مایکروویو را شنیده باشید. برخی از مایکروویوها آپشن همرفتی ارائه می‌دهند که به شما امکان پخت و، برشته کردن می‌دهد. مایکروویوهای کانوکشن فناوری اجاق‌های همرفت و قابلیت‌های مایکروویو را در یک بسته گنجانده‌اند. این بدان معناست که آنها می‌توانند مواد غذایی را مانند مایکروویوهای معمولی به اضافه پخت، کباب کردن، گریل و با بخار آب گرم کنند و فرآیند یخ زدایی مواد منجمد را نیز انجام دهند. فناوری کانوکشن در مایکروویو از فن‌های قدرتمند برای حرکت هوا و گرما در کل فضای داخلی مایکروویو استفاده می‌کند تا غذا به طور یکنواخت پخته شود. در ادامه درمورد کانوکشن در ماکروویو و سولاردام و …با شما صحبت خواهیم کرد. با مجله آچاره همراه باشید.

کانوکشن در مایکروویو چیست؟

از نظر علمی، مایکروویوهای معمولی امواجی را ساطع کرده که باعث تماس آن با غذا شده است. در واقع این امواج، به اطراف پرتاب می‌شوند و باعث تحریک مولکول‌های آب و تولید گرما می‌شوند که در نهایت همین ویژگی باعث پخت کامل غذا می‌شود. در مقابل، فناوری کانوکشن در مایکروویو از یک فن برای حرکت هوا و گرم کردن فضای داخلی مایکروویو برای پختن غذا از داخل به بیرون استفاده می‌کند. به همین دلیل است که می‌توانید از مایکروویوهای همرفتی برای پخت و برشته کردن استفاده کنید.

کانوکشن در مایکروویو چیست

مزایای فناوری کانوکشن در سولاردام

1. صرفه جویی در فضا

فرهای مایکروویو کانوکشن همه نیازهای ما را بدون استفاده از چند دستگاه جداگانه، از بین می‌برند. این باعث کاهش بی‌نظمی در فضای روی میز و آشپزخانه شما می‌شود و در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.

2. طبخ غذای تازه با سرعت بالا

کانوکشن در مایکروویو موجب می‌شود تا مراحل گریل کردن گوشت و مرغ، همچنین آماده‌سازی غذا سریع‌تر انجام شود. برای مثال، تفت دادن مرغ در NN-CD87 کمتر از 40 دقیقه طول می‌کشد.

3. استفاده آسان

فن‌ها و سنسورهای کانوکشن در مایکروویو باعث شده تا همه اعضای خانواده حتی کودکان بالای 10 سال بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

استفاده آسان از سلاردوم

4. از مزیت‌های کانوکشن؛ پخت خودکار

با انواع منوهای از پیش برنامه ریزی شده می‌توانید به سادگی غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید. از این رو، ابتدا وزن یا زمان آن را تنظیم کنید. باقی فرآیند پخت به صورت هوشمند توسط این نوع مایکروویو انجام خواهد شد.

5. پخت غذای سالم

وجود کانوکشن در مایکروویو باعث پخت غذاهای سالم مانند حالت‌های پخت گریل و بخارپز می‌شود. این قابلیت برای افرادی که خوردن غذای سرخ کرده برای آنها مضر است، بسیار کارآمد خواهد بود.

6. طرح‌های زیبا

اکثر مایکروویوها که از قابلیت کانوکشن برخوردار هستند، شامل مجموعه‌ای از طرح‌های مدرن و شیک هستند. شما می‌توانید آنها را در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی برای هر دکوراسیون آشپزخانه سفارش دهید. وجود این مزیت‌ها به خاطر فناوری کانوکشن است که اکثر برندهای معروف این فناوری را به دستگاه‌های خود اضافه کرده‌اند.

مقایسه مایکروویو معمولی با نوع کانوکشن‌دار

وجود کانوکشن در مایکروویو باعث ایجاد قابلیت‌های زیر می‌شود:

  1. گرم کردن مجدد غذاهای پخته شده
  2. جوشاندن غذاها
  3. آب کردن یخ غذا
  4. حسگرهایی که رطوبت را تشخیص می‌دهند
  5. این فناوری باعث تنظیم زمان پخت در کمترین زمان ممکن می‌شود.
  6. این قابلیت باعث شده تا بو و چربی‌های غذای شما به طور کامل تهویه شوند.
  7. وجود کانوکشن در مایکروویو موجب شده است تا بتوانید این دستگاه را از طریق گوشی هوشمند نیز کنترل کنید.
  8. برشته کردن، پخت و ترد کردنمایکروویو معمولی

در مقابل مایکروویوهایی معمولی قرار دارند که تنها قابلیت‌هایشان شامل این موارد است:

  1. گرم کردن غذاها
  2. جوشاندن مواد غذایی
  3. یخ زدایی
  4. وجود سنسور برای تشخیص رطوبت
  5. وجود درجه تنظیم زمان پخت (سرعت پخت این مایکروویو نسبت به نوع کانوکشن‌دار، بسیار پایین‌تر است)
  6. تا حدودی می‌تواند بو و چربی غذا را تهویه کنند.

کانوکشن در ماکروفر چیست؟

ماکروفرها نوع دیگری از فرهای خانگی هستند که با ماکرویوو و سایر وسایل مشابه تفاوت‌هایی دارد. مثلا یکی از تفاوت‌های اساسی آنها در ظاهر است. محل قرار گیری درجه‌ها و تایمر، همچنین قاب روی درب شیشه‌ای و بدنه پشتی با نمونه‌های دیگر فرق دارد. علاوه بر اینها، عملکرد کاری آنها نیز تا حدودی متفاوت است. برخی از آنها ممکن است فقط با برق یا گاز کار کنند و برخی نیز قالیت استفاده از هر دو را دارند. همانند آون تستر و مایکروویو، برخی از ماکروفرها، مجهز به کانوکشن هستند. عملکرد کانوکشن در ماکروفر مشابه تستر و مایکروویو است.

کانوکشن در آون توستر چیست؟

آون توستر وسیله‌ای است که عمدتاً برای گرم کردن یا برشته کردن غذا استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای پختن چیزهایی دیگر نیز استفاده کرد. فرهای توستر اغلب به عنوان جایگزینی برای فرهای معمولی استفاده می‌شوند. از آنجایی که آنها به سرعت گرم می‌شوند، می‌توان با کمترین میزان انرژی، از آنها برای کباب کردن یا پختن استفاده کرد. آنها همچنین مزیت دیگری دارند و آن این است که آون توسترها خانه را مانند فرهای معمولی گرم نمی‌کنند. با این حال، این وسایل نسبتا کوچک هستند، بنابراین مقدار غذایی که می‌توان در هر زمان طبخ کرد، محدود است. در نتیجه بیشتر برای کارهای کوچک مانند پختن سیب زمینی، تفت دادن سبزیجات و تهیه نان رول یا کلوچه منجمد قابل استفاده هستند.

آون توستر روی حرارت تشعشعی به روشی مشابه توستر معمولی کار می‌کند. اساساً، این سیستم با تغییر انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی از طریق استفاده از سیم‌ها و آلیاژهای فلز نیکل/کروم کار می‌کند. با روشن شدن اجاق، عناصر گرمایشی، معمولاً به شکل کویل‌های فلزی، شروع به گرم شدن کرده و تشعشع مادون قرمز تولید می‌کنند. اکثر اجاق‌های توستر دارای کلاف‌های فلزی در بالا و پایین هستند، بنابراین پخت و پز یکنواخت ارائه می‌دهند.

کانوکشن در آون توستر

هنگامی که عملکرد توستر در اجاق توستر استفاده می‌شود، یک تایمر داخلی نشان می‌دهد که چه زمانی دستگاه باید خاموش شود و این گونه از سوختن آن جلوگیری می‌کند. هنگام استفاده از عملکرد فر، تایمر خودکار وجود ندارد، اما شما می‌توانید برنامه ریزی کند که می‌خواهید فر چند دقیقه کار کند. اجاق توستر ممکن است با گزینه‌ای برای پخت با حرارت آهسته عرضه شود تا به پخت یکنواخت غذاهای مختلف کمک کند. همچنین  می‌تواند دارای دو قفسه برای شدت‌های مختلف در هنگام پخت باشد. برخی از انواع فر چرخه یخ‌زدایی یا سایر گزینه‌های اضافی را ارائه می‌دهند، اما این آیتم ممکن است به خوبی در آون تستر یا اجاق معمولی کار نکند.

برخی از آون توسترها دارای قابلیت همرفتی یا همان کانوکشن هستند. کانوکشن در آون توستر نیز همانند توسترهای معمولی دارای سه منبع حرارتی است، با این تفاوت که منبع شماره 2 توسط یک فن فوق‌العاده شارژ می‌شود. در واقع فن کانوکشن هوای گرم شده از عناصر گرمایشی را مجبور می‌کند تا در داخل اجاق توستر شما به گردش درآید. کانوکشن درآون توستر دمای آن را افزایش می‌دهد و از طرفی دما را به شکل ثابت و دقیق به غذای درون توستر توزیع می‌کند. همانند مایکروویوها، وجود کانوکشن در آون توستر باعث می‌شود تا رطوبت را از بین ببرد و از قهوه‌ای شدن و سوختن غذا جلوگیری می‌کند. وجود این قابلیت برای طبخ سبزیجات برشته عالی است.

مقایسه کانوکشن در آون تستر با فرهای معمولی

تفاوت اصلی فرهای معمولی با کانوکشن در آون توستر این است که تسترهای کانوکشن‌دار از لحاظ ابعاد نسبت به فرهای معمولی کوچک‌تر هستند به طوری که به راحتی در آشپزخانه‌ها جای می‌گیرند. تمیز کردن اجاق توستر به دلیل قطعات قابل حمل آن آسانتر است.

توسترها و فرهای معمولی، فقط با برق کار می‌کنند (این یک وسیله برقی است) در حالی که اجاق‌های همرفت می‌توانند با برق و همچنین گاز کار کنند. اجاق‌های همرفت معمولاً در مقایسه با اجاق‌های معمولی گران‌تر هستند. زمان پخت هر دو اجاق کانوکشن و توستر دقیقاً یکسان است. پخت توستر بدون فن مانند فرهای معمولی کمی طول می‌کشد. توزیع گرما در اجاق‌های همرفت بسیار یکنواخت است در حالی که اجاق‌های توستر در جایی که کویل‌ها هستند، گرمای بیشتری دارند.

آون تستر

همان طور که گفتیم، محدودیت‌های آون توستر این است که می‌تواند فقط مقدار محدودی غذا درست کنند (مثلاً فقط کیک‌های کوچک را می‌توان درست کرد زیرا فر کوچک است). و گرم شدن و پختن زمان می‌برد. همچنین حرارت را در فضای داخلی به شکل ناهمسانی توزیع می‌کند. علاوه بر این، آون توسترهای معمولی قادر به تهیه غذاهایی مانند برنج یا انجام سایر روش‌های پخت مانند آب‌پز کردن نیستند.

به طور کلی، اگر یک حجم بالایی از غذا باید در زمان کوتاهی آماده شود، استفاده از آون توسترهای کانوکشن‌دار بهترین راه حل است. برای مشاغل خانگی (کوچک تا متوسط)، از پختن تعداد بالایی از کلوچه گرفته تا پختن یک کباب کوچک، استفاده از آون توستر کانوکشن‌دار برای یک سرآشپز یا شیرینی پز می‌تواند کارایی بالاتری داشته باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله درمورد کانوکشن مایکروفر، کانوکشن در مایکروویو و آون تستر صحبت کردیم. با توجه به مزیت‌های ذکر شده، بسته به بودجه خود می‌توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید. توجه داشته باشید که وجود کانوکشن در مایکروویو باعث بالاتر رفتن قیمت خرید خواهد شد.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا