تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

تشریح خطای e27 ماشین لباسشویی بوش و روش حل آن

لوازم خانگیماشین لباسشویی

آیا بعد از شنیدن صدایی بلند متوجه شدید ماشین لباسشویی شما متوقف شده و کد خطای e27 روی پنل آن ظاهر شده است؟ احتمالا برایتان سوال پیش آمده که باید با تعمیرکار تماس بگیرید یا خودتان می‌توانید مشکل را حل کنید. در این مطلب در مورد کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش صحبت خواهیم کرد تا دقیقا متوجه شوید که وقتی این ارور روی پنل ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود مشکل از کجاست و چه باید کرد؟

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش نشانگر چیست؟

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش نشان می‌دهد که در سوئیچ فشار (پرِشر سوئیچ) یا سوئیچ سطح آب (لِوِل سوئیچ) مشکلی وجود دارد. به احتمال زیاد برای تعمیر ماشین لباسشویی باید سوئیچ تعویض شود. اگر این مقاله را مطالعه کنید و کمی دانش فنی داشته باشید می‌توانید این کار را به‌تنهایی نیز انجام دهید. البته به یاد داشته باشید اگر مدل ماشین لباسشویی شما قدیمی است، شاید مشکل از قفل درب باشد و نه سوئیچ.

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش

بررسی پرِشر سوئیچ  یا سوئیچ فشار آب

سوئیچ فشار یا پرِشر سوئیچ آب ورودی و خروجی ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. برنامه‌های مختلف ماشین لباسشویی برای عملکرد صحیح به میزان متفاوتی آب نیاز دارند. سوئیچ فشار مقدار آب را در حالت‌های مختلف ماشین لباسشویی تنظیم می‌کند.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

علی رغم چیزی که بنظر می‌رسد سوئیچ فشار در داخل مخزن قرار ندارد بلکه در قسمت بالای قاب لباسشویی و در مجاورت دیوار جانبی قرار گرفته است. برای باز کردن آن پنل بالایی را بردارید و پیچ‌ها را باز کنید. سپس پنل را به جلو کشیده و آن را بردارید. سوئیچ‌های فشار دارای فوم‌های گردی هستند که در یک قطعه پلاستیکی پوشانده شده‌اند و یک سیم و شلنگ به آن متصل شده است.

بررسی پرِشر سوئیچ  یا سوئیچ فشار آب

بررسی سنسور فشار

برای رفع خطای e27 ماشین لباسشویی بوش بررسی سوئیچ سنسور فشار ضروری است. ابتدا منبع آب ماشین لباسشویی را قطع کنید و دوشاخه را از پریز بکشید. شیر ورودی را محکم کنید تا مطمئن شوید که آب اضافی به ماشین لباسشویی نمی‌ریزد. پیچ‌های سنسور را باز کرده و برای باز کردن گیره تمام اتصالات سیمی و شلنگ را با استفاده از انبردست جدا کنید. بهتر است قبل از جدا کردن اتصالات عکسی از آن بگیرید تا بعداً بتوانید سنسور فشار جدید را به‌درستی نصب کنید.

از شلنگی با طول حدود 10 سانتی‌متر و با قطری مشابه سنسور فشار استفاده کنید. یک سر شلنگ را روی اتصال ورودی سوئیچ فشار قرار دهید. سوئیچ فشار را نزدیک گوش خود قرار دهید و در سمت دیگر شلنگ فوت کنید. اگر سنسور سالم باشد صدایی شبیه چند کلیک را خواهید شنید. اگر صدایی نشنیدید، یعنی سنسور شما خراب است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

برای آزمایش مقاومت رله از یک مولتی‌متر استفاده کنید. دستگاه را در حالت مقاومت‌سنج قرار دهید و پروب‌ آن را به اتصالات رله وصل کنید. حرکت اعداد نشانه خوبی است اما سکون اعداد به معنی مشکل در سنسور است.

بررسی سنسور فشار

تنظیم سوئیچ فشار

می‌توانید با انجام اقداماتی به تنظیم سوئیچ فشار خود بپردازید. دفترچه راهنمای را نگاه کنید تا ببینید برای اجرای هر برنامه شستشو چه میزان آب نیاز است. سنسور دارای یک تا سه سطح است و باید پیچ‌ها را به‌گونه‌ای سفت کنید تا میزان آب مورد نیاز وارد ماشین لباسشویی شود. این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود.

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش

تعویض سوئیچ فشار

اگر هنگام خارج کردن سوئیچ فشار قدیمی دقت به خرج دهید سوئیچ جدید کار دشواری نخواهد بود. ابتدا شلنگ را وصل کنید و بعد سراغ پیچ و مهره‌ها بروید و در نهایت اتصالات سیم‌ها را همان طور که قبلاً بودند انجام دهید. ماشین لباسشویی را راه‌اندازی کنید تا مطمئن شوید که سنسور جدید به‌درستی کار می‌کند. در این حالت کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش باید برطرف شده باشد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

قفل درب

برخی متخصصان بر این باورند که کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش ممکن است ناشی از خرابی قفل درب باشد. زیرا قفل درب تا زمانی که آب در ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، فعال می‌ماند. تعمیر پرِشر سوئیچ مشکل قفل درب را برطرف می‌کند. با این وجود برعکس آن نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. یک قفل معیوب به همراه سنسور خراب مانع از ارسال سیگنال به ماژول کنترل ماشین لباسشویی می‌شود. در این حالت نیز کد خطای e27 روی صفحه ماشین لباسشویی ظاهر شده و آن را در اواسط برنامه شستشو متوقف خواهد کرد.

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش

تعمیر قفل درب

برای رفع کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش در اثر خرابی قفل درب، اولین کار این است که ماشین لباسشویی را به مدت 30 دقیقه از برق بکشید. سپس مجدداً آن را به خروجی وصل کنید تا کد دوباره تنظیم شود.

همچنین می‌توانید در را چندین بار باز و بسته کنید تا سنسور مجدداً تنظیم شود. محکم بستن درب باعث می‌شود سنسور در تشخیص بسته شدن درب به مشکل بر بخورد. ممکن است مجبور شوید قفل را عوض کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

سوالات متداول

1- ارور e27 ماشین لباسشویی بوش به چه علت اتفاق می‌افتد؟

کد خطای e27 ماشین لباسشویی بوش نشان می‌دهد که در پرِشر سوئیچ یا سوئیچ سطح آب مشکلی وجود دارد. اگر مدل ماشین لباسشویی شما قدیمی است، شاید مشکل از قفل درب آن باشد.

2- چگونه می‌توان خطای e27 ماشین لباسشویی بوش را برطرف کرد؟

اگر مشکل از سوئیچ فشار باشد باید آن را مجددا تنظیم کنید و اگر از قفل درب باشد با چندبار باز و بسته کردن، مشکل برطرف خواهد شد. در غیر این صورت ناگزیر به تعویض قفل درب یا سنسور فشار هستیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید