چطور متوجه شویم فلش سوخته است؟

کامپیوتر و لپ تاپلوازم دیجیتال

متاسفانه در بازار، فلش‌های بی‌کیفیت و تقلبی نیز وجود دارد که پس از مدتی استفاده، دچار مشکل می‌شوند و کامپیوتر یا موبایل‌ها نمی‌توانند آن‌ها را شناسایی کنند. اگر این اتفاق برای فردی که اطلاعات بسیار مهم خود را در یو اس بی ذخیره کرده است بیفتد، خسارت زیادی متحمل خواهد شد.

البته خوانده نشدن فلش توسط دستگاه همیشه به معنای سوختن فلش و بلا استفاده شدن آن نیست. بنابراین بهتر است با آسیب دیدگی فلش‌ها و بررسی وضعیت آن‌ها بیشتر آشنا شویم تا بدانیم متوجه شویم فلش سوخته است یا خیر؟

چطور متوجه شویم فلش سوخته است؟  

فلش مموری سوخته به فلشی اطلاق می‌شود که نقص فیزیکی موجود در آن سبب شده کارکرد خود را از دست بدهد. اگر این اتفاق رخ دهد، اطلاعاتی که روی یو اس بی وجود داشت، قابل بازیابی نخواهد بود. اما باید به این نکته توجه نمود در بیشتر مواقع، فلش نسوخته است بنابراین نیاز است در صورت دیده شدن این مشکل، دلایل بروز این اتفاق شناسایی شوند.

گاهی ممکن است به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری در فلش، مشکلات سخت افزاری در USB، عدم سازگاری فلش با دستگاه و… سبب شود دستگاه مذکور قادر به شناسایی فلش نباشد. در ادامه چند راه برای شناسایی مشکل فلش به شما ارائه خواهد شد.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر کامپیوتر!

فلش سوخته

  • در برخی فلش‌ها چراغ‌های کوچکی تعبیه می‌گردد که در صورت اتصال به کامپیوتر یا موبایل، روشن می‌شود. بنابراین در صورت سالم بودن فلش، باید این وضعیت را پس از اتصال مشاهده کنید.
  • برای اینکه از سالم بودن پورت یو اس بی اطمینان حاصل نمایید، پورت‌های مختلف را استفاده کنید. فلش را بررسی نمایید تا اگر شکستگی و آسیب دیدگی شدیدی به آن وارد شده آن را شناسایی کنید. این اتفاق یکی از دلایل اصلی از کار افتادن فلش مموری به شمار می‌آید.
  • به وسیله موبایل یا کامپیوتر، فلش را فرمت کنید.
  • می توانید از Disk Management برای شناسایی فلش مموری سوخته استفاده کنید. این دیسک در ویندوز قرار دارد و از ابزار‌های آن می‌باشد. وظیفه این ابزار بررسی درایو‌هایی است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. بنابراین در اکثر مواقع، می‌توان با استفاده از ابزار مذکور به تشخیص فلش مموری سوخته پرداخت. برای این تشخیص باید پس از وصل کردن فلش به کامپیوتر، از کلیک راست روی علامت پنجره یا استارت ویندوز استفاده نمایید. سپس گزینه Disk Management برای شما خواهد آمد که بعد از انتخاب آن پنجره‌ای شامل تمام درایور‌های موجود در دستگاه و حافظه‌های جانبی متصل به کامپیوتر به شما نمایش داده خواهد شد. اگر فلش شما سوخته باشد، آن را در این پنجره نخواهید دید.

مطلب پیشنهادی:کیبورد های منتخب گیمینگ 2022

 از کجا بفهمیم فلش سوخته است؟

 دلایلی که باعث عدم نشان دادن فلش در درایو می‌شود:

  • نیاز فلش به فرمت
  • تفاوت تکنولوژی و ناسازگاری فلش با دستگاه
  • ویروسی بودن گوشی یا کامپیوتر
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا