تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو

خودروسرویس و نگهداری

کاسه نمد خودرو قطعه‌ای است درون بلبرینگ که از نشت روغن‌ها و مواد روان‌کننده درون بلبرینگ به خارج از آن جلوگیری می‌کند. کاسه نمد وظیفه حفاظت از بلبرینگ در برابر آلودگی‌های وارده به آن را نیز برعهده دارد و کمک می‌کند تا بلبرینگ عمر طولانی‌تری داشته باشد. خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو یک مسئله مهم است و باید در اسرع وقت برای برطرف کردن آن اقدام کرد. در این مقاله در مورد علت و نشانه‌های خرابی کاسه نمد صحبت خواهیم کرد.

کاسه نمد چیست و چه وظیفه‌ای در خودرو بر عهده دارد؟

کاسه نمد یکی از قطعات استفاده شده در کمپرسور کولر خودرو است که به آن درزگیر نیز می‌گویند. این قطعه از فنر و واشر تشکیل شده و مهم‌ترین وظیفه آن جلوگیری از نشت روغن، روان‌کننده‌ها، آب و سیالات مختلف است. کولر ماشین‌ها از اجزای متحرک و دوار تشکیل شده است و به همین دلیل برای عملکرد مناسب نیاز به روغن‌کاری دارد.

کاسه نمد چیست

اطراف محل حرکت میله در قسمت داخلی و خارجی محفظه به وسیله کاسه نمد کمپرسور کولر، آب‌بندی و درزگیری شده و کاسه نمد اجازه نمی‌دهد سیال یا روان‌کننده تحت فشار از محفظه خارج شود. یکی از علائم خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو نشت روغن و مایعات از آن است.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

در خرید کاسه نمد کمپرسور کولر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید کاسه نمد کمپرسور کولر باید به برخی نکات توجه کنید. عدم تناسب کاسه نمد با دیگر اجزایی که در مجاورت آن قرار می‌گیرد، باعث خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو شده و کارایی آن را کاهش می‌دهد. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین کاسه نمد را انتخاب کنید.

خرید کاسه نمد کمپرسور کولر

1. توجه به نوع روان‌کاری کاسه نمد

در خرید کاسه نمد کمپرسور کولر باید به نوع روان‌کاری آن توجه کنید. روان‌کاری با گریس با روان‌کاری با روغن متفاوت است و در نتیجه استفاده از هر روش متناسب با نوع خاصی از کاسه نمد است.

نوع روان‌کاری کاسه نمد

2.میزان تحمل سرعت دور کاسه نمد

با توجه به اینکه کاسه نمدها در محلی استفاده می‌شوند که دوران و حرکت وجود دارد، مهم است که میزان تحمل سرعت دور کاسه نمد با اجزای متحرک مجاور آن متناسب باشد. اگر کاسه نمد نتواند سرعت چرخش اجزای متحرک را تحمل کند، کارایی مناسبی نخواهد داشت و خیلی زود خراب خواهد شد.‌

خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو

3. نحوه قرارگیری کاسه نمد

با توجه به نوع کولر و کمپرسور، کاسه نمد به شیوه خاصی در جای خود قرار می‌گیرد. هنگام خرید کاسه نمد کمپرسور کولر باید به نحوه قرارگیری آن نیز توجه کنید.

4. میزان تحمل حرارت کاسه نمد

میزان تحمل حرارت کاسه نمد نیز فاکتور مهمی در خرید آن است. باید توجه کنید که حرارت اجزای متحرک کولر در زمان دوران تا چه حد افزایش می‌یابد و آیا کاسه نمد تحمل این میزان از گرما را دارد یا خیر.

5. میزان تحمل اصطکاک کاسه نمد

با توجه به اینکه کاسه نمد در معرض اصطکاک مداوم با اجزای متحرک قرار دارد، توجه به قدرت اصطکاک آن یکی از عوامل مهم در خرید این قطعه است.

چه عواملی باعث خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو می‌شوند؟

کاسه نمد قطعه‌ای مهم است و باید سلامت آن به صورت دوره‌ای بررسی شود. مهم‌ترین عامل کاهش طول عمر و خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر عدم تناسب کاسه نمد با اجزای متحرک کنار آن است. عواملی که در قسمت قبل گفته شد (توجه به میزان تحمل حرارت کاسه نمد، تحمل اصطکاک، نحوه قرارگیری و …) باید حتماً در زمان انتخاب و استفاده از کاسه نمد مورد توجه قرار گیرند؛ در غیر این صورت شاهد خرابی زودتر از موعد خواهیم بود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

کاهش طول عمر و خرابی کاسه نمد کمپرسور

برخی عوامل مؤثر در خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو عبارتند از:

  • نبود روغن کافی در کاسه نمد
  • ساییدگی و پوسیدگی قطعات مجاور کاسه نمد
  • خرابی چرخ‌دنده‌ها و واشرها

نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو

کاسه نمدها هم ممکن است خراب شوند، حتی گران‌قیمت‌ترین و باکیفیت‌ترین آنها. قیمت کاسه نمد کمپرسور کولر لزوماً نشان‌دهنده عملکرد آن نیست. اینکه خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر چه مدت بعد از استفاده از آن رخ دهد، به جنس کاسه نمد، کیفیت، مدت زمان و شرایط استفاده از آن بستگی دارد. در صورت مشاهده برخی نشانه‌ها می‌توانید به خرابی کاسه نمد پی ببرید. اگر زود برای برطرف کردن عامل خرابی اقدام کنید، هزینه زیادی متحمل نخواهید شد. نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو عبارتند از:

1. نشت روغن و سیال در اطراف کاسه نمد

مهم‌ترین وظیفه‌ای که کاسه نمد کولر برعهده دارد، جلوگیری از نشت مایعات به خارج از محفظه است. حال اگر متوجه شدید که اطراف کاسه نمد روغن و سیال دیده می‌شود، به خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر شک کنید.

2. نشت روغن در اطراف کمک فنر

این مورد نیز یکی دیگر از نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو است. برخی صاحب نظران این مورد را بارزترین نشانه خرابی کاسه نمد می‌دانند. در صورت مشاهده این علامت، باید برای تعویض کاسه نمد اقدام کنید. برخی مواقع ممکن است نیاز باشد کمپرسور به صورت کامل تعویض شود.

3. انسداد سوپاپ هوای گیربکس

انسداد سوپاپ هوای گیربکس موجب افزایش فشار و دمای هوای داخل گیربکس شده و باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کاسه نمد خواهد شد. در نتیجه این اتفاق، کاسه نمد از جای اصلی خود خارج شده و دچار نشتی روغن می‌شود.

برخی عوامل دیگر که خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو را نشان می‌دهند، عبارتند از:

  • تجمع گرد و غبار در اطراف کاسه نمد
  • کم شدن حجم روغن دیفرانسیل

قیمت کاسه نمد کمپرسور کولر به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کاسه نمد کمپرسور کولر با توجه به برند تولیدکننده، جنس ماده استفاده شده در تهیه کاسه نمد، اینکه کاسه نمد برای چه نوع ماشینی طراحی شده است، نوع روان‌کننده مناسب برای کاسه نمد، طرز قرارگیری آن در ماشین، میزان تحمل حرارت، اصطکاک، سرعت دور و … متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از قیمت کاسه نمد کمپرسور کولر با یک متخصص مشورت کنید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

قیمت کاسه نمد کمپرسور کولر

جمع‌بندی

کاسه نمد یکی از قطعات مهم در کولر خودرو است که سلامت آن باعث عملکرد صحیح کولر شده و خرابی آن منجر به نشت روغن و ایجاد اختلالاتی همچون سر و صدای زیاد، کاهش سریع حجم روغن و … خواهد شد. به محض مشاهده نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو به تعویض آن اقدام کنید. در صورت تعویض به موقع، خسارت زیادی دامن‌گیر شما نخواهد شد.

2.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید