مکانیک سیار ماشین در محل تهران مکانیک سیار ماشین در محل تهران

نشانه‌های نشتی روغن گیربکس خودرو را بهتر بشناسیم!

خودرومکانیک خودرو

مشکلات خودرو، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. بعضی از این مشکلات مانند پنجری لاستیک به سادگی قابل مشاهده هستند ولی بعضی باید با دقت بیشتر و آگاهی از ساختار کاری بخش‌های مختلف، علت‌یابی شوند. شناخت نشانه‌های نشتی روغن گیربکس خودرو، به شما کمک می‌کند که پیش از بحرانی‌شدن این مشکل، درصدد رفع آن برآیید. روغن گیربکس خودرو در مقام یک روان‌کننده باعث کاهش اصطکاک و گرما در بخش‌های مرتبط می‌شود و به حرکت طبیعی خودرو سرعت می‌بخشد. و زمانی که به هر دلیلی نشتی در آن پدیدار شود، احتمال بروز عارضه‌های بزرگ در خودرو به طرز معناداری افزایش می‌یابد.

نشانه‌های نشتی روغن گیربکس خودرو

1.رنگ نشتی

در ابتدا رنگ نشتی را مورد بررسی قرار دهید. نشتی روغن گیربکس خودرو، به شکل معمول به صورت قرمزرنگ بروز می‌کند. مشاهدۀ این موضوع نشانگر آن است که روغن گیربکس خودرو بایستی تعویض شود. دقت کنید که دیگر مواد سیال درون خودرو مثل ضدیخ یا مادۀ پاک‌کنندۀ شیشه هم قرمزرنگ است. شما با بررسی میزان گرانروی و سیالیت و بوی آن‌ها، می‌توانید بین این مایعات، تفاوت ایجاد کنید.

2.میزان گرانروی و بو

از نشانه‌های نشتی روغن گیربکس خودرو، خروج سیالی یکدست و نرم و روغنی است که خصوصیاتی شبیه روغن موتور یا روغن ترمز دارد. عموماً مایع نشتی روغن گیربکس خودرو، بویی شبیه بنزین دارد. اگر احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس خودرو داشتید، نشانگر آن است که بایستی حتما این ماده تعویض شود.

میزان گرانروی و بو

3.محل چکیدن روغن

حتماً پیدا کنید که نشتی از کجا در حال رخ دادن است. نشتی روغن گیربکس خودرو در حوالی جلو و مرکز خودرو اتفاق می‌افتد. خروج ماده‌ای قرمز رنگ در این بخش از خودرو، یکی از نشانه‌های نشتی روغن گیربکس خودرو است.

مکانیک سیار ماشین در محل تهران
مکانیک سیار ماشین در محل تهران

مطلب پیشنهادی 9 علامت خرابی و نشانه‌های نیاز به تعمیر گیربکس ماشین

نشانه‌های نشتی روغن گیربکس خودرو

4.توجه به نشانه‌ها

به نشانه‌های خودروی خود بسیار توجه کنید. اگر قدرت، دیر منتقل می‌شود و ماشین دیر استارت می‌خورد، سطح روغن گیربکس خودروی شما پایین است و امکان نشتی وجود دارد. اما اگر اصلاً ماشین روشن نشد، ممکن است اصلاً روغنی در گیربکس خودروی شما باقی نمانده باشد!

به طور متوسط در هر 2 سال(50 هزار کیلومتر) روغن گیربکس خودروی خود را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی 7 علامت خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو

مشاهده هزینه مکانیک سیار ماشین در محل!

دلایل نشتی روغن گیربکس خودرو

  • سینی انتقال به دلیل اصطکاک و فرسایش، ممکن است دچار آسیب شده باشد. مشاهدۀ این موضوع، می‌تواند شاخک‌های ما را حساس کند که در صورت عدم مراقبت سریع، به زودی با نشانه‌های نشتی روغن گیربکس روبرو خواهیم بود.
  • آب‌بندی اتصالات با گذشت زمان و در معرض حرارت گرفتن، دچار آسیب می‌شوند و امکان نشستی روغن گیربکس خودرو را به وجود می‌آورند. این موضوع عموماً در محور ورودی یا خروجی رخ می‌دهد. در حالات دیگر، شما بایستی محورهای انتقال، سنسورها، سوپاپ‌ها و آب‌بند ورودی سرعت‌سنج را چک کنید.
  • واشر چرمی سینی انتقال ممکن است در اثر گذشت زمان مستهلک شود. نظر به اینکه قیمت این واشر ارزان است، در این حالت‌ها گزینۀ تعویض آن را همیشه مدنظر داشته باشید!
    دلایل نشتی روغن گیربکس خودرو
  • خطوط انتقال روغن با فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. این بخش‌ها عموماً بسیار مستحکم و با عمر طولانی هستند ولی حوادث جاده‌ای مثل برخورد با یک سرعت‌گیر بلند یا تصادف و حرارت زیاد، موجب بروز مشکل در این بخش‌ها می‌شود. در این صورت نشتی روغن گیربکس خودرو، یکی از عارضه‌های محتمل است.

مکانیک سیار ماشین در محل تهران

  • مبدل گشتاور، یکی دیگر از دلایل نشتی روغن گیربکس خودرو می‌تواند به حساب بیاید. ترک در این بخش یا آسیب در بلبرینگ می‌تواند منجر به این اتفاق شود. حل این مشکل به سادگی نیست و برای حل این عارضه، باید حتماً به یک مکانیک حاذق مراجعه کنید.
  • بعضی زمان‌ها دو بخش از سیستم انتقال قدرت، همگرایی محورهای خود را از دست می‌دهند مثلاً یک محور از جای خود خارج شود. این موضوع هم می‌تواند باعث نشتی روغن گیربکس خودرو شود.میتوانید برای رفع این مورد به تعمیرکار خودرو مراجعه کنید

مطلب پیشنهادی شناخت گیربکس cvt

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

مکانیک سیار

درخواست فوری مکانیک سیار!

 

کلیک کنید