علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو

خودروسیستم تهویه خودرو

در خودرو‌ها قطعات مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها وظیفه متفاوتی برعهده دارند. یکی از قطعاتی که در بسیاری از خودرو‌ها وجود دارد، کمپرسور کولر خودرو است. خرابی این قطعه که باعث کار نکردن کولر در خودرو می‌شود، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در واقع کار نکردن کولر خودرو علت‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها خرابی کمپرسور کولر خودرو است. کمپرسور کولر خودرو نیز از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده است و خرابی این بخش‌ها منجر به خرابی کمپرسور می‌شوند. یکی از این بخش‌ها نیز بوبین یا همان سیم پیچ است. بوبین کمپرسور با عملکرد نامناسب و خرابی می‌تواند باعث خرابی کولر خودرو نیز شود. به همین دلیل دانستن علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو برای حل این مشکل ضروری است. در این مقاله به بررسی علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو پرداخته شده است.

بوبین کمپرسور کولر خودرو

بوبین بخشی از کمپرسور کولر خودرو است. کمپرسور در واقع علت اصلی خنک شدن ماشین است که از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده است. بوبین نیز یکی از این بخش‌ها است که یک قطعه الکترومکانیکی است. این قطعه در انواع مختلفی از مدار‌ها استفاده می‌شود، اما بیش‌ترین استفاده بوبین در مدار‌هایی است که با توان‌های بسیار بالا کار می‌کنند.

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابی‌ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم آچاره

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابی‌ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم آچاره

 

 بوبین کمپرسور کولر خودرو

بوبین درواقع یک سیم است. این سیم به صورت سیم پیچ دور یک هسته مغناطیسی پیچانده شده است. این سیم پیچ در یک مدار قرار دارد و با عبور جریان از آن، می‌دانی مغناطیسی در اطراف و مرکز سیم پیج به وجود می‌آید. اندازه این میدان تقریباً در تمام سطح سیم پیچ یکنواخت است اما اندازه آن در مرکز هسته بیش‌تر است. همین میدان مغناطیسی ساده باعث می‌شود تا کاربرد‌های بوبین بسیار زیاد باشد و در مکان‌ها و شرایط مختلفی از آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال بوبین کاربردی به عنوان آهنربا، سوئیچ و آنتن بی‌سیم دارد. دانستن علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو می‌تواند کمک بزرگی برای حل این مشکل و تعمیر بوبین باشد.

عملکرد بوبین چگونه است؟

علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو گوناگون هستند و به همین دلیل برای تعمیر بوبین بر اساس این علائم، دانستن نحوه عملکرد بوبین ضروری است. عملکرد بوبین کاملاً ساده است و بر اساس اصول الکترومغناطیسی است. بوبین بر این اساس کار می‌کند که عبور جریان از یک سیم پیچ با هسته فلزی، باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی دور هسته می‌شود. این میدان بدون هسته فلزی نیز ایجاد می‌شود اما قرار دادن هسته فلزی داخل هسته، می‌تواند باعث القای جریان بیش‌تر و در نتیجه ایجاد میدان قوی‌تر می‌شود.

سوئیچ بوبینی

سوئیچ بوبینی نوعی از بوبین‌ها است که در مدار‌های با توان‌های بسیار بالا استفاده می‌شود. از این بوبین‌ها به عنوان سوئیچ برای جریان‌های بسیار بالا استفاده می‌شود. مدار‌هایی که توان بالایی دارند، شامل یک سوئیچ بوبینی هستند که عملکرد آن بر اساس قوانین مغناطیسی است. از این سوئیچ استفاده می‌شود که جریان مدار از راه دور کنترل شود. در نتیجه در کولر خودرو، استفاده از بوبین باعث می‌شود تا تغییر درجه کولر یا فشردن دکمه پاور آن، منجر به تغییر میزان باد کولر یا خاموش و روشن شدن آن شود. این دکمه در واقع همان سوئیچ بوبین است که از راه دور باعث تغییر میزان جریان کمپرسور کولر می‌شود. عملکرد بوبین به این صورت است که بوبین با یک جریان کم باعث ایجاد میدان مغناطیسی شده و این میدان روی سوئیچ اثر می‌گذارد.

خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو

علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو چیست؟

علائم بوبین کمپرسور کولر خودرو گسترده نیستند. به دلیل این که این قطعه در کمپرسور وظایف زیادی ندارد، خرابی آن باعث بروز علائم زیادی نمی‌شوند. خرابی بوبین در کمپرسور کولر خودرو می‌تواند باعث شود تا کولر روشن یا خاموش نشود. از علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو این است که کولر با فشردن دکمه یا بالا بردن درجه روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند. این موضوع می‌تواند به دلیل خرابی سوئیچ بوبین باشد. این خرابی باعث می‌شود تا سوئیچ جریان را به درستی به کمپرسور کولر خودرو ارسال نکند. در نتیجه کولر روشن نمی‌شود.

کم شدن باد کولر از علائم دیگر خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو است. خرابی بوبین ممکن است باعث شود تا این قطعه جریان را به درستی به کمپرسور ارسال نکند، در نتیجه کولر خودرو به درستی کار نمی‌کند و ممکن است میزان بادی که در داخل ماشین تولید می‌شود، کم‌تر شود.

کار نکردن فن کولر از دیگر علائم خرابی بوبین کمپرسور کولر خودرو است. هنگامی که بوبین خراب می‌شود، جریانی که به کمپرسور ارسال می‌شود، دچار مشکل شده و ممکن است قطع یا کم شود. از طرفی کمپرسور به فن کولر و قطعات دیگر متصل است و جریان کم در کمپرسور منجر به کارنکردن باقی قطعات می‌شود. در نتیجه ممکن است فن کولر کار نکند و بادی داخل ماشین نیاید. اگر کمپرسور خودرو شما قطع و وصل می‌شود توصیه می‌کنم این مقاله علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر خودرو چیست؟

مطالعه کنید

 

3.2/5 - (42 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. سلام آیا میشه در کامیونها که دارای برق ۲۴ ولت هستند از بوبین ۱۲ ولت استفاده کرد

  2. سلام وقت بخیر
    پژو ۴۰۵ دارم
    ماشینم رو وقتی روشن میکنم دو سه ثاتیه بعدش یهو دورتند شروع میکنه بکار کردن و قطع نمیشه
    بردم تست نگاه کردن هم فشنگی ها سالم بودن
    هم رله فن ها
    ولی هیچجوری قطع نمیشه فن
    بجز اینکه وقتی سوکتی ک به کندانسور کولر وصله اون رو در میاری درست میشه ک البته اوت موقع دیگه کولر ماشین کار نمیکنه
    ممنون میشم راهنماییم کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا