برق خودرو برق خودرو

علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین چیست؟

خودروبرق خودرو

از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی ما آن را به چهار دسته کلی تقسیم می‌کنیم. این مشکل می‌تواند به راحتی و با بررسی دقیق توسط شما یا یک فرد متخصص حل شود. البته گاهی این مشکل فقط به از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین ختم نمی‌شود، بلکه شما همواره شاهد ریست شدن ساعت ماشین هستيد. ما در این خصوص تمام نکات و مواردی که باید بدانید را به شما توضیح خواهیم داد. تا پایان متن همراه ما باشید تا علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین را متوجه شده و برای رفع این مشکل اقدام کنید.

علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین

همان‌طور که اشاره کردیم، علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین به ۴ دسته تقسیم می‌شود:

  1. فیوز
  2. باتری
  3. سیم کشی
  4. وجود اتصالی در سیستم شما

توجه کنید این موارد علاوه‌بر علت از افتادن ساعت و ضبط ماشین، دلیل ری‌استارت شدن ساعت ماشین نیز هستند.

علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین

فیوز

یکی از موارد رایج در از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین فیوز است. با توجه به مدل ماشین شما، ممکن است جای جعبه فیوز در ماشین متفاوت باشد. در مدل پراید معمولا جعبه فیوز پراید زیر فرمان ماشین و در سمت چپ آن قرار دارد. توجه کنید وقتی ماشین خاموش است آن را بررسی کنید. معمولا سوختن فیوز این مشکل را به وجود می‌آورد.

اگر جعبه زیر فرمان و فیوز‌های آن مشکلی نداشتند باید فیوز پشت ضبط و ساعت را بررسی کنید. گاهی به دلیل استفاده زیاد از فندک ماشین، در مدل پراید، سوختن فیوز مشکل ایجاد می‌کند. توجه کنید در برخی مدل‌ها ضبط، ساعت، رادیو و فندک ماشین اتصالات مشترک دارند. در صورتی که شما از فندک ماشین زیاد استفاده کنید این اتصالات و فیوز دچار مشکل می‌شوند. اگر مشکل فیوز را بر‌طرف کردید و باز هم ساعت ماشین دردسر برای شما به وجود اورد؛ باید برای بررسی وجود اتصالی ماشین خود را نزد یک فرد متخصص در این زمینه ببرید.
برق خودرو
برق خودرو

باتری

علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین می‌تواند باتری ماشین شما باشد. برای این که از این مورد مطمئن شوید باید اتصالات پایانه‌ی باتری را به خوبی بررسی کنید تا اتصالی نداشته باشند. اگر مشکلی در سلامت باتری و پايانه‌های آن وجود نداشت باید شارژ باتری را بررسی کنید.

گاهی به دلیل هوای سرد، خاموش بودن ماشین برای مدتی و یا کار نکردن ماشین این اتفاق می‌افتد. اگر شارژ آن کم بوده و خالی شده باشد ممکن است ساعت و ضبط ماشین برای مدتی روشن نشوند یا ساعت ری‌استارت شود. توجه کنید اگر مدام ساعت ماشین ری‌استارت می‌شود ممکن است مشکل از اتصالات باتری باشد؛ بهتر است آن را بررسی کنید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

باتری

سیم کشی ماشين

یکی از دلایل از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین وجود مشکل در سیم کشی است. اگر اتصالات مربوط به باتری و ساعت ماشین از هم جدا شده باشند ممکن است ساعت ماشین شما خاموش شود و یا مدام ری‌استارت شود. برای پیدا کردن این مشکل در اتصالات باید از ابزار مخصوصی استفاده کنید و یا از یک مکانیک متخصص کمک بخواهيد. توجه کنید هنگام بررسی نکات ايمنی را رعایت کنید.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

وجود اتصالی در سیستم ماشین شما

در ماشین‌هایی مانند پرايد بیشتر علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین به دلیل وجود اتصالی و یا سوختن فیوز است. همانطور که بالاتر گفته شد اگر پس از دو بار تعویض فیوز، دوباره ساعت و ضبط ماشین از کار افتاد باید برای بررسی وجود اتصالی ماشین خود را نزد یک مکانيک با تجربه ببرید. ممکن است هنگام استارت زدن ماشین برق آن قطع و وصل شود و به دلیل کثیف بودن و یا محکم نبودن اتصالات ساعت و ضبط ماشین خاموش و روشن شوند.

اگر هیچ یک از این موارد علت از کار افتادن ساعت و ضبط ماشین نبودند بهتر است برای بررسی بیشتر ماشین خود را نزد مکانیک ماهر ببرید.

4.1/5 - (75 امتیاز)

84 دیدگاه

      1. سلام چند وقت پیش پراید از توی دیوار خریدم ساعت وسطش داشبوردش فابریک نبود سرعت و تاریخ هم نشون میده چند وقته ساعتش همیشه ریستارت میشه دیگه هیچ کارایی نداره چیکارش کنم ؟

        1. سلام وقت بخیر. احتمال زیاد یا فیوز سوزوندین یا سیم کشی برق ثابت ساعت قطع شده.

    1. سلام خسته نباشی
      من داشتم فندک ماشین یه سیم داره داشتم اون رو وصل می کردم ماشین هم روشن بود یهو ضبط و ساعت ماشین خاموش شد و دیگه روشن نشد چیکار کنم؟؟؟؟؟

      1. سلام دوست عزیز
        احتمالا سیم کشی اتصال کرده اب شده بهتره ماشین دست نخوره مستقیم بره تعمیرگاه تا سیم کشی چک بشه

          1. با سلام، مشکل شما اتصالی در مغزی سوئیچ است که باید حل شود.

      1. سلام من یه تیبا کار کرده خریدم وقتی ماشینو روشن میکنم دکمه های ضبط روشن میشه اما صفحه دیجیتال ضبط و ساعت دیجیتال چیزی نمیفتع و روشن نمیشه و تا حالا موفث نشدم ضبطمو راه بندازم..

  1. سلام ساعت خودروی من وقتی میخوام تنظیم کنم دکمه دقیقه کهMهست کار نمیکنه و نمیبره جلو اما دکمه Hساعتی میبره جلو درسته مشکل از چیست؟

      1. سلام کوییک صفر ساعت اول کار می‌کرد اما الان قطع شده چند روز تحویل گرفتم .خواستم تنظیم کنم ک فرصت نشد از همون موقع خاموش شده

  2. سلام پراید دارم وقتی کولر رو روشن میکنم صدای ضبط به خش خش شدید میفته و یا خیلی خیلی ضعیف میشه ولی وقتی کولر خاموشه قشنگ کار میکنه. به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه

    1. با سلام برق خودرو شما ضعیف شده است در قدم اول از کابل تقویت اتصال منفی از باطری به بدنه استفاده کنید. مشکل خودرو 99 درصد حل میشود. و حتما سر باطری هارو با سنباده و آب جوش شیرین تمیز کنید تا سولفاته زدایی شود.

  3. سلام بنده مدتی هستش که روی پراید کاربراتوری ام کابل تقویت منفی نصب کردم، اما از وقتی این کارو انجام دادم هنگام حرکت ضبط و ساعت ماشین ریست میشه! و تنظیماتش بهم میخوره، چیکار باید انجام بدم؟؟ در حالی که کابل تقویت منفی رو جدا میکنم این مشکل پیش نمیاد! ممنون

    1. با سلام، این ایراد خیلی نادر است و همیشه با اضافه کردن کابل منفی تقویتی وضعیت برق خودرو بهتر می‌شود. با این حال شما کابل خریداری شده را حذف کنید تا ضبط ریست نشود.

      1. سلام ساعت ماشین من خاموش نمیشه حتی وقتی ماشین رو خاموش و قفل میکنمم باز روشن این موضوع باعث میشه باتری ماشین خالی شه
        چیکار کنم؟؟

  4. سلام یاعت سمند من چند روز خاموش شده فیوز هم چک کردم سالمه فقط خود ساعت رو باز کردم متوجه شدم از داخل خود سیستم برد ساعت اتصالی کرده تعمیر میکنن یا باید تعویض کنم. بعد میدونید قیمتش چنده ممنون

    1. سلام. قطعات الکترونیکی تعویض شوند بهتر است چ.ن احتمال اتصالی وجود دارد. توصیه می‌شود ساعت ماشین به طور کامل تعویض شود.

  5. سلام
    ساعت ماشین من ریست میشه و قادر به تنظیم شدن نیست و صفحه نمایش ظبط هم روی ساعت هست به طور کل نوشته های مربوط به ظبط رو نمایش نمیده ولی ظبطم کار میکرد ولی الان چند روزی هست که ظبط هم از کار افتاده ساعت هم مدام ریست میشه به نظر شما مشکل چیه؟؟ ماشین کوییک هست

    1. سلام. اول باید برق خودرو با دستگاه چک بشود، دوم قسمت رگلاژ احتمالا ایراد داره اگه سالم بود ساعت باید تعویض بشود.

  6. سلام و وقت بخیر
    ساعت تیبا من کار میکنه ولی اعداد را ناقص نشان میده ، مشکل چیه باید عوض بشه یا قابل تعمیره

    1. سلام، این ایراد شایع است و بخاطر مشکلات طراحی بوجود می‌آید. ساعت ماشین باید عوض شود؛ قبل از تعویض باید با دستگاه دیاگ چک شود.

    2. ساعت را باز کن و ال سی دی آن را به مدار داخل ساعت محکم کن یا کمی جابجا کن تا درست بشه

  7. سلام ماشینه من وقتی ظبط رو روشن میکنم صداش یخورده زیاد میکنم خاموش میشه و با اون ساعت و قفل مرکزی و چراغ داخل اتاق قطع میشه بعد از مدتی خودش وصل میشه. فیوز ها هم سالم هستن. اتصال منفی به بدنه هم وصل کردم درست نشد

    1. با سلام، به دلیل ضعیف بودن سیم کشی و اتصالی در قسمت بلند گوها سیم کشی داغ کرده و از کار میفتد. باطری ساز باید تمام سیم کشی‌های بلندگو را چک کند.

  8. سلام وقت بخیر
    ماشین ۲۰۷ صفر گرفتم با هر بار استارت ساعت ریست میشه و از ۰۰.۰۰ شروع میکنه به حرکت بردم نمایندگی بعد یک ماه گفتن bcm مشکل داره عوض کردن بازم مشکل حل نشد
    به نظرتون مشکل چی هست؟ میخوام به شکل آزاد مشکل حل کنم گارانتی بخوره تو سرشون

    1. با سلام، در قسمت سوئیچ خودرو احتمالا مشکل قطعی برق وجود دارد که زمانی که استارت مجدد می‌زنید ساعت ریست می‌شود و زمانی که سوئیچ بسته است برق کامل از پشت ساعت قطع می‌شود. بطور کلی مشکلی در سوئیچ و پشت ساعت می‌تواند و جود داشته باشد.

      1. ریموت اول قطعی داشت با تاخیر در باز و بسته میشد که اونم عوض کرد نمایندگی ولی این مشکل کماکان مونده
        میتونیم با شما هماهنگ کنیم جهت بررسی و تعمیر؟

  9. سلام ساعت و ضبط و چراغ سقف همزمان با هم خاموش شده است چراغ سقف رو هم عوض کردم مشکل رفع نشد جعبه فیوز را هم چک کردم مشکلی نداشت فیوز ها سالم بودند پیش باطری سازماهر هم بردم نفهمید ایراد از کجاست به نظرتون مشکل از سیم کشی باشه

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال قوی برق یک سره از سمت پنل ضبط پشت پنل حدس میزنم دسته سیم هایی که از اون قسمت عبور میکنن باهم برخورد کردن

  10. با سلام من پراید دارم و ماشینم چند روز پیش باتری خالی کرد وقتی الان روشن میکنم ساعت ماشین از کار افتاده و چیزی رو نشون نمیده
    مشکل از چیه ؟

    1. با سلام، فیوز اصلی و فیوز ساعت را چک کنید. در صورت سوخته بودن عوض کنید.

  11. ساعت کروز برای تیبا خریدم.
    امشب نصبش کردم.
    اما وقتی ماشین خاموشه ساعت کار نمیکنه!
    یعنی اگه ساعت ۲۰:۱۵ باشه و ماشین رو خاموش کنم؛نیم ساعت بعد ماشین رو روشن کنم ساعت از همون ۲۰:۱۵ ادامه میده!!
    ساعت خرابه یا اشتباه نصب شده؟

    1. درود، کسی که نصب کرده باید بررسی کند تا مثبت را عوض کند. احتمالا برق مثبت ازساعت گرفته شده و این مشکل پیش آمده.

    2. با سلام، کسی که نصب کرده باید آن را بررسی کند . احتمالا برق مثبت را ازساعت گرفته و این مشکل بوجود آمده.

    1. با سلام، اولین علت کار نکردن ساعت، پریدن فیوژ ماشین یا شل شدن آن است. حتما با لامپ تست آن را بررسی کنید. در صورت حل نشدن مشکل به سیم کشی پشت پنل مراجعه کنید. در صورت برقرار بودن اتصالات مادربرد را چک کنید. مشکل به باتری ساعت ارتباطی ندارد.

      1. با سلام من ماشینم رو خاموش قفل میکنم ضبط خاموش نمیشه مدام روشنه نه به گوشی وصل میشه ن چیزی

      2. سلام، ماشین من تیبا س و امروز که روشن کردم عدد کیلومتر رو نصفه نشون میده، لطفا راهنمایی کنید. ساعت و ضبط هم مشکل نداره

  12. باسلام مناسبت دارم هر موقع بخاری روشن میکنم ظبط ماشین از کار می افته و با برداشتن سر باطری درست میشه ممنون میشم منو راهنمایی کنید سپاس

  13. سلام ماشین صفره ساعت و تاریخ ماشین مدام ریست می شه بلندگوهای ضبط مدام قطع می شه الان هم که کلا ضبط ماشین هنگ کرده پیغام گودبای رو صفحه نمایشه ماشین کوییک هست

  14. سلام
    من ریموت ۲۰۶ رو بیرون آوردم برای تمیزکاری چون بعضی دکمه‌ها کار نمیکرد وقتی جا زدم برق پخش و ساعت قطع شد آیا فیوز سوخته یا مشکل دیگه‌ایی وجود داره؟

  15. سلام وقت بخیر جناب ساعت ماشین پراید دکمه تنظیمش سالمه.وقتی تنظیم میکنم بعد از چند دقیقه ریسیت میشه دوباره تنظیم میکنم دوباره این اتفاق میفته مشکل از چیست

    1. با سلام، احتمال قوی مشکل قطعی برق است. سر باطری می‌تواند شل باشد، چک کنید. در صورت سولفات زدن با آب جوش شیرین یا نوشابه یا آب جوش مسواک تمیز کنید.

    1. درود، بستگی به مارک ضبط دارد ولی اینطور وقت‌ها نیاز به آپدیت دارد. توسط ضبط ساز باید باز شده و به نمایندگی ارسال شود تا آپدیت و نصب شود.

  16. سلام ممنونم از مطلبتون
    یه ماشین کوییک دارم که بعد از تعویض باطری پخش از کار افتاده ولی ساعت کار میکنه، البته با روشن کردن چراغ ماشین بک لایت دکمه های پخش هم روشن‌میشن ولی پخش روشن نمیشه
    مشکل چی میتونه باشه؟

    1. با سلام، بهتر است ماشینتان توسط ضبط ساز بررسی بشه اما خ.دتان هم می‌توانید کابل مثبت باتری را بردارید و مجدد ببندید. احتمال درست شدن ماشین وجود دارد.

  17. سلام وخسته نباشید
    ماشین تیبا دارم و ساعتش خاموش شده ایا مثل ساعت مچی باطری کوچک قابل تعویض داره ؟

    1. با سلام، اولین علت کار نکردن ساعت، پریدن فیوژ ماشین یا شل شدن آن است. حتما با لامپ تست آن را بررسی کنید. در صورت حل نشدن مشکل به سیم کشی پشت پنل مراجعه کنید. در صورت برقرار بودن اتصالات مادربرد را چک کنید. مشکل به باتری ساعت ارتباطی ندارد.

  18. سلام، پراید ۱۳۱مدل۹۳ دارم ،باند های فابریک خودش رو داره وصلن، ۲تا باند مکسیدر خریدم و خودم نصب کردم، اولش کار میکرد ولی بعدش صبط روشن نشد
    فیوز پشت ضبط رو عوض کردم درست شد،
    اما دوباره بعد چن روزضبط رو خاموش کردم و خاستم دوباره روشن کنم اما نشد
    احتمالا باز فیوز سوزانده
    علت سوختن فیوز چیه؟

  19. سلام وقت بخیر
    مدتیست زمانی که ماشین را روشن میکنم ضبط ، شیشه بالابرها جای فندکی و فن کولر و بخاری برقش قطع میشه یا بعد از چند دقیقه مجددا وصل میشه یا با خاموش و روشن کردن خودرو وصل میشه دیاگ هم زدم هیچ خطایی نشان نمیده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    مدل ماشین ۲۰۶ وی ۸ مدل ۹۷

  20. سلام داشتم چراغ داشبورد رو عوض میکردم که یکهو ضبط ماشین ، کولر ماشین ، چراغ سقفی کوچیک ، چراغ داشبورد ، بد کار کردن ماشین ، فن یکسره ، این. اتفاق ها افتاد
    در ضمن ماشین پژو پارس tu5 هستش
    لطفاً راهنمایی کنید

    1. با سلام، متاسفانه نباید دست می‌زنید کل سیم کشی داخل اتاق اتصالی کرده. لطفاً بیشتر کاری انجام ندهید. به باتری‌سازی مراجعه کنید. با چراغ و ضبط خاموش کولر هم نزنید.

  21. سلام
    ضبط ماشینم به محض این که استارت میزنم ریست میشه مثلاً ساعتش صفر میشه
    البته ساعت هم بعضی اوقات چند دقیقه بعد از روشن شدن ماشین روشن میشه و البته اگه رو on باشم با استارت ساعت خاموش و روشن میشه
    جالبه وقتی ماشین خاموش یا روی on هست امتحان کردن ساعت ضبط مشکل نداره یعنی ساعت رو تنظیم میکنم و ضبط و خاموش می کنم و بعد روشن مشکل نداره ولی همین که استارت بزنم ریست میشه
    یا اگه ماشین خاموشه ضبط رو روشن کنم بذارم رو on ضبط روشن می مونه ولی اگه استارت بزنم ضبط خاموش میشه و باید دوباره روشن کنم که البته ریست شده

  22. سلام دوستان مانیتور خودرو برای اینکه با باز بسته کردن سوییچ ماشین خاموش روشن نشه یا به اصطلاح ریست نشه باید چیکار کنم آیا راهی هست ؟
    یا اینکه مداری بذارم سراهش ممنون میشم راهنمایی کنید

  23. سلام ساعتو چراغ اتاق وضبطم روشن نمیشه ماشینم پرایده فیوزها سالمند درضمن کلیدلادری پشت امپر کمنوره درباز میشه پرنور ولی درها که بسته میسه ساعت با کمنوری لادری اونم کم نور روشن میشه چکاکنم

  24. سلام ساینا 99 دارد هنگام تمیز نمودن جا فندکی برق ساعت رادیو شیشه عقب به دلیل اتصالی قطع شد فیوز 15 زیرزیر فرمان سوخته بود عوض کردم باز برق ندارد لطفا راهنمایی کنید دونفر برق کار هم بردم بعد از چک فیوزهای زیر فرمان گفت نمی دانیم

  25. سلام خسته نباشید ماشین تیبا 95تامسافتی ماشین کارکرده بعدازتوقف چند دقیقه‌ای ماشین خاموش کردم بعدکه استارت زدم روشن شدضبط وساعت ماشین خاموش هست کولرماشین هم سرد نمیکنه روA/Cنمیره تاچنددقیقه بعدکه ضبط باساعت روشن شدبعدکولر سردمیکنه دلیلش چیست باتشکر

  26. سلام خسته نباشید .خودرو من کوییک هست. تقریبا یکساله دارم. تو این یکسال 5 6 بار ضبط و ساعت ریست شده بعضی وقتا ساعت. دیگه خسته شدم از تنظیم مجدد ضبط خاموشش کردم. یه شب که دنده عقب گرفتم که حرکت کنم متوجه شدم یه برق قوی اول میاد تو ضبط ماشین اگه این کار دفعه بعد تکرار کنم. برق ضعیفتر میشه و اگه چند ثانیه صبر کنم برق پشت ضبط دوباره قوی میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  27. سلام خسته نباشید یکساله ماشین خریدم ساعتش همون موقع خاموش بوده و بنظرتون مشکل چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم پاسخ سوالم بدید

  28. با سلام.ساعت ساینا مدل 1400 از روزی که خریدم بعد از چند ماه کارکردن میسوزه تا حالا 4 بار عوض کردم.دلیلش چی میتونه باشه؟ ممنون

  29. سلام وقت بخیر
    ساعت پراید من گاهی اوقات وصل میشه و گاهی اوقات قطع می گردد ولی تنظیم آن از بین نمی رود و وقتی نمایش داده می شود دقیق هست و البته مدتی هم هست که کم نور شده ممنون راهنمایی فرمایید

  30. سلام من وقتی ازفندکی استفاده میکنم ضبط وساغت خاموش میشن وقتی شارژریافندک روخارج میکنم دوباره روشن میشه میشه بفرماییداشکال ازکجاست

  31. سلام
    ضبط ماشینم کار میکنه اما صدایی نمیاد
    بعد درستش میکنم ولی باز خاموش میشه همین میشه
    صدا نمیاد یا روشن نمیشه

  32. سلام ماشین من نیسان پیکاپ هستش ضبط با گرفتن ترمز قطع و وصل میشد ولی این بار هنگ کرده و به جا فندکی هم برق نمیاد مشکل از چی هستش

    1. سلام وقت بخیر. سیم کشی ضبط با ترمز اتصالی کرده. فندکی یا فیوزش سوخته یا فندکی خراب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید