قیمت ریمپ پژو 405

خودروتست دیاگ و ریمپ ECU

ریمپ (remap) خودرو می‌تواند برای خیلی‌ها بحث نویی باشد و ندانند چیست، بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره ریمپ، و به‌خصوص ریمپ پژو ۴۰۵ صحبت کنیم تا با هرچیزی که درباره آن لازم دارید آشنا بشوید. در طی صحبتمان، به مزایا و معایب ری‌مپ کردن خودرو می‌پردازیم و صفر تا صد آن را بررسی می‌کنیم. در پایان هر سوالی برایتان پیش آمد، در قسمت نظرات مطرح کنید. پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات آچاره درباره سرویس و نگهداری خودرو را از دست ندهید.

ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو (remap ECU) یک جور تنظیمات و برنامه ریزی مجدد نرم افزاری است. با این کار، ماشین شما حداکثر راندمان را پیدا خواهد کرد. درواقع، ریمپ ایسیو جایگاه مپ ایسیو را می‌گیرد و بدین طریق شما شاهد تغییرات قابل توجهی خواهید بود. شتاب ماشین افزایش پیدا می‌کند، مصرف سوخت کمتر می‌شود و خیلی تغییرات دیگر در اجزای مختلف ماشین.

راندمان خودرو با ریمپ شدن بالاتر می رود

ایسیو ECU چیست؟

کامپیوتری که عملکرد موتور را مدیریت می‌کند، ایسیو نام دارد. قبل از این که خودرو به بازار عرضه شود، تنظیمات مورد نظر در کارخانه روی آن صورت می‌گیرد.

ریمپ انواع خودروهای داخلی و خارجی . ریمپ پراید . ریمپ پژو ۲۰۶ و ریمپ پژو ۴۰۵

در این تنظیمات کارخانه‌ای، شرایط گوناگونی اعم از وضعیت آب و هوا، محدودیت‌ها و همچنین کیفیت سوخت در نظر گرفته نمی‌شود و همین مسئله ممکن است استفاده از خودرو را در شرایط جغرافیایی خاصی ناخوشایند کند. در این وضع ممکن است مالک خودرو تصمیم بگیرد که در تنظیمات دست برده و آنها را تغییر دهد. در این زمان او باید خودرو را ریمپ کند. هنگامی که خودرو را ریمپ کنید، می‌توانید همه‌ی این شرایط جوی، جغرافیایی و … را طوری ترتیب دهید که مصرف سوخت خودروتان بهینه شده، و همچنین شتاب آن بهتر شود. همچنین ریمپ کردن از میزان ناک هم می‌کاهد.

ایرادات تنظیمات کارخانه‌ای

موتور خودروهای ایرانی مانند ماشین‌های ایران خودرو یا سایپا، از پایه ضعیف هستند. در تنظیمات پایه‌ای، از موتورهایی استفاده می‌شود که تنظیم یورو ۵ ندارند. دیگر دلیل این است که کالیبراسیون ایسیوهایی که تنظیم کارخانه هستند، نیاز به بنزین سوپر دارند. گیر آوردن بنزین سوپر کاری سخت است و خیلی جاها در دسترس نیست. همچنین قیمت بالای آن باعث می‌شود که خیلی‌ها توان پرداخت آن را نداشته باشند.

تاثیرات استفاده از بنزین معمولی

ماشین دچار افت کشش می‌شود. ممکن است احتراق ناقص رخ دهد. دیگر این که کوبش موتور ایجاد می‌شود.

مشخصات پژو ۴۰۵

  • حجم موتور پژو ۴۰۵ ۱۷۶۱ است. توان موتور این خودرو، ۱۰۰ اسب بخار می‌باشد.
  • گشتاور موتور ۱۵۳ نیوتن بر متر است.
  • دارای ۸ سوپاپ می‌باشد.
  • شتاب صفر تا صد، ۱۱ ثانیه است.
  • حداکثر توان تا ۱۹۰ می‌رسد.

در پژو ۴۰۵ چه ایسیوهایی استفاده شده است؟

  1. زیمنس
  2. SAT
  3. ساژم ۲۰۰۰ اس
  4. بوش 4.4

ریمپ پژو ۴۰۵ چه فایده‌‎ای دارد؟

با ریمپ این خودرو، توان و شتابش زیادتر می‌شود. همچنین، در سیستم‌های دریچه گاز برقی کپ رفع می‌شود. کپ اولیه را هم از دست می‌دهد.

آموزش ریمپ خودرو

خودرو با سوخت رایج خود سازگار می‌شود و دمای فن به طور نامحسوسی کاهش پیدا می‌کند. بدین ترتیب سرسیلندرها حفظ شده و از سوختن واشر پیشگیری می‌شود. دیگر این که، سرعت خودرو بیشتر شده و محدودیتی برایش ایجاد نمی‌شود. همچنین، محدوده کاتاف آن بیشتر می‌شود.

چه دلایلی برای ریمپ پژو ۴۰۵ وجود دارد و ایسیوها چه عیب‌هایی دارند؟

ایسیو زیمنس کم‌توان‌ترین موتور را دارد. در خودروهای مدل یورو۴، چون که کاتالیزورهای بزرگتر قرار گرفته‌اند، موتور نمی‌تواند کار کند. دمای فن زیاد است. وقتی دور موتور بالا می‌رود، موتور کشش کافی را ندارد. مصرف سوخت به شدت بالاست.

ایسیو S.SAT چینی است و پر از ایراد! مصرف سوختش سرسام آور است و سنسورهای آن زود به زود آسیب می‌بینند. همچنین دور موتور دیر برمی‌گردد و این مسئله در زمان‌های اوج ترافیک برای رانندگان آزاردهنده است. کالیبراسیون این ایسیو ایراد دارد و به همین دلیل قدرت و گشتاور آن کافی نیست. اگر پدال را ناگهان و با قدرت بفشارید، واکنشی که باید داشته باشد را ندارد.

ایسیو ساژم هم مصرف سوخت بالایی دارد. دمای بالایی دارد و این مورد می‌تواند به واشرها آسیب بزند.

ایسیو بوش M7.4.4 دمای زیادی دارد. موتور این ایسیو هنگام گاز دادن کم‌توان است و مصرف سوختش خیلی زیاد است. همچنین با ضعف‌هایی که دارد باعث ناک موتور می‌شود.

قیمت ریمپ پژو ۴۰۵

عملیات ریمپ توسط متخصصان زمان چندانی نمی‌برد. هزینه‌ی ریمپ کردن این خودرو، در حال حاضر چیزی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد. این مبلغ سال به سال تغییر می‌کند و میزان ثابتی نخواهد داشت. همچنین اگر خودروی دیگر غیر از پژو ۴۰۵ دارید ممکن است هزینه باز هم متفاوت باشد. هزینه‌ی ریمپ خودروهای خارجی، بالاتر از خودرو‌های داخلی می‌باشد.

آیا ریمپ ۴۰۵ تاثیری بر معاینه فنی دارد؟

معاینه فنی مرتبط به سیستم سوخت رسانی است. اگر این سیستم مشکلی نداشته باشد، خودرو معاینه فنی را پاس می‌کند. متخصصان ریمپ کردن خودرو، حواسشان به معاینه فنی و میزان حساسیت آن بوده و طوری خودرو را برنامه‌ریزی می‌کنند که مشکلی پیش نیاید و از مرزبندی‌ها فراتر نروند.

آیا ریمپ برای خودرو ضرری هم دارد؟

این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ریمپ شدن خودرو تمام مشکلات آن را حل نمی‌کند. پس اگر خودرو درست نگه‌داری نشود، یا از قبل، سلامت کافی را نداشته باشد، با ریمپ شدن معجزه‌ای رخ نمی‌دهد.

ریمپ قادر است که روند مصرف سوخت را بهبود ببخشد، ایرادات نرم‌افزاری ماشین را اصلاح کند، و موتور را ارتقا بدهد. اما از آن سو، نیاز به مراقبت‌هایی هم هست تا بهترین راندمان را شاهد باشید.

سیستم خودرو را ارتقا دهید. با ریمپ آن راندمان کلی خودرو بهتر می‌شود. مصرف سوخت بهینه می‌شود. تعمیرکاران آچاره آماده ارائه خدمات در محل

اگر پژو ۴۰۵ ریمپ شود گارانتی آن لغو می‌شود؟

این اتفاق نمی‌افتد. برای ریمپ کردن نیازی نیست که ایسیو گشوده شود. نمود بیرونی هم ندارد. پس این فرآیند تاثیری بر روی گارانتی نخواهد گذاشت. اما حواستان باشد که نمایندگی، برای این که تعهد گارانتی را لغو کند، می‌تواند از بهانه ریمپ به نفع خود استفاده کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به همه ابعاد ریمپ پرداختیم. اگر حس می‌کنید خودروتان نیاز به ریمپ شدن دارد در انجام آن تعلل نکنید چرا که مزایای این کار بیشتر از معایب آن است. اما پیش از آن، از سلامت کامل خودرو نیست مطمئن باشید. برای انجام هر کار خدماتی دیگری، مانند تعویض بخشی در خودرو یا تعمیر آن، همچنین برای مشاوره گرفتن درباره خدمات تعمیراتی می‌توانید روی تعمیرکاران آچاره حساب کنید. برای ارتباط با ما می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن آچاره اقدام کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

3.7/5 - (11 امتیاز)

12 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    ماشین من روغن سوزی داره.
    مشکلی نداره برای ریمپ کردن؟

        1. سلام. بستگی به نوع دستگاه و نوع مهارت باطری ساز دارد اما در کل توصیه نمی‌شود.

  2. سلام خسته نباشید آیا ریمپ کردن برای موتور ضرر نداره یعنی به موتور فشار نمیاره در ضمن واشر که میسوزونه آیا با ریمپ کردن درست میشه برای ۴۰۵ میگم

    1. سلام، اگر یخچالتان خاموش باشد مشکل خاصی برای آن پیش نخواهد آمد نگران نباشید.

    2. با سلام. جواب این سؤال هم بله و هم خیر است در صورتی که ریمپ در ست و اصولی تنظیم شده باشد برای سلامت موتور مفید است اما اگر درست تنظیم نشده باشد باعث خسارت‌های زیادی می‌شود اگر در شهر تردد زیادی دارید توصیه می‌شود از ریمپ استفاده نکنید.

  3. 405ecu ساژم هست و همان طور که گفتید دمای بالایی دارد اگر ریمپ ش کنیم مشکل دمای بالا بر طرف می‌شود

  4. سلام ماشین من پژو 405 هست سرسیلندر نو انداختم مهره فن سبز نو گذاشتم ولی دمای موتور زیاد هست میشه با ریمپ کردن کاری کنیم زودتر فن روشن بشه و دما از وسط بالاتر نره

  5. سلام…شماگفتید بعدازریمپ مصرف سوخت کم میشه ولی بعدازرینپ مصرف سوختم خیلی رفته بالا.‌‌‌…دلیلش چیه؟

    1. سلام وقت بخیر. نه این باور اشتباهیه. شما ریمپ که می‌کنید، شتاب ماشین بالا می‌ره طبیعتاً. شتاب که می‌ره بالا مصرفم بالا می‌ره. غیر ممکنه شتاب بالا بره مصرف پایین میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا