دوربین مدار بسته لامپی چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

برقکاریساختمانسیم‌ کشی ساختمان

دوربین مداربسته لامپی، دوربینی است که طراحی آن به لامپ حبابی و لامپ LED شباهت دارد. این شباهت به قدری است که تشخیص این دوربین‌ها از لامپ معمولی را به روندی دشوار تبدیل می‌کند. به همین دلیل از این نوع دوربین برای جاسوسی هم استفاده می‌شود. نحوه عملکرد دوربین مداربسته لامپی، همانند چشم ماهی است که باعث شده به این نوع دوربین‌ها، چشم ماهی هم گفته شود.

یکی دیگر از نام‌هایی که این دوربین با آن شناخته می‌شود، دوربین لامپی 360 درجه است؛ چراکه این دوربین قادر است تا از یک فضای گسترده به‌طور کامل تصویربرداری کند. این مدل دوربین هیچ نوع منبع جریان خاصی ندارد و با برق شهری کار می‌کند. از آنجایی که تشخیص آن‌ها از لامپ معمولی هم سخت است، برای مدیران و بخش‌های حراست یک انتخاب مناسب در نظر گرفته می‌شود. به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت‌های دوربین مدار بسته لامپی، با ادامه این مقاله از مجله آچاره همراه باشید.

قابلیت‌های دوربین مداربسته لامپی

  1. امکان ضبط کردن تصاویر دوربین مداربسته لامپی با کارت حافظه میکرو SD و بدون نیاز به دستگاه‌های DVR یا NVR
  2. ساپورت کارت حافظه میکرو SD تا حجم 64 گیگابایت
  3. امکان نگهداری فیلم و صدا تا 20 روز
  4. امکان برقراری ارتباط صوتی با محل نصب دوربین از طریق اسپیکر و میکروفون داخلی دستگاه
  5. امکان دیدن تصاویر بدون اتصال به اینترنت (انتقال تصاویر بین دوربین و موبایل از طریق hotspot انجام می‌شود.)
  6. انتقال تصویر و صدا، با کیفیت Full HD / 1080 p / دو مگاپیکسل
  7. برخورداری از سنسور تصویر CMOS و فیلتر تصویر IRCUT برای تفکیک درست رنگ
  8. دارای قابلیت دید در شب برای دیدن تصاویر باکیفیت در تاریکی مطلق
  9. دارای زوم دیجیتال 4x
  10. به محض تشخیص دادن صدا یا هر حرکتی، از طریق ایمیل یا اپلیکیشن V380 پیام هشدار ارسال می‌کند.
  11. برخورداری از قابلیت زمان‌بندی ضبط تصاویر به صورت یکسره و بدون توقف؛ یا زمان‌بندی کردن ضبط تصاویر در صورت تشخیص هر نوع تحرک به وسیله دوربین مدار بسته لامپی
  12. نشان دادن حجم کامل و حجم باقی‌مانده از کارت حافظه و برخورداری از قابلیت فرمت کردن کارت حافظه بدون خارج کردن آن از دوربین
  13. امکان نمایش تصاویر ضبط‌شده کارت حافظه درون دوربین مدار بسته لامپی از طریق وای‌فای و نزدیک شدن به دوربین؛ بدون این که لازم باشد کارت حافظه را از دوربین خارج کنید.
  14. تصاویر دوربین توسط 5 ادمین دیگر هم قابل مشاهده است.
  15. دارای قابلیت گرفتن و ذخیره کردن عکس و فیلم روی موبایل، بدون نیاز به کارت حافظه در درون دوربین مدار بسته لامپی
  16. دارای اپلیکیشن‌های اندروید و IOS
  17. امکان نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ

مطلب پیشنهادی: راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته

 دوربین مدار بسته لامپی

اصلی‌ترین ویژگی‌های دوربین مدار بسته لامپی

در این بخش برخی از اصلی‌ترین و بارزترین ویژگی‌های دوربین مداربسته لامپی را توضیح خواهیم داد.

1. ضبط تصاویر باکیفیت و متفاوت

دوربین مدار بسته لامپی می‌تواند فضا را به‌صورت 360 درجه پوشش دهد و دوربین آن قادر است تا تصاویری با کیفیتِ اس.دی معمولی تا فول.اچ.دی را ضبط کند. به همین دلیل از توانایی مانور بالایی برخوردار است و قدرت نظارت شما را هم افزایش می‌دهد.

2. قیمت دوربین مدار بسته لامپی

عوامل مختلفی می‌توانند بر روی تعیین قیمت دوربین تأثیرگذار باشد و اکثر دوربین‌ها را با توجه به امکاناتی همچون کیفیت، قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر و منبع تأمین اینترنت قیمت‌گذاری می‌کنند. در اینجا قیمت دوربین مدار بسته لامپی را براساس عوامل مهم بررسی خواهیم کرد:

  • دوربین مدار بسته بی‌سیم لامپی: این مدل از دوربین‌ها به یک منبع اینترنت وای‌فای نیاز دارند و به همین دلیل مجهز به یک گیرنده وای‌فای هستند که اینترنت را از طریق آن دریافت می‌کنند و به‌وسیله همین گیرنده، به گوشی‌های همراه متصل می‌شوند. این دوربین‌ها، به دلیل برخورداری از اینترنت پیوسته، کیفیت خوبی دارند و احتمال قطعی آن‌ها به کمترین میزان ممکن رسیده است.
  • دوربین مدار بسته لامپی سیم‌کارت‌خور: این نوع از دوربین‌ها، اینترنت موردنیازشان را از طریق سیم‌کارتی که در خود دوربین قرار می‌گیرد، دریافت می‌کنند. آن‌ها به دلیل بی‌نیازی به اینترنت وای‌فای، خیلی سخت قابل شناسایی هستند و از نظر امنیتی هم انتخاب خیلی خوبی محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر، به دلیل پرسرعت بودن اینترنت گوشی‌های همراه، تصاویر این دوربین‌ها از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار هستند.
    دوربین مداربسته لامپی دید در شب: این دوربین‌ها به گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که با امواج فروسرخ تصاویر را ضبط می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند به‌راحتی از فضاهای تاریک و بدون نور، عکس و فیلم بگیرند. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کارگاه‌ها و فضاهای زیرزمینی، استفاده از همین دوربین است.

دوربین مدار بسته

3. حافظه دوربین مدار بسته لامپی 

شما می‌توانید به‌صورت مداوم و پیوسته از دوربین لامپی استفاده کنید و در تمام طول روز، از فضای موردنظرتان فیلم بگیرید. همان‌طور که گفته شد دوربین مداربسته لامپی قابلیت ضبط تصاویری با کیفیتِ SD، VGA، HD و Full HD را دارد. به همین دلیل در این دوربین قابلیت پشتیبانی کردن از کارت‌های حافظه با حجم ۱۲۸ گیگ، ۳۲ گیگ و ۶۴ گیگ نیز اضافه شده است. دقت داشته باشید که دوربین مدار بسته لامپی، یک پورت مخصوص برای کارت حافظه دارد.

بیشتر بخوانید: تست هارد دوربین مدار بسته به صورت دستی

4. طریقه نصب دوربین مدار بسته لامپی 

نصب دوربین لامپی، شامل 2 مرحله می‌شود که این مراحل عبارتند از:

  • مرحله اول: اولین قدم در نصب دوربین، بستن آن است که همانند بستن لامپ انجام می‌شود. در این راستا فقط کافی است تا دوربین را مانند لامپ اتاق وصل کنید. با توجه به توضیحاتی که کمی قبل‌تر دادیم، بسته به نوع دوربین، بعضی از مدل‌ها به وای‌فای وصل می‌شوند و بعضی دیگر نیز با سیم‌کارت کار می‌کنند. البته بسته به نوع و مدل دوربین، شما باید اینترنت آن را تأمین کنید.
  •  مرحله دوم: در قدم بعد از نصب دوربین لامپی، باید نرم‌افزار آن را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید. نرم افزارهای این دوربین‌ها روی اندروید و IOS نصب می‌شوند. شما بعد از نصب نرم‌افزار، قادر هستید تا تصاویر دوربین را روی موبایل خود ببینید. این قابلیت، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در هر کجا که باشید، بتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی، فضای موردنظر خود را رصد کنید.

دوربین مدار بسته لامپی

5. نحوه خرید دوربین مدار بسته لامپی ارزان

برای خرید دوربین لامپی ارزان، 2 روش مختلف وجود دارد که در ادامه آها را مرور می‌کنیم:

  1. اولین روش این است که به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و دوربین خود را به صورت حضوری خریداری کنید. مشکل اصلی که در این روش وجود دارد، این است که در همه شهرها و فروشگاه‌ها امکان تهیه این دوربین وجود ندارد. از مزایای این روش نیز می‌توان به امکان تست حضوری دوربین در فروشگاه‌ها اشاره کرد.
  2. روش دوم برای خرید دوربین مداربسته لامپی، خرید اینترنتی آن است. این روش، راحت، ساده و بی‌دردسر است. همچنین در خرید اینترنتی، امکان مرجوع کردن کالا وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. از مزایای دیگر خرید به روش اینترنتی، می‌توانیم به صرفه‌جویی در زمان و هزینه اشاره کنیم.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

6. تکنولوژی‌ دوربین مدار بسته لامپی تحت شبکه (بی‌سیم)

  • تشخیص حرکت
  • انتقال صدا به صورت دو طرفه
  • ضبط کردن صدا
  • برخورداری از امکان زوم کردن دیجیتال در زمان بازبینی تصاویر
  • برخورداری از زاویه دید 360 درجه

نصب دوربین مدار بسته لامپی

قابلیت نظارت بر همه محیط با زاویه دید عریض 360 درجه

دوربین مداربسته معمولی، میدان دید کمتری داشته و به اصطلاح نقاط کور دارد. به همین دلیل برخی از قسمت‌های محیط، خارج از دید قرار می‌گیرند. در حالی که دوربین مداربسته لامپی همه نقاط یک فضا را پوشش می‌دهد و میدان دید 360 درجه دارد.

بیشتر بخوانید: تبدیل مانیتور به تلویزیون

جمع‌بندی

در صورتی که شما هم قصد خرید یک دوربین مداربسته را داشته باشید، احتمالا نام دوربین مدار بسته لامپی به گوش شما خورده است. این دوربین که به دلیل برخورداری از قابلیت‌های جذاب، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و شما با تهیه این نوع دوربین می‌توانید از تمامی این مزایا برخوردار شوید. در صورتی که شما در این روند به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، سوال خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در زمانی کوتاه از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا