برق خودرو برق خودرو

آموزش تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

خودروبرق خودرو

به واسطه پیشرفت تکنولوژی به طور روزافزون، بر تعداد وسایل رفاهی افزوده می‌شود و ریموت درب پارکینگ نیز یکی از آن‌هاست؛ اما این پیشرفت به همین جا ختم نمی‌شود و  امروزه راهکار جدیدی برای باز و بسته کردن درب پارکینگ پیش روی ما وجود دارد. با کمک پیشرفت تکنولوژی ما می‌توانیم با تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ، بدون استفاده از ریموت فیزیکی کنترل درب پارکینگ ساختمان خود را در اختیار داشته باشیم.

سوالات زیادی در این رابطه وجود دارد؛ از این رو در این مقاله از مجله آچاره تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ را به شما آموزش می‌دهیم و ویژگی‌های استفاده از این قابلیت را مرور می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

اگر برای نصب و تعمیر جک یا راه‌اندازی و رفع اختلالات ریموت درب پارکینگ نیاز به خدمات تخصصی با قیمت مناسب دارید، روی لینک ثبت سفارش جک و ریموت درب پارکینگ (فوری) کلیک کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.

آیا تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ امکان‌پذیر است؟

شما می‌توانید در چند مرحله روند تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ را پشت سر بگذارید و با تبدیل تلفن هوشمندتان به ریموت درب پارکینگ فارغ از افزایش امنیت و ایجاد راحتی بیشتر برای خودتان، می‌توانید از قابلیت‌های جدید این تکنولوژی نیز استفاده کنید.

تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

البته شما باید برای تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ برخی از اقدامات را در نظر بگیرید. عواملی همچون نسخه سیستم‌عامل تلفن هوشمند، نوع درب پارکینگ خودکار و … ممکن است در طول این روند مشکلاتی را به وجود آورند.

اما چنین محدودیت‌هایی رفع می‌شوند و استفاده از این قابلیت به راحتی امکان‌پذیر است . در ادامه طریقه تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ را می‌دهیم و سپس به بررسی مزایای استفاده از این سیستم خواهیم پرداخت.
برق خودرو
برق خودرو

دستورالعمل تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

در راستای اجرای این روند شما باید ابتدا برخی از مقدمات را فراهم کنید. نیازهای اولیه روند تبدیل تلفن هوشمند به ریموت پارکینگ به شرح ذیل هستند:

  • درب پارکینگ خودکار
  • تلفن هوشمند با سیستم‌عامل سازگار (Android ،IOS, …)

تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

همچنین باید در قدم بعد یک گیرنده (Receiver) هوشمند درب پارکینگ تهیه کنید. این گیرنده وظیفه دریافت سیگنال از تلفن همراه شما و انتقال آن به مرکز کنترل درب پارکینگ را بر عهده دارد.

بدون استفاده از این گیرنده، تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ امکان‌پذیر نیست. امروزه برندهای مختلفی این گیرنده‌ها را تولید می‌کنند و شما می‌توانید با توجه به اولویت‌های خود یک انتخاب مناسب را از بین این گزینه‌ها داشته باشید.

بهتر است گیرنده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از محصولات برندهایی که خدمات پس از فروش قابل‌قبولی را در کشور ما ارائه می‌کنند، برای پیشگیری از چالش‌های احتمالی در آینده موثر است.

مطلب پیشنهادی روش‌های اتصال تبلت به تلویزیون

البته این گیرنده‌های هوشمند صرفا دارای یک مدل نبوده و شما می‌توانید از 2 مدل بی‌سیم (Wireless) و کابلی آن استفاده کنید. در مدل‌های کابلی، گیرنده از طریق یک کابل با مرکز کنترل ارتباط برقرار خواهد کرد در صورتی که نوع بی‌سیم این گیرنده هوشمند، بدون استفاده از کابل سیگنال موردنظر را برای مرکز کنترل ارسال خواهد کرد.

بسته به مدل دربی که شما از آن به عنوان درب پارکینگ ساختمان خود استفاده می‌کنید، ممکن است کارشناسان خرید یکی از این گیرنده‌ها را به شما پیشنهاد دهند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

پس از اینکه این گیرنده هوشمند را تهیه کردید، باید آن را در موقعیتی نزدیک به درب پارکینگ نصب کنید.به این ترتیب نیازی نیست که کابل یا اتصالات دیگری وصل کنید.

اکثر مدل‌های گیرنده هوشمند با استفاده از چسب به سطح زیرین خود متصل می‌شوند در غیر این صورت شما باید این روند را با استفاده از پیچ‌گوشتی و چند پیچ پشت سر بگذارید.

نوع کابلی این گیرنده پس از جایگذاری از طریق یک کابل ارتباط خود را با مرکز کنترل برقرار می‌کند با این وجود این روند نیز زمان زیادی را صرف نخواهد کرد.

تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

در این مرحله شما باید یک نرم‌افزار هوشمند سازگار با گیرنده را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و اطلاعات خود و گیرنده هوشمند را در نرم‌افزار ثبت نمایید

پس از تایید هویت و وارد شدن شما به این نرم‌افزار شما قادر به کنترل درب پارکینگ خود با استفاده از تلفن همراه خواهید بود. در این مرحله با انتخاب گزینه موردنظر در نرم‌افزار، درب پارکینگ به صورت خودکار دستورات را دریافت و اجرا می‌کند.

از رایج‌ترین نرم‌افزارهایی که امروزه به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانیم به (Chamberlain)، (GarageMate)، (ParkingHome) و … اشاره کنیم.

مطلب پیشنهادی گوگل لنز چیست و چگونه کار می‌کند؟

مزایای تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ

مزایای تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ فقط محدود به رفاه بیشتر نیست،  بلکه قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ادامه شرح خواهیم داد.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

1. قابلیت به اشتراک‌گذاری و شخصی‌سازی کلید مجازی

در صورت نیاز شما می‌توانید توانایی کنترل درب پارکینگ را در اختیار کاربران دیگری نیز بگذارید. اگر شما از منزل یا محل کار خود دور هستید و یکی از اطرافیان قصد وارد یا خارج شدن از پارکینگ را دارد، کافیست شخص موردنظر نرم‌افزار مربوطه را نصب کند تا شما بتوانید اجازه دسترسی محدود این فرد به کنترل درب پارکینگ را بدهید.

مقصود از به کار بردن اصطلاح دسترسی محدود، اشاره به قابلیت شخصی‌سازی این کلید مجازی است. این نکته بدین معناست که شما می‌توانید این اجازه دسترسی را صرفا برای فواصل زمانی محدود و معینی در اختیار کاربران مختلف قرار دهید.

در این شرایط افراد خارج از این محدوده قادر به کنترل درب پارکینگ نخواهند بود. همچنین شما می‌توانید افراد مختلف را در این نرم‌افزار ادمین کنید تا این افراد همانند شما دسترسی نامحدودی در پنل مدیریت داشته باشند.

قابلیت به اشتراک‌گذاری و شخصی‌سازی کلید مجازی

2. ثبت گزارش تردد کاربران

پس از تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ، تردد کاربران به صورت هوشمند ثبت می‌شود و شما می‌توانید در هر لحظه‌ای به این گزارشات دسترسی پیدا کنید.

این قابلیت امنیت ساختمان و پارکینگ را به صورت قابل‌ توجهی افزایش داده و از ورود و خروج افراد غیرمجاز به این محدود جلوگیری می‌کند.

البته ثبت ترددها در این نرم‌افزار محدودیت دارد؛ به طور مثال ممکن است نرم‌افزار شما صرفا قابلیت دسترسی به 300 تردد آخر را در اختیار شما قرار دهد.

3. قرارگیری بر روی حالت خودکار (Automatic)

یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزارها، قرارگیری آن‌ها بر روی حالت خودکار است. با تغییر تنظیمات نرم‌افزار شما می‌توانید بدون به کار بردن آن از درب پارکینگ تردد کنید.

در این شرایط زمانی که فاصله شما با گیرنده هوشمند درب پارکینگ از یک میزان مشخص کمتر شود، یک اعلان در نمایشگر تلفن همراه شما نمایش داده شده و از شما درخواست می‌کند  تا باز شدن درب پارکینگ را تایید کنید. پس از انتخاب گزینه بله، درب به صورت خودکار باز شده و شما اجازه تردد خواهید یافت.

قرارگیری بر روی حالت خودکار

4. عدم نیاز به اینترنت

جالب است بدانید که شما برای باز کردن درب پارکینگ به وسیله تلفن همراه به اینترنت نیاز ندارید. همه ما عدم دسترسی به اینترنت را در طول زندگی خود تجربه کرده‌ایم، به همین دلیل بسیاری از افراد نسبت به هوشمندسازی بخش‌های مختلف از جمله درب پارکینگ بدبین هستند.

با تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ می‌توانید تنها با وارد شدن به نرم‌افزار درب پارکینگ ساختمان خود را باز یا بسته کنید. این سیستم با استفاده از قابلیت‌هایی مثل بلوتوث و … فعالیت کرده و بخش‌های مختلف آن می‌توانند بدون استفاده از اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مطلب پیشنهادی استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

5. اضافه کردن ریموت فیزیکی

این تصور که پس از تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ قادر به استفاده از ریموت فیزیکی نخواهیم بود، تصور کاملا اشتباهی است. اگر برخی از ساکنین از تلفن هوشمند استفاده نمی‌کنند شما می‌توانید با اضافه کردن ریموت فیزیکی به شبکه، به این افراد نیز برای تردد دسترسی بدهید.

در این جهت شما باید یک ریموت فیزیکی تهیه و سپس مشخصات آن را برای بر روی دستگاه تعریف کنید. در این صورت ریموت به شبکه افزوده شده و دیگر به نگرانی نیازی نخواهد بود.

6. عدم تداخل سیگنال

زمانی که چند نفر به صورت همزمان و در فاصله‌ای نزدیک نسبت به یکدیگر، با استفاده از ریموت فیزیکی اقدام به باز یا بسته کردن درب پارکینگ ساختمان خود کنند، ایجاد تداخل در این سیگنال‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

این نقطه ضعف ریموت فیزیکی پس از تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ برطرف شده و شما می‌توانید با اطمینان خاطر کامل اقدام به باز و بسته کردن درب پارکینگ ساختمان خود کنید.

مطلب پیشنهادی تفاوت پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس درگوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ

7. هزینه نگهداری پایین

یکی از معایب مهم استفاده از ریموت فیزیکی برای کنترل دستگاه‌ها و لوازم مختلف، استهلاک و فرسودگی این ریموت‌ها بوده که در نتیجه آن هزینه نگهداری این سیستم افزایش یافته و شما باید در فواصل زمانی مختلفی نسبت به تعمیر و یا تعویض این ریموت‌ها اقدام کنید.

این نقطه ضعف نیز پس از به کار بردن تلفن هوشمند به عنوان ریموت درب پارکینگ کاملا رفع شده و ریموت فیزیکی شما به یک نرم‌افزار مجازی آسیب‌ناپذیر تبدیل می‌شود.

هزینه نگهداری پایین

آیا نرم‌افزار هوشمند درب پارکینگ را می‌توان هک کرد؟

کاربران نرم‌افزار هوشمند درب پارکینگ همواره نگران هک شدن این برنامه و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن ساختمان توسط افراد سودجو هستند. اگرچه اجرای این برنامه نیازی به اتصالات اینترنتی ندارد؛ اما همچنان این نگرانی وجود دارد که در مواقعی که کاربر برای انجام سایر امور به اینترنت گوشی متصل می‌شود، برنامه و کدگذاری‌های آن هک شوند یا افراد غیرمعتمد از طریقی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

در واقع این نگرانی کاملا منطقی است؛ زیرا پلیس حتی در خصوص هک شدن تلویزیون‌های هوشمند هم هشدار می‌دهد؛ بنابراین لازم است اقدامات امنیتی را در این خصوص در نظر داشته باشید.

اما فراموش نکنید که برنامه‌های هوشمند درب پارکینگ، ضریب ایمنی بالایی دارند و توصیه و تجربه کارشناسان این حوزه این را گوشزد می‌کند که به‌روزرسانی برنامه را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید.

زمانی که برنامه به‌روزرسانی می‌شود تمامی عیوب و نقص‌های ورژن قبلی اصلاح می‌شود و آسیب‌پذیری برنامه به حداقل می‌رسد.

همچنین انتخاب یک رمز عبور قوی و کدگذاری شده نیز از جمله اقدامات امنیتی است تا افراد غیرمعتمد نتوانند به راحتی کد مورد نظر شما را حدس بزنند و وارد برنامه شوند.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که پس از آموزش تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ، مزایای پشت سر گذاشتن این روند را بررسی کنیم. به صورت کلی اگر شرایط تبدیل تلفن هوشمند به ریموت را در اختیار دارید، می‌توانید از مزایا و قابلیت‌های نوین این سیستم برای رفاه بیشتر بهره ببرید.

منبع: https://www.qualityovhd.com

4.5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید