روش‌های اتصال تبلت به تلویزیون

لوازم دیجیتالتلویزیونلوازم خانگیموبایل

نحوه اتصال تبلت به تلویزیون یا connecting tablet to the t.v سؤالی است که ممکن است هنگام متصل کردن گوشی یا تبلت به تلویزیون برای شما به وجود بیاید. ما در ادامه این مطلب روش کار را برای شما کامل توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا بتوانید به ساده‌ترین شکل پاسخ این سؤال را پیدا کنید.

ممکن است هنگام نشان دادن عکس‌های خود به دیگران، خواسته باشید از صفحه نمایشگر بزرگ‌تری استفاده کنید. در این مواقع، اتصال تبلت به تلویزیون می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. شما به چند طریق می‌توانید اتصال تبلت به تلویزیون را انجام دهید. البته در نظر داشته باشید این موارد به مدل تبلت شما و تلویزیون مورد نظر دارد.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون از طریق smart view

در سری جدید تبلت سامسونگ می‌توانید افزونه‌ی smart view را در پنل خود مشاهده کنید. شما از طریق این بخش می‌توانید اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون را انجام دهید. فقط کافیست تا مراحل زیر را انجام دهید تا به راحتی مراحل اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون انجام شود:

  1. اندروید دستگاه شما باید بالاتر از نسخه‌ی ۴.۱ باشد. سعی کنید دستگاه خود را آپدیت کنید.
  2. اگر درصورتی‌که با آپدیت جدید، این افزونه در بالای نوار پنل شما قرار نگرفت، می‌توانید برنامه آن را دانلود کنید
  3. تلویزیون و تبلت خود را به یک شبکه وای‌فای مشترک متصل کنید. برای انجام این اتصال سرعت اینترنت شما باید بالا باشد.
  4. سپس نام تلویزیون را پیدا کنید و تبلت خود را به تلویزیون متصل کنید و گزینه‌ی connect را انتخاب کنید.
  5. اگر تبلت شما از سری‌های قدیمی باشد ممکن است بر روی صفحه تلویزیون یک سؤال برای اطمینان از اتصال پرسیده شود.
  6. در این حالت گزینه‌ی allow را انتخاب کنید.
  7. اگر تبلت شما از جمله سری‌های جدید سامسونگ باشد، یک کد در صفحه تلویزیون برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. شما باید آن را درتبلت خود وارد کنید.
  8. در نهایت تبلت شما به تلویزیون متصل می‌شود و می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را در آن مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس درگوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ

اتصال تبلت به تلویزیون اتصال طریق کابل HDMI یا کابل شارژ

این راه برای تمام انواع تبلت‌ها قابل اجرا است. اتصال از طریق کابل شارژ راحت‌ترین راه برای متصل کردن تبلت شما به تلویزیون است. البته نکته‌ای هست که باید به آن توجه کرد؛ ممکن است این بخش با تبلت شما سازگار نباشد. حتماً از قبل این مورد را بررسی کنید تا تبلت شما دچار مشکلات احتمالی نشود.

همین‌طور فراموش نکنید؛ مدل‌های قدیمی تلویزیون این قابلیت را ندارند. این قابلیت در تلویزیون‌هایی با سری ساخت بیش از ۱۰ سال وجود ندارد. البته می‌توانید در عوض از راه‌های دیگر برای اتصال استفاده کنید. همین‌طور ممکن است با استفاده از یک رابط مناسب و اتصال آن به تلویزیون این کار را ممکن کنید.

نحوه اتصال تبلت به تلویزیون با کابل

برای اتصال تبلت به تلویزیون خود می‌توانید از کابل استفاده کنید. اگر استفاده از مبدل‌ها و کابل‌ها برای شما راحت‌تر است؛ گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. برخی از این موارد می‌تواند slimeport، کابل USB و یا HDMI باشند. با توجه به مدل تلویزیون خود می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. البته بیشتر کاربران اتصال بدون سیم را ترجیح می‌دهند زیرا این روش دردسر کمتری دارد و ساده‌تر است.

اتصال تبلت به تلویزیون با کابل

اتصال تبلت به تلویزیون به شکل وایرلس یا بدون سیم و رابط

وصل کردت تبلت به تلویزیون با کروم کست گوگل

اگر استفاده از مبدل‌ها برای شما ممکن نیست می‌توانید از این طریق تبلت خود را به تلویزیون متصل کنید. برای این منظور می‌توانید از کروم کست گوگل استفاده کنید. شما با این روش محتوای تبلت را استریم کرده و آن را کنترل می‌کنید. توجه کنید باید تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد تا بتوانید از این برنامه استفاده کنید. بیشتر کاربران این برنامه را ترجیح می‌دهند زیرا کار کردن با آن بسیار ساده است و بر روی بیشتر تبلت‌ها اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

وصل کردت تبلت از طریق DLNA

شما با این قابلیت می‌توانید با اتصال به یک شبکه وای‌فای مشترک فایل‌های خود را در تلویزیون مورد نظر مشاهده کنید. البته توجه کنید سیستم مورد نظر شما باید قابلیت اجرای آن را داشته باشد. همین‌طور فراموش نکنید اندروید بالاتر از ۴.۲ مورد نیاز است. استفاده از این قابلیت بسیار ساده و کاربردی است ولی امکان پخش زنده را ندارد. پس در نتیجه نمی‌توانید برای پخش یوتیوب و شبکه‌های نظیر آن، از این مورد استفاده کنید.

برای تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اتصال airplay در اپل

اگر از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنید، می‌توانید با airplay به‌راحتی محتوای مورد نظر خودتان را در اپل تی وی به اشتراک بگذارید. در این مورد، اپل پخش آنلاین را نیز برای کاربران خود ساده کرده است. پس می‌توانید محتوای شبکه‌های چون یوتیوب را نیز در اپل تی وی خود به راحتی مشاهده کنید. در نظر داشته باشید، این برنامه برای کاربران اپل، نسبت به موارد دیگر ساده است. اگر استفاده از این مورد برای شما دشوار است، AnyTrans نیز می‌تواند در پخش محتوای مورد نظر به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: روش‌های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

میرا کست

در بین تمام این موارد احتمالاً این گزینه را بیش از بقیه شنیده‌اید. میراکست ابزاری کاربردی هست که می‌تواند فایل‌های شما را با کیفیتی بی‌نظیر، در تلویزیون پخش کند. میراکست یک استاندارد انتقال تصویر با WiFi از لپتاپ ، تبلت یا موبایل به تلویزیون است و به عنوان جایگزینی برای HDMI مطرح است.

البته نکته‌ای در این خصوص وجود دارد؛ هر دو دستگاه باید بتوانند آن را پشتیبانی کنند. پس اگر تلویزیون شما قابلیت اجرای این برنامه را نداشته باشد نمی‌توانید از آن استفاده کنید. همین‌طور ممکن است آن را از طریق دانگل HDMI به مانیتور یا صفحه پخش مورد نظر افزود.

سرویس پیشنهادی تعمیر انواع تلویزیون در منزل

میراکست

چرا تبلت به تلویزیون متصل نمی‌شود؟

این مشکل ممکن است برای همه دردسر ایجاد کند. برای حل آن باید 6 مورد را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید و آن را رفع کنید:

  1. گاهی این تنظیمات بر روی تلویزیون شما فعال نیست. به بخش تنظیمات بروید و اتصالات Screen Mirroring را بررسی کنید. ممکن است این تنظیمات بر روی کنترل تلویزیون شما نیز موجود باشند. پس از فعال کردن آن دوباره امتحان کنید.
    اتصال تبلت به تلویزیون
  2. شاید مدل تلویزیون شما این بخش را پشتیبانی نمی‌کند. مدل تلویزیون و قابلیت‌های آن را دوباره بررسی کنید. اگر مشکل به دلیل عدم پشتیبانی تلویزیون شما بود؛ می‌توانید از کابل‌ها، مبدل‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید این موارد در تلویزیون خود ارتقا دهید و بر روی آن نصب کنید.
  3. از اتصال دقیق کابل‌ها و مبدل‌ها مطمئن شوید. سعی کنید آن‌ها را به خوبی بررسی کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
  4. مدل تبلت خود را بررسی کنید. گاهی روش انتخاب شده مناسب قابلیت‌های موجود در تبلت نیست. گاهی در مدل‌های قدیمی به دلیل عدم پشتیانی سیستم از برنامه مورد نظر این مشکل به وجود می‌آید. می‌توانید این قابلیت‌ها را ارتقا دهید یا از روش دیگری استفاده کنید.
  5. سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر از روش‌های وایرلس استفاده می‌کنید ممکن است سرعت پایین اینترنت باعث این مشکل باشد.
  6. گاهی این مسئله با ری‌استارت کردن تلویزیون و یا گوشی شما حل می‌شود. دستگاه را ری‌استارت کرده، برای چند لحظه آن را خاموش کنید، وای‌فای را قطع کنید و دوباره پس از مدتی اتصالات را برقرار کنید. اگر پس از امتحان دوباره به این مشکل برخوردید بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید.

شما کدام روش را برای اتصال تبلت به تلویزیون انتخاب می‌کنید؟ می‌توانید نظر و سؤالات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید تا بهتر بتوانیم به شما در این بخش کمک کنیم.

در این باره بیشتر بخوانید 

آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز

آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید