تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

علائم سوختن واشر سرسیلندر ماشین

خودروسرویس و نگهداری

واشر سرسیلندر، علی‌رغم کوچک بودن، قطعه‌ای مهم و حیاتی در خودرو است و با تغییرات دمایی، فشار موتور و نوسان‌های خودرو مقابله می‌کند. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، شما شاهد نشت روغن موتور خودرو و یا سیلندر بشوید. در این مقاله از مجله یک تعریف کلی از واشر سرسیلندر ارائه می‌دهیم، و به علائم سوختن واشر سرسیلندر ماشین می‌پردازیم. 

نقش واشر سرسیلندر 

واشر سرسیلندر، جایی مابین سیلندر و سرسیلندر دارد. این قطعه‌ی کوچک، که از پنبه نسوز ساخته شده است، میان سیستم‌های روغن‌رسانی، احتراق موتور و همینطور آب، یک دیوار ایجاد می‌کند.

واشر سرسیلندر ماشین چرا می‌سوزد؟

زمانی که واشر دفرمه شود، می‌گویند که واشر سرسیلندر سوخته است. این قطعه بسیار اهمیت دارد و این امکان را فراهم می‌کند که روغن و آب، بدون این‌که با هم ترکیب شوند، در بدنه موتور گردش کنند. همچنین، مایعات را حفظ و هدایت می‌کند.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

واشر سرسیلندر ماشین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک واشر سرسیلندر خوب، باید این ویژگی‌ها را دارا باشد:

  • تراکم‌پذیر
  • دارای ضریب حرارتی زیاد
  • مقاومت بالا در مقابل فشار
  • قیمت مقرون به‌صرفه

واشر باید دو قطعه‌ی بلوک و سرسیلندر را نفوذناپذیر کند. همچنین، از آن‌جا که این قطعه در کنار محفظه اختراق جا گرفته، باید توان تحمل این حرارت را داشته باشد. واشر سرسیلندر باید بتواند در برابر مشکلاتی که برای موتور پیش می‌آید، مقاومت کند و علاوه‌بر همه‌‌ی این‌ها، مقرون‌به‌صرفه باشد چون عمر مفید کوتاهی دارند و زود به زود لازم است تعویض شوند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

 تعدادی از دلایل رایج سوختن واشر سرسیلندر ماشین

در صورتی که ترموستات به درستی عمل نکند، در سیستم آب خودرو نشتی ایجاد می‌شود و در ادامه شاهد تخلیه‌ی کامل رادیاتور خواهید بود. از دیگر مشکلاتی که در اثر نشتی سیستم آب ایجاد خواهد شد، فشار زیادی است که به موتور وارد می‌شود. به این دلایل، واشر سرسیلندر خودرو می‌سوزد:

  1. باز ماندن سر سیلندر: در صورتی که مکانیک در سرسیلندر را به درستی نبندد، واشر خواهد سوخت.
  2. استهلاک موتور: در صورت مستهلک شدن موتور در درازمدت، سوختن واشر سرسیلندر امری طبیعی است.
  3. داغ شدن بیش از حد موتور: در این صورت آب رادیاتور کاهش یافته و نتیجتاً سرسیلندر می‌سوزد.
  4. نامرغوب بودن جنس سرسیلندر: اگر این قطعه در برابر حرارت مقاومت نداشته باشد، سوختن سرسیلندر حتمی‌ست.
  5. عدم استفاده از ضدیخ در فصول گرم سال: در هوای گرم، دمایی که سرسیلندر تحمل می‌کند بیشتر هم هست، بنابراین لازم است از ضدیخ استفاده شود.

مطلب پیشنهادی : هزینه ریمپ ecu پژو ۲۰۶

 نشانه‌های اصلی سوختن واشر سرسیلندر

  1. کارکرد ضعیف و نادرست سیلندر
  2. نشتی بیرونی
  3. نشتی درونی

سرسیلندر خودرو چگونه می‌سوزد

هریک از این علائم سوختن واشر سرسیلندر ماشین به‌تنهایی می‌توانند باعث سوختن واشر بشود. همچنین مشکلات دیگری همچون داغی زیاد  و غیرعادی موتور، تاخیر در روشن شدن ماشین، نشت آب از اگزوز و آب روغن قاطی کردن، دیگر نشانه‌های سوختن واشر سرسیلندر ماشین هستند. در صورت مشاهده هر یک از این دست مشکلات، خودرو را به تعمیرگاه برسانید تا مشکل عمیقاً بررسی شود. همچنین برای دریافت خدمات مکانیکی در محل، می‌توانید از تیم متخصصان آچاره کمک بگیرید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

۱. کارکرد ضعیف و نادرست سیلندر

از آن‌جا که رینگ دور سیلندر آسیب دیده، واشر از عهده انجام کارش به درستی برنمی‌اید.

۲. نشتی بیرونی

از آن‌جایی که نشتی بیرونی را به سادگی با چشم می‌توان دید، خیلی زود می‌شود برای رفع ان اقدام کرد. آب و روغن به این حالت نشت می‌شود و می‌توانید بقایای آن را از میان بلوک و سرسیلندر مشاهده کنید.

۳. نشتی درونی

در صورت نشت درونی، تشخیص آن سخت می‌شود و نمی‌توانید با چشم مشاهده‌اش کنید. برای پی بردن به دلیل این مشکل، به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی : آموزش تقویت بخاری پراید انژکتوری

اقدامات لازم در زمان سوختن واشر سرسیلندر ماشین

در صورتی که در میان راه دچار چنین مشکلی شدید و نتوانستید به مسیر خود ادامه دهید، پیشنهاد می‌کنیم که ماشین خود را به کمک ماشین دیگر تا تعمیرگاه بوکسل کنید، یا از نیروهای آچاره کمک بگیرید.

علائ« سوختن واشر سرسیلندر - تعویض واشر سر سیلندر ماشین در آچاره

اگر مسافتی کمی را باید طی کنید تا به مقصد خود برسید، می‌توانید در مخزن روغن را بردارید. این‌طوری، آبی که با روغن مخلوط شده تبخیر می‌شود. بعد از این کار موتور خودرو را روشن کنید و ماشین را به جایی برسانید که بررسی شود.

 آیا هزینه تعویض واشر زیاد است؟

هزینه‌ی تعویض واشر سرسیلندر ماشین، از آن جهت که لازم است بخش‌های مختلفی باز و بسته شوند، می‌تواند زیاد باشد. برای باز کردن این قطعه، منیفولد ورودی و اگزوز، همچنین بخش‌های مختلف سیلندر و سرسیلندر باید باز شوند. بنابراین، تعمیرکار بابت باز کردن تمام این قطعات هزینه اخذ می‌کنند.

در صورت خرابی شدید واشر سرسیلندر چه اتفاقی می‌افتد؟

مقدار مایع خنک‌کننده در سیلندر زیاد می‌شود و باعث ایجاد پدیده هیدرولاک می‌شود. در این وضع، موتور صدمه کامل می‌بیند و خراب می‌شود. بنابراین در صورت دیدن یکی از نشانه‌های سوختن واشر سرسیلندر خودرو، اقدام به تعمیر آن نمایید وگرنه متحمل هزینه‌های بسیار زیادی می‌شوید.

مطلب پیشنهادی : بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا در ماشین

نیم‌سوز شدن واشر سرسیلندر ماشین چه نشانه‌هایی دارد؟

  • دمای موتور افزایش پیدا می‌کند.
  • ماشین با تاخیر روشن می‌شود.

۱. افزایش دمای موتور

بیش از حد گرم شدن دمای موتور می‌تواند نشانه‌ی نیم‌سوز شدن واشر باشد. شاید دمای موتور یکباره صفر تا صد نرسد، اما تغییر سریع ان محسوس خواهد بود.

۲. تاخیر در روشن شدن ماشین

خودرو به درستی استارت نمی‌خورد. مجبور می‌شوید چندین بار سوییچ را بچرخانید تا استارت بخورد. این مسئله نشان‌گر نیم‌سوز شدن واشر سرسیلندر است.

جمع‌بندی

لطفا علائم سوختن واشر سرسیلندر ماشین را جدی بگیرید و در صورتی که هر یک از علائم را مشاهده کردید، خودرو را به تعمیرکار خودرو بسپارید. عمر واشر سرسیلندر خیلی زیاد نیست و با توجه به این که دائما در معرض فشار و حرارت است، زود به زود آسیب می‌بیند. در صورتی که نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای داشتید که در محل اعزام شود، می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بگیرید.

برای این کار به سایت و یا اپلیکیشن اچاره مراجعه کنید و پروسه ثبت سفارش را طی نمایید. پشتیبانان اچاره در تمام مدت دریافت سفارش در کنار شما خواهند بود تا اگر مشکلی پیش آمد، به آن رسیدگی کنند.

3.7/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید