پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری و شیشه شومینه

بخاری گازیسرمایش و گرمایشگرمایشنظافت و شستشو

پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. پلاستیک بعد از ذوب شدن به سطوحی همچون بخاری می‌چسبد و جدا کردن آن کمی سخت است. برای تمیز کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری کافیست کمی وقت و حوصله به خرج دهید.

برای پاك كردن پلاستيك سوخته از روي بخاري می‌توانید از موادی همچون یخ، جوش شیرین و سرکه سفید استفاده کنید. در ادامه مقاله به بررسی تمام روش‌های پیشنهادی می‌پردازیم.

ضمنا یادآور می‌شویم که می‌توانید برای نظافت منزل و همچنین خدمات نظافت راه‌پله و مشاعات ساختمان به وبسایت آچاره مراجعه کنید و در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به‌صورت آنلاین محاسبه و اعلام خواهد شد.

نکات کلیدی

  • یکی از گزینه‌های ارزان برای تمیز کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری سرکه سفید است. می‌توانید آن را به تنهایی یا مخلوط با مقداری آب گرم استفاده کنید.
  • کمی جوش شیرین را روی پلاستیک سوخته روی بخاری بریزید و چند دقیقه صبر کنید.
  • برای برداشتن آثار پلاستیک سوخته از روی بخاری باید از کاردک پلاستیکی استفاده کنید.
  • همیشه قبل از تمیز کردن بخاری و شیشه شومینه آن را خاموش کنید تا سرد شود.

روش‌های پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری

برای پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری و همچنین پاک کردن پلاستیک آب شده روی گاز از روی بخاری چند روش مختلف را می‌توان امتحان کرد. در ادامه مقاله این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

1. روش اول؛ استفاده از کیسه یخ

برای تمیز کردن اثرات پلاستیک سوخته از روی بخاری ابتدا باید این وسیله گرمایشی را خاموش کنید تا سرد شود. بعد از خنک شدن بدنه بخاری، کیسه پلاستیکی پر از یخ را روی قسمت‌های پلاستیک ذوب شده بگذارید. به این ترتیب پلاستیک ذوب شده، سفت و منجمد می‌شود.

پلاستیک سفت شده را با جسم نوک تیزی مانند کاردک یا تیغ از روی بدنه بخاری جدا کنید. تیغ را زیر لایه پلاستیک سوخته قرار داده و کمی به بالا فشار دهید. این کار را با دقت و احتیاط انجام دهید. چون ممکن است روی رنگ بخای خط و خش ایجاد شود.

پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری

2. روش دوم؛ استفاده از حرارت سشوار

در روش دوم پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری می‌توانید از حرارت بالای سشوار استفاده کنید. برای این کار سشوار را روی حرارت بالا تنظیم کنید و آن را روی پلاستیک حرکت دهید تا نرم شود. بعد از اینکه پلاستیک با گرمای سشوار نرم شد آن را با کاردک چوبی از روی سطح جدا کنید.

همزمان با جدا کردن پلاستیک و استفاده از کاردک یا چاقوی پلاستیکی باید سشوار را با حرارت بالا روشن نگه دارید. این کار را انجام دهید تا پلاستیک همچنان نرم بماند.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

3. روش سوم؛ استفاده از جوش شیرین و سرکه

در روش سوم پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری، قبل از هر اقدامی بخاری را خاموش کنید. بعد از خنک شدن بدنه بخاری، روی قسمت‌هایی که پلاستیک ذوب شده چسبیده کمی جوش شیرین بریزید. کمی صبر کنید تا جوش شیرین روی لکه اثر کند.

سپس مقداری سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید و داخل شیشه اسپری بریزید. این مخلوط را روی پلاستیک اسپری کنید و بعد با سیم ظرفشویی به آرامی آن را تمیز کنید.

پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری

نحوه پاک کردن پلاستیک سوخته از شیشه شومینه

شیشه شومینه به گونه‌ای طراحی شده که در برابر آسیب مقاوم باشد. این شیشه باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا بتواند گرمای حاصل از آتش شومینه را تحمل کند. شیشه شومینه باید مرتباً تمیز شود چون خاکستر و دود لکه‌هایی را ایجاد می‌کنند که به مرور زمان باعث تغییر رنگ شیشه می‌شوند.

خاکستر و دوده با کمک پاک کننده‌های شیشه پاک می‌شوند. اما پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری یا شیشه شومینه نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. چون جدا کردن نادرست آن به خراش روی سطح شیشه منجر می‌شود. پلاستیک سوخته به قالب شیشه شومینه درمی‌آید و جدا کردن آن را چالش‌ برانگیزتر می‌کند.

پاك كردن پلاستيك سوخته از روي بخاري

برای تمیز کردن پلاستیک سوخته از سطح شیشه شومینه مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول

برای برداشتن پلاستیک ذوب شده از سطح شیشه شومینه کاردک را تا حد امکان موازی سطح شیشه نگه دارید.

مرحله دوم

کاردک را به آرامی روی پلاستیک فشار دهید تا زیر لبه پلاستیک ذوب شده فرو رود. با این کار بیشتر قسمت‌های پلاستیک برداشته می‌شود و ممکن است مقدار کمی باقی بماند.

مرحله سوم

پلاستیک باقیمانده را با پاک کننده شیشه بر پایه آمونیاک یا استات تمیز کنید. محلول را روی پلاستیک ذوب شده اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. برای استفاده از استات از دستکش لاستیکی استفاده کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

مرحله چهارم

پلاستیک را با اسکاچ نرم به دقت تمیز کنید. به آرامی و با احتیاط شروع کنید و سپس به تدریج فشار بیاورید تا پلاستیک بدون خراشیدن شیشه از بین برود. اسکاچ برای از بین بردن لکه پلاستیک سوخته بسیار مفید است؛ اما در صورت استفاده از فشار زیاد باعث سایش شیشه خواهد شد.

پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری

مرحله پنجم

شیشه شومینه را با سرکه سفید اسپری کنید. لکه یا باقیمانده پلاستیک را با پارچه میکروفیبر پاک کنید. سرکه به پاک کردن شیشه و حذف باقی مانده پلاستیک کمک می‌کند.

جمع‌بندی

برای پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری می‌توانید از سرکه سفید و جوش شیرین، یخ و حرارت بالای سشوار استفاده کنید.

برای تمیز کردن شیشه شومینه هم می‌توانید مراحل مشابهی را دنبال کنید. کافیست کمی حوصله به خرج دهید و احتیاط کنید. برای برداشتن باقیمانده پلاستیک از روی سطوح باید از کاردک پلاستیکی استفاده کنید.

مراقب باشید به هنگام پاک کردن پلاستیک سوخته از روی بخاری و سطح شیشه شومینه آسیبی به سطح نرسد و خط و خش ایجاد نشود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا