تمیز کردن وسایل برقی و استیل: روشی ساده اما 100% موثر!

نظافت و شستشو

بهترین روش تمیز کردن وسایل برقی و استیل چیست؟ برای از بین بردن چربی روی وسایل برقی چه باید کرد؟ بهترین روش شستن کاور پلاستیکی لوازم برقی چیست؟ هنگام زرد شدن وسایل پلاستیکی برقی چه باید کرد؟ روش تميز كردن وسايل برقي سفيد چگونه است؟ سریع ترین روش از بین بردن چربی روی وسایل برقی چیست؟ جهت کسب اطلاعات کامل و موثر در رابطه با تمیز کردن وسایل برقی و استیل تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تمیز کردن وسایل برقی و استیل کار دشوار و زمان‌بری نیست و تمام بانوان در صورت داشتن اطلاعات مفیدی که در ادامه خواهید خواند به راحتی می توانند وسایل برقی استیل منزل را برق بیندازند. با توجه به اینکه جلوگیری از زرد شدن یا چرب شدن سطح وسایل برقی در آشپزخانه امکان پذیر نیست، پس باید روش‌های درست تمیز کردن وسایل برقی را بدانید، تا به راحتی خیلی سریع بتوانید تمام آلودگی‌ها را برطرف کرده و باعث زیبایی محیط آشپزخانه شوید.

شما می‌توانید برای انجام تمام کارهای خانه مانند تمیز کردن وسایل برقی از نظافتچیان متعهد و ماهر آچاره کمک بگیرید. برای مشاهده قیمت خدمات نظافت منزل و اطلاع از جزئیات خدمات کلیک کنید.

نحوه تمیز کردن وسایل برقی استیل

هنگام تمیز کردن وسایل برقی و استیل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

وسایل برقی حساس هستند وعدم توجه به نکات ایمنی هنگام تمیز کردن آن می‌تواند باعث خراب شدن دستگاه شود. پس توجه به نکاتی که در لیست زیر بیان شده است بسیار مهم است و باید مد نظر قرار داده شود.

  •   همیشه باید قبل از تمیز کردن وسایل برقی استیل، دستگاه را از برق بکشید.
  •   وسایل برقی بسیار حساس هستند و بروز کوچکترین اتصالی بین سیم‌ها می‌تواند باعث ایجاد جرقه یا سوختن دستگاه شود. جهت جلوگیری از تمام موارد بیان شده باید حتما از تماس آب با بخش‌های حساس مثل موتور دستگاه یا محفظه سیم جلوگیری کنید.
  • نکته مهم دیگر هنگام تمیز کردن دستگاه برقی توجه به سیم‌های دستگاه است، در واقع چرب شدن یا تغییر رنگ سیم دستگاه یک اتفاق بسیار عادی است که به مرور زمان در آشپزخانه می‌افتد.  هنگام تمیز کردن سیم‌های برق به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نکنید. چون به مرور زمان می‌تواند باعث ایجاد آسیب به سیم شود. همیشه سعی کنید سیم‌ها را با استفاده از یک دستمال مرطوب و به آرامی تمیز کنید.

  •   مورد مهم دیگر جدا کردن قطعات قابل شستشو از سایر قسمت‌های دستگاه است. برخی از قسمت‌های وسایل برقی بسیار مهم و حساس هستند و به هیچ عنوان نباید با آب تماس داشته باشند. چون می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود پس همیشه باید  بخش‌های قابل شستشو را از قسمت‌های حساس جدا کنید.
  •   مورد مهم دیگر دقت به دریچه هوای دستگاه است. مثلاً در یخچال یا ماکروویو یک قسمت خروجی هوا وجود دارد که با گذشت زمان و استفاده در محیط آشپزخانه ممکن است مسدود شود و ذرات گرد و غبار و ذرات کوچک باعث ایجاد اختلال در خروجی هوای آن گردد.

این اتفاق باعث گرم شدن بیش از اندازه موتور دستگاه می‌شود و در بلندمدت می‌تواند روی موتور دستگاه تاثیر منفی گذاشته و حتی باعث سوختن موتور شود. لذا توجه به دریچه‌های هوا و تمیز کردن آن با استفاده از یک پارچه و یا پنبه مرطوب بسیار مهم است. 

نحوه تمیز کردن لوازم برقی استیل و نقره‌ای

وسایل برقی استیل زیبایی خاصی دارند و ایجاد هرگونه لکه‌های آبی و اثر انگشت می‌تواند درخشش این وسایل را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مشکلات رایج افراد زرد شدن وسایل برقی است. روش‌های بسیار راحت و سریعی برای از بین بردن انواع لکه‌های موجود روی وسایل استیل برقی وجود دارد. مثلا برای از بین بردن لکه‌های آب وسایل برقی استیل، می‌توانید از سرکه سفید مقطر استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن لوازم برقی استیل و نقره‌ای

برای این کار ابتدا باید کمی سرکه سفید مقطر را حرارت دهید تا به جوش بیاید، سپس باید پارچه نخی یا پنبه را به محلول آغشته کنید و دستگاه را پاک کنید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

بعد از آن می‌توانید قسمت‌های لکه‌دار را با استفاده از دستمال خشک تمیز کنید. یکی از شکایات‌های اصلی بانوان این است که همیشه اثر انگشت روی دستگاه‌ها و وسایل استیل باقی می‌ماند. این مشکل با استفاده از الکل به راحتی می‌توانید تمام اثر‌های انگشت بر جای مانده در روی لوازم برقی استیل را تمیز کنید.

تمیز کردن وسایل برقی و استیل

همه دوست دارند درخشندگی و براقی وسایل برقی استیل را چندین برابر کنند، طوری که مانند روز اول زیبا شود. برای این کار به راحتی می‌توانید یک پارچه را آغشته به روغن لیمو کنید و سپس اقدام به تمیز کردن سطح دستگاه خود کنید.

تمیز کردن لوازم برقی استیل

از بین بردن چربی روی وسایل برقی

خوشبختانه پاک کردن ذرات چربی جمع شده در روی وسایل برقی به راحتی امکان‌پذیر است برای این کار ابتدا باید از آب گرم استفاده کنید. سپس باید مایع شوینده را با آب گرم مخلوط کرده و دستمال نرمی را به محلول آغشته کنید و خیلی آهسته اقدام به پاک کردن چربی‌ها کنید.  پارچه را چند بار آغشته به مایع کنید تا تمام ذرات چربی روی دستگاه به صورت کامل پاک شود.

بعد از این کار بهتر است یک دستمال تمیز را به آب داغ آغشته کرده و به صورت خیلی آهسته دستگاه را دوباره پارک کنید. در آخر هم حتما باید با استفاده از یک دستمال نخی خشک ذرات آب باقی مانده در روی دستگاه را خشک کنید.

تن کاور پلاستیکی لوازم برقی

استفاده کردن از مایع‌های پاک‌کننده چند منظوره یک روش بسیار مناسب برای رفع آلودگی و زردی کاور پلاستیکی لوازم برقی است. برای این کار بهتر است از آب گرم استفاده کنید. روش تمیز کردن کاور وسایل برقی  به این صورت است که شما باید مایع را با آب گرم مخلوط کرده و با استفاده از پارچه لکه‌های موجود روی کاور را تمیز کنید.

همچنین می‌توانید به صورت کامل  کاور را داخل آب داغ مخلوط با مایع تمیز کننده گذاشته و سپس آبکشی کنید و در فضای آزاد قرار دهید تا کاور به صورت کامل خشک شود. ولی اگر آلودگی به حدی نیست که نیاز به شستشوی کامل کاور باشد در این صورت بهتر است از یک پارچه آغشته به محلول جهت رفع لکه استفاده کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

روش تمیز کردن لوازم برقی نقره‌ای و سفید

در لیست زیر چند راه حل کاربردی جهت تمیز کردن وسایل برقی‌های استیل و نقره‌ای بیان شده است:

  • استفاده کردن از مخلوط سرکه و آب برای تمیز کردن لوازم استیل معجزه می‌کند. روش کار به این صورت است که بعد از آغشته کردن پارچه به محلول سرکه سفید و آب  باید به صورت آهسته اقدام به تمیز کردن سطح دستگاه برقی کنید، و سپس با استفاده از پارچه خشک و تمیز دستگاه را خشک نمایید.
  • گزینه دوم استفاده کردن از روغن زیتون برای افزایش درخشش لوازم استیلی است. در واقع مهمترین مزیت استفاده از روغن زیتون این است که باعث براق شدن لوازم سیلور و استیل می‌گردد.
  • یکی از نکات مهم در تمیز کردن لوازم برقی استیل استفاده کردن از دستمال مناسب است. دستمال‌های نخی قدرت پاک کنندگی را افزایش داده و بدون ایجاد خط و خش در روی دستگاه باعث تمیز شدن کامل آلودگی‌های روی دستگاه می‌گردد.

یکی از موادی که بانوان جهت تمیز کردن وسایل برقی استیلی  از آن استفاده می‌کنند آرد است. شاید این مورد به نظرتان کمی غیر عادی برسد ولی استفاده از آرد برای پاک کرد.

3.5/5 - (10 امتیاز)

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا