آسان‌ترین روش‌های تمیز کردن کفپوش که باید بلد باشید!

نظافت و شستشو

متاسفانه وقتی مدت‌زمان کوتاهی از کفپوش‌ها استفاده می‌کنید، کدر می‌شوند و رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید طول عمر کفپوش‌ها را افزایش دهید باید از آنها درست مراقبت کنید. به‌علاوه با تمیز نگه‌داشتن کفپوش‌ها می‌توانید تمیزی و درخشندگی را به خانه خود هدیه دهید.

امروزه روش‌های مختلفی برای تمیز کردن کفپوش وجود دارد اما همه‌ی این روش‌ها مناسب نیستند. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن کف خانه اشاره کنیم، پس همراه ما باشید.

چرا باید کفپوش‌ را تمیز کنیم؟

احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد دیگر تمیزی را دوست دارید و از زندگی در یک خانه تمیز لذت می‌برید. اما تمیز کردن کفپوش یک انتخاب برای تجربه زندگی راحت‌تر و زیباتر نیست، بلکه یک الزام است که باید مرتبا به آن پرداخته شود. از مهم‌ترین دلایل تمیز کردن کفپوش، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • از بین بردن گرد‌و‌غبار و خاک
  • از بین بردن لکه‌های زباله یا کثیفی‌ها از روی کفپوش
  • افزایش طول عمر کفپوش‌ها
  • جاوگیری از رنگ گرفتن و لک شدن کفپوش
  • ضد عفونی کردن خانه
  • وجود آب روی زمین و خطر لیز خوردن شما

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

۳ روش موثر برای تمیز کردن کفپوش

برای اینکه بدانید بهتر است از کدام روش مانند بخارشور، جارو، مواد شوینده و تی مخصوص برای نظافت کفپوش استفاده کنید باید نوع کفپوش خود را بشناسید. به‌عنوان مثل شما نمی‌توانید از برخی از مواد شوینده برای پارکت‌ها استفاده کنید چراکه ممکن است به پارکت آسیب وارد کند.

تمیز کردن کفپوش با جارو دستی

هنوز بسیاری از افراد هستند که برای تمیز کردن زمین از جارو دستی استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید از این روش استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که سر جارو دستی نرم باشد تا روی زمین خط نیندازد. به‌علاوه اگر می‌خواهید از جارو دستی برای تمیز کردن پارکت استفاده کنید بهتر است جارو را خیس یا مرطوب نکنید چون ممکن است به پارکت چوبی آسیب وارد کند.

تمیز کردن کفپوش با جارو دستی

تمیز کردن کفپوش با جارو برقی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن کفپوش، استفاده از جاروبرقی است. شما به کمک جاروبرقی می‌توانید هر نوع گرد‌و‌غبار، خاک و آشغال را از روی کفپوش پاک کنید. به‌علاوه بهتر است چرخ‌های جاروبرقی پلاستیکی و سری آن چرخ‌دار باشد تا روی سطح پارکت و کفپوش‌های دیگر خط نیندازد.

برای نظافت منزل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تمیز کردن کفپوش با جارو برقی

استفاده از شوینده کفپوش

استفاده از شوینده مخصوص کفپوش یکی از راه‌های دیگری است که می‌توانید برای تمیز کردن کفپوش از آن استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید از یک نوع شوینده و مایع مخصوص برای تمام کفپوش‌ها استفاده کنید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این رابطه به‌دست آورید با ما همراه باشید.

تمیز کردن پارکت ها و کفپوش های چوبی

یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن پارکت و کفپوش‌های چوبی استفاده از مایع مخصوص شستشوی پارکت است. اگر می‌خواهید کفپوش‌های چوبی خانه‌تان مثل روز اول بدرخشد و تمیز باشد، می‌توانید آن را با مایع مخصوص که در تمام فروشگاهها موجود است و یک دستمال نانو تمیز کنید. البته حتما باید پارکت‌ها را بعد از تمیز کردن، به‌صورت کامل خشک کنید و نگذارید ذره‌ای خیس بماند.

تمیز کردن کفپوش چوبی

نظافت کفپوش لمینت

آیا می‌دانید که چگونه باید کفپوش لمینت را تمیز کنید؟ و چطور می‌توانید طول عمر آنها را افزایش دهید؟ شاید ازنظر ظاهری لمینت مانند پارکت‌ها باشد اما روش تمیز کردن آنها با همدیگر یکسان نیست. اگر نمی‌خواهید هرچند وقت یک‌بار مجبور شوید کفپوش‌های خود را عوض کنید؛ بهترین کار مراقبت صحیح از آنها است. قبل از اینکه شروع به تمیز کردن این نوع کفپوش‌ها کنید باید چند نکته ساده را بدانید و آنها را رعایت کنید.

  1. قبل از استفاده از شوینده مخصوص بهتر است راهنمای کفپوش خود را در وب‌سایت شرکت سازنده آن بخوانید. گاهی اوقات دستورالعمل خاصی برای تمیز کردن وجود دارد.
  2. اجازه ندهید لکه‌ها به‌صورت طولانی‌مدت روی کفپوش لمنیت باقی بماند و سعی کنید در سریع‌ترین زمان آن را تمیز کنید.
  3. از هر نوع وسیله یا برس برای تمیز کردن لمینت استفاده نکنید چراکه ممکن است به سطح کفپوش آسیب وارد کند.
  4. حداقل هر دو ماه یک‌بار کفپوش لمینت را تمیز کنید.
  5. از آب زیاد استفاده نکنید چون علاوه بر اینکه لکه‌های آب روی کفپوش می‌ماند، ممکن است آب وارد درز کفپوش شود و به آن آسیب وارد کند.
  6. استفاده از واکس یا پولیش برای تمیز کردن لمینت توصیه نمی‌شود.
  7. شما می‌توانید از تی با روکش میکرو فیبر برای نظافت کفپوش لمینت استفاده کنید. فقط حواستان باشد که اگر زمین خیس شد، آن را خشک کنید تا آب به درز کفپوش نفوذ نکند.
  8. مهم‌ترین نکته این است که نباید از هر محصول تمیزکننده‌ای برای کفپوش لمینت استفاده کنید. محصولات شوینده و تمیزکننده‌ای که بر پایه روغن هستند به کفپوش آسیب وارد می‌کنند.
  9. در صورت استفاده از پاک‌کننده مخصوص لمینت، آن را به صورت مستقیم روی کفپوش لمینت نریزید، ابتدا مقدار کمی پاک‌کننده را روی دستمال بریزید و سپس با آن کفپوش را تمیز کنید.

نظافت کفپوش لمینت

نظافت سرامیک

اگر آشپزخانه یا فضای خانه‌تان سرامیک باشد احتمالا می‌دانید که به‌مرورزمان سرامیک تغییر رنگ می‌دهد و کثیف می‌شود.

یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن سرامیک جارو زدن مداوم آن است. هم‌چنین شما برای تمیز کردن سرامیک نیاز به مایع شوینده خاصی ندارید، بلکه می‌توانید با یک شوینده خانگی، آب داغ و پارچه، سرامیک را به خوبی تمیز کنید و برق بیندازید.

به‌علاوه یکی از روش‌هایی که به‌ندرت استفاده از آن پیشنهاد می‌شود، مخلوط کردن یک فنجان سرکه سفید و آب برای تمیز کردن سرامیک است.

نظافت سرامیک

تمیز کردن کفپوش پی وی سی

پی وی سی به‌دلیل طراحی متنوع، قیمت مناسب و مراقبت و نگه‌داری آسان به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین کفپوش‌ها شناخته می‌شود. اگر از کفپوش به‌درستی مراقبت نکنید، ممکن است به‌مرورزمان کدر شود و رنگ اولیه خود را از دست بدهد. قبل از هرچیزی باید بدانید که شما نمی‌توانید از هر نوع پاک‌کننده‌ای برای تمیز کردن کفپوش پی وی سی استفاده کنید.

اگر قصد دارید کفپوش وینیل را از آلودگی و کثیفی پاک کنید، می‌توانید از پاک‌کننده‌هایی مانند پاک‌کننده ملایم چندمنظوره، صابون مایع، اسید سیتریک، شیشه‌ پاک‌کن و حتی سرکه استفاده کنید.برای تمیز کردن کفپوش پی‌ وی ‌سی از بخارشوی، استون و سیم یا اسکراب استفاده نکنید.

استفاده از جاروبرقی

اگرچه تمیز کردن کفپوش پی وی سی آسان است اما بهتر است سطح کفپوش را به صورت روزانه جارو بزنید تا گردو‌غبار و کثیفی روی زمین جمع نشوند.

استفاده از شوینده کفپوش

یک‌بار در هفته سطح کفپوش را با مواد شوینده مخصوص کفپوش و آب تمیز کنید. حتی می‌توانید از تی مخصوص کفپوش برای تمیز کردن استفاده کنید.

تمیز کردن لکه‌ها با دستمال مرطوب

اگر لکه‌ای روی کفپوش پی‌و‌ی‌سی ریخته بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن آن را تمیز کنید. در غیر این صورت برای پاک کردن لکه می‌توانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

نکته: در صورتی که لکه روغن، سرکه یا لیمو روی کفپوش پی‌و‌ی‌سی ریخته، آن را سریعا تمیز کنید تا رنگ کفپوش تغییر نکند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تمیز کردن کفپوش پلاستیکی

اگر می‌خواهید کفپوش پلاستیکی را تمیز کنید، می‌توانید از تمیزکننده خانگی استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب این نوع کفپوش پیشنهاد می‌کنیم از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و برس‌های زبر استفاده نکنید.

هم‌چنین بهتر است یک برنامه زمانی منظم برای تمیز کردن کفپوش پلاستیکی داشته باشید. تمیز کردن کفپوش کار سخت و پیچیده‌ای نیست فقط باید از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا