مرتب کردن اتاق کودک دیگر خسته‌کننده نیست!

نظافت و شستشو

تصور کنید که چند روز تعطیلات را با بچه‌ها سپری کرده‌اید. در پایان تعطیلات شما با خانه‌ای به هم ریخته و پر از اسباب بازی تنها می‌مانید. اما باید بدانید این بهترین فرصت برای مرتب کردن اتاق کودک شما است. شما می‌توانید اسباب‌بازی‌هایی را که دیگر برای سن کودکتان مناسب نیست را ببخشید. مطمئناً وقتی از تعداد و حجم لوازم بازی کم شود، راحت‌تر و سریع‌تر از قبل می‌توانید نظافت منزل تمیز کاری اتاق بچه را انجام دهید.

مهم‌ترین کاری که شما باید برای خانه تکانی تمیز کاری اتاق بچه انجام دهید این است که از لوازم تقسیم‌کننده فضا استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از لوازم مختلف، دسته‌بندی کردن لوازم بازی را انجام دهید.

بهتر است هنگامی‌که قصد تهیه لوازم تقسیم‌بندی را دارید، طوری آن‌ها را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر و نسبتاً قابل تغییر باشند تا در طولانی مدت و با توجه به تغییر پیدا کردن نوع اسباب‌بازی‌ها قابل استفاده باشند. مادر این مقاله سعی کرده‌ایم تا با چند راه‌حل ساده شما را در مرتب كردن اتاق كودك خود راهنمایی کنیم.

راهنمای مرتب کردن اتاق کودک

در مرتب كردن اتاق كودك نکاتی مانند دورریختن وسایل اضافه، مرتب کردن لباس، جمع کردن کمد کودکان، مرتب کردن اسباب بازی‌ها و کتاب و موارد دیگر مورد توجه است.

از شر لوازم اضافه و به درد نخور خلاص شوید

در اولین مرحله از مرتب کردن اتاق کودک یک کیسه زباله بردارید و تمام اسباب بازی های شکسته و غیر قابل استفاده را دور بریزید. لباس‌های کهنه و به‌دردنخور را دور بریزید. لوازمی که دیگر برای کودک شما مناسب نیستند اما  ممکن است برای بقیه مناسب باشد را ببخشید. لباس‌هایی که دیگر اندازه کودک شما نیستند را ببخشید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

مرتب کردن اتاق کودک

یک دور همه لباس‌ها را دوباره بررسی کنید

بعد از اینکه از دست زباله‌ها خلاص شدید، نوبت مرتب کردن لباس‌ها است. برای این کار شما می‌توانید ابتدا از کشوها شروع کنید و سپس سراغ کمدها بروید.

هنگام مرتب كردن اتاق كودك می‌توانید لباس‌ها را به سه دسته تقسیم کنید.

  • لباس‌هایی که در فصل جاری استفاده می‌کند.
  • لباس‌هایی که تا فصل بعدی دیگر مناسب کودک شما نخواهد بود.
  • لباس‌هایی که برای شما ارزش معنوی دارد و قصد نگهداری آن‌ها را دارید.

برای ذخیره لباس‌ها می‌توانید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید. کیسه‌های قابل وکیوم نیز برای این کار بسیار مناسب است زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کند. در حین جابجایی و مرتب کردن لباس‌ها، لباس‌های فرسوده را دور بیندازید و لباس‌هایی که دیگر برای کودک شما مناسب نیستند را برای بخشیدن به کودکان دیگر کنار بگذارید.

مرتب کردن لباسهای اتاق کودک

کمد مناسب وسایل کودک سفارش دهید

کمد کودک شما باید مخصوص وسایل کودک باشد و قفسه‌های مخصوصی برای قراردادن لباس و اسباب بازی‌های فرزند شما داشته باشد. ساخت کمد دیواری مخصوص کودکان یکی از خدمات ویژه آچاره برای شما است. برای مشاوره با کمدسازان با سلیقه و کاربلد رو لینک کلیک کنید و یا از اپلیکیشن آچاره استفاده کنید.

یکی از لوازمی که در مرتب کردن اتاق کودک بسیار کارآمد است تخت‌های دارای کشو و فضای ذخیره‌سازی است. شما می‌توانید از این فضا برای ذخیره کردن لوازمی که کمتر موردنیاز کودکتان است، استفاده کنید.

سفارش کمد دیواری مخصوص کودک

مرتب کردن اسباب ‌بازی‌ کودک

مهم‌ترین قسمت در مرتب كردن اتاق كودك سروسامان دادن اسباب‌بازی‌ کودک شما خواهد بود. اگر فرزند خود را تشویق می‌کنید که با شما اسباب‌بازی‌ها را مرتب کند، خیلی زود آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه اتاق خود را به‌تنهایی تمیز نگه‌دارند. به کودک خود کمک کنید تا بفهمد چگونه وسایلی که خراب‌ شده‌اند و یا دیگر مورد علاقه آن‌ها نیستند را کنار بگذارند.

فقط اسباب‌بازی‌هایی که ارتباط عاطفی عمیقی با آن‌ها دارند یا اسباب‌بازی‌هایی را که در حال حاضر از آن‌ها لذت می‌برند را نگهداری کنید.

مرتب کردن اتاق کودک

فراموش نکنید اسباب بازی فرزند خود را بشوئد چون اسباب بازی‌ها از چیزی که به نظر می‌رسد آلوده‌تر هستند. برای شستشوی اسباب بازی‌ها می‌توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر سری به این نوشته از مجله آچاره بیندازید. وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست [چیزهایی که فکرش را هم نمی‌کنید!]

مرتب کردن کتاب‌ها

بعد از اینکه اسباب‌بازی‌ها را مرتب کردید، نوبت به مرتب و دسته‌بندی کردن کتاب‌ها است. هنگام مرتب کردن اتاق کودک به این نکته دقت کنید که برای ورود کتاب‌های جدید نیز فضایی در نظر بگیرید. در صورتی که فضای خالی برای کتاب‌های جدید ندارید باید تا زمان ایجاد فضای مناسب از خرید کتاب جدید خودداری کنید.

مرتب کردن اتاق کودک

زیر تخت را تمیز کنید

آخرین دفعه چه زمانی زیر تخت را مرتب کردید؟ الآن وقت آن رسیده است. تمام لوازم زیر تخت را بیرون بیاورید و هر چیزی که دیگر برای کودک شما نیست را کنار بگذاری. لوازم به درد نخور را دور بریزید. لوازم باقیمانده را بر اساس میزان استفاده‌ای که از آن‌ها دارید دسته‌بندی و مرتب کنید.

راهنمای مرتب کردن لباسها در اتاق کودک

جعبه خاطرات درست کنید

زمانی که مشغول مرتب كردن اتاق كودك خود هستید، چیزهای کوچکی پیدا خواهید کرد که فرزند شما به‌عنوان خاطرات به آن‌ها علاقه‌مند است.

یک جعبه خاطرات درست کنید و به فرزند خود بگویید که می‌تواند هر چیزی را که دوست دارد در جعبه نگه دارد. این جعبه برای نگهداری عکس‌ها و هدیه‌هایی که از خانواده و دوستانشان می‌گیرند بسیار مناسب است.

از تقسیم‌کننده کشوها استفاده کنید

با استفاده از این تقسیم کننده‌ها دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن یک وسیله همه کشو را زیر و رو کنید و می‌توانید بر اساس سلیقه خود لوازم هر کشو را دسته‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود کمتر کشوها و کمدها به هم ریخته شوند در نتیجه شما کمتر مجبور به مرتب کردن اتاق کودک خود می‌شوید.

ترفندهای مرتب کردن اتاق بچه

تمیزکاری همیشه حس خوبی به اعضای خانواده منتقل می‌کند مخصوصا اگر بخواهیم برای اتاق کودکان کاری انجام دهیم. نکاتی در این کار باید رعایت شود مانند تمیز کردن وسایل برقی در نظافت منزل و سایر موارد که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

دو ردیفه کردن کمد لباس

از یک کمدساز یا کسی که به امور فنی آشنا است بخواهید چوب مخصوص آویزان کردن لباس در کمد کودکتان را بشکند و دو ردیف چوب برای آویزان کردن لباس تعبیه کند.

کودکتان را در مرتب کردن اتاقش مشارکت دهید

سعی کنید فرزندتان را از همان کودکی عادت دهید در انجام کارها مشارکت کند و مقدمات این کار را فراهم کنید. مثلا ارتفاع چوب آویز کمد را طوری طراحی کنید که خودش بتواند لباسهایش را در کمد بگذارد. ایجاد انگیزه برای فرزندانتان جهت مرتب کردن اتاق کودک ممکن است چالش برانگیز باشد. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید گام مهمی برادشته‌اید.

ایده‌های زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

  1. به او توضیح دهید که چرا تمیز کردن اتاقش مهم است.
  2. مشوق‌هایی برای او تعیین کنید که به کودک انگیزه همکاری دهد.
  3. تمیز کردن اتاق را تبدیل به فعالیتی سرگرم کننده کنید. پخش موزیک شاد می‌تواند ایده خوبی باشد.

مرتب کردن اتاق کودک

اسباب‌بازی‌های کثیف را جدا کنید

اسباب‌بازی‌های کثیف را در یک سبد تمیز قرار دهید تا بتوانید بعداً آنها را تمیز کنید. سلامت فرزند شما ارتباط مستقیمی با بهداشت وسایلی که با آنها در تماس است دارد.

وسایل اضافی را دور بریزید

مسلما خانه شما آنقدر بزرگ نیست که بتوانید همه چیز را نگهدارید. خودتان را از شر لباسهایی که برای فرزندتان کوچک شده یا اسباب بازی‌هایی که دیگر با آنها بازی نمی‌کند خلاص کنید.

شما می‌توانید برای مرتب کردن اتاق کودک از نظافتچیان آچاره کمک بگیرید و تجربه آنها در تمیز و مرتب کردن خانه استفاده کنید.

مشاهده رایگان قیمت نظافت خانه!

منبع:

ExtraSpace، Blueistyle

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به نظافت منزل مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا