مبل شویی و تمیز کردن مبل در خانه با روش های آسان

نظافت و شستشومبل‌شویی

آیا تمیز کردن مبل در خانه امکان‌پذیره؟ امروز در آچاره می‌خوایم در مورد یه کار مهم و تاثیرگذار در تمیزی خانه صحبت کنیم؛ بله، مبل شویی یا به عبارت دیگه تمیز کردن خانه و محل کار که عضو مهمی از خانه‌ها شدن. کثیف شدن وسایل خانه و از جمله مبل‌ها، با همه تلاش‌هایی که در تمیز نگه‌داشتن اون انجام می‌دیم، رخ میده و مبل از دسته وسایل خانه‌ای هست که به‌راحتی نمیشه اون رو تعویض کرد.

پس بهتره در شرایطی که با کثیف شدن مبلمان مواجه هستیم، به‌سراغ تمیز کردنش بریم تا تعویضش. اما چه راه‌های ساده و موثری وجود داره تا مبل‌ها تمیز بشن؟ اینجا براتون از روش‌های مبل شویی و تمیز کردن مبل در خانه صحبت خواهیم کرد. ما رو همراهی کنید.

راهکارهای موثر برای تمیز کردن مبل های خانه

مبل شویی: جارو و تمیزکاری اولیه

به‌منظور تمیز کردن مبل در خانه ابتدا تلاش کنید تا تمام قسمت‌های مبل و کاناپه رو جارو بکشید. حواستون باشه تمام بخش‌ها و گوشه و کنارهای مبل رو به‌خوبی جارو بکشید.

اگر توی خونه حیوان خانگی نگه‌ می‌دارین و اون هم از مبل استفاده می‌کنه، با شدت بیشتری، جارو بکشید تا موهای این حیوانات خانگی هم جارو شه. البته برای جارو کردن موهای حیوانات خانگی می‌تونید از یک پارچه خیس، برس یا فرچه استفاده کنید.

تمیزی مبل با آچاره

مبل شویی: شستشوی نواحی چوبی یا فلزی مبل

حالا وقت تمیز کردن دسته مبل و براق کردن چوب مبل رسیده. دستمالی بردارید و آن را با آب گرم و محلولی شوینده‌ای خیس کنید و تمام دیواره‌های چوبی یا فلزی مبل را پاک کنید.

اما یادتون نره بعد از این کار حتما با دستمال خشک دیگری، تمام رطوبت را خشک کنید.

ابتدا گردوغبار یا خاک اضافی را از کف چوبی تمیز کنید. سپس گردوغبار یا کثیفی‌های سطحی را جاروبرقی بکشید. پیشنهاد می‌کنیم که در این شرایط از پاک‌کننده‌هایی که دارای PH خنثی هستند، استفاده کنید.

براق کردن چوب مبل در منزل

در صورت وجود پریدگی در چوب مبل نیز شما باید نسبت به ترمیم قسمت آسیب‌دیده اقدام کنید.

محاسبه رایگان هزینه مبل شویی در منزل!

شستشوی نواحی فلزی مبل

با استفاده از یک پارچه مرطوب، سطح فلز را پاک کنید.

از استیل ضد زنگ یا محصول تمیزکننده چند منظوره خود با پیروی از دستورالعمل‌های روی برچسب استفاده کنید. (همیشه برای جلوگیری از خراشیدگی، مواد پاک‌کننده را روی فولاد ضد زنگ با مالیدن آن در امتداد دانه‌ها بمالید.)

بار دیگر با آب بشویید و به‌آرامی با یک پارچه تازه خشک کنید. (نحوه ساخت کلاف مبل راحتی را اینجا بخوانید.)

مبل شویی: تمیز کردن مبل پارچه ای یا چرمی

بسیار مهم است که بدانید مبلی که در خانه شما وجود دارد، از چه جنس پارچه‌ و الیافی تهیه شده است. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید از نمایندگی که این مبل‌ها را خرید کرده‌اید، پرس و جو کنید.

زیرا شستشوی مبل پارچه ای روندی متفاوت نسبت به دیگر جنس‌ها دارد. همچنین شما تمیز کردن کلاف مبل را نیز نباید از یاد ببرید.

شستشوی مبل پارچه ای

مبل شویی: لکه گیری

بسیار مهم است که بدانید هر نوع لکه‌ای را از روی پارچه و بافت، چگونه تمیز کنید. برای این کار می‌تونید از محلول‌های تمیز کننده تجاری استفاده کنید یا به روش طبیعی، این محلول‌ها رو تهیه کنید.

تعدادی از محلول های لکه بر مبل در ادامه لیست شده‌اند:

تمیزی مبل پارچه ای

برای مبل‌های پارچه‌ای، ¼ فنجان سرکه، ¾ آب گرم و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی رو با هم مخلوط کنید.

محلول تهیه‌شده را در یک ظرف اسپری‌کننده بریزید. به ناحیه لکه‌دار، اسپری کنید و با حوله یا پارچه تمیزی، منطقه لکه‌دار را تمیز کنید تا لکه به‌طور کامل پاک شود.

حال در این مرحله یک پارچه مرطوب خیس شده با آب را روی ناحیه لکه‌دار بکشید تا صابون از این ناحیه جدا شود.

در آخر هم با پارچه تمیز و خشکی لکه روی مبل را تمیز کنید. در نهایت فراموش نکنید که تمیز کردن رویه کوبی مبل نیز نکات منحربه‌فرد خود را داراست.

لکه گیری از مبل چرمی

برای مبل‌های چرمی: ½ فنجان سرکه، 1 فنجان آب گرم، ½ فنجان قاشق غذاخوری از صابون مایع یا مایع ظرفشویی را در یک ظرف اسپری‌کننده بریزید. سپس منطقه لکه‌دار مبل را با پارچه تمیزی بشویید و تمیز کنید.

شستشوی مبل با آچاره

مطالب مرتبط:

مبل شویی با آچاره

اگه به هر دلیلی فرصت نمی‌کنید مبل‌ها رو تمیز کنید یا احتمال می‌دید خودتون از پس تمیز کردن مبل در خانه برنیاد، می‌تونید به‌راحتی و با استفاده از آچاره، از خدمت مبل شویی بهره ببرید. در این خدمت آچاره، می‌تونید روز و زمانی که نیاز به مبل‌شویی دارید رو مشخص کنید و همین‌طور خودتون نیروی متخصص رو انتخاب کنید.

سوالات رایج

آیا تمیز کردن مبل‌های مختلف روند یکسانی دارد؟

خیر. با این‌که مراحل شستشوی همه مبل‌ها تقریبا یکسان است اما جزئیات مبل شویی برای هر جنس مبلمان متفاوت است.

شستشوی مبل چرم در خانه باید با استفاده از چه موادی انجام بپذیرد؟

کارشناسان به‌منظور تمیز کردن مبل چرمی در منزل، استفاده از ½ فنجان سرکه، 1 فنجان آب گرم و ½ فنجان صابون مایع را پیشنهاد می‌کنند.

منبع: diynetwork

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا