آموزش جرم گیری چای ساز با نوشابه

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

تصور نوشیدن چای در هوای سرد برای همه ما لذت‌بخش است اما آیا آماده کردن چای به روش سنتی هم شامل این قاعده می‌شود؟ در بسیاری از اوقات علیرغم این که به نوشیدن چای علاقه داریم اما زمان آماده کردن آن به روش سنتی را در اختیار نداریم. این مشکل با معرفی چای ساز به بازار برطرف شده و امروزه شما در زمان بسیار کوتاهی قادر هستید با استفاده از این دستگاه چای خود را آماده کنید. البته استفاده از چای ساز بدون دردسر نیست و ممکن است شما در حین استفاده از آن با مشکلاتی همچون ایجاد رسوب در بدنه داخلی این دستگاه مواجه شوید. شاید بپرسید که علت ایجاد رسوب در این ناحیه چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟ در این مقاله از مجله آچاره با بررسی این مشکل، به شما در روند جرم گیری چای ساز با نوشابه کمک خواهیم کرد.

 علت رسوب گیری چای ساز

آبی که امروزه همه ما برای آشامیدن مورد استفاده قرار می‌دهیم کاملا خالص نیست و درون آن املاح مختلفی وجود دارد. با این که این املاح با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند اما بخش قابل‌توجهی از آب آشامیدنی را تشکیل می‌دهند. به همین علت است که بسیاری از افراد برای آب آشامیدنی خود از فیلترهای مخصوص آب استفاده می‌کنند. زمانی که شما آب را برای جوشیدن بر روی حرارت قرار می‌دهید، با افزایش دمای آب، این املاح ته‌نشین می‌شوند و به مرور زمان در کتری و یا چای ساز شما رسوب پیدا می‌کنند. هر چه شما مدت زمان بیشتری از کتری و یا چای ساز خود بدون تمیز کردن آن استفاده کنید، ضخامت این رسوبات افزایش بیشتری پیدا خواهند کرد و در نتیجه پاک کردن آن‌ها نیز به روندی دشوارتر تبدیل خواهد شد. اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید، با استفاده از چند روش ساده می‌توانید نسبت به از بین بردن رسوبات چای ساز خود اقدام کنید که یکی از آن‌ها استفاده از نوشابه است. در همین راستا در بخش بعد با بررسی چند راهکار، اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

شستن چای ساز با نوشابه

از بین بردن رسوبات چای ساز

با این که شستن چای ساز با نوشابه در اکثر موارد برای از بین رسوبات موجود در این دستگاه کارساز است اما برای اطمینان بیشتر در این بخش دو راهکار دیگر را نیز مرور خواهیم کرد تا شما در این روند با هیچگونه مشکلی برخورد نداشته باشید.

جرم گیری چای ساز با نوشابه

همان‌طور که اشاره کردیم استفاده از نوشابه یکی از راهکارهایی است که شما با طی کردن مراحل آن می‌توانید نسبت به از بین بردن رسوبات در چای ساز شیشه‌ای و معمولی در این دستگاه اقدام کنید. در حال حاضر شستن چای ساز با نوشابه، با استفاده از 2 روش امکان‌پذیر است که در ادامه هر دوی آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

روش 1

در این روند شما صرفا به یک نوشابه مشکی نیاز خواهید داشت و با پشت سر گذاشتن مراحل زیر رسوبات چای ساز خود را از بین خواهید برد. این مراحل عبارتند از:

  • نوشابه را درون چای ساز ریخته و آن را بین 4/1 تا 2/1 پر کنید. (یک چهارم محفظه چای ساز تا یک دوم (نصف) دستگاه)
  • دستگاه را روشن کرده و تا به جوش آمدن محتویات آن منتظر بمانید.
  • پس از این که نوشابه به دمای جوش رسید، چای ساز را خاموش کرده و 30 دقیقه صبر کنید.
  • در قدم بعد و پس از گذشت 30 دقیقه، محتویات دستگاه را خالی کرده و آن را بشویید.
  • در نهایت با استفاده از ابزار مناسب، رسوبات موجود در محفظه داخلی را به آرامی از بدنه جدا کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

شستن چای ساز با نوشابه

روش 2

به منظور استفاده از این روش شما باید علاوه بر نوشابه، از آب نیز استفاده کنید. مراحلی که شما باید به این منظور طی کنید، به شرح ذیل هستند:

  • در قدم اول چای ساز را با ترکیب 40 به 60، نوشابه و آب پر کنید. (40 درصد نوشابه و 60 درصد آب)
  • سپس دستگاه را روشن کرده و تا به دمای جوش رسیدن محتویات صبر کنید.
  • پس از به جوش رسیدن محلول و خاموش کردن چای ساز، بین 30 تا 60 دقیقه به آن زمان دهید.
  • بعد از به پایان رسیدن این مدت زمان، محتویات دستگاه را خالی کرده و آن را بشویید.
  • در قدم آخر با استفاده از یک ابزار مناسب مثل اسکاچ ظرفشویی، رسوبات موجود را از بدنه چای ساز جدا کنید.

شستن چای ساز با نوشابه

شما با استفاده از این 2 روش می‌توانید روند شستن چای ساز با نوشابه را در مدت زمان بسیار کوتاهی پشت سر گذاشته و تمامی رسوبات موجود در این دستگاه را از بین ببرید. با این وجود در ادامه 2 راهکار دیگر را نیز به صورت خلاصه مرور می‌کنیم تا در صورت تمایل از این راهکارها به منظور تمیز کردن چای ساز خود استفاده کنید.

در طول تمامی مراحل نکات ایمنی را رعایت کرده و چای ساز را بدون نظارت رها نکنید. در صورتی که از بوی موجود در چای ساز پس از استفاده از این راهکارها رضایت نداشتید، 3 تا 4 بار دستگاه را با آب پر کرده و پس از به جوش آمدن آن، کتری چای ساز را خالی کنید. همچنین شما از طریق بخش نظرات این مقاله می‌توانید سوالات خود را با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

جرم گیری چای ساز با نوشابه؛ راهی ساده اما تأثیرگذار

یکی از روش‌های از بین بردن رسوب‌های ضخیم دیواره‌های کتری و چای‌ساز استفاده از نوشابه است. چراکه نوشابه حاوی اسید کربنیک است. با انجام مراحل زیر می‌توانید جرم و رسوب درون کتری را از بین ببرید.

  • مقدار زیادی نوشابه کوکاکولا درون کتری برقی یا چای‌ساز خود بریزید و چای‌ساز را روشن کنید تا بجوشد.
  • بعد از جوشیدن چای‌ساز ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  • حالا نوشابه درون چای‌ساز را خالی کنید و از یک اسکاچ نرم برای تمیز کردن و پاک کردن رسوبات جداشده استفاده کنید.
  • برای اینکه بتوانید جرم‌گیری چای‌ساز با نوشابه را درست انجام دهید نیاز است بار دیگر آب درون آن بریزید تا تمام رسوبات از دیواره کتری جدا شود.
  • بعد از جوش آمدن آب، آن را خالی و کتری را آبکشی کنید. چند بار این کار را انجام دهید تا آب شفاف شود و دیگر پوسته پوسته‌های رسوب دیده نشود.

نکته: برای تمیز کردن آهک در دمای معمولی هم می‌توانید از کوکاکولا استفاده کنید. اما این محلول زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که جوشانده شود.

جرم‌گیری چای‌ساز با نوشابه پپسی

نوشابه پپسی حاوی اسید سیتریک است و این تنها تفاوت بین نوشابه کوکاکولا تا پپسی است. وجود اسید سیتریک در این نوشابه نشان‌دهنده این است پپسی برای پاک کردن و از بین بردن رسوب درون چای‌ساز مناسب‌تر است. برای مشاهده نتیجه و تاثیر فوق‌العاده پپسی بهتر است مراحل بالا را بار دیگر با نوشابه پپسی انجام دهید تا تفاوت را احساس کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. با سلام‌اولا بسیار سپاسگراریم‌ از وجود این صفحات که طراحی کادبردی خوبش کارساز بوده واما مشکل بنده راجب بخار ساز دلونگی مدل VH400میباشد که فقط چگونگی باز کردن محفظه بیرونی دستگاه را‌خواستار م وبابت توجه و دادن‌سرویس های ارایه شده‌ منتدار شما عزیزان‌میباشیم.متشکرم‌ طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا