تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

تعمیر موتور یخچال مغازه و علائم خرابی موتور یخچال صنعتی

یخچال و فریزرلوازم خانگی

امروزه همه افرادی که در محیط کار خود با مواد غذایی سر و کار دارند، از یخچال‌های صنعتی استفاده می‌کنند. این یخچال‌ها به این دسته از افراد کمک می‌کنند تا این مواد غذایی را سالم و در تازه‌ترین حالت ممکن نگهداری کنند. بنابراین در صورتی که عملکرد این دستگاه دچار اختلال شود، چالش‌های بسیاری قابل انتظار خواهد بود و به همین دلیل در این شرایط باید هر چه سریع‌تر برای حل مشکل, اقدامات لازم را در نظر گرفت. روند برطرف کردن اختلالات احتمالی در یخچال صنعتی تفاوت چندانی با یخچال خانگی نداشته و در اولین قدم باید منشا بروز اشکال شناسایی شود. همان‌طور که می‌دانید یخچال صنعتی نیز همانند یخچال خانگی از قطعاتی مثل کمپرسور یا موتور، کندانسور، ترموستات و … تشکیل شده است و مختل شدن عملکرد هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند به از کار افتادن این دستگاه منجر شود. در نتیجه عیب‌یابی یک مرحله حائز اهمیت در روند تعمیر موتور یخچال مغازه محسوب می‌شود. در این مقاله تخصصی از مجله آچاره به بررسی مشکلاتی که عملکرد کمپرسور و در نتیجه یخچال را مختل می‌کند، پرداخته و تلاش می‌کنیم در راستای تعمیر موتور یخچال مغازه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

کمپرسور یا موتور یخچال صنعتی

به منظور آشنایی با روند تعمیر یخچال صنعتی باید با اجزای تشکیل‌دهنده آن بیشتر آشنا شد. امروزه یخچال‌های صنعتی در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید شده تا هر فرد بتواند بسته به نیاز خود، یکی از این دستگاه‌ها را برای استفاده در محل کار خود برگزیند. این نوع یخچال مدل‌های گوناگونی مثل کابینتی، ایستاده و … داشته که اجزای اصلی آن‌ها نسبت به یکدیگر تفاوتی ندارند. در نتیجه می‌توان گفت که روند عیب‌یابی و تعمیر یخچال صنعتی در مدل‌های مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و تقریبا یکسان می‌باشند.

تعمیر موتور یخچال مغازه

یکی از این اجزای تشکیل‌دهنده یخچال کمپرسور نام داشته که به آن موتور هم گفته می‌شود. این بخش در تمام یخچال‌ها از جمله خانگی و صنعتی موجود بوده و در کارکرد صحیح یخچال، نقش بسیار مهمی دارد. برای این که یخچال قابلیت کاهش دما در محظه داخلی خود را داشته باشد، در ساخت آن از یک مبرد و یا اصطلاحا گاز یخچال استفاده شده که این عامل نهایتا منجر به افت دمای محفظه داخلی یخچال می‌شود. کمپرسور انرژی لازم برای به حرکت در آوردن مبرد را در اختیار آن گذاشته و عملکردی همانند پمپ اجرا می‌کند. در نتیجه اگر این قطعه با مشکل مواجه شود، گاز یخچال در این چرخه حرکت نکرده و یخچال قابلیت کاهش دمای محفظه خود را از دست می‌دهد، پس باید عملیات تعمیر کمپرسور یخچال را انجام دهید. شاید بپرسید که چه عواملی به خرابی موتور یخچال صنعتی منجر می‌شوند؟ در ادامه پس از بررسی علائم و دلایل خرابی کمپرسور، روند تعمیر موتور یخچال مغازه را مرور خواهیم کرد.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

مطالب پیشنهادی آموزش تصویری تراز کردن یخچال

دلایل خرابی موتور یخچال مغازه (صنعتی)

عوامل مختلفی می‌توانند در کوتاه‌ مدت و یا بلند مدت باعث خرابی کمپرسور یخچال شده و عملکرد یخچال مغازه را با مشکل مواجه کنند. در بین این عوامل می‌توان 4 مورد را به عنوان دلایل میانی خرابی موتور یخچال صنعتی در نظر گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • اختلالات و نوسانات برق
  • مبرد (گاز یخچال) ناکافی یا شارژ ناصحیح آن
  • کثیفی کویل‌های کندانسور و اواپراتور
  • فرسودگی کمپرسور

تعمیر موتور

موتور یخچال صنعتی به طور معمول، بدون نیاز به تعمیرات و صرفا با سرویس سالیانه، به مدت 8 سال و با مراقبت صحیح تا 10 سال عمر مفید داشته و عملکرد آن نسبت به دیگر اجزای یخچال، دیرتر با مشکل روبه‌رو می‌شود. اما عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانند این عمر مفید را به طرز قابل توجهی کاهش داده و شما را مجبور به پشت سر گذاشتن روند تعمیر موتور یخچال مغازه تان کنند. البته این عوامل به اینجا محدود نشده و این موارد صرفا به عنوان دلایل اصلی خرابی کمپرسور شناخته می‌شوند. در نظر داشته باشید که سرویس منظم و صحیح یخچال، باعث پیشگیری نسبت به بروز این مشکلات شده و عمر دستگاه شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد. در نتیجه بررسی منظم شرایط مبرد یا گاز، کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و ترموستات یخچال بسیار حائز اهمیت بوده و نباید نادیده گرفته شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مطالب پیشنهادی آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

علائم خرابی موتور یخچال صنعتی

زمانی که عملکرد یخچال با مشکل مواجه می‌شود، این مشکل با بروز برخی علائم، مشخص می‌شود و این علائم، در تشخیص علت بروز اختلال بسیار تاثیرگذار می‌باشند. خرابی موتور نیز از این قائده مستثنی نبوده و در صورتی که مشکل از این قسمت باشد، دستگاه برخی از این علائم را از خود نشان خواهد داد. با این وجود نمی‌توان این علائم را مختص به خرابی کمپرسور یا موتور دانست. این علائم عبارتند از :

1. روشن نشدن یخچال

اگر یخچال روشن نمی‌شود، احتمال کمپرسور آن خراب شده است. در این شرایط ابتدا باید از سلامت سیستم برق‌ رسانی اطمینان حاصل کرده و اگر مشکل از این بخش نبود، سلامت قسمت‌هایی مثل کمپرسور، ترموستات و … مورد بررسی قرار گیرد.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. خاموشی ناگهانی یخچال مغازه

در صورتی که یخچال روشن شده اما پس از چند لحظه خاموش می‌شود، باید سلامت سیستم برق ‌رسانی، ترموستات و کمپرسور آن را بررسی کنید. چرا که هر کدام از این موارد ممکن است به خاموشی یخچال شما منجر شوند.

تعمیر یخچال مغازه

3. سرد نشدن محفظه داخلی یخچال مغازه

کمپرسور گاز یخچال را به حرکت درآورده و باعث کاهش دما در محفظه داخلی می‌شود. اگر موتور به درستی فعالیت نکند سرمایش یخچال درست انجام نمی‌شود و نسبت به شرایط معمول گرم‌تر خواهد شد.

4. حرارت بالای بدنه کمپرسور

دمای بدنه موتور یا کمپرسور معمولا از 60 درجه سانتی‌گراد بالاتر نمی‌رود و این قطعه دمایی کمتر از این میزان دارد. حرارت بیشتر موتور نشان‌دهنده وجود اختلال در این قسمت بوده و باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

5. تولید صدای غیرمعمول و بلند در یخچال مغازه

کمپرسور هنگام فعالیت و به صورت طبیعی دارای یک صدا بوده که معمولا به گوش ما می‌رسد. هر صدای غیرمعمول و بلند دیگری علامت وجود مشکل در یخچال محسوب شده و نیاز به بررسی بیشتر دارد. در بسیاری از موارد منشا صداهای بلند، کمپرسور بوده که اهمیت توجه به این علامت را دوچندان می‌کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطالب پیشنهادی نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی

6. بوی سوختگی از کمپرسور یخچال صنعتی

اگر در ساختار داخلی کمپرسور مشکلاتی همانند اتصالی و … رخ دهد، ممکن است بوی سوختگی از این قسمت تولید شده و به مشام ما برسد. در این مواقع سریعا اتصال دستگاه با برق را قطع کرده و برای شناسایی منشا بو تلاش کنید.

در صورتی که هر کدام از این موارد را در دستگاه خود مشاهده کردید، باید سلامت کمپرسور مورد بررسی قرار بگیرد. البته همان‌طور که اشاره کردیم این عوامل صرفا نشان‌دهنده خرابی موتور نبوده و ممکن است از اختلال در قسمت دیگری ناشی باشند. به منظور اتمام عیب‌یابی و در نهایت آغاز تعمیر موتور یخچال مغازه، باید ریشه بروز مشکل به صورت دقیق شناسایی شده و سپس اقدامات لازم در نظر گرفته شود.

تعمیر موتور یخچال مغازه

سخن پایانی درباره تعمیر موتور یخچال مغازه

موتور یا کمپرسور در ساختار کلی یخچال به صورت میانگین یک بخش گران محسوب شده و تعویض آن به پرداخت هزینه زیادی نیاز دارد. به همین دلیل هنگامی که عملکرد این بخش مختل می‌شود، ترجیح افراد تعمیر آن است. کمپرسور یخچال از لحاظ تعمیراتی یک قطعه تقریبا پیچیده بوده و تعمیر آن به تخصص بالایی نیاز دارد و کار افراد عادی نیست. بنابراین اگر تجربه قبلی نداشته و با ساختار یخچال و اجزای آن آشنا نیستید، حتما از افراد متخصص برای تعمیر موتور یخچال مغازه خود استفاده کنید.همچنین میتوانید از دیگر مقالات تعمیرات یخچال مجله اچاره استفاده نمایید.

روند تعمیر موتور یخچال مغازه وابستگی زیادی به علت خرابی آن دارد و نسبت به این عامل کاملا متغیر است. به طور مثال برخی از اختلالات ناشی از نوسان برق در این قطعه قابل تعمیر است ولی در بعضی از موارد که به ساختار داخلی کمپرسور آسیب جدی وارد شده است، این قطعه قابلیت تعمیر نداشته و شما چاره‌ای جز تعویض آن نخواهید داشت. در نتیجه مهارت متخصص یک عامل بسیار با اهمیت در تعیین چگونگی پیشروی روند تعمیر موتور یخچال صنعتی بوده و باید با دقت زیادی راجع به انتخاب این فرد تصمیم‌گیری شود. اگر تعمیر موتور یخچال مغازه شما امکان‌پذیر باشد، روند اصلاح مشکلات آن آغاز شده و در مدت زمان کوتاهی شما می‌توانید دوباره از یخچال خود استفاده کنید. در غیر این صورت موتور به تعویض نیاز دارد که بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالای این تعویض و مشکلات احتمالی در بلندمدت، یخچال را تعویض می‌کنند.

فراموش نکنید که هنگام بروز اختلال در عملکرد یخچال صنعتی، قبل از تعمیر یا تعویض کمپرسور باید سلامت دیگر قسمت‌ها به طور کامل بررسی شده و سپس اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل در نظر گرفته شود. همچنین رعایت نکات ایمنی در حین عیب‌یابی و تعمیر موتور یخچال صنعتی بسیار مهم است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. در طول همه این مراحل از عدم اتصال دستگاه با برق اطمینان حاصل کرده و سپس به یخچال نزدیک شوید. در صورتی که مهارت کافی برای تعمیر موتور یخچال مغازه یا یخچال صنعتی را ندارید، می‌توانید این روند را با خیال راحت به کارشناسان مجرب آچاره سپرده و عملکرد دستگاه خود را در کمترین زمان ممکن بازیابی کنید. امیدواریم که این مقاله مجله آچاره نیز برای شما مفید واقع شده باشد. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

در این باره بیشتر بخوانید 

ترموفیوز یخچال و روش تست و تعمیر آن

عیب یابی یخچال فریزر اسنوا

خرابی اورلود یخچال

نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید