ساخت اسپری صورت خیار خانگی

زیبایی و سلامتپوست

صنعت زیبایی هر روز تونرهای جدیدی به بازار ارائه می‌کند. یافتن تونر مناسب برای پوست شما بین این همه محصول موجود کمی گیج‌کننده و دلهره‌آور است. اسپری‌های صورت بخش مهمی از برنامه مراقبت از پوست هستند. شاید نخواهید تونرهای آماده موجود در بازار را امتحان کنید؛ زیرا اغلب گران هستند و از طرفی این ریسک وجود دارد که با پوست شما سازگار نباشند. در این مقاله نحوه ساخت اسپری صورت خیار در خانه را به شما آموزش خواهیم داد تا نیازی به تهیه تونر پوست صنعتی نداشته باشید.

نحوه ساخت اسپری صورت خیار

اسپری آب خیار را به عنوان یک اسپری خنک‌کننده صورت نیز می‌شناسند. برای ساخت اسپری صورت خیار تنها چیزی که نیاز دارید خیار است! در ادامه مراحل گام به گام ساخت اسپری خانگی خیار خانگی توضیح داده شده است. با ساخت اسپری خانگی هم در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم از ترکیبات موجود در اسپری اطمینان کامل دارید.

مرحله 1: تهیه خیار سالم

در اولین مرحله برای ساخت اسپری صورت خیار، یک خیار تازه و سرسبز و سالم تهیه کنید.

اسپری صورت خیار و نعناع

مرحله 2: برش 3/2 خیار

اگر خیار انتخابی شما به اندازه خیاری است که در تصویر می‌بینید، دو سوم آن کافی است. یک راه دیگر این است که به جای تهیه یک خیار بزرگ، از یک خیار کوچکتر استفاده کنید.

مرحله 3: کندن پوست خیار

خیار را پوست بگیرید. می‌توانید از پوست گرفتن خیار اجتناب کنید، به شرطی که پوست آن را به خوبی بشویید. هدف این است که خیار به طورکامل تمیز باشد.

مطلب پیشنهادی آموزش ساخت موم اپیلاسیون

مرحله 4: برش خیار به صورت افقی

در این مرحله دو کار می‌توانید انجام دهید. اگر می‌خواهید خیار را به عنوان یک تونر استفاده کنید و یک یا دو بار در روز آن را روی پوست‌تان بکشید، آن را خرد کرده، الک کنید و نگهداری کنید. اگر می‌خواهید تونر شما حالت مایع داشته باشد، خیار را به صورت افقی برش دهید.

اسپری صورت خیار و نعناع

مرحله 5: برش خیار به صورت عمودی

با توجه به اینکه برای تهیه این اسپری به قطعات کوچک خیار نیاز است، آنها را به صورت عمودی نیز برش دهید. سعی کنید برش‌های شما یک اندازه باشد تا قطعات خیار به صورت منظم برش داده شوند.


سرویس پیشنهادی آچاره : پاکسازی پوست در منزل


مرحله 6: ریختن قطعات داخل تابه

قطعات خرد شده خیار را داخل تابه بریزید.

اسپری صورت خیار و نعناع

مرحله 7: اضافه کردن آب

به تابه مقداری آب اضافه کنید. آب را به اندازه‌ای بریزید که قطعات کوچک خیار درون آن غوطه‌ور شوند.

اسپری صورت خیار

مرحله 8: گذاشتن تابه روی شعله ملایم

تابه را روی شعله ملایم به مدت 5 تا 7 دقیقه قرار دهید. این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که می‌خواهیم جوهر خیار به خوبی با آب مخلوط شود. با این وجود توجه داشته باشید که آب نباید جوشانده شود یا به مدت طولانی روی شعله قرار گیرد، زیرا در این صورت مواد مغذی خیار از بین می‌رود.

مرحله 9: خاموش کردن شعله

حال شعله را خاموش کنید و اجازه دهید آب خیار کمی خنک شود. تقریباً 10 دقیقه طول می‌کشد تا خیار به دمای مناسب برسد. مخلوط خیار و آب را داخل مخلوط کن بریزید.

بیشتر بخوانید : آماده‌سازی پوست برای اپیلاسیون

مرحله 11: جدا کردن تکه‌های بزرگ و صاف کردن مخلوط

کار ساخت اسپری خیار شما به پایان رسیده است. حتماً هیجان این را دارید که آن را روی صورتتان امتحان کنید؟! بسیار خب! قبل از امتحان کردن، مخلوط را الک کنید تا قطعات بزرگتر جدا شوند. آب میوه را از صافی رد کنید تا ذرات بزرگ درون اسپری وارد نشوند. اسپری آب خیار را داخل یک بطری ریخته و نگهداری کنید.

مرحله 12: استفاده از اسپری آب خیار

اکنون اسپری آب خیار شما قابل استفاده است. اضافه آن را در یخچال نگه دارید.

نحوه استفاده از اسپری صورت خیار

برای استفاده از اسپری صورت خیار راه‌های متفاوتی وجود دارد. برخی از آنها را در زیر ذکر می‌کنیم:

  1.  آن را در ظرف مخصوص اسپری ریخته و بعد از شستشوی صورت، آن را روی صورت اسپری کنید.
  2.  خیار دارای خواص تقویت کنندگی است. بنابراین می‌توانید دو بار در روز از آن به عنوان یک تونر به تنهایی استفاده کنید.
  3.  مایع خنک شده را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی چشمانتان قرار دهید تا پف چشمان شما کاهش یافته و درد آنها تسکین یابد.
  4.  در تابستان آن را با پک‌های صورت مختلف مخلوط کنید.

اگر اسپری آب خیار خود را در یخچال نگهداری کنید، تا 4 روز ماندگاری دارد. می‌توانید این کار را به جای خیار با گلبرگ‌های گل رز نیز انجام دهید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

سوالات متداول

در زیر برخی سوالات متداول در مورد اسپری صورت خیار را پاسخ داده‌ایم.

1. چطور می‌توانم اسپری خنک‌کننده صورت تهیه کنم؟

اسپری خنک‌کننده صورت در انواع مختلف و با رایحه‌های مختلف به بازار عرضه شده است. به سلیقه خود هر کدام را که دوست دارید، تهیه کنید. راه دیگر برای تهیه اسپری خنک‌کننده صورت، ساخت اسپری خانگی است. اسپری صورت خیار یکی از بهترین انواع اسپری خنک‌کننده صورت است که میتوانید در خانه و با نیاز به حداقل ابزار، تهیه کنید.

2. ساخت اسپری خانگی بهتر است یا تهیه آن به صورت آماده؟

اگر شما فردی هستید که زمان کافی برای ساخت اسپری خانگی ندارید، بهتر است از نمونه‌های آماده اسپری یکی را تهیه کنید. اگر شخصی هستید که به کارهای خانه و آشپزخانه علاقه دارید و ترجیح می‌دهید همه چیز را به صورت طبیعی و بدون مواد افزودنی استفاده کنید، ساخت اسپری خانگی برای شما بسیار مناسب است. تهیه اسپری آبرسان پوست یا اسپری خنک‌کننده صورت کار راحتی است و با کمترین امکانات قابل انجام است.

3. طرز تهیه اسپری آبرسان پوست چگونه است؟

اسپری صورت خیار یکی از بهترین نمونه‌های اسپری آبرسان پوست است که باعث خنک شدن و مرطوب شدن پوست شما شده و التهابات آن را از بین میبرد. برای تهیه اسپری آبرسان پوست خیار تنها کافی است یک خیار متوسط را به صورت تکه‌های ریز درآورید. کمی آب به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا عصاره خیار و آب به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. محلول را از روی گاز بردارید و بعد از خنک شدن الک کنید تا تکه‌های درشت آن جدا شود. اسپری آبرسان پوست شما آماده است.

مطلب پیشنهادی 21 روغن روشن کننده پوست صورت

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا