تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آموزش ریست کردن تلویزیون دوو

لوازم خانگیتلویزیون

هم اکنون تلویزیون دوو به یکی از محصولات پرفروش بازار کشور تبدیل شده است. تلویزیون دوو نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است با مشکلاتی روبرو شود و به ریست فکتوری یا بازگشتن به تنظیمات کارخانه نیاز داشته باشد. در واقع اولین اقدامی که کاربر جهت برطرف کردن مشکلات دستگاه تلویزیون خود انجام می‌دهد، ریست کردن تلویزیون دوو است.

تمام تلویزیون‌ها با هر نوع برندی از جمله تلویزیون‌های برند دوو گزینه‌ای به نام ریست فکتوری دارند. با استفاده از این گزینه همه ننظیماتی که روی دستگاه اعمال شده به حالت اولیه‌‌ تنظیمات کارخانه باز می‌گردد.

مشکلات شایع تلویزیون‌های دوو قطع شدن تصویر، کار نکردن کنترل دستگاه، کند شدن برنامه‌ها و غیره است و با ریست کردن تلویزیون دوو به راحتی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. به طوری که به تعمیر نیازی نباشد. در این مقاله قصد داریم به آموزش ریست فکتوری تلویزیون‌های دوو بپردازیم.

ریست فکتوری تلویزیون چیست؟

ریست کردن تلویزیون دوو به معنای بازگشت تلویزیون به تنظیمات کارخانه است. وقتی تلویزیون به دست کاربر تنظیم می‌شود، امکان بروز مشکلات نرم افزاری و به هم ریختگی تنظیمات تلویزیون در کانال‌ها، برنامه‌ها، گوگل پلی، حساب گوگل، رمز عبور وای فای تلویزیون و غیره وجود دارد. بنابراین حتما باید تنظیمات به حالت اولیه بازگردانده شود.

ریست کردن تلویزیون دوو  نیز مانند  ریست کردن تلویزیون ال جی و  ریست تلویزیون سامسونگ جزء تعمیرات این دستگاه به شمار نمی‌رود و صرفا با هدف بازگشت به تنظیمات کارخانه انجام می‌شود.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

قبل از ریست تلویزیون دوو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که اشاره کردیم زمانی که برای ریست کردن تلویزیون دوو اقدام می‌کنید، همه تنظیمات این دستگاه شامل تمظیمات صدا، تصویر، کانال‌ها و غیره به حالت کارخانه بر می‌گردد و به همین دلیل پس از ریست فکتوری باید دوباره همه تنظیمات را به حالت شخصی سازی شده در آورید.

در تلویزیون‌های هوشمند حتما باید به مدل تلویزیون توجه شود‌. زیرا نحوه ریست کردن در برندها و مدل‌های مختلف تفاوت دارد و مراحل انجام ریست با دستورالعمل‌های شرکت سازنده انجام می‌شود‌. در صورت بروز مشکل در انجام مراحل ریست باید به دفترچه راهنمای تلویزیون دوو مراجعه کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشیدکه همه ایرادهای به وجود آمده در  تلویزیون دوو با ریست فکتوری حل نخواهد شد و فقط مشکلات نرم افزاری حل می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

ریست فکتوری تلویزیون چیست؟

بنابراین برای همه مشکلات نیازی به ریست کردن نیست. اگر گزینه Reset the sound settings یا ریست کردن صدای تلویزیون را انتخاب کنید، تمام تنظیمات بخش صدای تلویزیون دوو به حالت اولیه و تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. با استفاده از گزینه Factory reset the picture settings یا ریست تصویر تمام تنظیمات مربوط به تصویر مانند رنگ، نور، وضوح و غیره به حالت اولیه برخواهد گشت.

در صورتی که برای تلویزیون دوو رمزی قرار داده باشید، پس از انتخاب ریست فکتوری حتما باید رمز انتخاب شده را وارد کنید تا تغییرات اعمال شده به حالت کارخانه باز گردد. برای تنظیم مجدد تنظیمات تصویر و صدای تلویزیون دوو ابتدا به بخش تنظیمات، سپس به بخش سیستم و تنظیمات پیشرفته آن بروید و با زدن گزینه تنظیمات مجدد صدا و تصویر ریست کردن انجام می‌شود‌. پس از پایان آموزش ریست فکتوری تلویزیون‌های دوو دستگاه دوباره راه‌اندازی می‌شود و اولین صفحه راه‌اندازی به نمایش در می‌آید.

ریست کردن تلویزیون دوو

آیا ریست کردن تلویزیون دوو برای این دستگاه مضر است؟‌

با ریست کردن تلویزیون دوو همه تنظیماتی که در هنگام استفاده از این دستگاه اعمال شده است، به طور کامل پاک خواهد شد و به حالت کارخانه تنظیم می‌شود. بنابراین این امکان وجود دارد که در زمان تغییر تنظیمات به حالت دلخواه کمی با مشکل مواجه گردید.

بطور کلی ریست کردن تلویزیون دوو در شرایطی که تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد، تصویر ندارد ولی صدا دارد یا فقط یکی از کانال‌ها با مشکل نداشتن صدا مواجه شده است، خرابی صدا، قطع و وصل شدن صدا، بی کیفیت شدن تصاویر، از کار افتادن برنامه‌های تلویزیون دوو می‌توان از ریست فکتوری استفاده کرد و این اقدام هیچ ضرری برای دستگاه ندارد.

مشکلات نرم افزاری نیازی به تعمیر ندارند و اکثرا با ریست کردن حل می‌شوند. اما برخی مشکلات مانند روشن نشدن تلویزیون دوو با ریست کردن دستگاه حل نخواهد شد. علت روشن نشدن تلویزیون دوو باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرد. تعمیرکار برای برطرف کردن علت روشن نشدن تلویزیون دوو در مرحله اول باید باتری ریموت و کنترل دستگاه را چک کند.

پس از اطمینان از سالم بودن این قسمت به سراغ برد اصلی یا مین برد تلویزیون دوو برود. مهمترین علت روشن نشدن تلویزیون دوو به خراب شدن مین برد ارتباط دارد. اگر مشکل از مین برد بود این قطعه باید تعویض شود. در صورت سالم بودن مین برد باید کابل HDMI را بررسی کند و در صورت خراب بودن این کابل باید آن را تعویض نماید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

مراحل ریست تلویزیون دوو

برخی از کاربران به دلیل عدم آگاهی کافی به اشتباه تصور می‌کنند که اگر دستگاه تلویزیون خود را برای چند دقیقه خاموش کنند و دو شاخه آن را از پریز برق بیرون بکشند، مراحل ریست کردن تلویزیون دوو به پایان می‌رسد. این در حالیست که برای ریست فکتوری ابتدا باید تلویزیون خود را روشن کنید. سپس با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون دکمه MENU را فشار دهید.

سپس با زدن گزینه PICTURE MENU به مرحله بعدی بروید. حالا باید گزینه‌های 9، 3، 1، 0 را فشار دهید. با استفاده از انجام این مراحل ریست کردن تلویزیون دوو به راحتی و بدون هیچ دردسری به پایان می‌رسد. این روش در مواقعی کاربرد دارد که مشکل تلویزیون دوو جدی نباشد. اگر پس از انجام ریست تلویزیون دوو همچنان مشکلات این دستگاه حل نشده بود، ناچار هستید که از یک تعمیرکار متخصص و ماهر برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به آموزش ریست فکتوری تلویزیون‌های دوو پرداختیم و توضیح دادیم که قبل از ریست کردن تلویزیون دوو چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد. ریست کردن هیچ آسیبی به تلویزیون‌های دوو وارد نمی‌کند و فقط تنظیمات به حالت کارخانه باز می‌گردد. انواع ریست شامل ریست تصویر، ریست صدا و ریست کلی می‌باشد.

در صورتی که مشکلات مربوط به تلویزیون با ریست فکتوری حل نشد، حتما از تعمیرکارهایی کمک بگیرید که دارای تخصص و دانش کافی باشند. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید