تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

تعويض لامپ فر در ۵ گام به سریع‌ترین روش ممکن!

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

تعويض لامپ فر سخت نیست و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. گاهی هنگام استفاده از فر، لامپ فر دچار مشکل می‌شود. شما با کمک نکات و مراحل زیر می‌توانید تعويض لامپ فر را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید. تعويض لامپ فر در 5 گام ساده انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا همه چیز را در خصوص تعويض لامپ فر بدانيد.

تعویض لامپ فر

لامپ کوچک موجود در فر، کاربرد فراوانی هنگام کار کردن با فر برای ما دارد. شما با کمک نور لامپ فر می‌توانید میزان پخت مواد غذایی موجود در فر را برسی کنید. همین‌طور هنگام تمیز کردن فر نیز، می‌تواند کمک بسزائی به شما بکند.لامپ فر

البته‌ بیشتر ما، زمانی که لامپ فر دچار مشکل شود به آن توجه می‌کنیم. گاهی به دلایل مختلف،‌ لامپ فر یا حباب آن دچار مشکل و سوختگی می‌شود. شما می‌توانید برای تعویض لامپ فر مراحل زیر را دنبال کنید‌. البته توجه داشته باشید این مراحل خلاصه‌ بیان شده‌اند. برای توضیح بیشتر تا پايان متن همراه ما باشید.

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

مراحل‌ تعويض لامپ فر در 5 گام

  1. قطع کردن برق اجاق‌گاز.
  2. جای لامپ فر را پیدا کنید.
  3. حباب روی لامپ فر را بردارید.
  4. تعويض لامپ فر را انجام دهید.
  5. حباب آن را در جای خود قرار دهید.

1. قطع کردن برق اجاق‌گاز

ایمنی همواره در اولویت است. قبل از باز‌کردن لامپ سوخته،‌ باید از خنک و سرد بودن اجاق‌گاز اطمينان پیدا کنید. سعی کنید اجاق‌گاز را از برق بکشید. این کار چرخاندن و حرکت اجاق‌گاز را برای شما، راحت‌تر می‌کند.قطع کردن برق

2. داخل فر را خالی کنید و جای لامپ را پیدا کنید

سینی فر را بیرون بیاورید. سعی کنید داخل فر خالی باشد. با انجام این کار، فضای بیشتری برای شما ایجاد می‌شود تا راحت‌تر تعويض لامپ فر را انجام دهید. در هنگام تعويض لامپ فر باید توجه کنید، لامپ با یک حباب هالوژنی پوشیده شده است. این حباب‌ها معمولا کوچک هستند. در مرحله‌ی اول باید این حباب را باز کنید. می‌توانید از چراغ قوه گوشی خود نیز برای پیدا کردم لامپ کمک بگیرید. به یاد داشته باشید، معمولا لامپ در گوشه‌ی عقب فر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش روشن كردن فر گاز

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

3. باز کردن حباب

هنگام باز کردن حباب باید به یک نکته توجه کنید. معمولا حباب روی لامپ با گیره‌های فلزی‌ یا حلقه‌های فلزی محکم شده است. ابتدا باید این گیره‌ها و حلقه‌ها را جدا کنید. برای باز کردن گیره یا حلقه‌ی فلزی آن را به آرامی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس باید به سراغ حباب روی لامپ برید. باید حباب را به یک جهت بچرخانید. گاهی هنگام تعويض لامپ فر، حباب گیر می‌کند و جدا نمی‌شود. معمولا علت گیر کردن حباب، تجمع چربی است. چربی‌ها دور حباب جمع شده و در آن محل خشک شده‌اند.باز کردن حباب

احتمالا هنگام تمیز کردن فر، این بخش را فراموش کرده‌اید. برای حل این موضوع باید محل مورد نظر را تمیز کنید تا حباب حرکت کند.

4. عوض کردن لامپ فر

ابتدا لامپ فر را بین انگشتان‌ خود نگهدارید. سپس آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا لامپ از سوکت آزاد شود. اگر از لامپ‌های هالوژنی برای فر استفاده می‌کنید، باید توجه کنید چربی‌ی پوست شما باعث آسیب دیدن لامپ می‌شود. چربی موجود بر روی پوست دست شما، باعث کوتاه شدن عمر لامپ می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از یک دستکش نخی یا دستمال کاغذی، برای برداشتن لامپ فر، استفاده کنید‌.

توجه کنید لازم نیست لامپ را خیلی محکم ببنديد. زمانی که مقاومت کمی را هنگام بستن لامپ حس کردید، آن را رها کنید. محکم بستن لامپ می‌تواند باعث شکسته شدن اطراف سوکت و محل پیچ بشود.

بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم شعله اجاق گاز

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

5. کار خود را چک کنید

بعد از تعويض لامپ فر، موارد دیگر را به جای خود بازگردانید. گیره و حلقه‌های فلزی دور حباب لامپ را فراموش نکنید. توجه کنید چیزی از قلم نیافتاده باشد. در نهایت برق اجاق‌گاز را وصل کنید.

چک کردن لامپ

لامپ را امتحان کنید. اگر تعويض لامپ فر با مشکل رو به رو شد و کار نکرد، باید بخش‌های دیگر را برسی کنید. ممکن است مشکل از پریز اجاق‌گاز یا وجود اتصالی در بدنه باشد. بهتر است در این مرحله با یک متخصص فر و اجاق گاز تماس بگیرید تا به شما کمک کند و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

شما چطور تعویض لامپ فر را انجام می‌دهید؟ ترجيح می‌دهید خودتان آن را عوض کنید یا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید؟ در این بخش تمام آنچه در مورد تعويض لامپ فر باید می‌دانستید را برای شما شرح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید