تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

4 علت ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون!

تلویزیونلوازم خانگی

تماشای تلویزیون، یکی از لذت‌های روزمره‌ی ماست. در لابه‌لای زندگی شلوغ روزانه، حواسمان هست که بازی تیم محبوب‌مان، یا قسمت جدید سریالی که دنبال می‌کنیم را از دست ندهیم. اما متاسفانه، گاهی اوقات مشکلاتی که برای تلویزیون پیش می‌آیند قادرند همین لذت پیش‌پاافتاده را هم از ما بگیرند. یکی از این مشکلات بروز لکه سیاه روی صفحه‌ی تلویزیون است.

این مشکل می‌تواند ما را خیلی نگران کند و به‌ فکر هزینه‌هایی بیندازد که احتمالا باید برای تعمیر تلویزیون بپردازیم. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون صحبت کنیم. با شناخت این دلایل، احتمالا بتوانید از بروز آن‌ها جلوگیری کنید یا اقدامات لازم را صورت دهید.

نکات کلیدی

  • لکه‌ سیاه روی صفحه تلویزیون منشاهای مختلفی دارد. این مشکل می‌تواند به‌سادگی با تمیز کردن نمایشگر از بین برود یا نیازمند بررسی به دست تعمیرکار باشد.
  • یکی از دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون، خرابی پنل است که اغلب به‌علت روشن ماندن طولانی‌مدت تلویزیون اتفاق می‌افتد.

لکه‌های سیاه در تلویزیون؛ مشکلی جدی یا ساده؟

این لکه‌ها‌ی ناخوشایند و نگران‌کننده، ممکن است به‌علت سوختن یا گیر کردن یکی از پیکسل‌ها یا بهم خوردن تنظیمات ایجاد شده‌ باشند. شاید هم گردوغبار یا رطوبت این لکه‌ها را به‌وجود آورده.

اما از سوی دیگر، ممکن است با مشکل خرابی بک‌لایت تلویزیون یا خرابی پنل تلویزیون که مشکلات جدی‌تر و فنی‌تری هستند مواجه باشیم.

امکانش هست که خودتان بتوانید گردوغبار یا رطوبتِ گیرکرده در صفحه تلویزیون را رفع کنید، اما اگر دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون به بک لایت و پنل برمی‌گردد، توصیه‌ی ما این است که خودتان اقدام به تعمیر تلویزیون نکنید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

تمیز کردن گرد و خاک تلویزیون

همان‌طور که گفتیم، ممکن است صرفا گردوخاک روی تلویزیون نشسته‌ باشد. بعضی از این ذرات مزاحم روی نمایشگر می‌چسبند و لکه‌های تیره و بعضاً بزرگی ایجاد می‌کنند.

برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال‌های نرم و پاک‌کننده‌های مخصوص ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی استفاده کنید. اگر لکه چسبیده بود، سطح تلویزیون را نخراشید؛ چون جایش باقی می‌ماند.

اگر موقعی که لکه را از نزدیک بررسی کردید، دیدید که روی نمایشگر نیست و زیر آن است، ممکن است با یک پیکسل سوخته طرف باشید.

لکه‌ های سیاه بر روی تصویر

یکی دیگر از دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون؛ پیکسل سوخته

یکی از دلایل وجود هاله یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون، می‌تواند معیوب شدن پیکسل‌ها باشد. اما اصلا پیکسل چیست؟

تعداد زیاد نقطه که بهم چسبیده‌اند و نمایشگر تلویزیون را پدید آورده‌اند، پیکسل نام دارند. این پیکسل‌ها رنگ‌های مختلفی دارند و به ما کمک می‌کنند که تصاویر را به‌درستی و با رنگ‌های اصلی‌شان ببینیم.

در صورت آسیب دیدن یک یا تعدادی از پیکسل‌ها، آن قسمت در نمایشگر خالی و سیاه می‌شود. این امکان وجود دارد که بعد از سوختن یک پیکسل، تعدادی از پیکسل‌های کناری‌اش هم بسوزند اما این اتفاق همیشه نمیفتد.

لکه‌ های سیاه بر روی تصویر

اقدامات لازم در صورت سوختن پیکسل تلویزیون

یک راه، صبر کردن است. گاهی اوقات پیکسلی که سوخته خودبه‌خود ناپدید می‌شود اما زمانش کی است؟ کسی نمی‌داند. بعضی وقت‌ها چند روز بعد ناپدید می‌شود و گاهی اوقات هم پابرجای می‌ماند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

یک کار دیگر، فشار وارد کردن به پیکسل سوخته است. این کار را باید هنگامی انجام دهید که تلویزیون خاموش است. دور انگشت خود پارچه‌ای ببندید که تماس مستقیم با تلویزیون نداشته باشد. سپس، نقطه‌ای که پیکسل در آن معیوب شده را ۱۰ ثانیه فشار دهید.

به‌جز انگشت، از نوک مدادی که در پارچه پیچیده شده هم می‌توانید استفاده کنید. فقط حواستان باشد که فشار زیادی وارد نشود و دقیقا پیکسل را هدف قرار دهید؛ وگرنه ممکن است بخش‌های دیگر را هم معیوب کنید.

یکی دیگر از دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون؛ خرابی بک لایت

تلویزیون‌های ال ای دی از بک لایت استفاده می‌کنند. بک لایت، نور زمینه‌ی تلویزیون را ایجاد می‌کند و موجب بهتر دیده شدن تصاویر می‌شود. در صورت خرابی بک لایت تلویزیون، شما نمی‌توانید تلویزیون را تماشا کنید و با صفحه‌ای تاریک مواجه می‌شوید.

گاهی اوقات، یک یا چندتا از لامپ‌های بک لایت تلویزیون می‌سوزند و این مشکل می‌تواند یکی از دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون باشد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

در این شرایط، بار این لامپ‌های سوخته روی دوش لامپ‌های سالم قرار می‌گیرد و به آن‌ها فشار می‌آید. همین وضع می‌تواند کاری کند که بک لایت به‌کل خراب شود.

لکه سیاه روی صفحه تلویزیون شارپ

خرابی پنل تلویزیون

یکی دیگر از دلایل بروز لکه سیاه روی تلویزیون، به خرابی پنل تلویزیون برمی‌گردد. این مشکل می‌تواند به‌علت روشن بودن زیاد تلویزیون اتفاق بیفتد. خیلی از ما عادت داریم تلویزیون را حتی در ساعاتی که تماشایش نمی‌کنیم هم روشن بگذاریم تا صدای آن در خانه بپیچد. این کار هم پول برق ما را زیاد می‌کند و هم باعث داغ شدن دستگاه می‌شود!

دیگر دلیل خرابی پنل، می‌تواند گیر کردن گردوخاک زیر آن باشد. این مشکلات لکه‌های سیاهی را روی صفحه ایجاد می‌کنند. برای این‌که تلویزیون به‌درستی بررسی شده و مشکلاتش حل شود، بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید آن را بررسی کند.

لکه سیاه روی صفحه تلویزیون سامسونگ لکه سیاه روی صفحه تلویزیون ال جی - دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون

تعمیر تلویزیون با آچاره

دلایل ایجاد لکه‌ سیاه روی صفحه تلویزیون را با هم مرور کردیم. اکثر مشکلاتی که بررسی شدند، فنی بوده و نیاز به کمک گرفتن از تعمیرکاران را دارند. توصیه می‌کنیم خودتان اقدام به رفع مشکلاتی همچون تعویض و تعمیر پنل یا تعویض بک لایت نکنید. اگر پیکسلی سوخته، تعمیرکاران می‌توانند به شما راهکارهای بهتری برای رفع آن‌ها ارائه دهند.

پیشنهاد ما به شما، کمک گرفتن از تیم تعمیرکار تلویزیون آچاره است. تنها کافی‌ست به وب‌سایت آچاره مراجعه کنید تا تعمیرکاران مختلف را ببینید و امتیازها و قیمت‌ها را بررسی کنید. سپس، با یک ثبت سفارش ساده از جانب شما، تعمیرکاران به منزل شما می‌آیند و اقدام به عیب‌یابی و تعمیر تلویزیون می‌کنند.

همچنین اگر دوست دارید تغییری در دکوراسیون منزل ایجاد کنید و با نصب تلویزیون روی دیوار فضای بیشتری در خانه ایجاد کنید می‌توانید از نصاب تلویزیون روی دیوار کمک بگیرید. نصب تلویزیون روی دیوار هم به زیباتر و بازتر شدن فضا کمک می‌کند و هم به‌خوبی از تلویزیون شما محافظت می‌کند.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید