تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

دلایل خرابی پنل تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

اگر نگران این هستید که عمر تلویزیون LED شما به آخر رسیده، بدانید که تنها نیستید. پرش تصویر، چشمک زدن، خطوط تار و علائم مختلف دیگر مواردی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. خوشبختانه شما می‌توانید بسیاری از این مشکلات را به راحتی برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات اصلی که مهم‌ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون هستند صحبت کنیم. خرابی پنل مشکل رایجی است که تقریباً در تلویزیون ال سی دی و ال ای دی هر شرکت سازنده‌ای دیده می‌شود. قبل از همه ببینیم پنل تلویزیون چیست و در کجا قرار دارد؟

پنل تلویزیون چیست؟

پنل تلویزیون یکی از بخش‌های مهم تلویزیون است که فلت هم نامیده می‌شود. وظیفه پنل تلویزیون نمایش تصویر است و در بیرونی‌ترین بخش تلویزیون واقع شده که از جنس شیشه و کریستال ساخته شده است. با پیشرفت تکنولوژی و تولید نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند، پنل‌های مختلفی نیز با هدف بالا بردن کیفیت تصویر و واقعی‌تر بودن آن وارد بازار شده است. امروزه رایج‌ترین پنل‌های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • LCD
  • LED
  • QLED
  • OLED

با دلایل خرابی پنل تلویزیون آشنا شوید

آشنایی با برخی مشکلات پنل تلویزیون

در این مقاله سعی می‌کنیم تمام موضوعات مرتبط با خرابی پنل تلویزیون را پوشش دهیم. تمام موارد خرابی پنل تلویزیون که در پایین ذکر خواهند شد در حین تعمیر پنل مشاهده می‌شوند.

لیست خرابی و مشکلات پنل تلویزیون شامل موارد زیر می‌شود:

  • صفحه بدون تصویر
  • پریدن تصویر تلویزیون
  • مشکل تصویر دوتایی
  • علت نقطه سفید در تلویزیون
  • مشکل رنگ در پنل
  • علت بنفش شدن صفحه تلویزیون
  • مشکل صفحه نمایش سفید
  • مشکل نقطه در پنل

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

1. هیچ تصویری وجود ندارد

این مشکل به عدم وجود تصویر در پنل تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی مربوط است. زمانی که تلویزیون دارای بلندگوهایی است که کاملاً خوب کار می‌کنند اما تصویری وجود ندارد، عمدتاً سیستم نور پس زمینه یا برد منبع تغذیه مشکل دارد که باید تعویض شود. تلویزیون LCD با کمک نور پس‌زمینه‌ای که برای روشن کردن تصویر روی صفحه استفاده می‌شود، کار می‌کند. زمانی که نور پس زمینه مشکل‌دار می‌شود صفحه نمایش خالی نشان داده می‌شود.

2. قطع و وصل شدن تصویر

مهمترین علت پریدن تصویر تلویزیون نوسان برق است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که چند وسیله برقی پرمصرف مانند کولر گازی و ماشین لباسشویی هم‌زمان با هم روشن باشند. در این زمان نوسانات برق افزایش یافته و از راه پورت‌های HDMI و USB وارد تلویزیون شده و به آن آسیب می‌زند.

مطلب پیشنهادی نصب نرم‌افزار روی تلویزیون ال جی

برای رفع این مشکل باید وسایل برقی پرمصرف را به‌طور هم‌زمان روشن نکنید. می‌توانید از کابل‌های با کیفیت برای انتقال تصویر استفاده کنید.

قطع و وصل شدن تصویر

3. مشکل تصویر دوتایی

این مشکل بیشتر برای خرابی پنل T-con است. در زمان گیرکردن ولتاژ CKV در برد T-con پنل برای این نوع ولتاژ این مشکل تصویر دوتایی در صفحه ال ای دی با ال سی دی رخ می‌دهد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

4. علت نقطه سفید در تلویزیون چیست

نمایش نقاط سفید روی تلویزیون یکی دیگر از علائم خرابی پنل آن است. دلیل این اتفاق این است که پیکسل‌ها سوخته‌اند و تولید رنگ‌های سبز، قرمز و آبی متوقف شده است. در این زمان فقط نور سفید منتشر شده و بدون تغییر رنگ وارد پنل می‌شود. در صورت سوختگی پیکسل تنها راه چاره تعویض پنل است.

5. تغییر رنگ تصویر

تغییر رنگ تصویر یکی از نشانه‌های خراب شدن پنل تلویزیون است. برای مثال علت بنفش شدن صفحه تلویزیون خرابی Liquid پنل بوده و قابل تعمیر نیست. در صورت بروز این مشکل باید پنل تلویزیون را تعویض کنید.

تغییر رنگ تصویر

6. خطوط عمودی روی تصویر

خطوط عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون را می‌توان به دو دسته خطوط سراسری و خطوط عمودی تقسیم‌بندی کرد. خطوط عمودی که کل صفحه را می‌پوشانند به دلیل خرابی برد تیکان تلویزیون است. خطوط عمودی که فقط در قسمت خاصی دیده می‌شوند به علت ضربه دیدن پنل تلویزیون است.

اگر تلویزیون خطوط عمودی را نشان دهد ممکن است مجبور شوید پنل را تعویض کنید و بسته به تلویزیون و مدل آن، تعویض پانل می‌تواند هزینه بر باشد.

خطوط عمودی روی تصویر

7. شکستن پنل تلویزیون

شکستن پنل تلویزیون یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر تلویزیونی رخ دهد. این مشکل ممکن است به خاطر ضربه، فشار به تلویزیون یا افتادن آن از ارتفاع به وجود آمده باشد. تعمیر پنل تلویزیون به دلیل شکستگی امکان‌پذیر نیست و تنها راه چاره تعویض آن و جایگزینی یک پنل سالم است.

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن تلویزیون و روش تعمیر آن

8. خطوط افقی روی تصویر

خطوط افقی یکی از مشکلاتی است که در اکثر تلویزیون‌های جدید و قدیمی دیده می‌شود. این مشکل را می‌توان به سوختن پیکسل‌های تلویزیون ارتباط داد. در بیشتر موارد تعویض پنل تلویزیون می‌تواند تنها راه چاره باشد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

حل مشکلات مربوط به جریان برق در لوازم الکتریکی دیجیتال

یکی از راه‌های عیب یابی پنل تلویزیون رسیدگی به مشکلات مربوط به نوسانات برق است. برای حل مشکل برق اگر می‌خواهید از کابل‌های AV  یا سه فیش استفاده کنید ممکن است با پرش تصویر و پایین آمدن کیفیت آن مواجه شوید. پس توصیه می‌کنیم از کابل HDMI با کیفیت یا دارای شیلد استفاده کنید که قابلیت نویزگیری داشته باشند.

این کابل‌ها در بازار تنوع زیادی دارند و نوع شیلد دار آن‌ها نویز را می‌گیرد و کارآیی بیشتری دارد. نکته مهم در زمان خرید کابل HDMI این است که بهتر است از کابل‌های کوتاه استفاده کنید و تا جای امکان سعی کنید کابل را از کنار کابل برق رد نکنید.

اطلاعات کلی درباره هزینه‌های تعمیر پنل تلویزیون

همان‌طور که در بالا درباره دلایل خرابی پنل تلویزیون توضیح دادیم در صورت بروز مشکل برای پنل تلویزیون بهترین راه چاره تعویض آن است. اما در مواردی نیز می‌توان آن را تعمیر کرد و اگر درباره هزینه تعمیر پنل تلویزیون خود نگران هستید با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی تعمیر نگاتیو شدن تصویر تلویزیون

هزینه تعمیر پنل تلویزیون به مدل آن بستگی دارد. برای مثال درباره تلویزیون سامسونگ این هزینه بین 1.500.000 تومان تا 5.000.000 تومان متغیر است. در مورد تلویزیون ال جی تعویض پنل این مدل تلویزیون بین 4.900.000 تومان تا 7.700.000 تومن هزینه دارد.

با دلایل خرابی پنل تلویزیون آشنا شوید

پنل تلویزیون را تعمیر کنیم یا تعویض؟

ببینیم در  شرایطی بهتر است پنل تلویزیون را تعمیر کنیم. اگر زمان روشن و خاموش کردن تلویزیون در صفحه نمایش آن هاله سیاه یا تصویر دوتایی دیدید بهتر است به فکر تعمیر کردن پنل تلویزیون باشید. توقف تصویر و روشن و خاموش شدن طولانی مدت تلویزیون هم ضرورت تعمیر پنل آن را بیشتر می‌کند. اگر بر حسب اتفاق روی پنل تلویزیون شما آب ریخت و خیس شد تعمیر آن می‌تواند بهترین گزینه باشد.

مطلب پیشنهادی چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

حالا به تعویض پنل تلویزیون می‌رسیم. اگر پنل شکست یا ضربه‌ای به آن وارد شد باید آن را تعویض کنید. سوختن پیکسل و خراش برداشتن پنل نیز دلایل محکمی برای تعویض آن هستند. اگر روی صفحه نمایش تلویزیون خود خطوط افقی دیدید باید هر چه زودتر برای تعویض پنل آن اقدام کنید.

با دلایل خرابی پنل تلویزیون آشنا شوید

نتیجه‌گیری

همان‌طور که دیدیم نشانه‌های زیادی وجود دارد که هنگام داشتن و نگهداری از تلویزیون LED باید مراقب آن‌ها باشید. متأسفانه بیشتر این علائم نشان دهنده شروع یک خرابی جبران ناپذیر هستند. اگر نکات استفاده ایمن از تلویزیون را رعایت کنید بسیاری از این مشکلات قابل اجتناب خواهند بود.

به عنوان یادآوری علائم پایان عمر تلویزیون را به همراه چند نکته دیگر مختصر توضیح می‌دهیم:

  • خطوط تار، تغییر رنگ و صدای عجیب غریب همگی نشانه‌های خرابی یک تلویزیون LED هستند.
  • صدای بلند نیز از علائم خرابی پنل تلویزیون است.
  • گرمای بیش از حد، تماشای طولانی مدت و استفاده نادرست سه تا از دلایل خرابی پنل تلویزیون محسوب می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید