تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون؛ یکبار برای همیشه

لوازم خانگیتلویزیون

آخرین باری که تلویزیون خریدید احتمالاً زمان زیادی را صرف تصمیم‌گیری در مورد خرید صفحه نمایش پلاسما، LCD یا LED کرده‌اید. پس از این خرید مهم نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون و کامل‌ترین راهنمای تمیز کردن کنترل تلویزیون اصلی‌ترین موضوعی است که باید بدانید تا بتوانید از رنگ‌های زنده و جزئیات واضح صفحه نمایش تلویزیون خود لذت ببرید.

چه در حال تمیز کردن صفحه تلویزیون، یک صفحه کامپیوتر، یک تلفن همراه یا حتی یک پورت شارژ آیفون هستید ابتدا باید بدانید که از چه ابزار و روش‌هایی استفاده کنید. اکثر تلویزیون‌های صفحه تخت امروزی دارای صفحه نمایش LCD یا OLED هستند که هر دو با دیودهای ساطع نور (LED) روشن می‌شوند.

OLED ها از دیودهای ساطع کننده نور ارگانیک استفاده می‌کنند که کنتراست بهتر، سیاهی بیشترتر و سفیدی روشن‌تری دارند. تمیز کردن صفحه تلویزیون مانند تمیز کردن یک پنجره است و تلویزیون‌های مدرن نیازمند مراقبت‌های بیشتری هستند.

در حالی که تمام صفحه ‌نمایش‌های مدرن را می‌توان به یک روش تمیز کرد اما باید در مورد نوع پاک‌کننده صفحه تلویزیون و نحوه استفاده از آن بسیار محتاط باشید. همچنین باید قبل از شروع تمیز کردن صفحه تلویزیون خود مطمئن شوید که تلویزیون شما خاموش است. این کار نه تنها ایمن‌تر است بلکه می‌توانید لکه‌ها را بهتر ببینید.

نکات کلیدی

  • از پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید.
  • قبل از تمیز کردن تلویزیون، آن را از برق بکشید.
  • هرگز از مواد شیمیایی خشن مانند الکل، آمونیاک یا استون استفاده نکنید.
  • از حرکات دایره‌ای برای تمیز کردن تلویزیون اجتناب کنید.

مراحل تمیز کردن صفحه تلویزیون

هیچ اتفاقی بدتر از تماشای یک نمایش یا فیلم بدون کیفیت نیست زیرا صفحه نمایش لک شده یا پوشیده از گرد و غبار است. اگر تلویزیون خود را گهگاه تمیز نکنید، گرد و غبار و لکه‌های اثر انگشت ممکن است روی صفحه نمایش ایجاد شود. پس بهتر است هرازگاهی برای تمیز کردن تلویزیون خود برنامه‌ریزی کنید تا کاملاً نو به نظر برسد و بتوانید تصویر را به وضوح ببینید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

تمیز کردن صفحه تلویزیون

نکته مهم این که هرگز از پاک کننده پنجره، صابون، پودر شستشو، موم، یا هر پاک کننده ای با حلال‌هایی مانند الکل، بنزن، آمونیاک یا استون استفاده نکنید. هرگز از پدهای ساینده یا دستمال کاغذی استفاده نکنید. اگر این کار را انجام دهید باعث ایجاد خراش روی صفحه نمایش شده و پوشش ضد تابش از روی صفحه جدا شده و باعث آسیب دائمی تلویزیون می‌شود.

هرگز مایع را مستقیماً روی تلویزیون اسپری نکنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون را تا حد امکان به آرامی پاک کنید. صفحه‌های تلویزیون شکننده هستند و در صورت فشار دادن بیش از حد ممکن است آسیب ببینند. ده‌ها نوع پاک کننده مختلف برای انواع سطوح در خانه شما، از میز کار گرفته تا پنجره‌ها وجود دارد و بسیاری از آن‌ها برای تمیز کردن تلویزیون مناسب نیستند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

در ادامه این مقاله با روش‌های درست تمیز کردن تلویزیون بیشتر آشنا می‌شویم.

  1. برای تمیز کردن تلویزیون از پارچه‌های میکروفیبر استفاده کنید. صفحه نمایش‌های مدرن می‌توانند به فشار حساس باشند و به راحتی خراشیده می‌شوند. به گفته متخصصان صرف نظر از اینکه صفحه نمایش شما LCD، OLED یا پلاسما است بهتر است از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. پارچه میکروفیبر با الیاف بسیار ریز بافته می‌شود که فشار روی صفحه نمایش را یکنواخت‌تر می‌کند و احتمال ایجاد خراش یا آسیب را کاهش می‌دهد.

از چه چیزهایی باید اجتناب کرد: حوله، دستمال کاغذی و سایر منسوجات ممکن است حاوی الیافی باشند که به صفحه نمایش آسیب برساند. حتی اگر در حال یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون led هستید پارچه میکروفیبر همچنان راهگشاست. همچنین می‌توانید از گردگیر الکترواستاتیک استفاده کنید.

روش تمیز کردن صفحه تلویزیون

  1. گوشه‌ها را هم تمیز کنید. حتماً از پارچه خود برای تمیز کردن گوشه‌ها و لبه‌های صفحه نمایش استفاده کنید. پارچه را بچرخانید تا همیشه از قسمت تمیز استفاده کنید.

از چه چیزهایی باید اجتناب کنید: در زمان تمیز کردن تلویزیون، فشار زیادی وارد نکنید در غیر این صورت ممکن است دفعه بعد که صفحه تلویزیون ال سی دی یا پلاسما خود را روشن می‌کنید شاهد پیکسل‌های سوخته باشید.

  1. مایع مخصوص را روی پارچه اسپری کنید. اگر از هر نوع مایعی استفاده می‌کنید ابتدا آن را روی پارچه اسپری کنید تا به قسمت‌های داخلی آسیب نرسانید. هرگز آن را مستقیماً روی صفحه نمایش اسپری نکنید.

از چه چیزهایی باید اجتناب کرد: با این حال از پارچه‌های کثیف و روغنی استفاده نکنید زیرا مواد روغنی آن‌ها می‌تواند اثراتی روی صفحه نمایش شما باقی بگذارد.

  1. با حرکات همپوشی پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد لک به‌صورت رگه‌ها، توصیه می‌شود که با حرکت‌های یکنواخت و همپوشی چه به صورت افقی یا عمودی به تمیز کردن تلویزیون خود بپردازید. سپس برای بار آخر یک پارچه خشک روی صفحه بکشید تا باقیمانده لکه‌ها از بین برود.

از مواردی که باید اجتناب کرد: تمیز کردن صفحه به صورت دایره‌ای، زیرا این کار می‌تواند رگه‌هایی ایجاد کند

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

خدمات پیشنهادی: نظافت منزل

چگونه لکه‌های مقاوم روی صفحه تلویزیون خود را تمیز کنیم؟

اگر لکه مقاومی روی صفحه نمایش می‌بینید می‌توانید مخلوط بسیار رقیق آب مقطر و مایع ظرف‌شویی ملایم را امتحان کنید. نکته مهم در مورد نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون lcd این است که هرگز نباید از مواد شیمیایی خشن مانند استون، تولوئن یا آمونیاک استفاده کنید.

تمیز کردن صفحه تلویزیون

پاک‌کننده‌های ممنوع برای پاك كردن صفحه تلويزيون

صفحه نمایش تلویزیون دارای لایه‌های خاصی است که برای به حداقل رساندن تابش و بازتاب خیره کننده طراحی شده‌اند. بنابراین اشتباه‌ترین کار در زمان تمیز کردن تلویزیون آسیب رساندن به پوشش صفحه نمایش آن است. تقریباً تمام پاک‌کننده‌هایی که در آشپزخانه و حمام خود استفاده می‌کنید می‌توانند به صفحه تلویزیون شما آسیب بزنند. توصیه می‌کنیم از همه آن‌ها اجتناب کنید. این محصولات حاوی آمونیاک، الکل یا استون هستند که می‌توانند به صفحه تلویزیون شما آسیب بزند.

برای پاك كردن صفحه تلويزيون پلاسما که پوشش ضد تابش دارند بهتر است از روش‌های بدون محلول و خشک استفاده کنید.

منبع این پاراگراف: https://www.goodhousekeeping.com/home/cleaning/tips/g2197/tv-cleaning-tips/

تمیز کردن سایر قسمت‌های تلویزیون

اگر تا به حال به پورت شارژ گوشی هوشمند خود نگاه کرده باشید می‌بینید که گرد و غبار و پرز به هر گوشه و کناری راه پیدا می‌کنند. تلویزیون وسیله‌ای نیست که قابل حمل باشد و در معرض گرد و غبار و پرز زیادی قرار بگیرد اما پورت‌های تلویزیون، مانند ورودی‌های HDMI و USB ممکن است کثیف شوند.

اگر قبلاً از یکی از ورودی‌های HDMI خود استفاده نکرده‌اید و قصد دارید دستگاه جدیدی را وصل کنید در صورت تمیز نکردن آن ممکن است گرد و غبار جمع شده را به درون تلویزیون خود راه دهید. گرچه این موضوع ممکن است مشکلی ایجاد نکند اما بهتر است در هر صورت قیل از هر کاری تمیز کردن تلویزیون را در اولویت قرار دهید.

زمانی که تلویزیون خود را تمیز می‌کنید فراموش نکنید که کنترل از راه دور اشباع شده از میکروب را نیز پاک کنید. قبل از شروع، باتری‌ها را بردارید و درپوش را دوباره روی محفظه باتری قرار دهید. کلیک گر را وارونه کنید و خرده‌ها یا باقی‌مانده‌های دیگر را از بین دکمه‌ها بیرون بیاورید. یک گوله پنبه‌ای را در پاک کننده تلویزیون آغشته کنید و آن را بین دکمه‌ها حرکت دهید.

تمیز کردن کنترل

پاك كردن اسپیکر تلويزيون

اگر صدای تلویزیون بعد از مدتی و ناگهانی کم شدبه احتمال زیاد باید به فکر تمیز کردن اسپیکرها باشید. اسپیکرها را گردگیری کنید. اگر تلویزیون شما دارای بلندگوهای خارجی است احتمالاً روی آن‌ها گرد و غبار نشسته که می‌تواند به ضعیف شدن صدای آن‌ها منتهی شود.

اگر بلندگوهای شما روکش‌های پارچه‌ای قابل جدا شدن دارند آن‌ها را بردارید و هر دو طرف را جاروبرقی بکشید و اگر روکش اسپیکر شما به جای پارچه از مواد سفت ساخته شده است می‌توانید پارچه میکروفیبر مرطوب خود را دوباره به خدمت بگیرید تا آن‌ها را پاک کنید.

توصیه‌های سازنده برای نظافت تلویزیون

 ال‌جی– تلویزیون را از برق بکشید و به آرامی با یک پارچه خشک نرم صفحه تلویزیون را پاک کنید. از آب یا شیشه پاک‌کن استفاده نکنید.

پاناسونیک – صفحه نمایش را به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید. برای کثیفی‌های مقاوم، یک پارچه نرم را با آب تمیز یا با مواد شوینده خنثی رقیق شده (1 قسمت شوینده به 100 قسمت آب) خیس کنید و کثیفی را پاک کنید. پس از اتمام کار، صفحه نمایش را خشک کنید.

سامسونگ – تلویزیون را از برق بکشید و صفحه نمایش را با یک پارچه نرم، تمیز و بدون پرز و خشک پاک کنید. می‌توانید ابتدا پاک کننده صفحه را روی پارچه اسپری کنید. قبل از اینکه تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید اجازه دهید صفحه نمایش کاملاً خشک شود.

سونی– تلویزیون را از برق بکشید و صفحه را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید. در صورت نیاز می‌توانید پارچه را با محلولی از صابون ملایم و آب گرم کمی مرطوب کنید. از حرکات دایره‌ای استفاده کنید و سپس از یک پارچه نرم برای خشک کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

توصیه آقای بهزادی متخصص آچاره در مورد پاك كردن صفحه تلويزيون

توصیه آقای بهزادی متخصص آچاره در مورد پاك كردن صفحه تلويزيون

در مورد نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون led و lcd رعایت نکاتی مهم ضروری است تا به پوشش صفحه نمایش تلویزیون شما آسیبی وارد نشود. بهتر است برای تمیز کردن تلویزیون از پارچه‌های میکروفیبر نرم و بدون پرز استفاده کنید. حتی حوله‌های کاغذی نیز می‌توانند تلویزیون را خراش دهند چون صفحه‌های پلاسما بسیار ظریف هستند. هرگز پاک کننده را مستقیماً روی صفحه نمایش خود اسپری نکنید. آن را روی یک پارچه بپاشید و از پارچه برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

3.2/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید